درمان عوارض ناشی از چاقی با اسلیو معده

درمان عوارض ناشی از چاقی با اسلیو معده

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اسلیو معده امروزه یکی از روش‌های کاربردی و ایمن برای کاهش وزن است. افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند، در مقایسه با افرادی که وزن نرمالی دارند، در معرض خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، آپنه خواب و… قرار دارند.

اولین راهکار درمانی که به این دسته از افراد پیشنهاد می‌شود، کاهش وزن است. گاهی برخی به اندازه‌ای افزایش وزن دارند که تنها با وزش و رژیم غذایی قادر به کاهش وزن نیستند، به همین جهت باید برای کاهش وزن به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنند تا بهترین راهکار لاغری از جمله اسلیو معده برای افراد انجام گیرد و با کاهش وزن بتوانند عوارض ناشی از چاقی را درمان کنند.

در ادامه مقاله عوارض ناشی از چاقی که با اسلیو معده قابل درمان است را برای شما ذکر خواهیم کرد.

۱.       درمان و جلوگیری از دیابت نوع ۲ با اسلیو معده

این بیماری ناشی از مقاومت بدن در برابر انسولین در طی زمان رخ می‌دهد. انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می‌شود و وظیفه آن تغذیه سلول‌های بدن با گلوکز است که به انرژی تبدیل شده و در فعالیت‌های روزانه و فرایند سیستم ایمنی از آن استفاده می‌شود.

مقاومت به انسولین زمانی رخ می‌دهد که انسولین به درستی در بدن استفاده یا تولید نشود که در این مواقع منجر به تجمع گلوکز در خون خواهد شد. دیابت نوع ۲ از شایع‌ترین نوع دیابت است و بیش از ۸۷ درصد از افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، دچار افزایش وزن یا چاقی هستند.

اسلیو معده امروزه یکی از روش‌های کاربردی و ایمن برای کاهش وزن است. افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند

با کاهش وزن و تحرک بیشتر، سطح قند خون در بدن کاهش می‌یابد. زمانی که لاغری با اسلیو معده انجام گیرد و بیمار تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کند، به راحتی این بیماری قابل کنترل و درمان خواهد بود.

حتی با انجام جراحی لاغری حتما تمرینات ورزشی را در برنامه روزانه خود داشته باشید تا از این بیماری جلوگیری شود و زندگی سالمی را تجربه کنید.

۲.  جلوگیری و درمان فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته

منظور از فشار خون بالا، فشار در رگ‌های خونی است، در چنین شرایطی قلب به سختی کار می‌کند تا به تمام سلول‌ها خون برساند. زمانی که اضافه وزن داشته باشید، سلول‌های بیشتری برای پمپاژ خون وجود دارد که باعث فشار خون می‌شود.

در صورتی که این عارضه کنترل و درمان نشود، عواقبی از جمله سکته قلبی یا نارسایی کلیه را به همراه دارد. با اصلاح سبک زندگی، مصرف رژیم غذایی سالم، کاهش وزن با اسلیو معده و ترک سیگار همه این موارد به کاهش فشار خون ناشی از چاقی کمک می‌کند.

چربی اضافی در بدن به کلیه‌ها آسیب می‌رساند، به همین جهت کاهش وزن برای کاهش شاخص توده بدنی و پایین آوردن فشار خون در بدن بسیار ضروری است. کاهش ۵ تا ۱۰ از درصد از وزن بدن به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می‌کند.

۳.  جلوگیری از سرطان با کاهش وزن با اسلیو معده

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، بسیاری از بیماری‌های سرطانی از جمله سرطان سینه (پس از یائسگی)، کولون، رکتوم، مری، اندومتر (پوشش داخلی رحم)، کلیه‌ها و لوزالمعده ارتباط مستقیمی با چاقی دارند.

از دیگر انواع سرطان که طبق مطالعات انجام شده اخیرا با سرطان مرتبط بوده‌اند، می‌توان به مواردی از جمله سرطان خون، کیسه صفرا، کبد، دهانه رحم، پروستات و تخمدان‌ها اشاره کرد.

