ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا؛ توضیح معاون رئیسی و افشاگری مهدی خزعلی

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا؛ توضیح معاون رئیسی و افشاگری مهدی خزعلی

چند روزی است که خبر مهاجرت پسر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به کانادا و فعالیت در یک شرکت تولید VPN خبرساز شده و خزعلی به این خاطر مورد انتقاد فراوان قرار گرفته است تا جایی که شایعه استعفای او منتشر شد.

پس از انتشار گسترده خبر مهاجرت پسر انسیه خزعلی در فضای مجازی، معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی به این موضوع واکنش نشان داد و سفر فرزندش را «موقت» و «کاری» خواند. خزعلی در توییتر خود نوشت:

گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می کردند.

اما امروز… برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌ بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز میگردد.

اگرچه ایشان متاهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند.

بی شک… بسترسازی برای تقویت فعالیت های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است.

اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

واکنش به این خبر تا جایی گسترش پیدا کرده که کارزاری با عنوان «درخواست برکناری انسیه خزعلی و سایر مسئولانی که فرزندانشان مهاجرت کرده‌اند» به راه افتاده است.

افشاگری مهدی خزعلی درباره مهاجرت فرزندان کبری خزعلی به آمریکا

تکذیب خبر مهاجرت حمید رضازاده، پسر انسیه خزعلی توسط معاون رئیس جمهور در حالی اتفاق افتاد که مهدی خزعلی برادر انسیه خزعلی و از فعالان اصلاح‌طلب، خبر مهاجرت خواهرزاده‌اش به کانادا را تأیید کرد و حتی از مهاجرت دیگر خواهرزاده هایش پرده برداشت.

مهدی خزعلی گفت: «نه تنها پسر کبری خانم (خواهر انسیه خزعلی)؛ حتی خواهرزاده دیگرم، یعنی دختر ایشان نیز سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند … پسر انسیه خانم هم که در کانادا صاحب شرکتی است که در زمینه وی‌پی‌ان فعالیت می‌کند و به واسطه همین شرکت ویزای کانادا را اخذ کرده و سال‌هاست که خانواده‌اش را با خود برده است. می‌دانید که ثبت شرکت در کانادا هزینه‌ای بیش از صد میلیارد ریال دارد.»

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و افشاگری مهدی خزعلی
کبری خزعلی،‌ رئیس فعلی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گفته مهدی خزعلی، دو فرزند کبری خزعلی،‌ رئیس فعلی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، احسان نوحی بزنجانی و خواهرش نزدیک به ۱۵ سال است که در آمریکا زندگی می‌کنند.

مهدی خزعلی همچنین مدعی شده است که فرزند دیگر آیت الله خزعلی، علیرضا خزعلی و پسرش نیز در خارج از کشور اقامت دارند. علیرضا خزعلی پیش‌تر مالک شبکه ماهواره‌ ای هما و بعد از آن شبکه ایرانیان بوده است.

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و افشاگری مهدی خزعلی
مهدی خزعلی، پزشک و فعال سیاسی اصلاح طلب

مهدی خزعلی در این رابطه گفت: «مساله من این نیست که چرا این عزیزان یا هر هم‌وطن دیگری به خارج از کشور مهاجرت و زندگی کند، که این حق هر کسی است اما این عزیزان با رانت رفته‌اند و این موفقیت‌ها را به دست آورده‌اند. این درست نیست که والدین کسی در ایران موافق فیلترینگ باشد اما او در خارج از این در زمینه وی‌پی‌ان کار کند.

شما نمی‌توانید موافق حجاب، آن هم نه شال و مانتو که فقط چادر باشید اما فرزندان خود را بفرستید در جایی که حجاب آزاد است، زندگی کنند.»

حمید رضازاده پسر انسیه خزعلی کیست؟

حمید رضازاده متولد ۱۳۶۵ در تهران دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی است. طبق اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد پسر انسیه خزعلی که در کانادا به سر می‌برد موسس و مدیر اجرایی شرکت بترنت (Betternet) بوده و هم‌اکنون به عنوان مدیر بخش نرم افزار این شرکت ارائه خدمات وی پی ان و فیلترشکن فعالیت دارد.

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

از طرفی برخی رسانه‌ها اعلام کرد‌ه‌اند که پسر انسیه خزعلی چهار سال است در کانادا به سر می‌برد. او پیش از مهاجرت به کانادا در ایران مدیرعامل و موسس شرکت «سامانه همراه پیچک» بود که در همان مقطع منحل شد.

برخی خبرهای تاییدنشده حاکی از آن است که زهره عظیمی، همسر حمید رضازاده، اقامت کانادا را دارد و آن‌ها با فرزند خود ساکن کانادا هستند.

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

انسیه خزعلی استعفا داد؟

در پی رسانه ای شدن خبر جنجالی مهاجرت فرزند معاون ابراهیم رئیسی به کشور کانادا که از سوی خزعلی تکذیب شد، یک حساب توییتری با نام انسیه خزعلی، خبر استعفای خانم معاون را منتشر کرد که او این خبر را هم رد کرد و این اکانت را جعلی خواند.

در این توییت که بعدا مشخص شد از سوی یک اکانت تقلبی بوده، از قول خزعلی نوشته شده بود: «امروز بعد از حضور در آخرین جلسه معاونت زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری و ارائه توضیحاتی درباره سفر چند ماه پیش پسرم به خارج، استعفای رسمی خود را به ریاست جمهوری تقدیم کردم.»

