در کنسرت رکوردشکن تارکان در ازمیر ترکیه چه خبر بود؟

در کنسرت رکوردشکن تارکان در ازمیر ترکیه چه خبر بود؟

کنسرت جمعه شب گذشته تارکان، خواننده محبوب ترک ها، در شهر ازمیر رکورد زد و در فهرست پرتماشاچی ترین کنسرت های دنیا در جایگاه پنجم ایستاد.

این کنسرت به مناسبت صدمین سالگرد آزادی ازمیر برگزار شد و با ۲ میلیون تماشاگر در بین کنسرت های رایگان دنیا در رتبه پنجم قرار گرفت.

 

هزاران نفر از مردم ترکیه روز جمعه ۹ سپتامبر (ایلول) با حضور در خیابان‌ها و میادین اصلی ازمیر، صدمین سالگرد آزادی این شهر را گرامی داشتند. مردم در این راهپیمایی، که از مقابل پاسگاه باسمانه آغاز شد، پرچم ترکیه به طول ۳۵۰ متر را با خود حمل کردند. این راهپیمایی در میدان جمهوریت ازمیر به پایان رسید.

کنسرت تارکان در ازمیر

پس از آنکه مصطفی کمال آتاتورک «حمله بزرگ» را آغاز کرد، شهر ازمیر در ۹ سپتامبر ۱۹۲۲ از ارتش یونان پس گرفته شد و آن روز به عنوان آزادسازی ازمیر به عنوان نماد آزادی شناخته شد.

کنسرت تارکان در ازمیر

کنسرت بدون دستمزد برای تارکان، رایگان برای همه مردم

مشخص شد که کنان دوعولو (همسر برن ساآت، بازیگر مشهور ترک که نقش سمر در سریال عشق ممنوع را بازیکرد) در صدمین سالگرد روز پیروزی روی صحنه رفت و برای اجرای ۲ ساعته روی صحنه ۲.۷ میلیون لیره دریافت کرد. این در حالی است که تارکان هیچ گونه دستمزدی بابت اجرا دریافت نکرده است.

کنسرت تارکان در ازمیر

کنسرت Megastar Tarkan در ازمیر با بیش از ۲ میلیون تماشاگر، به عنوان “یکی از ۵ کنسرت برتر جهان” در بین تمام کنسرت‌های رایگان در فضای باز تا کنون ثبت شد.

بر اساس رتبه بندی ویکی پدیا، کنسرت ژان میشائل ژار در مسکو با ۳.۵ میلیون تماشاگر در صدر فهرست قرار دارد.

 

کنسرت تارکان در ازمیر

تارکان کنسرت تاریخی خود را با آهنگ “گچجک” به پایان رساند! همان آهنگ مشهور و جدیدی که در زمان انتشار به یک بحران سیاسی مبدل شده بود.

 

کنسرت تارکان در ازمیر

کنسرت تارکان در ازمیر کنسرت تارکان در ازمیر کنسرت تارکان در ازمیر کنسرت تارکان در ازمیرکنسرت تارکان در ازمیر کنسرت تارکان در ازمیر

این خواننده که با اجرای صحنه‌ای خود مورد تحسین قرار گرفت، در اختتامیه کنسرت از میدان گوندوگدو هواداران خود را با این جملات خطاب کرد:

«نگران همه چیز نباش، می بینی صحنه من نابود شد. زندگی غیر قابل پیش بینی است که چه اتفاقی خواهد افتاد! شما باید هر روز را طوری زندگی کنید که انگار آخرین روز شماست. ما باید همدیگر را دوست داشته باشیم! ما چنین ملتی هستیم، باید دوباره او را بگیریم!»

کنسرت تارکان در ازمیر کنسرت تارکان در ازمیر کنسرت تارکان در ازمیر کنسرت تارکان در ازمیر کنسرت تارکان در ازمیر

این خواننده در استوری اینستاگرام خود نوشت:

«چقدر دلمان برای یک دل بودن تنگ شده بود… بدون منع، فشار، بدون دروغ، آنطور که احساس می کنیم، شادی کنیم و آزادانه بخندیم… دوباره پر از امید…  چقدر دلمان برای اینگونه بودن تنگ شده بود. ادغام بدون قطبی شدن، تفرقه، خصومت»

کنسرت تارکان در ازمیر

تارکان کیست؟

تارکان تِوِت‌ اوغلو (Tarkan Tevetoğlu) متولد ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲ است و در شهر آلتزی کشور آلمان غربی به دنیا آمده است. او خواننده، ترانه‌ سرا و آهنگساز اهل ترکیه است که طرفداران خیلی زیادی دارد.

پدر تارکان، علی تِوِت‌اوغلو و مادرش نشه قهرمان است. مادرش، “نشه”، نام قهرمان یکی از داستان‌ های افسانه‌ ای را برای او انتخاب کرد. عشق و علاقه تارکان به موسیقی از سال‌ های کودکی آغاز شد. در نهایت، او در سال ۱۹۸۶ همراه با خانواده راه ترکیه را در پیش گرفت و ساکن شهر کارامورسل شد.

چند سال بعد همراه خانواده به استانبول مهاجرت کرده و در مدرسه موسیقی uskudar به تحصیلش ادامه داد و برای امرار معاش در مکان‌ ها و مراسم‌ ها مختلف ترانه‌های سنتی اجرا می‌کرد! او بعد از اخذ دیپلم، صاحب شرکت موزیک استانبول پلاک، mehmet sogutoglu آشنا شد و قرارداد ساخت آلبوم موسیقی را امضا کرد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

دستگیری گلشن بایراکتار، خواننده پرحاشیه ترکیه به دلیل توهین به مدارس اسلامی

ریحانه پارسا فیلم زندگینامه خودش را در ترکیه ساخت: «زمان یک ماهی»

جیوان جانووا، بازیگر پیشکسوت و مطرح ترکیه درگذشت

نیهات دوغان، خواننده مشهور ترکیه، با یک دختر ایرانی ازدواج کرد

فخرالدین درگذشت؛ بیوگرافی جونیت آرکین ستاره مشترک سینمای ترکیه و ایران

سریال جدید ایرانی «بلیط یک طرفه» با بازی پیمان معادی و ارکان پتک کایا در ترکیه

دیجیاتو
۲ نظر

ورود