ضرب و شتم بیرحمانه زن پناهجوی ایرانی در قبرس توسط صاحبخانه‌اش

ضرب و شتم بیرحمانه زن پناهجوی ایرانی در قبرس توسط صاحبخانه‌اش

در روز جمعه ۱۱ شهریور، ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید که اوضاع و احوال ناراحت کننده و تاسف بار یک زن ایرانی پناهنده در قبرس را نشان می داد که ظاهرا توسط مردی که ظاهرا صاحبخانه اش است به باد کتک گرفته شده است.

مشخص نیست که این زن پناهجو کیست و این درگیری دقیقا به چه دلیل رخ داده است اما به گفته های خبرگزاری های قبرس، دلیل حمله این مرد سالخورده، کرایه های عقب افتاده زن ایرانی پناهنده در قبرس است.

البته این حادثه در روز چهارشنبه ۹ شهریور رخ داده است. طبق آنچه در ویدیو دیده می شود، مرد سالخورده به زن حمله می کند و او را کتک می زند و زن دیگری تلاش می کند جلوی او را گرفته و از کتک زدن منصرفش کند.

نام این پناهنده ایرانی تارا است و به گفته او، این اولین باری نیست که توسط صاحبخانه ۷۶ ساله اش کتک می خورد. او حتی کودک سه ساله این زن را نیز مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم خود قرار داده است.

تارا چندین بار سعی کرده است این موضوع را به روش قانونی پیگیری کند اما هر بار ناامید شده زیرا هیچ سازمانی حاضر به کمک به او نشده است.

دلیل کتک خوردن این زن توسط صاحبخانه

بخش دیگری از ویدیو تارا را روی تخت بیمارستان و در حال گریستن نشان می دهد و آثار  زخم و آسیب دیدگی در صورت و پای او کاملا مشهود است.

او در ابتدای این ویدیو به زبان فارسی می‌گوید:

«مَرده الان میاد تو رو خدا فقط…»

شخصی که فیلم گرفته است به انگلیسی از او می‌پرسد:

«چه اتفاقی برایت افتاده و چه کسی این کار را کرده است؟»

و این پناهجو در پاسخ می‌گوید:

«صاحب‌خانه‌ام به در خانه آمد و به من حمله کرد، به بچه نوزادم حمله کرد… بچه‌ام خیلی مریض است و حالش بد است…»

طبق گفته های تارا به خبرگزاری قبرسی آلفانیوز، او ۴ ماه پیش از طریق یکی از دوستان خود این خانه را اجاره کرده و اجاره خانه را به‌طور معمول پرداخت کرده است اما به او رسید نداده‌اند زیرا با مالیات مشکل دارند:

 «من هر ماه ۵۰۰ یورو اجازه می‌دادم، به او می‌گفتم رسید به من بدهد و او گفت نه، چون به ایالت پرداخت می‌کنم و نمی‌توانم به شما برگه بدهم…»

قبل از سکونت در این خانه، تارا به همراه فرزندش در ماشین زندگی می‌کرد. اداره بهزیستی به او هشدار داده بود که اگر خانه‌ای پیدا نکند کودک را از او خواهند گرفت.

گزارش ها حاکی از آن است که کودک این زن پناهجو به بیماری قلبی و آسم مبتلا است و مدت زیادی با مادرش تحت شرایطی که آب و برق منزل قطع بوده، زندگی کرده است.

واکنش مقامات قبرس

وزارت رفاه اجتماعی قبرس اعلام کرده اصلا اطلاعی از این حادثه ندارد و از این پناهجوی ایرانی خواسته شده محل زندگی خود را تغییر دهد.

پلیس قبرس تحقیقات را در رابطه با ضرب و جرح، صدمات سنگین بدنی، داشتن سلاح تهاجمی و توهین آغاز کرده است. پرونده در دادگاه استان لیماسول ثبت شده و برای متهمان قرار وثیقه ۱۰ هزار یورویی تعیین شده است.

واکنش مقامات ایرانی در قبرس

کانال تلگرام «کنسول ایران در قبرس» جمعه ۱۱ شهریور طی مطلب کوتاهی این حادثه  را تایید کرد و نوشت:

«کنسول این نمایندگی در اولین ساعت پخش ویدیوی ضرب و شتم این زن ایرانی به بیمارستان رفته و از او عیادت کرده است.»