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

صفحه رسمی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با آیدی ensiyehkhazali در اینستاگرام با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «صفحه توییتری با نام کاربری ensiyehkhazali@ تنها صفحه رسمی انسیه خزعلی در شبکه اجتماعی توییتر است و مخاطبان هر گونه اخبار رسمی را از صفحات رسمی وی دنبال کنند. در روزهای اخیر صفحات کاربری جعلی در حال انتشار اخبار دروغین در فضای مجازی هستند که بدین وسیله تکذیب می‌شود.»

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

در روزهای گذشته مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌ رسانی دولت در توئیتی نوشت: «اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!» گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسولان مراقب گشت ارشاد باشند.»

واکنش عباس عبدی به مهاجرت فرزند انسیه خزعلی

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به توضیحات انسیه خزعلی درباره علت مهاجرت فرزندش نوشت:

چرا برخی انتظار دارند که ادعاهای آنان در مورد خود و خانواده‌هایشان را مردم باید باور کنند؟ در حالی که تجربه قبلی خلاف صداقت را نشان داده.به علاوه چرا خودشان ادعاهای فرزندانشان را می پذیرند؟ در حالی فرزندان می دانند در فضای ریاکاری والدینشان طاقت شنیدن حرف درست را ندارند.

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

واکنش رحمت الله بیگدلی به خبر مهاجرت پسر خزعلی

رحمت‌اله بیگدلی، فعال اصلاح طلب در توییتر خود در واکنش به انتشار خبر مهاجرت فرزند انسیه خزعلی نوشت:

من اگر جای آقای رئیسی بودم خانم خزعلی را نه به خاطر اقامت پسرش در کانادا، بلکه به خاطر این نوع سوء‌استفاده سخیف از نامگذاری سال توسط رهبری عزل می‌کردم!

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

طعنه حسین دهباشی به معاون ابراهیم رئیسی

حسین دهباشی، پژوهشگر و مستندساز نیز در توییتی به توجیه انسیه خزعلی درباره حضور فرزندش در خارج از کشور واکنش نشان داد و نوشت:

بچه‌هاتون برای دانش‌بنیان‌هاشون چرا آمریکا و کانادا می‌روند؟ چرا چین و روسیه نه؟ تازه درباره‌ی چین حدیث هم داریم!

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

زندگینامه انسیه خزعلی

انسیه خزعلی متولد سال ۱۳۴۲ در شهر قم است، او دختر آیت الله ابوالقاسم خزعلی است. پدرش از فقها و روحانیون سیاستمدار و از فعالین سیاسی در دوران انقلاب اسلامی بود که در سال ۱۳۹۴ از دنیا رفت. او دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی است و مدرک دکترای زبان و ادبیان عرب را از دانشگاه تهران و در سال ۱۳۷۸ دریافت کرده است.

او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان مبارزات علیه رژیم پهلوی با نام مستعار زینب بروجردی فعالیت می‌کرد.

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

خزعلی در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ ریاست دانشگاه الزهرا را برعهده داشت. او رئیس پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی و استاد تمام گروه ادبیات عرب این دانشگاه نیز هست. در سال تحصیلی ۱۳۸۹- ۹۰ او به عنوان استاد نمونه کشوری از سوی رئیس جمهور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

انسیه خزعلی در تاریخ ۱۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ از سوی سیدابراهیم رئیسی به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب شد.

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

همسر انسیه خزعلی کیست؟

انسیه خزعلی در سال ۱۳۵۹ وقتی تنها ۱۶ سال داشت و دانش آموز سوم نظری بود با سید محمدرضا رضازاده ازدواج کرد. سید محمدرضا رضازاده متولد سال ۱۳۳۵ و فارغ التحصیل رشته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است. حاصل ازدواج انسیه خزعلی و همسرش چهار فرزند است که همگی ازدواج کرده‌اند.

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا و واکنش ها به این خبر

سیدمحمدرضا رضازاده مدیریت در مسئولیت های مختلفی را پشت سر گذاشته است. او در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد استاندار فارس بوده که حضورش در این منصب با حواشی زیادی همراه بود. معاون عمرانی استاندار تهران، سرپرست استانداری تهران، معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان و فرماندار بانه درسال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله فعالیت های همسر انسیه خزعلی است. آخرین مسئولیت او مدیرعاملی شرکت آب و نیرو در مجموعه وزارت نیرو بوده است.

رضازاده همچنین در سپاه مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشته است که ازجمله آنها می‌‌توان به مسئولیت دفتر مهندسی وزارت سپاه در استان هرمزگان، سرپرستی اداره کل مهندسی نیروی دریایی وزارت سپاه و مدیریت ساختمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • اسماعیل نادری لردجانی شهریور ۱۹, ۱۴۰۱

    همین شده که مردماز مسولین ناامید و دین زده شده اند. وقتی توله های این مسولین در کانادا و خارج رفاه و زندگی می کنند. نمی توان پذیرفت که این احمق ها در این کشور سمت و مسیولین داشته باشند.
    این تناقض را تا حل نکنید
    مردم دین گریز و اسلام گریز شده اند.

  • ارژنگ شهریور ۱۹, ۱۴۰۱

    یه عده بی همه چیز دارند مملکت رو بالا می کشند ?

  • انسانم آرزوست شهریور ۲۰, ۱۴۰۱

    ای کاش راستگویی وخجالت کشیدن هم اجباری بود!!

  • دقیقا شهریور ۲۱, ۱۴۰۱

    همین دیگه همه فرزندان مسوولین تو کانادا و امریکا و بلاد کفر هستند فقط مردم عادی براشون اونجاها اخ هستش