با این ویزاها در استرالیا اقامت دائم بگیرید

با این ویزاها در استرالیا اقامت دائم بگیرید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هدف نهایی بیشتر مهاجرینی که به استرالیا عزیمت می کنند دریافت اقامت دائم است، اما همه ویزاها شما را به این مقصد راهنمایی نمی‌کنند. خیلی طبیعی و بدیهی است که شما به دنبال ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای رسیدن به اقامت دائم استرالیا باشید.

با این ویزاها در استرالیا اقامت دائم بگیرید

چرا استرالیا؟

استرالیا به خاطر در اختیار داشتن یک اقتصاد سالم و پیشرفته بدون تردید یکی از مقاصد اصلی مهاجران متخصص و صاحبان کسب و کار در سراسر جهان است.

استرالیا به استناد بسیاری از تحلیل‌های معتبر، مسیر مهاجرتی متفاوت تری نسبت به کشورهای مهاجرپذیر کانادا یا آمریکا دارد. این مسیر استاندارد باعث شده زندگی برای افرادی که وارد استرالیا می‌شوند، ارزشمند و بر اساس پارامتر های بین المللی باشد.

در این مقاله با شما در مورد انواع ویزاها و روش های کسب اقامت دائم استرالیا صحبت خواهیم کرد.

اگر علاقه‌مند به دریافت اقامت دائم استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا یا ویزای سرمایه گذاری آن هستید، در این فرصت نگارشی همراه ما باشید تا همه چیز درباره اقامت دائم استرالیا را با هم مرور کنیم.

مهاجرت تصمیم بسیار مهم و بزرگی است که فرد یا خانواده برای ادامه مسیر حیات خود اتخاذ می‌کند.

مهم است که از راه درست و قانونی وارد شوید و با آرامش، بهترین مسیر مهاجرتی را تجربه کنید.

اخذ اقامت دائم استرالیا

در دنیای مجازی و هزاران وب سایت موجود در این حوزه شاید به فرایند ساده و در دسترس دریافت اقامت دائم استرالیا اشاره کنند اما واقعیت این است که دریافت یا اخذ اقامت دائم استرالیا پیچیدگی های خود را دارد.

در کشور استرالیا دریافت اقامت دائم از طریق خرید ملک و شرکت و یا سرمایه گذاری در کمترین زمان ممکن یک فریب رسانه‌ای است و واقعیت ندارد.

بهترین راه برای دریافت اقامت دائم این است که از مسیر قانونی و درست راه خود را کلید بزنید و در قدم اول با قوانین کشور استرالیا برای اقامت در این کشور آشنا شوید.

مزایای داشتن اقامت دائم استرالیا

  • با داشتن اقامت دائم استرالیا شما فقط ۴ سال تا دریافت شهروندی رسمی این کشور فاصله دارید.
  • با داشتن این ویژگی، آزادانه و بدون محدودیت می‌توانید برای تحصیل یا کار اقدام کنید.
  • هزینه پزشکی شما در صورت داشتن اقامت دائم رایگان و نزدیک به صفر خواهد بود.
  • اگر پس از دو سال تلاش قابل اثبات به شغل مورد نظر خود دست پیدا نکردید، می‌توانید از مزایای حقوق بیکاری خود استفاده کنید.
  • برای تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ و مهم استرالیا با داشتن اقامت دائم می‌توانید از وام‌های دانشجویی و تخفیف ۵۰ درصدی در بیشتر رشته‌های تحصیلی استفاده کنید.
  • وقتی اقامت دائم استرالیا را داشته باشید، در صورتی که فرزند شما در خاک استرالیا به دنیا بیاید، بلافاصله شهروند رسمی کشور استرالیا می شود.
  • فرزند شما تا سن ۱۲ سالگی در مدارس دولتی به صورت رایگان و با استانداردهای جهانی تحصیل خواهد کرد.
  • می‌توانید از وام با بهره ۴ درصد برای خرید خانه در استرالیا استفاده کنید.
  • وقتی مقیم دائم استرالیا هستید به راحتی می‌توانید اسپانسر اعضای خانواده ی خود از جمله والدین یا خواهر و برادر خود باشید.
  • داشتن اقامت دائم استرالیا باعث می‌شود خیلی ساده‌تر به ویزای توریستی کشورهای اروپایی و یا کانادا دسترسی داشته باشید.

انواع اقامت در استرالیا

دو نوع اقامت در ادبیات مهاجرتی کشور استرالیا تعریف شده است، دائم و موقت.

در اقامت دائم شما تنها با زندگی به مدت ۳ سال از ۴ سال، شهروندی استرالیا را دریافت خواهید کرد و در این مدت به راحتی و بدون هیچ محدودتی می‌توانید برای تحصیل یا کار اقدام قانونی کنید.

سخت است اما غیر ممکن نیست

در اقامت نوع موقت، اگر از نوع بدون شروط هستید، قطعا برای بازگشت به کشور خود متعهد بوده و باید در تاریخ مشخص شده به ایران برگردید. اما اگر نوع اقامت موقت متفاوت  است این امکان را خواهید داشت تا برای تبدیل آن به دائم اقدام کنید.

با این ویزاها در استرالیا اقامت دائم بگیرید

روش های دریافت اقامت

روش‌های دریافت اقامت استرالیا البته محدود به چند مورد خاص و همیشگی و غیر قابل تغییر نیست.