کانال کنسول ایران در قبرس اضافه کرده است:

«روند قانونی برخورد با ضارب و مسببان ایران امر توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران با مراجع ذی‌ربط قبرس در حال پیگیری است.»

واکنش وزارت خارجه ایران

وزارت خارجه ایران اعلام کد که پلیس قبرس در مورد ضرب و شتم یک بانوی ایرانی توسط شهروند انگلیس در این کشور پپگیری می کند..

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه در پی نشر خبر و فیلمی درباره ضرب و شتم یک خانم ایرانی توسط صاحبخانه‌اش در قبرس، با انتشار اطلاعیه‌ای توضیح داد:

«به دنبال ضرب و شتم یک خانم ایرانی در قبرس، کنسول سفارت ایران در قبرس با حضور در بیمارستان محل بستری هموطن ایرانی از وی عیادت کرد و مراحل درمان وی را مورد رسیدگی قرار داد.»

اصرار ایران به پیگیری مقامات قبرسی

علاوه بر این، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری این رفتار غیر انسانی، خواستار رسیدگی دولت قبرس در این زمینه شد.

در پی ابراز نگرانی گسترده ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی، مقامات قبرس اعلام کردند این واقعه تاسف برانگیز را به دقت بررسی و پیگیری خواهند کرد.

پلیس قبرس نیز روز پنجشنبه اقدام به دستگیری فرد ضارب که شهروند انگلیس است، کرده است.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه، مسئولین بخش کنسولی وزارت امور خارجه ایران در این رابطه با سفیر قبرس در تهران در تماس بوده و سفیر قبرس نیز از رسیدگی فوری پلیس کشورش خبر داد و گفت این موضوع تحت رسیدگی است.

طبق اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه، حمایت کنسولی از هموطنان در خارج از کشور از مهمترین ماموریتهای نمایندگی‌های ایران عنوان شده است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

ندا امین کیست؟ خبرنگار ایرانی که اسرائیل به ظن جاسوسی تصمیم به اخراجش گرفته است

با پنج ایرانی عضو تیم پناهندگان المپیک آشنا شوید

حضور کیمیا علیزاده و سه ایرانی دیگر در المپیک توکیو با پرچم تیم پناهندگان

همه چیز در مورد تبادل اسرا در دوران جنگ ؛ تعداد اسرای ایرانی و عراقی چند نفر بود؟

متین بالسینی پدیده شنای ایران به انگلیس پناهنده شد

دیجیاتو
۲۱ نظر

ورود

  • ناشناس شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

    اینم برا اونا که شب و روز همنژاد بودن با قبرس و ایتالیا و یونان دنیا رو پاره کرده بود.
    حتی میگن با المان همنژادن.
    منی که ت یونان رفتم بهتون میگم. هیچوقت اینا برا شما تره خورد نمیکنن. الانم به خاطر کاهش جمعیت و قانون لطف میکنن پناهنده میگیرن
    به علت اینکه شما باید از کشورت فرار کنی و تو یه کشور دیگه درخواست یو ان بدی من رفتم ترکیه. ۲ سال منتظر بودم دیدم نمیشه. یکم کار کردم یکم قرض پول قاچاقو جور کردم رفتم یونان. میخواستم برم المان. که پلیس یونان من و یه تعداد دیگه رو گرفت. مجبور شدیم یا بگیم برمیگردیم ایران یا اینکه همونجا تو یونان درخواست پناهندگی بدیم و تو یه کمپ تو اتن که سگ توش زندگی نمیکنه زندگی کنیم.
    ۴سال قبل خسته شدم برگشتم. شما از خاورمیانه باشی یعنی حیوانی. حتی از حیوان پست تر. خودشون میگن کله سیاه. یا تو المان کلا مهاجر گفتن یه فحشه. در حالی که خود این غربیها به کل دنیا رفتن و نسل کشی کردن . رفتن استرالیا رفتن امریکا رفتن کانادا رفتن افریقا. رفتن امریکای جنوبی. همه جا رفتن. یه انجیل باز کردن گفتن طرف پوستش سیاهه پس گناه کرده و به بردگی کشیدن.
    همین بردگی کشیدن و بد بودن کسی که پوستش تیره هست از انجیل اومده. هنوز که هنوزه کلیسای مورمون تو امریکا اینو دور ننداخته. دور ننداخته هیچی بلکه کل مذهبش بر این اساسه. همین پاپ تو واتیکان دستور داد برده بشن هرکی سیاهه چون گناه کردن.
    تو کانادا نمیدونم خبرش رو خوندین یا نه اما به صورت سیستماتیک تو مناطق ساسکاچوان و مناطقی که اکثریت سفید المانی هلندی هست زنان بومی کانادایی رو رو عمدا میکشن. بی بی سی اسمشو نسل کشی گذاشته
    https://www.bbc.com/news/world-us-canada-48481958

