بیدار شدن در هر ساعت از شب نشانه مشکل در کدام قسمت از بدن است؟

بیدار شدن در هر ساعت از شب نشانه مشکل در کدام قسمت از بدن است؟

اگر هر شب تقریباً سر یک ساعت از خواب بیدار می شوید، طب سنتی چین می گوید علتش را باید در ساعت بدن جست. به گفته ی آن ها، ارزش و کیفیت خواب قبل از نیمه شب، بیشتر از خواب بعد از نیمه شب است. اما برای داشتن یک خواب خوب شبانه باید قبل از هر چیزی اندام های درونی را وارسی کرد.

در ادامه می خواهیم ببینیم بر اساس طب سنتی چین، بیدار شدن در هر ساعتی از شب نشانه ی اختلال در کدام عضو بدن است.

از ۹ شب تا ۱۱ شب

بازه ی ۹ تا ۱۱ شب با سیستم های درون ریز و لنفاوی بدن مرتبط است. این سیستم ها در این مدت فعالیت بیشتری دارند. اگر از تعادل خارج شوند، ممکن است احساس افسردگی کنید و در این ساعات خواب بدی داشته باشید.

دیگر علائمی که ممکن است تجربه کنید، عبارتند از: هیجان بی دلیل و زیاد، احساس گناه، بر هم خوردن تعادل هورمونی و اختلال تیروئید. شما به روتین خواب بهتری نیاز دارید و به خاطر داشته باشید نباید دیرتر از ساعت ۱۰/۳۰ شب به رختخواب بروید که تا ۱۱ شب دیگر به خواب رفته باشید.

از ۱۱ شب تا ۱ صبح

این بازه زمانی به کیسه صفرا مربوط است. اختلال در عملکرد این عضو منجر به بروز مشکلاتی همچون دودلی، کاهش قدرت قضاوت، سخت شدن تصمیم گیری، خجالت، ترس و بالا رفتن کلسترول می شود. کارشناسان توصیه می کنند از مصرف نوشیدنی های ناسالم و چربی های ترانس خودداری کنید.

از ۱ صبح تا ۳ صبح

در این مدت کبد فعالیت بیشتری دارد. این عضو سعی می کند بدن را سم زدایی و احساساتی که طی روز تجربه می کنیم را پردازش کند. ممکن است وقتی از خواب بیدار می شوید احساس خشم و دمدمی مزاجی کنید و سردرد داشته باشید. اگر هر شب در این بازه از خواب بیدار می شوید، ممکن است عادت های بدتان بیش از اندازه باشد، مثل مصرف نوشیدنی ها و خوردنی های ناسالم، به خصوص اگر شب ها این کار را انجام می دهید.

از ۳ صبح تا ۵ صبح

در این ساعات، ریه ها فعال هستند. اگر مشکلی در این اندام وجود داشته باشد، ممکن است دچار غم، تنفس کوتاه، تعریق و درد قفسه سینه شوید. پیش از خواب تمرینات تنفسی انجام دهید یا با یک دوست یا روانشناس صحبت کنید.

از ۵ صبح تا ۷ صبح

در این بازه، روده بزرگ فعالیت زیادی دارد. اگر اختلالی داشته باشد، ممکن است یک حالت تدافعی به مسائل مختلف نسبت پیدا کنید یا احساس کنید در وضعیتی گیر افتاده اید. هر بار که با زنگ ساعت از خواب بیدار می شوید، ممکن است احساس خستگی کنید. شما به فیبر یا آب بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • جیش شهریور ۹, ۱۴۰۱

    من که جیش دارم معمولا ۳ صبح بیدار میشم. هر شب بیدار میشم