آیا کیسه جاروبرقی قابل شستشو است؟

آیا کیسه جاروبرقی قابل شستشو است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا کیسه جاروبرقی قابل شستشو است؟ این سوال را فروشندگان و تعمیرکاران جاروبرقی به وفور به مشتریان پاسخ داده‌اند. کیسه جاروبرقی یکی از قطعات مهم به‌شمار می‌رود که تاثیر مستقیم بر مکش جارو و طول عمر دستگاه دارد. برای افزایش قدرت و طول عمر جاروبرقی، لازم است همیشه کیسه آن را تمیز نگه داریم. یکی از پرچالش‌ترین سوالات این است که چطور کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم و آیا کیسه جاروبرقی قابل شستشو است؟ در ادامه این مقاله نحوه اصولی تمیز کردن کیسه جاروبرقی را به همراه راهکارهایی برای افزایش طول عمر دستگاه برای شما توضیح خواهیم داد.

انواع کیسه جاروبرقی؛ کدام نوع قابل شستشو است؟

کیسه‌های جاروبرقی در دو دسته کلی قرار می‌گیرند. کیسه جاروبرقی یکبار مصرف و کیسه دائمی. هر یک از این کیسه‌ها از لحاظ جنس، طول عمر و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. انتخاب مدل و برند پاکت بسیار در سلامت جاروبرقی تاثیر‌گذار است. برای مثال، اگر قصد پیشگیری از خراب شدن و تعمیر جاروبرقی بوش را دارید، حتماً باید پاکت مناسب با مدل جاروبرقی بوش را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر کدام از این کیسه‌ها می‌پردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا کیسه جاروبرقی قابل شستشو است یا خیر.

کیسه جارو برقی یکبار مصرف؛ پاکت جاروبرقی غیرقابل شستشو

کیسه یا پاکت جاروبرقی یکبار مصرف، قابلیت تخلیه یا تمیز کردن به‌منظور استفاده مجدد را ندارد. کسانی که از پاکت جاروبرقی یکبار مصرف استفاده می‌کنند، باید بلافاصله پس از پر شدن کیسه، آن را از جارو خارج و به سطل زباله منتقل کنند. استفاده از کیسه یکبار مصرف هم باعث افزایش طول عمر جاروبرقی می‌شود، هم از پخش شدن گرد و غبار و بروز آلرژی جلوگیری می‌کند.

کیسه‌های یکبار مصرف جاروبرقی به دو دسته Type G و Type P تقسیم می‌شوند. کیسه‌های Type G ظرفیت بالایی دارند و باعث تقویت مکش جاروبرقی می‌شوند. کیسه‌های Type P گرد و غبار محیط را به خوبی در خود به دام می‌اندازد و مانع پخش شدن آن در محیط می‌شود.

آیا کیسه جاروبرقی قابل شستشو است؟

کیسه جاروبرقی دائمی؛ تمیز کردن و استفاده مجدد از پاکت دائمی

کیسه جاروبرقی دائمی نیازی به تعویض ندارد و هر بار پس از پر شدن می‌توان آن را از جارو جدا و تخلیه کرد تا برای استفاده مجدد آماده شود. از معایب کیسه دائمی جاروبرقی می‌توان به درشت بودن محفظه‌های سطح کیسه اشاره کرد. این مورد باعث می‌شود گرد و غبار وارد موتور جارو شود و در دراز مدت قدرت مکش و طول عمر موتور دستگاه کاهش یابد.

همچنین هنگام تخلیه کیسه، گرد و غباری که در هوا پخش می‌شود باعث بروز علائم آلرژی شود. بعد از پر شدن کیسه جارو برقی باید این پاکت‌ها نظافت شوند. اکثر افرادی که برای تعمیر جاروبرقی فیلیپس به دلیل مکش و قدرت پایین مراجعه می‌کنند، از کیسه جاروبرقی دائمی استفاده می‌کردند. اگر این کیسه را به موقع تخلیه و نظافت نکنید، آسیب جدی به موتور آن وارد می‌شود. در ادامه نحوه تمیز کردن آن را بررسی می‌کنیم.

نحوه نظافت کیسه جاروبرقی دائمی

برای تمیز کردن کیسه دائمی، دفترچه راهنمای جاروبرقی خود را مطالعه کنید. در این دفترچه نحوه خارج و نظافت کردن کیسه دائمی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله توضیح داده شده است. برای تمیز کردن کیسه دائمی جاروبرقی ابتدا باید درپوش دستگاه را باز کنید. سپس کیسه را از قسمت دستگیره بگیرید و از جارو خارج کنید. در نهایت محتویات درون کیسه را در سطلی بزرگ یا درون کیسه بریزید تا گرد و خاک به اطراف پخش نشود. بهتر است هنگام خالی کردن کیسه جاروبرقی از ماسک استفاده کنید؛ زیرا گرد و غبار پخش شده در هوا می‌تواند موجب بروز علائم آلرژی شود.

آیا کیسه جاروبرقی قابل شستشو است؟

آیا کیسه دائمی جاروبرقی انتخابی مناسب است؟

بسیاری از افراد از کیسه دائمی جاروبرقی استفاده می‌کنند؛ زیرا استفاده از این نوع کیسه مقرون‌به‌صرفه است. استفاده از کیسه‌های دائمی معایبی هم به همراه دارد. از جمله مشکلات استفاده از کیسه جاروبرقی دائمی می‌توان به بروز آلرژی و کاهش قدرت و طول عمر موتور در دراز مدت اشاره کرد.

از طرف دیگر، استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف میزیت‌هایی از جمله افزایش قدرت مکش جاروبرقی و جلوگیری از پخش شدن آلودگی در محیط را به همراه دارد. از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث محبوبیت کیسه‌های یکبار مصرف شده است می‌توان به افزایش طول عمر مفید جاروبرقی اشاره کرد.

در‌صورت آسیب و کاهش مکش جاروبرقی، تیم تعمیر آنلاین در کنار شما هستند

در این مقاله برای سوال «آیا کیسه جاروبرقی قابل شستشو است» پاسخی کامل دادیم. کیسه‌های یکبار مصرف به‌هیچ عنوان قابلیت شستشو و استفاده مجدد را ندارند. فقط پاکت دائمی جاروبرقی امکان استفاده مجدد را دارند که باید با دقت نظافت شوند. قبل از تمیز کردن آن، باید ابتدا دفترچه راهنما را مطالعه کنید. سپس در‌صورتی که قابلیت شستشو با آب را داشت، آن را در آب ولرم تمیز کنید. ولی به‌طور کل، بافت پاکت دائمی جاروبرقی با آب آسیب می‌بیند و حفره‌های بزرگی در آن ایجاد می‌شود که باعث آسیب به موتور جاروبرقی خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، باید سریعاً جاروبرقی خود را به تعمیرکاران متخصص بسپارید تا از سوختن کامل موتور جلوگیری شود.

تعمیر آنلاین، با بیش از چند سال تجربه در زمینه تعمیر انواع برند جاروبرقی، سلامت دستگاه شما را با قیمتی مناسب تضمین خواهد کرد. شما می‌توانید برای ثبت درخواست تعمیر وسایل برقی خود به سایت tamironline.com مراجعه کرده یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید.

بدون نظر

ورود