کاهش وزن با اسلیو معده یا راهکارهای طبیعی، آب کردن چربی شکم، تغییر سبک زندگی، حذف مواد غذایی فراوری شده، افزایش مصرف سبزیجات و انجام ورزش، احتمال ایجاد این بیماری‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

۴.  درمان آپنه خواب با کاهش وزن

چاقی مهم‌ترین عامل ایجاد آپنه خواب است. افرادی که دچار افزایش وزن هستند، چربی بیشتری در اطراف گردن خود دارند که به مجرای تنفسی فشار وارد می‌شود و تنفس را دشوارتر می‌کند، به خصوص زمانی که در حال دراز کشیده قرار دارید.

علاوه بر این التهاب در افرادی با افزایش وزن یا چاقی افزایش می‌یابد، التهاب ایجاد شده راه هوایی را مسدود و تنفس را دشوار می‌کند. به همین جهت در این مواقع بیمار بیشتر خر و پف می‌کند.

کاهش وزن با جراحی لاغری از جمله اسلیو معده، سایز گردن و التهاب را کاهش می‌دهد، در نهایت بیمار تنفس راحت‌تری خواهد داشت.

با راهکارهایی از جمله ابدومینوپلاستی در کرج می‌توانید لاغر شوید.

اسلیو معده امروزه یکی از روش‌های کاربردی و ایمن برای کاهش وزن است. افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند

۵. جلوگیری و درمان آرتروز با کاهش وزن

یکی از عوامل اصلی در ایجاد آرتروز افزایش وزن است. اضافه وزن به مفاصل، استخوان‌ها، تاندون‌ها و رباط فشار وارد می‌کند که می‌تواند منجر به آرتروز شود.

اضافه وزن و چاقی فرد را مستعد آسیب‌دیدگی می‌کند که می‌تواند منجر به آرتروز شود. با کاهش وزن با راهکارهایی از جمله اسلیو معده فشار از روی مفاصل برداشته می‌شود که می‌تواند علائم ناشی از آرتروز را کاهش دهد یا به طور کلی منجر به بهبودی بیمار شود.

۶.      کمک به درمان و جلوگیری از کبد چرب با جراحی لاغری

بیماری کبد چرب به عنوان استئوهپاتیت غیرالکلی نیز شناخته می‌شود، علت دقیق ایجاد این بیماری مشخص نیست؛ اما به طور کلی زمانی رخ می‌دهد که رسوبات چربی روی کبد ایجاد شود.

چربی به کبد فشار وارد می‌کند و باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود که در نهایت منجر به سیروز یا حتی آسیب کبدی می‌شود. این بیماری بیشتر در افرادی که اضافه وزن یا دیابت دارند، مشاهده می‌شود.

کاهش وزن به ویژه چربی در ناحیه شکم به درمان این بیماری کمک می‌کند. کاهش وزن بهترین راهکاری است که می‌توانید برای جلوگیری از کبد چرب در نظر داشته باشید.

۷.  جلوگیری از بیماری کلیوی با کاهش وزن

کلیه مسئول تصفیه خون و خارج کردن مواد زائد در بدن است. اضافه وزن منجر به تجمع مواد زائد در خون می‌شود، به خصوص اگر فردی مبتلا به پیش دیابت یا دیابت باشد، بیماری کلیوی رخ می‌دهد. در واقع این بیماری بر کلیه‌ها فشار می‌کند و در نهایت در عملکرد آن اختلال ایجاد خواهد شد.

اسلیو معده امروزه یکی از روش‌های کاربردی و ایمن برای کاهش وزن است. افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند

بیماری کلیوی اغلب با بیماری دیابت و فشار خون بالا مرتبط است، با انجام اسلیو معده برای کاهش وزن می‌توانید به طور همزمان با این سه بیماری مقابله کنید.

حتی کاهش تنها ۱۰ درصد از وزن بدن به جلوگیری از بیماری‌هایی مانند بیماری کلیوی کمک می‌کند. به همین جهت توصیه ما به شما این است که بیماری چاقی را جدی بگیرید و در صورت عدم کاهش وزن با راهکارهای طبیعی، حتما برای کم کردن وزن به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنید تا روش‌های موثر و ایمنی را با توجه به شرایط شما از جمله بای پس معده را در نظر بگیرد.

بدون نظر

ورود