کناره گیری دو مجری مشهور از صدا و سیما به دنبال اتفاقات اخیر

کناره گیری دو مجری مشهور از صدا و سیما به دنبال اتفاقات اخیر

باربد بابایی و پیمان شیخی، دو مجری مشهور، در واکنش به وقایع این روزهای کشور از صدا و سیما کناره گیری کردند.

باربد بابایی روز گذشته در یک استوری اینستاگرامی نوشت:

من باربد بابایی بعد از بیست و چهار سال کار رسانه ای اعلام میدارم در برنامه زوجی نو و هیچ برنامه ای اجرا نخواهم داشت تا زمانی که مردم سرزمینم حال دلشون خوش باشه و خوشحال باشن.

بلاشک مخاطب من و امثال من، مردم سرزمینم هستن و اگر سرزمینم حال خوبی نداشته باشد من هم دلی ندارم برای اجرا.

یاحق

باربد بابایی مجری مسابقه «زوجی نو» بود که تاکنون دو فصل از آن از شبکه ۳ سیما پخش شده است. صفحه ی رسمی این برنامه در اینستاگرام چند هفته قبل از ساخت فصل جدید آن خبر داده بود. حتی بابایی خود فراخوان شرکت در فصل جدید این مسابقه را در اینستاگرامش منتشر کرده بود. حالا اما با تصمیم جدید این مجری به نظر می رسد ساخت فصل جدید این برنامه منتفی باشد.

مجری دیگری که روز گذشته از تصمیم برای کناره گیری از صدا و سیما خبر داد، پیمان شیخی بود.

او در پستی اینستاگرامی نوشت:

شانزده سال از عمری که برای اجرا در رادیو و تلویزیون گذاشتم می‌گذرد. همکارانم و کسانی که مرا می‌شناسند می‌توانند به عشق بی حد من به اجرا گواهی دهند. هر بار که پشت میکروفن رادیو نشستم و در مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفتم تمام تلاشم بر این بود که به مخاطبانم حس امید به زندگی و آرامش منتقل کنم. شادی و آگاهی مخاطب برایم مهم بود و مردم را عاشقانه دوست داشتم که خود نیز از مردم هستم. مردمی که نجیب و مهربانند و شریف و صبورند از تبار نیاکان پاکنهادمان. مردمی که حقشان آرامش است و‌ سزاوار احترامند و شاد زیستن. این روزها روحم یاری نمی‌کند که به اجرا ادامه دهم؛ بنابراین از رادیو و تلویزیون خداحافظی می‌کنم و به رسم پایان تمام برنامه‌هایی که در رادیو و تلویزیون اجرا کردم عرض می‌کنم: الهی بختتون رام، عزتتون مدام و در پناه مهر خدا باشید که جاودانه‌ترینه.

دوستتان دارم

تهرون، شامگاه شانزده مهر سال یکهزار و چهارصد و یک

بیوگرافی باربد بابایی

باربد بابایی متولد سال ۱۳۵۷ در تهران و دارای مدرک لیسانس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد است.

به گفته ی خودش به رشته ی کارگردانی علاقه داشت اما خانواده اش می خواستند حقوق بخواند یا به دانشگاه افسری برود و به همین دلیل، به اجبار رشته مترجمی را انتخاب کرد.

در دوران دانشجویی به بازی در تئاترهای دانشجویی مشغول شد و در سال ۷۹ برای اولین بار با نقشی فرعی در سریال «روزهای به یاد ماندنی» به کارگردانی تورج منصوری و همایون شهنواز، جلوی دوربین رفت.

به گفته ی خودش علاقه ای به مجری گری نداشت و دغدغه اش بازیگری بود اما با تشویق ها و حمایت های امیر غفارمنش وارد این عرصه شد.

در سال ۸۲ از سوی شبکه ماهواره ای مهاجر برای برنامه ای به نام «موزیک ما» دعوت به اجرا شد که به پیشنهاد امیر غفارمنش این پیشنهاد را پذیرفت و پس از آن دیگر در عرصه ی اجرا ماندگار شد.

پس از لغو مجوز شبکه مهاجر در سال ۸۶ پیشنهاد ساخت برنامه ای در حوزه ی موسیقی در رسانه ملی را داد که با آن موافقت نشد.

در سال ۹۴ با اجرای برنامه استعدادیابی موسیقی «شب کوک» در شبکه نسیم به شهرت زیادی رسید.

با وجود استقبال زیاد مخاطبان از «شب کوک»، این برنامه ادامه نیافت. بابایی خود در اینباره گفته: «برای من شب کوک یک خواب چندین و چند ساله دیده بودم که قرار بود در فصل های بعد اتفاقات خوبی بیفتد و فکرهای بزرگی برای آن کرده بودم. متاسفانه برنامه متوقف شد که لطمه روحی زیادی به من و تیمی که داشتم زد ، بستر خوبی برای جوان ها و استعدادشان بود که از بین رفت. سنگ پرانی کردند و سلیقه ای جلوی آن را گرفتند که امیدوارم دوباره روزی بتوانیم اینکار را انجام بدهیم.»

بابایی علاوه بر کار مجری گری در ایران، با یکی از دوستان خود در هامبورگ هم دفتر موسیقی و تهیه کنندگی و برگزاری کنسرت دارد.

باربد بابایی در سال ۸۰ ازدواج کرد و صاحب دو دختر دوقلو به نام های آیلین و شایلین شد که متولد سال ۸۱ هستند.

باربد بابایی در کنار دخترانش

بیوگرافی پیمان شیخی

پیمان شیخی متولد سال ۱۳۵۳ در شهرری و دارای مدرک بین المللی در رشته برق قدرت از سازمان فنی و حرفه ای و مدرک کاردانی خبرنگاری از دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

او چندین دوره تصویربرداری، خبرنگاری و گویندگی نیز گذرانده است.

سال‌ ها در مقام خبرنگار، عکاس، بازیگر، نویسنده، پژوهشگر، تصویربردار و فیلمساز فعالیت داشته، اما بیشتر به‌ عنوان مجری رادیو و تلویزیون شناخته می‌ شود.

او در شبکه های چهار، آموزش و شما به اجرا پرداخته و در رادیو، علاوه بر گویندگی، به برنامه سازی نیز مشغول بوده است.

پیمان شیخی که پژوهشگر تهران قدیم و تئاتر تهران است، تاکنون ۷ کتاب در این زمینه ها تألیف کرده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • بهمن مهر ۱۷, ۱۴۰۱

    انتخاب بین ماندن یا ماندگار شدن !!!

  • بهار مهر ۱۷, ۱۴۰۱

    برین گم شین نکنه فکر کردین خیلی اجرای خوبی دارین انقلاب همیشه در حال غربال کردن و قی کردن هست شما تفاله ها که زود میایین روی آب

  • مسعود صالح مهر ۱۷, ۱۴۰۱

    همیشه انتخاب های زیبا سخت هستند

  • آسمان مهر ۱۷, ۱۴۰۱

    به مقام زن احترا م بگذارید . بس است سرکوب و بی احترامی و مرد پرستی و مرد سالاری و زن ستیزی . حقوق و احترام = بین زن و مرد

    • زمین مهر ۱۸, ۱۴۰۱

      بازهم یک مشت مزخرفات فمینیستی! مردسالاری از بزرگترین دروغهای زمانه است که فمینیسم توی کله شماها کرده. همه جای دنیا از کشورهای بدبخت و بیچاره بگیر تا کشورهای ثروتمند، از کشورهای مذهبی بگیر تا لائیک ترین کشورها، مردها به مراتب شرایط سخت تری از زنان دارند: مسئولیت بیشتری به دوششون هست، همه انتظارات خیلی بیشتری ازشون دارند، هیچکس باهاشون همدردی نمیکنه، هیچکس مشکلاتشون رو درک نمیکنه (حتی خودشون) و هر ننه قمری هم به خودش اجازه میده بهشون توهین کنه. آخرش هم میگن دنیا مردسالاریه. لابد مردسالاری یعنی مردها برن توی جنگها کشته بشن، توی کارهای سخت سلامتی شون رو از دست بدن، از صبح تا شب جون بکنند تا انتظارات خانواده شون رو برآورده کنند و آخرش هم مثل حیوون باهاشون برخورد بشه! کلا یک درصد خیلی کمی آدم پولدار و پرقدرت توی دنیا هست که تازه تعدادی شون هم زن هستند بعد هر چی میشه امتیازات اونها رو به عنوان امتیازات همه مردان به حساب میارن.
      توی همین وقایع اخیر و همینطور اعتراضات قبلی این همه مرد و پسر جوون جونشون رو از دست دادند. این همه مرد دستگیر شدند. این همه مرد ناقص شدند ولی یک رسانه پیدا نمیکنی که وقتی خبر اعتراضات ایران رو منتشر می کنه عکس کاورش یک مرد در حال اعتراض باشه. یکی خودش اگر از نزدیک حقایق رو توی خیابونها نببنه خیال میکنه فقط زنان در حال اعتراضند و مردها نشستند گوشه خونه دارند خودشون رو باد میزنند. چندین پسر جوون طی این سالها تحت بازداشت پلیس جوونشون رو از دست دادند (فیلم و مدارک ضرب و شتمشون هم هست) ولی هیچکس ککش هم نگزید ولی تا یک دختر جونش رو از دست داد (که آخرش هم معلوم نشد علتش چی بوده) همه هشتگ بازی راه انداختند و کل رسانه های دنیا عکس و مشخصاتش رو پخش کردند. حالا هی تکرار کنید که دنیا مردسالاریه اینقدر که همه مثل خودتون باورشون بشه.

      • ایران مهر ۱۸, ۱۴۰۱

        ایشون سایبری هستن . با این مزدور بحث نکنید . ایشون داره حقوق میگیره . باید اینجوری کامنت بزاره