چرا چارلز سوم با ثروت ۵۰۰ میلیون دلاری از مالیات بر ارث دارایی‌های سلطنتی معاف است؟

چرا چارلز سوم با ثروت ۵۰۰ میلیون دلاری از مالیات بر ارث دارایی‌های سلطنتی معاف است؟

دارایی ها و املاک سلطنتی های پادشاهی انگلستان با ارزش بیش از ۳۴ میلیارد دلار بعد از مرگ ملکه الیزابت، اکنون به پادشاه چارلز سوم تعلق دارد. اما او مجبور نیست ۴۰ درصد مالیات بر ارث بریتانیا را بپردازد. در این مطلب روزیاتو، خواهیم گفت که چرا او از پرداخت مالیات معاف است.

پادشاه چارلز سوم با مزایای مالیاتی بسیاری از بریتانیایی‌ها و حتی بسیاری از آمریکایی‌های ثروتمند روبه‌رو است: رئیس سلطنت بریتانیا از مالیات بر ارث بریتانیا معاف است.

با مرگ ملکه الیزابت دوم ثروت شخصی او به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به اولین پسرش چارلز انتقال یافت. این بدان معناست که او مجبور نیست تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار از دارایی ۵۰۰ میلیون دلاری ملکه الیزابت را به مأمور مالیات تقدیم کند.

این معافیت شامل تغییر در مالکیت املاک سلطنتی او نیز می شود. یعنی مجموعه ای از دارایی ها و املاک و مستغلات به ارزش ۳۴.۳ میلیارد دلار که شامل کاخ باکینگهام و زمین و املاک در سراسر لندن و بریتانیا است.

مطمئناً املاک سلطنتی به امانت نگه داشته می شود. یعنی شاه چارلز سوم نمی تواند هیچ یک از دارایی های خود را بفروشد. اما خانواده سلطنتی هنوز حدود ۱۵٪ از سود املاک را از طریق “Sovereign Grant” جمع آوری می کند. سال گذشته، املاک سلطنتی ۳۱۱ میلیون دلار درآمد داشت.

معافیت مالیاتی یکی از فهرست‌های تجملی است که اکثر بریتانیایی‌ها را از خانواده سلطنتی در بریتانیا جدا می‌کند. مردم موظف به پرداخت ۴۰ درصد مالیات بر اموالی به ارزش بیش از ۳۷۷۰۰۰ دلار هستند.

در ایالات متحده، چنین مالیات‌هایی به عنوان «مالیات مرگ» مورد تمسخر قرار می‌گیرند. اگرچه اکثر املاک در آمریکا به اندازه کافی بزرگ نیستند که بتوانند شامل مالیات بر املاک فدرال شوند اما ارزش یک ملک برای انجام این کار باید بیش از ۱۲.۰۶ میلیون دلار باشد. جالب است که ۱۷ ایالت و منطقه کلمبیا قوانینی دارند که می توانند بر ارث یا دارایی یا هر دو مالیات دهند.

 چارلز سوم

۲۰۰ میلیون دلار پول ناقابل؟

اجتناب از مالیات ۴۰ درصدی روی ۵۰۰ میلیون دلار امری پیش پا افتاده نیست. اما از آنجایی که ثروت غالباً یک اصطلاح نسبی است، مالیات بر ارث چارلز نشان‌دهنده چنگ زدن به خزانه سلطنتی نیست.

ملکه الیزابت دوم طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا بود که به مدت هفت دهه بر ۱۴ قلمرو مشترک المنافع و همچنین بریتانیا سلطنت کرد. در آن زمان، ثروت املاک سلطنتی از دارایی‌ها و املاک و مستغلات که با هم ارزش داشتند به مقدار زیادی افزایش یافت اما به هیچ وجه به ثروت ثروتمندترین افراد جهان نزدیک نبود.

به عنوان مثال، املاک سلطنتی تحت الشعاع ثروت ایلان ماسک، جف بزوس و بیل گیتس قرار گرفته است.

ملکه الیزابت پس از مرگ مادرش در سال ۲۰۰۲ حدود ۸۱ میلیون دلار را به ارث برد و دارایی های مختلف از اسب ها و جواهرات با ارزش گرفته تا نقاشی های با ارزش و تخم مرغ فابرژه به او منتقل شد.

در طول سال‌ها، این دارایی‌ها به اضافه یک مجموعه املاک و مستغلات سالم، از جمله خانه ساندرینگهام در انگلستان و قلعه بالمورال در اسکاتلند، کل دارایی خالص او را به حدود نیم میلیارد دلار رساند.

الیزابت درآمدی را از طریق Sovereign Grant دریافت کرد. این مجموعه با بودجه مالیات دهندگان، که در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بود، برای پوشش سفرهای رسمی و هزینه های عملیاتی املاک مختلف، از جمله کاخ باکینگهام، اقامتگاه رسمی ملکه، طراحی شده است.

این کمک مالی از یک توافق چندصدساله ناشی می شود که در آن پادشاه جورج سوم درآمد خود را از پارلمان تسلیم کرد تا برای خود و نسل های بعدی خانواده سلطنتی یک دستمزد ثابت سالانه دریافت کند. چارلز اکنون قرار است از کمک هزینه سالانه درآمد دریافت کند.

 چارلز سوم

مرگ و مالیات

اگرچه چارلز ممکن است در “مالیات مرگ” تقلب کند اما به نظر می رسد مالیات قطعی باشد؛ حتی برای سلطنت.

وب سایت رسمی سلطنتی گزارش داد که ملکه در سال ۱۹۹۳ داوطلبانه مالیات بر درآمد و عایدی سرمایه را پرداخت کرد. با این که او از نظر قانونی موظف به انجام آن نبود و مالیات های محلی را داوطلبانه پرداخت کرده است.

و بر اساس “یادداشت تفاهم در مورد مالیات سلطنتی” که در سال ۲۰۱۳ نوشته شد، چارلز نشان داد که پس از به ارث بردن تاج و تخت، به طور داوطلبانه مالیات پرداخت خواهد کرد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

هر آنچه که باید در مورد شاه چارلز سوم پادشاه جدید بریتانیا بدانید؛ از همسران تا تحصیلات

شاه چارلز سوم چقدر ثروت دارد؟

پیش بینی زمان فوت چارلز سوم توسط مردی که تاریخ مرگ ملکه را به درستی پیشگویی کرد

میراث عجیب ملکه برای شاه چارلز سوم؛ هزاران قو و دیگر حیوانات دریایی

شاه چارلز سوم بر چند کشور حکمرانی خواهد کرد؟

منبع: yahoo
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود