درآمد میلیاردی اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام فاش شد! از صدف بیوتی تا مستر تیستر

درآمد میلیاردی اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام فاش شد! از صدف بیوتی تا مستر تیستر

روزنامه اینترنتی فراز در گزارشی از درآمد میلیاردی اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام خبر داده است.

در این گزارش آمده است:

شاید ۱۰ سال پیش که در مارکت جهانی، شبکه اجتماعی تازه‌ای به نام اینستاگرام رونمایی شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این شبکه در فاصله زمانی کوتاه، گوی سبقت را از همتای خود فیس‌بوک و سایر اپلیکیشن‌های مجازی برباید و امروز به یکی از پرکاربرترین و البته مهم‌ترین قطب های سرمایه‌‌سازی در جهان بدل شود. حال چند سالی می‌شود که نسل تازه‌ای از افراد در کالبد عناوینی چون سلبریتی، بلاگر، اینفلوئنسر، واینر، اینستاگرامر و … جا خوش کرده و با پیروی از سرخط جهانی در حوزه‌های مختلفی مانند جهان‌گردی، غذا، مد، طنز، ورزش و …به بیان دیدگاه‌ها و عقاید خود به طور مستقیم می‌پردازند و به خاطر داشتن تعداد دنبال‌کنندگان بالا، منبع معتبری برای تبلیغات کالاها و محصولات برندهای تجاری محسوب می‌شوند.

در میان اینفلوئنسرها یا بلاگرهای ایرانی، صدف بیوتی ماهی ۱۲ میلیارد تومان، اِمِل ایجاد ماهی ۱۰ میلیارد تومان، الناز گلرخ ماهی ۷ میلیارد تومان، سرنا امینی ماهی ۶ میلیارد تومان، حسن ریوندی ماهی ۴ میلیارد تومان، علی صبوری ماهی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، محمد امین کریم پور ماهی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، میلاد قاسمی خواه ماهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مستر تستر ماهی ۲ میلیارد تومان و شقایق محمودی ماهی ۱ میلیارد تومان به صورت تقریبی درآمد دارند. تعرفه تبلیغات این چهره‌ها برای هر استوری بین ۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان است! حال آنکه بسیاری از چهره های اینستاگرامی پس از اخبار منتشر شده پیرامون فیلترینگ اینستاگرام بسیاری از دنبال‌کنندگان خود را به یوتیوب دعوت کرده و منبع درآمدی جداگانه در آنجا نیز ایجاد کرده‌اند.

حال این عناوین گاه توخالی که درست مقابل دیدگان یک نسل، از دنیای شیشه‌ای خود به دنبال کنندگانشان که گاه برای آن‌ها بیشتر به صفرهای یک اسکناس شباهت دارند، لبخند می‌‌زنند، جملات اتو کشیده تحویل می‌دهند، برای همراهی از آنان تشکر می‌کنند، به واسطه هر چند تگ، منشن، لایک یا کامنت برایشان هدیه در نظر می‌گیرند (هدیه‌ای که اسپانسر تقدیم می‌کند)، گاه به ضرورت یک موقعیت رنگِ پروفایلشان را سبز، بنفش یا نارنجی می‌کنند، امروز حامی فلان کمپین و فردا منتقد به مدیریت در کشور می‌شوند، گاه همگام با مردم به فیلترینگ می‌تازند و گاه به دولتی که در زمان انتخابات برایش سینه چاک کرده بودند، به خاطر قیمت ارز، نقض برجام، گرانی و … به تندی انتقاد می‌کنند. غافل از اینکه این دنیای شیشه‌ای هرچه باشد شیشه است و امکان دارد ناگهان بشکند و خرده‌هایش تیغ بر شاهرگ شهرت باد آورده‌شان شود!

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۸ نظر

ورود

  • امیرحسین مرداد ۳۱, ۱۴۰۱

    خر کردن مردم عادی همیشه سود آور بوده…

  • درغه مرداد ۳۱, ۱۴۰۱

    این نرخا دروغه.
    یکی رو میشناسم. ماهی ۵۰ میلیون درامدشه. حدود ۱ میلیون فالوور داره.

    این نرخها رو الکی میگن. تا اینطوری قیمت خودشونو ببرن بالا.
    یوتوبر معروف میشناسم تو la . یا همون لوس انجلس. ماهی ۲۵ هزار دلار درامدشه. اتفاقا کلی کشورا مسافرت رفته و میره همین چند وقت پیش اومده بود دیدن پدر مادرش. ۲۵ هزار دلار میشه حدود ۷۰۰ میلیون تومن. بعد مستر تستر اونم تو ایران درامدش ماهی ۶۰۰ هزار دلار هست؟
    هههههه
    مستربیست فاش کرد کل درامدش از یوتوب ماهی ۱۲۰ هزار دلاره. مستربیست ماهی ۱۰ میلیون فقط بیننده داره. یعنی حدود ۴ میلیارد تومن تو یک ماه.
    بعد طرف تو ایران باشه و این همه درامد؟؟
    برا همینه. این نوع اخبار و افشاگریها برا اینه که نرخهاشونو بالا ببرن.

    • Arman مرداد ۳۱, ۱۴۰۱

      دقیقا،الکیه این نرخا.سرنا امینی ماهی ۶ میلیارد اخه؟؟؟مهران مدیری ماهی ۶ میلیارد درامد نداره،چه برسه به اینا

  • Arian مرداد ۳۱, ۱۴۰۱

    محمدامین کریم پور اگه ماهی سه میلیارد درامد داره،نمیتونه با دارمد پنج ماهش یه فیلم خفن با بازیگرای معروف بسازه؟چرا همش همون فیلمای همیشگی و ساده میسازه با این دارمد؟؟

    • آرا شهریور ۲, ۱۴۰۱

      به نظرم تنها کسی که حق شه این پولا فقط سرناست کارش خیلی با ارزش تر از کارای این فود بلاگراست امل هم به نظرم کارش خوبه اونم این پولا حقشه:]]

      • حاج علی شهریور ۳, ۱۴۰۱

        استعداد سرنا چیه که حقشه ؟! دوما این نرخ ها دروغه

  • ناشناس شهریور ۱, ۱۴۰۱

    فقط سرنا امینی نوش جونش واقعا زحمت میکشه اگر کپی رایت تو اینستا بود درآمدش سه برابر اینم میشد

  • حاج علی شهریور ۳, ۱۴۰۱

    امکان نداره یه کاسب همچین رقم وحشتناکی برای تبلیغ پرداخت کنه اون کاسب اگر برای تبلیغ کسب و کارش همچین پولی داشت نیازی به کاسبی نداشت که ، اصلا با عقل جور در نمیاد ، شما خودت رستوران داشته باشی صد میلیون پول میدی برای تبلیغ ؟!!!!!
    شما سایت هام برای دیده شدن مثل ریگ دروغ میگید و تبلیغ میکنی