چطور از پول نقد محافظت کنیم؟

چطور از پول نقد محافظت کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مهم ترین مسائل کشور در زمان بحران های مالی کم شدن ارزش پول کشور است. این مورد می تواند در التهابات سیاسی و اجتماعی نیز رخ دهد. در چنین شرایطی آنچه که بیشتر از همه ذهن مردم را مشغول میکند این است که سرمایه آن ها چه می شود و در کجا می توانند سرمایه گذاری کنند؟

در چنین موقعیت هایی شما راه هایی زیادی مانند خرید طلا یا دلار به فکرتان می رسد اما باز هم نمیدانید که آیا براثر تحولات سیاسی و اجتماعی در آینده ضرر نخواهید کرد؟

اما ابزارهای نوین سرمایه گذاری با اعتماد بیشتری می توانند از پول نقد شما محافظت کنند.

چه روشی در سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

شما بیشتر با روش‌های سرمایه گذاری سنتی آشنا هستید. روش‌هایی مانند خرید فیزیکی طلا، خرید زمین و مسکن و قرار دادن پول در حساب‌های بانکی. اما نکته این‌جا است که در میان تمام روش‌های سرمایه گذاری اعلام شده معایبی وجود دارد که باعث می‌شود نتیجه دلخواه‌مان از سرمایه گذاری را به دست نیاوریم. معایبی که به هر کدام به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

چطور از پول نقد محافظت کنیم؟

استهلاک را در سرمایه گذاری درنظر بگیرید.

واژه استهلاک بیشتر در خرید خودرو و یا مسکن تعریف می شود.مسکن در سال‌های گذشته از پر بازده‌ترین زمینه‌های سرمایه گذاری بوده است. اما گفتنی است که نگه‌داری از خانه به عنوان گزینه سرمایه گذاری می‌تواند برای ما هزینه بردارد. علت این هزینه هم استهلاک ساختمان است.

گفتنی است که هزینه نگه‌داری از مستغلات کم نیست و هر چه که از عمر آن می‌گذرد، ما با یک خانه فرسوده که نیاز به بازسازی بیشتری دارد رو به رو خواهیم شد.

پول زیادی باید داشته باشید.

خرید خانه، خرید خودرو و خرید فیزیکی طلا از روش‎‌های سرمایه گذاری سنتی هستند که به پول نسبتا زیادی پول نیاز دارند. از خرید یک سکه طلا تا یک واحد آپارتمان هر چند کوچک و خرید خودرو (حتی تولید داخل) به میزان قابل توجهی پول نیاز داریم. بنابراین بهتر است به دنبال راهکارهای دیگر برای سرمایه گذاری با پول کم باشیم.

از بازدهی سرمایه گذاری خود مطمئن نیستید.

زمانی که شما در سکه، طلا و یا مسکن سرمایه گذاری می کنید به طور دقیق نمی دانید که تا چه مدت و با چه درصدی بازده سرمایه گذاری خود را خواهید دید. اتفاقات اقتصادی خارج از کنترل شماست و این امکان وجود دارد که درست در زمانی که شما به پول خود احتیاج دارید مجبور باشید تا سکه های خود را به قیمت پایین تری معامله کنید.

امنیت در سرمایه گذاری بسیار مهم است.

علاوه بر معایبی که اشاره شد باید گزینه امنیت را هم در نظر گرفت. در خرید فیزیکی طلا می‌توانیم خطر سرقت را مدنظر قرار دهیم. از زمانی که اقدام به خرید فیزیکی این فلز گرانبها می‌کنیم تا زمانی که آن را در جایی قرار می‌دهیم نگران امنیت آن هستیم. این نگرانی ادامه دارد تا این‌که دوباره طلایی که خریده‌ایم را به پول نقد تبدیل کنیم. در مورد خرید خودرو هم این موضوع پیش می‌آید. بنابراین بهتر است به دنبال شیوه‌ای نوین باشیم.