    و بعد خنده دار اینه ما میریم برا سفید پوستای غربی تا کمر خم میشیم. توریست فرانسوی اومده بود میگفت منو کتک زدن تو خیابون. مهمون نوازی نداشتن. چرا؟ چون این فرانسویه موهاش سیاه بوده پوستشم شبیه خودمون.
    ببینین چه توریستایی تو ایران اومدن و از ایران تعریف کردن؟ و از اینور ببینین چه توریستایی اومدن و حتی پلیس بازداشتشون کرده.
    غرب فقط برا خودش خوبه. حتی به خودشونم رحم ندارن. مثلا اسپانیا ایتالیا قبرس پرتغال رو ادم حساب نمیکنن. فقط ایرلندی هلندی المانی اسکاندیناویایی خلاصه هرکی که پوستش سفید هست ادم حساب میشه. نیویورک دروازه مهاجرت به امریکا بود و هست طی چند صد سال. اما وقتی حرف از جرم میشه میگن مافیای ایتالیایی.
    اما و اما بیشترین مافیاها رو ایرلند داره. از قدیم داشته. بعدش لهستان.
    ایتالیا سومینه.
    متاسفانه لینکشو پیدا نکردم اما vox اسناد تاریخی تا همین امسال رو مطالعه کرده بود. دیده بود بیشترین جرائم و بیشترین گروه های خلاف به ترتیب برا ایرلند لهستان و ایتالیاست.
    اما به نوعی خلافکارای ایتالیایی بیشتر به چشم میاد و حتی طرف سفید باشه خلاف کنه به نوعی ازادش میکنن تا امار پایین بیاد.

    حالا اینا رو گفتم بدونین شما یه سفید پوست اوکراینی نیستین انتظار کمک داری.
    هفت هشت تا دوستا و فامیلام تو المان هلند سوئد بریتانیا هستن. برا پناهنده های خاورمیانه و افریقا حتی غذا نمیدن بعضی روزا. اما به سگ و گربه های اوکراینیها میرسن. سگ پناهنده ی اوکراینی ارزشش بیشتر از یه خاورمیانه ایی یا ایرانی هست. گفتن که من اینجا میگم. طرف تو شهرداری تو المان کار میکنه. میگه شهرداری اون شهر هیچوقت به مهاجرای مثلا ایرانی و سوری اینطور نرسیده که به اوکراینی میرسه. به باقی مهاجرا روزی ۷ یورو پول میده تا با همین شکمشونو سیر کنن. اما برا اوکراینی ۳۰ یورو فقط ارایش سگش شده پول میدن . برا گربه ی اوکراینی روزی ۲۰ یورو برا غذاش میدن. اما یه مهاجر ایرانی روزی ۱۰ یورو. اوکراینی کارت قطار شهری و مترو رایگان میدن سرگرمی هفتگی و بازدید از موزه. اما مهاجر خاورمیانه ایی و افریقایی تختش پر شپشه. نه اینکه کثیف باشن یا کثیف زندگی کنن. چون تخت از ۱۰ سال قبل تو اتاق بوده و تو این سالها کلی ادم مختلف اومده استفاده کرده رفته.
    اینه دیدشون.
    حالا این خانوم نمیدونم با چه پیش زمینه ایی میگه کسی کمک نمیکنه. اتفاقا کمک کنن باید تعجب کرد.
    خود من ۲ سال کامل یونان بودم. تو کمپی که سگ زندگی نمیکنه. بارها مریض شدم حتی دکتر نمیومد.
    تو ۲ سال حداقل ۱۰ نفر خودشونو اتیش زدن و فوت کردن چندتاش هموطنای خودمون بود. کمپ مثل زندان بود. ۲ هفته یکبار میتونستی لباس بشوری چه برسه پتو.
    یه وضعی بود که نگو. و حرف منم به شما تارای عزیز اینه که توقع نداشته باش بهت کمک کنن. و تجربه ایی که دارم اینه میرن به صاحابخونت کمک میکنن تا به تو.
    حرف یکی از دوستام تو هلند یادم اومد. میگفت صندوقدار فروشگاهشون تو این ۱۰ سالی که اونجا زندگی میکنه هیچوقت بهشون لبخند نزد و کلا حتی سلام رو علیک نمیکنه اگه مهاجر باشی. حتی مهندس باشی ولی از خاورمیانه یه ادم اضافه هستی. همسرش دقیقا عین هلندیها لباس میپوشه. بدونه حجاب. تو تابستون یه لباس ازاد. اما هیچوقت اون احترامی که به بقیه میزارن رو بهش نمیزارن. و این صندوقدار فروشگاه اما با مهاجر اوکراینی چنان خوش و بش میکنه و چنان راهنماییش میکنه انگار مثلا عضو خانوادشه. اما به همسرش یا خود دوستم که مهندسه و تو شرکت daf کار میکنه هیچوقت حتی سلامشو علیک نکرده.

