چگونه از سوپرمارکت آنلاین خرید رضایت‌بخش داشته باشیم؟

چگونه از سوپرمارکت آنلاین خرید رضایت‌بخش داشته باشیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌ در سراسر دنیا، استفاده از برنامه‌های خرید آنلاین ناگهان رونق زیادی گرفت. تا پیش از آن، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند خرید‌های روزمره را خودشان انجام دهند اما کرونا این فرصت اجباری را برایشان فراهم کرد تا از سوپرمارکت‌های آنلاین خرید کنند.

حال که وضعیت به‌تدریج به دوران پیشاکرونا بازمی‌گردد، تجربه خرید‌های اینترنتی همچنان ادامه دارد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در این دوران از یک سوپرمارکت‌ اینترنتی مانند اسنپ خرید کرده‌اید، حتما این مقاله را بخوانید، چون ۱۰ نکته کاربردی را گفته‌ایم که تجربه خرید شما را بهبود می‌دهند.

۱. زود سفارش بدهید 

اولین نکته خرید‌های اینترنتی از جمله خرید سوپرمارکتی آنلاین، سفارش زودهنگام است. هرچه دیرتر سفارش بدهید،‌ احتمال اتمام موجودی کالای مدنظر شما بیشتر می‌شود. از سوی دیگر، زمان تحویل نیز ممکن است طولانی‌تر شود چراکه افراد بیشتری پیش از شما در صف تحویل محصول قرار دارند.

۲. کارکردن با برنامه‌های خرید آنلاین را یاد بگیرید 

چگونه از سوپرمارکت آنلاین خرید رضایت‌بخش داشته باشیم؟

برای استفاده سریع‌تر و راحت‌تر از برنامه‌ای که با آن خرید می‌کنید، زیر و بمش را یاد بگیرید. بیشتر برنامه‌های واسطه که بین خریدار و فروشنده پل می‌زنند، در سایت خود ویدئو‌های‌ آموزشی دارند.

این ویدئوها را تماشا و منو‌ها و گزینه‌ها، امکانات مختلف برنامه را بررسی کنید. به‌تدریج به محیط برنامه عادت می‌کنید. در ضمن بیشتر این برنامه‌ها بخش پشتیبانی یا راهنما هم دارند و در صورتی که به مشکلی برخوردید، می‌توانید به آن بخش سر بزنید.

۳. جایگزین‌های مناسب را انتخاب کنید 

هنگام خرید سوپرمارکتی اینترنتی، ممکن است گزینه‌ای موجود باشد، اما وقتی فروشنده موجودی کالای مدنظرتان را بررسی می‌کند، ناموجود شود. با توجه به این مسئله، بهترین رویکرد داشتن گزینه‌های جایگزین است. مثلا شما می‌خواهید روغن مایع شرکت «الف» را انتخاب کنید.

می‌توانید در کنار انتخاب اصلی، یک انتخاب جایگزین هم داشته باشید تا در صورت اتمام موجودی روغن «الف‌»، روغن «ب» به شما تحویل شود. می‌توانید این نکته را در بخش توضیحات سفارش بنویسید. دراین‌باره می‌توانید از پشتیبانی اسنپ مارکت هم کمک بگیرید.

۴. پس از سفارش در سوپرمارکت اینترنتی در دسترس باشید 

چگونه از سوپرمارکت آنلاین خرید رضایت‌بخش داشته باشیم؟

در بازه زمانی ثبت سفارش در سوپرمارکت اینترنتی تا تحویل، مراحلی طی می‌شوند. مراحلی مانند آماده‌سازی سفارش، بسته‌بندی سفارش، تحویل سفارش به پیک و در نهایت تحویل سفارش.

برخی افراد خرید سوپرمارکتی آنلاین انجام می‌دهند، اما فراموش می‌کنند که باید خریدشان را تحویل بگیرند! می‌توانید این فرایند را در برنامه دنبال کنید و هنگام طی این مراحل، تلفن همراه خود را در دسترس داشته باشید تا اگر مسئله‌ای پیش آمد، با شما تماس گرفته شود.

۵. فروشندگان را بشناسید 

در فهرست فروشندگان پلت‌فرم‌های اینترنتی ازجمله سوپرمارکت آنلاین اسنپ ، کسانی هستند که به محل زندگی شما نزدیک‌ترند و شاید شما پیش‌تر تجربه خرید حضوری از ایشان را هم داشته‌اید.

خرید کردن از یک یا چند فروشنده ثابت این مزیت را دارد که شما به مشتری ثابت آنها تبدیل می‌شوید. در نتیجه آنها عادت‌های خریدتان را به خاطر می‌سپارند و می‌توانند خدمات بهتری به شما عرضه کنند.

۶. آدرس خود را دقیق وارد کنید 

چگونه از سوپرمارکت آنلاین خرید رضایت‌بخش داشته باشیم؟

اگر در آپارتمانی در شهری شلوغ زندگی می‌کنید، باید بدانید که پیداکردن‌ آدرس دقیق حتی با نقشه‌های آنلاین هم لزوما کار ساده‌ای نیست، به‌خصوص که نقشه‌ها جزئیات محل زندگی شما را نشان نمی‌دهند.

فرقی نمی‌کند سوپرمارکت آنلاین اسنپ باشد یا پلتفرمی دیگر، کیفیت و سرعت اینترنت بر تعیین محل دقیق شما تأثیر دارد. بنابراین هنگام سفارش از سوپرمارکت آنلاین آدرس زا با جزئیات بنویسید و آن را سرسری و صرفا از روی نقشه آنلاین ثبت نکنید.

۷. به زمان تحویل خرید سوپرمارکتی توجه کنید 

نیازی نیست همه سفارش‌ها را در نزدیک‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. اگر خرید سوپرمارکتی را فعلا لازم ندارید، می‌توانید زمان تحویل را به ساعتی دیگر موکول کنید.

این کار باعث می‌شود اقلام موردنیازتان با دقت و از همان برند خواسته‌شده به دست‌تان برسد. در صورتی که به محصولی نیاز فوری دارید، از گزینه تحویل در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده کنید.

۸. پیش از تمام‌شدن کالا در خانه، سفارش دهید 

بهتر است پیش از تمام‌شدن یک یا چند کالا در خانه، سفارش جدید ثبت کنید. این‌طوری صبح که از خواب بلند شدید و مثلا خواستید پنیر میل کنید، نیازی به انتظار برای رسیدن یک قالب پنیر نخواهد بود.

۹. انعام‌دادن را فراموش نکنید 

این نکته در کشور ما چندان جا نیفتاده است. با این حال انعام‌دادن اختیاری به کسانی که محصولات سوپرمارکتی شما را دم در منزل تحویل می‌دهند نشانه سخاوتمندی شماست.

حالا شما از تجربه خودتان بگویید 

شما هم تجربه خرید از سوپر مارکت‌های آنلاین مانند اسنپ مارکت تهران را داشته‌اید؟ آیا در شهر شما این نوع سوپرمارکت‌ها وجود دارند؟ به‌نظرتان چه نکات دیگری هست که به بهبود تجربه این نوع خرید می‌انجامند؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • فاطمه چکین شهریور ۱۹, ۱۴۰۱

    من یه کد تخفیف اسنپ مارکت بدون محدودیت سفارش اول خوب از تخفیف هات گرفتم شماهم اگه میخاین عجله کنین تا به قول معروف تموم نشده