همان زمینه های سرمایه گذاری، با شیوه نوین

بررسی شیوه‌های سنتی سرمایه گذاری و معایب آن‌ها این مزیت را داشت که با شناخت ضعف‌ها به شکل بهتری بتوانیم به پاسخ این سوال برسیم که چطور از پول نقد محافظت کنیم؟

یا بهتر بگوییم چطور ارزش پول‌مان را با سرمایه گذاری حفظ کنیم. گفتنی است که زمینه‌های سرمایه گذاری نوین هم همان طلا، درآمد ثابت و سهام هستند، با این تفاوت که این بار روش سرمایه گذاری‌مان از طریق ابزار نوین خواهد بود.

اما این بار سرمایه گذاری با کمک صندوق های معتبر سرمایه گذاری صورت می گیرد، تا شما بتوانید با هر مقدار پول که دارید در تمام بازارهای مالی سرمایه گذاری کنید.

این صندوق‌ها با داشتن مجوز از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار و تیمی مجرب در هدایت درست سرمایه افراد سرمایه گذار، می‌‎توانند بهترین شیوه سرمایه گذاری را رقم بزنند. بهتر است با ساختار و ویژگی‌های صندوق سرمایه گذاری آشنا شویم تا این مدعا قابل درک شود.

چطور از پول نقد محافظت کنیم؟

صندوق های سرمایه گذاری و ویژگی‌های آن‌ها

اشاره کردیم که صندوق‌های سرمایه گذاری، ابزار مالی نوینی هستند که بر اساس بازار دارایی که انتخاب می‌کنند – مانند سهام، اوراق قرضه و سپرده، طلا و دیگر دارایی‌ها – سبد دارایی خود را تشکیل می‌دهند.

صندوق ها با جمع آوری سرمایه افراد سرمایه گذار اقدام به این کار می‌کنند. یک نکته مهم این ابزار مالی آن است که سبد صندوق‌ها از تنوع مالی برخوردار است.

به عنوان مثال صندوق درآمدثابت با سبدی متشکل از اوراق قرضه و سپرده بانکی و باقی سهام منتخب بازار اقدام به متنوع سازی می‌کند و به این شکل با میزان ریسک بسیار کم، نسبت به حساب‌های بانکی بازدهی بیشتری را نصیب سرمایه گذاران خود می‌کند.

گفتنی است که تنها تنوع نیست که پویایی و هوشمندی صندوق‌ها را ثابت می‌کند. هر صندوق اعضای مجربی به نام ارکان صندوق دارد که به طور تخصصی به هدایت سرمایه صندوق می‌پردازند و به طور مداوم در حال رصد بازار و بررسی آن هستند.

اگر بخواهیم از امنیت صندوق های سرمایه گذاری بگوییم همین بس که این ابزار نوین مالی بدون دریافت مجوز و نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اجازه فعالیت ندارند.

صندوق‌ها باید به صورت دوره‌ای اقدام به انتشار گزارش در وبسایت‌های معتبری مانند fipiran کنند و سازمان بورس و اوراق بهادار و سرمایه گذارانشان را از وضعیت خود باخبر سازند. می‌دانیم که در روش‌های سنتی سرمایه گذاری مانند خرید مسکن در مواقعی که رکود وجود دارد، نقدشوندگی کم می‌شود و ما به عنوان سرمایه گذار باید صبر کنیم تا موقعیت مناسب فروش به وجود بیاید. این در حالی است که واحدهای سرمایه گذاری صندوق از نقدشوندگی بالایی برخوردار هستند.

به خاطر داشته باشید تعداد زیادی از تحلیلگران و متخصصان اقتصادی در این شرکت ها دور هم جمع می شوند تا بتوانند با کمک تحلیل های تکنیکال و پیش بینی آینده مطمئن ترین روش برای سرمایه گذاری شما را در پیدا کنند. برای اینکه با یکی از خوشنام ترین شرکت های سرمایه گذاری آنلاین آشنا شوید کافی است که به https://kiandigital.com/investment مراجعه کنید.

بدون نظر

ورود