    • علی شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

      حرف هاتون کاملا حقه و اصلا جوابی برای گفتن نمی دونه.

    • ایران آریایی شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      چیچی میگی زبون بسته از ایران خودت بگو نمیخاد بشی قاضی دنیا

    • ایران آریایی شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      ۱: ای کاش ۱۰ درصد از حرفایی که میزدی دروغ نباشه.
      ۲ : اگر نصف این اطلاعاتی که راجب بقیه کشور ها داشتی راجب کشور خودت میدونستی الان وضع ما این نبود نشستی داری حرص بقیه رو میخوری
      بدبختی ما اینه که امثال شما …. تو این وضع مردم
      خودش داره از فقیری میمیره کشورش
      راز دل بقیه رو میکنه
      بیا برو بخاب داری خاب میبینی

      • reeeis شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

        بمولا راست میگی اینا تو نون خوردن موندن
        فکر بقیه هستن

    • مهدی شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      کشور خودمون میتونست بهشت باشه …..

  • Fg شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

    کی دقیقا در اون لحظه فیلم گرفته ؟ بعید نیست با پیره مرده هماهنگ کرده باشند و کلش فیلم باشه تا پناهندگی کشور دیگه ای رو بگیره .

  • امیر شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

    یک جهان هشتگ بزنید:
    #غرب وحشی
    فراموش نکنیم اینا خالقان کمونیسم و فاشیسم و نازیسم و فمینیسم و… هستند این رفتار جلوی کار های قبلیشون اصلا چیز عجیبی نیست.

    • ایران آریایی شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      احساسی نحرف ،، تو این دنیا تو فقط مظلوم هسی بقیه وحشی هستن تو درست میگی اصن با ادم بی منطق حرف نزنیم بهتره

  • من شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

    حتماً قبلش پیرمرد رو زده یا یه جوری عصبانی کرده و به دوستش گفته فیلم بگیره تا کارهای پناهدگیش درست بشه .

  • علی شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

    به گزارش یورونیوز هر ۱۵ ثانیه یک بار یک زن توی آمریکا دچار خشونت خانگی میشه! اونم فقط خشونت خانگی! یعنی خشونت های سیستماتیک اکتیویژن بلیزارد و … رو بندازید اونور!
    اون آمریکایی ها اینقدر وحشی اند از قبرسی ها چه انتظاری دارید؟

    • ایران آریایی شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      از ممکلت خودتم خبر داری؟؟
      نکنه ما کشوری مظلوم هستیم بقیه وحشی اند؟؟
      مگه اونجا زندگی کردی ک این اراجیف رو میگی؟؟
      یا اینکه این حرفا همون کلماتی هس که بهت تلقین کردن؟؟