کشور استرالیا هرساله قوانین مربوط به مهاجرت خود را به روز رسانی کرده و نسخه تازه‌ای را رونمایی می‌کند اما به طور کلی از روش های ذیل(ویزاهای استرالیا) می‌توانید برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام کنید:

  1. کاری و مهارتی- سیستم امتیاز بندی
  2. کاری و مهارتی – اسپانسر شغلی توسط کارفرما ( جاب آفر )
  3. سرمایه گذاری
  4. تحصیل
  5. ازدواج یا نامزدی
  6. خانواده

اگر مشغول امتیاز شماری پارامتر های تخصصی خود هستید این یعنی به دنبال راهی برای دریافت ویزای دائم ۱۸۹ یا ۱۹۰ استرالیا بوده و ایده آل شما دریافت یکی از این دو ویزای کاری و مهارتی است. البته می‌توانید در این شرایط به دریافت ویزاهای ۴۹۱ برای ۵ سال و ۴۷۶ برای ۱۸ ماه هم فکر کنید که این دو حالت شما را به سمت دریافت اقامت موقت و سپس دریافت اقامت دائم پیش می برد.

مثلا ویزای ۴۹۱ از طریق ویزای ۱۹۱ شما را به هدف اصلی یعنی اقامت دائم این کشور راهنمایی می‌کند.

اگر قرار بر دریافت اقامت از طریق درخواست کار از کارفرما باشد، ویزای ۱۸۶ به میان می‌آید. البته ممکن است به سمت دریافت ویزای موقت بروید، مانند ویزای ۴۸۲ یا ویزای داما (مختص مناطق دوردست استرالیا) که قابلیت تبدیل به ویزای دائم بعد از ۴ سال را دارند.

راه مناسب و روشن تحصیل در استرالیا

اگر اقامت از طریق تحصیل را انتخاب کرده‌اید، طبیعی است که به سمت ویزای ۵۰۰ استرالیا حرکت می‎‌کنید، شرط رسیدن شما به اقامت دائم استرالیا از این طریق تبدیل به ویزای موقت ۲ تا ۴ ساله ۴۸۵ استرالیا خواهد بود.

اقامت استرالیا از طریق خرید ملک

واقعا این موضوع ارزش تیتر شدن را ندارد، این یک وعده اشتباه و دروغ است. کشور استرالیا صرف خرید ملک به هیچ فردی اقامت دائم هدیه نمی دهد. تبلیغات دروغین درباره دریافت شهروندی استرالیا با خرید خانه، شرکت و زمین در کمین افراد ناآگاه هستند.

بر همین اساس بهتر است با یک گروه مهاجرتی با تجربه و متخصص که دارای دفاتر فعال قانونی در ایران و استرالیا هستند مشورت کنید.

معیارهای جمع آوری امتیاز در مسیر اقامت دائم از طریق ویزای کاری

ویزاهای مهارتی استرالیا بر اساس یک سیستم امتیاز بندی عمل می کنند، به این صورت که ابتدا تخصص و صلاحیت شما باید بر اساس استاندارد های این کشور تایید شود، سپس عوامل مختلفی از جمله سن، نمره زبان، سابقه کار، مدرک تحصیلی، امتیاز همسر، وضعیت تاهل و … برای شما یک امتیاز مشخصی دارد، شما با این امتیاز مشخص در رقابت با سایر متقاضیان هم رشته ی خود در سراسر جهان قرار می گیرید و در نهایت در صورتی که موفق به دریافت دعوتنامه می شوید، می توانید برای این ویزاها درخواست دهید.

اقامت دائم از طریق ویزای توریستی یا گردشگری

حقیقت این است که اقامت دائم از این طریق به صورت قانونی امکان پذیر نیست اما دلیل اشاره به این نوع از ویزا را با شما در میان خواهیم گذاشت.

برای دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای توریستی که به ویزای ۶۰۰ استرالیا مشهور است کافی است مدارک لازم برای این امر را جمع آوری و فرم مخصوص به درخواست را تکمیل و به موقع ارسال کنید. متقاضی باید با ارائه مدارک لازم و کافی، آفیسر اداره مهاجرت را قانع کند که قصد دارد به‌ صورت موقت وارد استرالیا شود و حتما کشور را ترک خواهد کرد.

ترک به موقع استرالیا مهم است و شما باید به وعده رسمی خود عمل کنید، نکته مهم این است که اقامت موقت استرالیا از طریق ویزای توریستی قابل‌ تبدیل به اقامت دائم نیست و صاحب ویزا باید بعد از مدت ویزا، کشور را ترک کند. این ویزا هرگز شما را به اقامت دائم استرالیا نمی‎رساند و روش‌های غیر قانونی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد هیچ وقت توصیه نمی شود.

با این ویزاها در استرالیا اقامت دائم بگیرید

کاریابی بین المللی شادا دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایران است که بستری امن و قانونی در راستای اطمینان خاطر متقاضیان محترم را فراهم نموده است.همچنین مشخصات موسسه شادا در وب سایت رسمی  MARA ثبت شده است.

چنانچه تصمیم گرفته اید که از خدمات شادا برای عزیمت به کشور استرالیا استفاده کنید، مطمئن باشید که بهترین شرایط مهاجرتی به شما پیشنهاد خواهد شد و در تمامی این مسیر، از همراهی متخصصین و وکلای مجرب برخوردار هستید.

موسسه شادا پس از اخذ ویزا و ورود به استرالیا نیز شما را تنها نخواهد گذاشت و در کنار شما خواهد بود، شما از طریق شماره ی ۹۱۰۰۹۹۴۶-۰۲۱ می توانید با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید.

یک نظر

ورود

  • درسته شهریور ۱۵, ۱۴۰۱

    کاملا درسته. چون یه مدت تحصیل ایتالیا بودم خیلیا ازم سوال میپرسیدن چطور برن خارج. زمان تحصیلم خیلیا بودن میگفتن براشون دعوتنامه بفرستم بیان خارج. خیلیا قهر کردن. نمیدونستن هیچی