بزرگ ترین نقش های تاریخ سینما که کلینت ایستوود دست رد به آن ها زد

بزرگ ترین نقش های تاریخ سینما که کلینت ایستوود دست رد به آن ها زد

کلینت ایستود طی دوران فعالیت حرفه ای خود به موفقیت های زیادی دست یافته اما این بازیگر و کارگردان در مصاحبه ی جدیدی فاش کرده پیشنهاد بازی در ۲ تا از ماندگارترین (و البته پول ساز ترین) نقش های تاریخ سینما را رد کرده است. با این حال، وقتی به گذشته نگاه می کند باز هم «خدا را شکر است».

او در مصاحبه ی خود با LA Times در اینباره گفته: «یادم هست که – البته خیلی سال پیش – فرانک ولز (رئیس شرکت وارنر برادرز) برای نقش سوپرمن به سراغم آمد.»

«پس ممکن بود اتفاق بیافتد. این مربوط به اولین باری است که آن ها به فکر ساخت این فیلم افتادند.»

«واکنش من اینطوری بود که: “سوپرمن؟ نه نه، برای من مناسب نیست.” نه اینکه اشکالی در آن باشد. مناسب من نبود.»

با این حال، ایستوود مشکلی با این ژانر ندارد و حتی با خوشحالی از علاقه اش به کتاب های کمیک پرده برداشت و از «نیمور» به عنوان شخصیت مورد علاقه ی خود در دنیای مارول یاد کرد: «The Sub-Mariner کمیکی بود که همیشه دوست داشتم. بچه که بودم کلی کتاب کمیک داشتم.»

اما علت اصلی خودداری او هم در آن زمان و هم بعدها، خطر تحت الشعاع قرار گرفتن تمام فعالیت حرفه ای اش با بازی در چنین نقش هایی بود.

او در اینباره گفته: «یک بخشی از دلیلش این بود، یک بخش زیادی از آن. کریستوفر ریو را ببینید. در نقش «سوپرمن» عالی بود. این موضوع خیلی تأثیر داشت. وقتی چنین نقشی را می گیرید، تا حدی در آن محبوس می شوید.»

«درست است، من ژانر وسترن و نقش “هری کثیف” را کار کرده بودم، اما همه وسترن و فیلم های پلیسی کار می کردند. آن را بد نمی دانستند.»

این ستاره همچنین اذعان کرده که نقش هایی که سرسخت تر و البته دارای مقادیر زیادی قدرت فرابشری بودند را ترجیح می داد.

او در اینباره گفته: «همیشه شخصیت هایی را دوست داشتم که خاکی تر بودند.»

«آن ها شاید کارهای فرابشری ای انجام دهند، مثل “هری کثیف” که یک استعداد ذاتی برای انجام کارهای عجیب و غریب داشت، یا مثل مردهای فیلم های وسترن. ولی باز هم یک مبارز شنل پوش نیستند.»

کلینت ایستوود پیشنهاد بازی در نقش «جیمز باند»، به یادماندنی ترین فرانشایز تاریخ هالیوود را هم رده کرده بود.

او در اینباره گفته: «دستمزد خیلی خوبی هم برای بازی در نقش “جیمز باند” به من پیشنهاد شد. این مربوط به بعد از پایان بازی شان کانری است. وکیلم به من گفت خیلی دوست دارند تو این نقش را بازی کنی.»

ایستووود گفته این بار از ترس تکراری شدن نقش هایش یا به خاطر تناسب نداشتن این نقش با سبک و سیاق کارهای قبلی او نبود که این پیشنهاد را نپذیرفت: «به نظرم اینگونه می آمد که این نقش برای کس دیگری بود. مخصوص شان کانری بود. برایم حس خوبی نداشت که من بازی اش کنم.»

نقش جیمز باند در نهایت به جورج لازنبی رسید. اما او هم تنها در یک فیلم جیمز باند نقش آفرینی کرد. بخشی از دلیل آن ترس لازنبی از تکراری شدن نقش هایش و تصور دست بالایی بود که از دورنمای شغلی خود داشت.

منبع: express
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • معصومه مهر ۱, ۱۴۰۱

    کلینت ایستوود یه ستاره تکرار نشدنیه به جرات میتونم بگم بهترینه در فیلمهای وسترن بارها و بارها شاهکار خوب بد زشت رو نگاه کردم و همیشه برام جذاب و دیدنی هست انشاالله که همیشه سالم باشه و از اینکه بازیگر نقش اصلی اون فیلم هنوزم زنده ست خیلی خوشحالم میکنه