  • حامد شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

    باز ساندیس خورا بوی ساندیس به مشامشون خورد ریختن اینجا

  • ایران آریایی شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

    حقش بوده
    بشه عبرت برای امثال این
    دلیل نمیشه چون ما ایرانیم کاری بهمون نداشته باشن نه
    « همونجوری که دوست نداریم افغانی ها بیان تو ایران
    که البته شدن برادر دینی:) و کم کم نصلمون میشه افغان
    مثال : مشهدیا رگ افغان دارن بخاطر تجاوز افغان به زنان ایران
    همونجوری که ما خوش مون نمیاد از افغان
    ما هم هرجا بریم همین مشکل هس
    پس عادیه مهم نیس حقشه خواست نره 🙂
    #احساسی_نباشیم #یاوه_نگوییم…./

    • کوکا شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      دمتگرم حرف حق رو میزنی بقران اگه چارتا آدم مثل تو افکارشون بود الان بهترین زندگی رو داشتیم

    • ابوفاضل شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      اینها نتیجه کمبودها ومعضلات داخل ایرانه هیچکسی دلش نمیخواد وطنش خانوادش ودارو ندارشو بزاره بره تو غربت تحقیر وتوهین بشه .روزگاری ایرانی ارج وقربی داشت و کارگر وکلفت نوکر از خارج میاوردن که برای ایرانیها کار کنن والان بعد از چهل سال این روند معکوس شده بر باعثو بانیش هزاران لعنت

  • for ever شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

    تو کشور خودش راهش نمیدادن که رفته شده پناهجو؟؟
    خخ اینارو باش داریم کجا زندگی میکنیم

  • امیر شهریور ۱۴, ۱۴۰۱

    یه یارویی ما هر چی گفتیم فشاری شده و داغ کرده.
    پس یه کم اطلاعات به اشتراک میذارم شاید فقط شاید دهنش رو بست؟
    به گزارش بی بی سی پفیوز،
    از هر ۱۰ جوان و نوجوان مونث بریتانیایی ۸ ۹ تا چند بار مورد تجاوز قرار گرفته اند! که اگر این مشکل حل نشود یک قرن دیگر همه ی زنان بریتانیا اعم از پیر و جوان چندین بار مورد تجاوز قرار گرفته اند!!!
    بیشترین رکورد تعرض جنسی در بریتانیا مخصوص دختری است که روزی تا یازده بار ازش درخواست عکس برهنه می شده! (پس فکر کردید چرا هشتگ می تو همش ترنده؟)
    از سمت دیگه رویترز پس از کشور های جنگ زده ای مثل سوریه و افغانستان آمریکا را در رده ی دهمین کشور خطرناک جهان برای زن ها قرار داده است!!! (ایران در این لیست ده تایی هیچ رتبه ای ندارد.) و اینجوری استناد کرده است:
    “آزار جنسی زنان در آمریکا به طرز وحشتناکی فاجعه بار است. خشونت خانگی هر ۱۵ ثانیه یک زن آمریکایی را مورد هدف قرار می دهد. صنعت و تجارت از زنان فقط استفاده ی ابزاری و جنسی می کند و زنان در شرکت های بزرگ همواره مورد تجاوز و تعارض جنسی قرار دارند. ”
    حالا آلبانی نشین ها و صگیونیثت ها هی بگید ایران خیلی رده ی بدی داره.
    ببینید وضع چقدر اونجا داغونه که *فمینیست های رادیکال* چند وقته دارن به این فکر می کنند که مثل ایران و کشور های مسلمان، تفکیک جنسیتی را در مدارس و مکان هایی مثل مترو ها شروع کنند شاید یکم آمارشون در زمینه ی آزار زنان بهتر شه و از این وضع فاجعه بار در بیان.
    بالاخره همون بی بی سی که داره خودش رو جر میده که بگه ایران بدترینه اومده میگه توی مدارس بریتانیایی آزار دختران خیلی چیز شایعیه و کادر آموزشی چون نمی دونن چیکار کنن میان عادی سازی و ماله کشی می کنند و به آزار دیدگان میگن این رفتار ها فقط شوخی بوده!!!