روایت یک نماینده مجلس از حادثه زندان اوین: «می خواستند مهدی هاشمی را بکشند»

روایت یک نماینده مجلس از حادثه زندان اوین: «می خواستند مهدی هاشمی را بکشند»

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در اظهاراتی در خصوص ماجرای آتش سوزی زندان اوین مدعی شد در این حادثه فردی قصد داشت با چاقو جان مهدی هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی را بگیرد.

کریمی قدوسی در اینباره گفت:

شبکه ضد انقلاب ایران اینترنشنال چند روز قبل از حادثه زندان اوین اعلام کرد که ممکن است حادثه ای مشابه سینما رکس آبادان در ایران رخ دهد و در آتش سوزی بزرگی جمع زیادی کشته شوند و بنابراین اگر چنین اتفاقی افتاد بدانید که کار حکومت است.

واقعیت حادثه زندان اوین همانی است که به اطلاع مردم رسید. ابتدا یک مأمور برای سرشماری زندانیان ساکن آن بند وارد می شود. ساکنان بند از قبل یک نفر را روی پتویی خوابانده بودند تا بگویند او مریض است و نیاز به اورژانس دارد. وقتی مأمور داخل بند می شود، در را می شکنند و از آنجا وارد قمست بعدی می شوند. یعنی کاملاً طراحی شده این قضیه را شروع کردند. آن بند به طور کامل از بین رفته و شاید چهل پنجاه میلیارد تومانی به آن بند و امکاناتش خسارت وارد شده باشد.

دستگاه‌ های امنیتی از قبل به مراکز مهمی که احتمال ایجاد التهاب و آشوب در آن ها وجود داشت، دستورالعمل هایی داده بودند. به همین دلیل در زندان اوین هم یگان امنیتی کاملاً در آمادگی بود و توانست نقشه ی شوم دشمن را به خوبی خنثی و مهار کند.

اتفاقی هم که برای هفت هشت نفر از زندانیان افتاد به دلیل خفگی ناشی از دود آتش سوزی انبار آن کارگاه بود.

مسأله ی بعدی تحلیل و بررسی های امنیتی و اطلاعاتی است که این ماجرا با چه نقشه و هماهنگی ای از بیرون آغاز شده بود.

نکته ی قابل توجه این است که در این حادثه فردی از این بند با چاقو خود را به بند مهدی هاشمی رفسنجانی رسانده بود و قصد کشتن او را داشت، اما مهدی هاشمی از دو روز قبل به درخواست خود از آن بند جا به‌ جا شده بود.

حالا در نظر بگیرید که اگر در این آتش سوزی بزرگ جمعی از زندانیان کشته می شدند و مهدی هاشمی هم با آن سوابقش در میان آن ها کشته می شد، چه پاپوش و التهابی برای جمهوری اسلامی مظلوم در داخل و خارج درست می کردند.

مهدی هاشمی، یکی از فرزندان آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، خرداد ۹۴ به اتهام‌ های «اختلاس توأم با جعل، ارتشا و جرایم امنیتی» به ۱۰ سال زندان محکوم شد و مرداد ۹۵ دوران محکومیت زندان او آغاز شد.

پس از انتشار خبر آتش سوزی اوین در شامگاه شنبه ۲۳ مهر، برخی رسانه ها مدعی شدند یاسر هاشمی، برادر مهدی هاشمی در همان شب حادثه در کلاب هاوس گفته بود یک روز پیش از آتش سوزی، مرخصی برادرش، مهدی هاشمی تمدید شده بود. به ادعای یاسر هاشمی، برادر وی، مهدی هاشمی پیش از این حادثه به مرخصی رفته بود که مهلت آن روز جمعه به پایان می رسید، با این حال، روز جمعه هنگام مراجعت به زندان، به مهدی هاشمی گفته شد فعلاً می تواند در مرخصی بماند. به گفته ی یاسر هاشمی، مهدی هاشمی که در بند ۷ زندان اوین محبوس است، هر دو هفته یک بار چهارشنبه تا جمعه به مرخصی می‌ آید.

پس از اظهارات کریمی قدوسی، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز توضیحاتی درخصوص تلاش برای سوء قصد علیه برخی زندانیان و تمدید مرخصی آن ها ارائه کرد.

خضریان در اینباره گفت:

برنامه‌ریزی برای کشته‌سازی و فراری دادن تعدادی از افراد از زندان اوین صورت گرفته بود اما هیچ‌کدام از این اهداف با اشراف دستگاه قضائی محقق نشده و با توجه به آمادگی اطلاعاتی و امنیتی و با اقدام به موقع دستگاه قضائی، افراد شاخص به مدت کوتاهی به مرخصی رفته و یا تمدید مرخصی شده بودند تا با عدم حضورشان در زندان، زمینه برخی کشته‌سازی‌ها و سوء استفاده‌های جریانات معاند پیش نیاید. لذا اساساً افراد مورد اشاره در رسانه‌ها در زندان حضور نداشتند تا فضا برای سو قصد به جان آنها در خلال اتفاق زندان اوین ایجاد نشود.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود