شبکه مستند سیما ناباورانه آهنگ رپ «سینا ساعی» را پخش کرد!

سینا ساعی کیست؟

شبکه مستند سیما ناباورانه آهنگ رپ «سینا ساعی» را پخش کرد!

شبکه مستند سیما ناباورانه آهنگ رپ «سینا ساعی» ، خواننده رپ معروف، را از تلویزیون پخش کرد! آهنگ «هم تیمی» سینا ساعی ، رپر پرطرفدار ایرانی، در یکی از برنامه‌های شبکه مستندِ تلویزیون استفاده شد.

رویه همیشگی سازمان صدا و سیما این بوده است که نام رپرهای ایرانی را حتی با وجود استفاده از آهنگ آنها عنوان نمی کرد. اما این بار نام کامل سینا ساعی به عنوان خالق اثر در تیتراژ این برنامه آمده است.

 

چند روز پیش، یکی از برنامه های ورزشی از موسیقی (بیت) آهنگ «بچه محل» گروه زدبازی استفاده کرد اما نامی از خالق اثر نبرد!

اگر از طرفداران سینا ساعی هستید، حتما می دانید که سینا ساعی از خواننده‌های مشهور رپ ایرانی است که در اشعار خود از کلمات زننده و رکیک استفاده نمی‌کند و در ایران زندگی می کند.

چندی پیش، سینا ساعی به همراه نیما شعبان نژاد در سالن استاد سمندریان تئاتر “پلاس؛ پلاس به توان٢” را اجرا کرد. او و نیما هر دو کارگردان این اثر بودند و صدای امیر جعفری نیز پخش می شد. چهره های مطرحی چون امیر جعفری، محسن یگانه، محمدرضا شایع، یاس و… به تماشای اجرا او نشستند.

بیوگرافی سینا ساعی

سینا ساعی در ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۷ و در خانواده ای فرهیخته به دنیا آمده و اکنون ۳۴ ساله است. او در حال حاضر یکی از معروف ترین و بهترین رپر های تاریخ رپ فارس شناخته می شود و شهرتش را مدیون گروه خوب و حرفه ای تیک تاک می داند که با خشایار اس آر و سینا مافی تشکیل داده بودند. آهنگ های گروه تیک تاک در سبک رپ و هیپ هاپ ایران در هیچ کجای تاریخ رپ فارسی مشاهده نمی‌شود.

او به همراه پدر و مادرش در تهران زندگی می کرد و تک فرزند خانواده است. سینا ساعی در سال ۱۳۹۴ پدرش را در اثر عارضه قلبی از دست داده و از همان زمان تا کنون با مادرش در تهران زندگی می کند.

آغاز فعالیت هنری

سینا ساعی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ یعنی وقتی ۱۵ ساله بود به عنوان یک خواننده در موسیقی هیپ هاپ ایران آغاز کرد اما به علت کم تجربگی و تازه وارد بودن در عرضه موسیقی نمی توانست اشعاری را که می نوشت به خوبی روی بیت مناسب سوار کند. او آثاری که به همین علت ناشناخته مانده بود را تغییر داد و بعدها تحت عنوان گروه رجز و یا تیک تاک خواند و منتشر کرد.

سینا ساعی در سال ۱۳۸۵ با خشایار اس آر یک گروه تحت عنوان گروه رجز را تشکیل دادند که یکی از بهترین گروه های رپ فارسی در دوران خود بود.

سینا ساعی به کمک خشایار اس آر در این گروه حدود ۱۵ ترک را ساخت و منتشر کرد. این آهنگ ها در همان زمان هم جزوه جدید ترین و متفاوت ترین کار های رپ فارسی به شمار می رفتند.

این رپر معروف ایرانی در سال ۹۶ به خدمت سربازی رفت و تا سال ۹۸ مشغول خدمت سربازی خود بود. او بعد از اتمام خدمت، دوباره توانست تا به حرفه خود یعنی رپ باز گردد.

سینا ساعی و گروه تیک تاک

سینا ساعی و خشایار اس آر در سال ۱۳۸۸ با سینا مافی آشنا شدند و او را به گروه دعوت کردند. پس از آن، گروه رجز به تیک تاک تغییر نام پیدا کرد.

زندگی شخصیت سینا ساعی

سینا ساعی همسری ندارد و همچنان مجرد است. او حتی صحبتی در این باره در صفحات رسمی خود مانند اینستاگرام خود منتشر نکرده است . بنابراین، اغلب گمانه‌ زنی‌ ها در ارتباط با ازدواج او شایعه ای بیش نیستند.

 کارنامه حرفه ای سینا ساعی در موسیقی

سینا ساعتی تاکنون  بیش از ۱۰۰ موزیک ساخته است. در زمانی فعالیت در گروه رجز حدود ۲۰ آهنگ منتشر کرد که از مهمترین آن ها “با ما باش” و “تهران و هیلتون” اشاره کنیم که آهنگ های جالبی بوده و مخاطبان زیادی داشته اند.

ساعی در گروه تیک تاک در دو آلبوم طبیعی باش و آلبوم کلاژ که با همکاری امیرعلی a2 ساخته و منتشر شد حضور داشت که به عنوان تنها آلبوم های او از ابتدای فعالیتش در رپ و هیپ هاپ تا کنون هستند.

آهنگ های طوری که راه میرم آوازو دوست دارم و چشتوبند از بهترین آهنگ های آلبوم کلاژ  هستند.

این خواننده با هنرمندان دیگری به غیر از امیر علی ای تو، فعالیت و همکاری داشته که مهم ترین آن‌ ها پایا پایدار در آهنگ ۷۰۰ مگاوات و سهراب ام جی در آهنگ از مصرف به تولید و همین طور آهنگ جاپا و بهزاد لیتو در آهنگ یه جای تاریک اشاره کنیم که جزو جذاب ترین همکاری های این آرتیست با سایر آرتیست های فارسی هستند.

سینا ساعی و حاشیه ها

سینا ساعی یکی از بی حاشیه ترین و فهیم ترین هنرمندان موجود در رپ و هیپ هاپ فارسی به شمار می رود و تا کنون هیچ گونه حاشیه‌ ای را به وجود نیاورده و همیشه به عنوان یک برادر کوچکتر و بزرگتر نظرات خود را در ارتباط با فعالیت های سایر رپر ها به صورت کاملا محترمانه با آن ها بیان کرده است که هیچگاه حاشیه ای درست نشود.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

«شیما نیاورانی»: هنرپیشه و خواننده ایرانی در سوئد

اولین ترانه رپ دواین جانسون با نام Face Off منتشر شد + ویدیو

الماس ۲۴ میلیون دلاری روی پیشانی رپر مشهور، لیل اوزی از روی صورتش کنده شد

مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • Pety boy شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

    سلام،ی جاهاییش نیاز ب ادیت داره،یکیش اینکه اول تو گروه رجز سینا ساعی و سینا مافی بودند بعد خشایار اس آر بهشون اضافه شد،دوم اینکه تو آهنگ ی جای تاریک سینا ساعی حضور نداش و تا حالا با لیتو همکاری ای نداشته،راجب زندگی شخصی هم دوست دختر داره تو اینستا باهاش پست داره?

  • Amir شهریور ۱۵, ۱۴۰۱

    ی جاهایی ادیت میخواد و اینکه با پیشرو چند نفر دیگه که خیلی معروفن کار داشته اگه میخواین نام ببرین کامل نام ببرین اتیکت دار باشین مقاله ناقصه