آداب و رسوم عجیبی که در بعضی کشورهای دنیا عادی و متداول هستند

آداب و رسوم عجیبی که در بعضی کشورهای دنیا عادی و متداول هستند

تنوع فرهنگ ها در دنیا سبب تفاوت آدم ها با یکدیگر شده و بیشتر لذت سفر هم از همین موضوع ناشی می شود چرا که ما را با چیزهایی آشنا می کند که در کشور خودمان متداول نیستند یا اصلاً وجود ندارند. با این حال، آگاهی از این تفاوت ها سفر را بسیار راحت تر می کند و جلوی رقم خوردن موقعیت های خجالت آور یا خنده دار را می گیرد.

در ادامه از آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف دنیا خواهیم گفت.

۱- در ژاپن شمارش با انگشتان با پایین آوردن انگشتان انجام می شود

نحوه ی شمارش با انگشتان در کشورهای مختلف متفاوت است. مردم بعضی کشورها مثل آمریکا و چین شمارش را از انگشت اشاره شروع می کنند. اما بعضی کشورها مثل آلمان، ایتالیا، فرانسه و چند کشور دیگر اروپا هم هستند که شمارش را از انگشت شست آغاز می کنند. در ژاپن اما شمارش با انگشتان به شکل بسیار متفاوتی انجام می شود. آن ها هنگام شمارش، انگشتان خود را به جای بالا آوردن، پایین می آورند.

۲- در اندونزی استفاده از برگ موز به جای بشقاب بسیار رایج است

برگ موز از گذشته در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی از فرهنگ و سنت غذایی بسیاری از کشورها است. در اندونزی اما برگ موز کاربردی فراتر از تزئینی دارد. علاوه بر این، با استفاده از آن جلوی کثیف شدن بیش از اندازه ی وسایل نقلیه را می گیرند و به این ترتیب، در آبی که باید صرف شستشو شود، صرفه جویی می شود.

۳- در مصر هنگام صرف غذا درخواست نمک نکنید

در مصر اگر هنگام صرف غذا درخواست نمک کنید، ممکن است با این کار خود باعث رنجش دیگران شوید. چون این پیام را به آشپز می دهید که غذای او به چاشنی بیشتری نیاز دارد یا می خواهید آن را برای خود قابل خوردن کنید. مصری ها این کار را توهین می دانند چون معنای ضمنی آن این است که مهمان غذا را نپسندیده است.

۴- در هند زنان متأهل به انگشتان پا حلقه می اندازند

در بسیاری از کشورهای دنیا حلقه ازدواج را به انگشت چهارم دست چپ می اندازند. در هند اما حلقه ازدواج را دست راست می اندازند چون دست چپ را کثیف می دانند.

با این حال، زنان متأهل در هند نه تنها به دست های خود، بلکه به پاهایشان هم زیورآلات می اندازند. یکی از رسوم هندوها (پیروان آیین هندو) انداختن حلقه به انگشتان پا است. به این حلقه «بیچیا» می گویند. این حلقه در انگشت دوم هر دو پا قرار می گیرد.

۵- در کره جنوبی نوزاد تازه متولد شده را یک ساله می دانند

در کره جنوبی نوزاد را از همان لحظه ی تولد یک ساله به حساب می آورند و همه در اولین روز سال نوی میلادی یعنی اول ژانویه یک سال به سن شان اضافه می شود. بنابراین اگر نوزادی آخرین روز سال میلادی یعنی ۳۱ دسامبر به دنیا آید، روز بعد، اولین روز سال نوی میلادی ۲ ساله می شود. مثلاً فرض کنید متولد سال ۲۰۰۰ هستید. در همه جای دنیا حالا در سال ۲۰۲۲ شما ۲۲ ساله محسوب می شوید اما در کره جنوبی شما را ۲۴ ساله می دانند.

منشأ این سیستم شمارش سن روشن نیست. با این حال، توضیحاتی برای آن ارائه شده است. بر اساس یک فرضیه، علت اینکه نوزادان را در هنگام به دنیا آمدن یک ساله می دانند، ۹ ماهی است که پیش از آن در شکم مادر سپری کرده و حالا سنش را به ۱۲ ماه گرد می کنند. یک فرضیه ی دیگر می گوید در گذشته آسیایی ها اعتقادی به مفهوم عدد صفر نداشتند.

۶- در سوئد ماهی تخمیر شده می خورند

Surströmming که در زبان سوئدی به معنای «شاه ماهی تند» است، شاه ماهی دریای بالتیک است که در سوئد، پس از تخمیر با اندکی نمک تخمیر، آن را میل می کنند. این غذا دست کم از قرن شانزدهم در سوئد مصرف می شود.

۷- در نروژ برای بریدن پنیر به جای کارد از یک پنیر بُر ِ مخصوص استفاده می کنند

بُرش پنیر برای نروژی ها شوخی بردار نیست. آن ها برای این کار از یک پنیر بُر استفاده می کنند، نوعی ابزار آشپزخانه که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این پنیر بُرها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع پنیری که قرار است بریده شود از آن ها استفاده می شود.

۸- در نیوزلند پوشیدن کفش اختیاری است

در نیوزلند مردم مجبور نیستند همیشه کفش به پا کنند. بچه ها اغلب پابرهنه به پارک می روند و حتی به فروشگاه ها و مراکز تجاری هم می توانید پابرهنه بروید. خیلی اوقات در خیابان ها کسانی را می بینید که کفش به پا ندارند.

۹- در اسپانیا مردها از روی نوزادان تازه به دنیا آمده می پرند

در روستای Castrillo de Murcia در شمال اسپانیا یک سنت قدیمی وجود دارد که بر اساس آن، در جشنی به نام El Salto del Colacho مردها با لباس های رنگارنگ از روی نوزادان تازه متولد شده می پرند. هدف از این کار، آشنایی آن ها با رسومات محلی و مذهبی است.

منبع: brightside
یک نظر

ورود

  • حمید شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

    از همه مسخره تر هند بود وبه نظرم منطقی تر کره جنوبی وتوهند فکر کنم مخ زدن درآمدش بیشتره واسه همینه میندازه توپاش طرف که نمیگه جورابو بکن پارو بیار بالا ببینم حلقه داری یانه ??هرکس یه مرضی داره دیگه تو ایرانم مهریه سنگین هست اینم برا ایران بنویسید که از پسر ها توقع داشتن سکه های حضرت نوع را دارن بابا اینایی که اینا می‌خوان باید سنه حضرت نوح داشته باشی تا یکم خیالت راحت باشه بگی کار میکنم میخرم والله