در سخنرانی پرتنش سخنگوی دولت در دانشگاه خواجه نصیر چه گذشت؟ + ویدئو

در سخنرانی پرتنش سخنگوی دولت در دانشگاه خواجه نصیر چه گذشت؟ + ویدئو

علی بهادری جهرمی، سخنگوی جوان دولت ابراهیم رئیسی که هفته ی گذشته برای صحبت با دانشجویان معترض در دانشگاه علامه طباطبایی حضور یافته بود، دیروز دوشنبه ۲ آبان نیز برای سخنرانی و گفتگو با دانشجویان در دانشگاه خواجه نصیر حاضر شد، جلسه ای پرتنش که با شعارهای تند دانشجویان معترض همراه شد.

خبرگزاری دولتی ایسنا روز گذشته گزارشی از این جلسه منتشر کرد که در ادامه آن را می خوانید:

عصر امروز سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حاضر شد و در نشستی به دعوت بسیج دانشجویی سخنرانی کرد که با شعارهای جمعی از دانشجویان معترض به حضور وی، ناتمام ماند و پس از طرح چند پرسش و پاسخ در فضایی ناآرام، این نشست یک‌ساعت پیش از زمان اعلام‌شده به پایان رسید.

علی بهادری جهرمی پس از حضور هفته گذشته در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و برگزاری نشست پرسش و پاسخ و حضور در جمع دانشجویان معترض این دانشگاه، ظهر امروز به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رفت و در نشستی با عنوان «بی‌واسطه با دولت» حاضر شد.

در این نشست که بسیج دانشجویی مسئولیت برگزاری آن را بر عهده داشت، حدود ۶۰ دانشجو که یک سوم حاضرین در مراسم را تشکیل می‌دادند،‌ از همان دقایق اولیه سعی در متشنج کردن فضای مراسم و ممانعت از سخنرانی سخنگوی دولت داشتند.

شعارهای معترضین از جملات اعتراضی آغاز شد، اما در ادامه به الفاظ رکیک هم کشیده شد که باعث ناراحتی و اعتراض سایر افراد حاضر در سالن خصوصا دانشجویان دختر حاضر در جلسه شد که اینگونه الفاظ را دون شان دانشگاه و دانشجو می دانستند.

دانشجویان معترض دربخشی از تلاش خود برای برهم زدن فضای سخنرانی سخنگوی دولت شعارهای «زن، زندگی، آزادی» / «مرد، میهن، آزادی» را سر دادند تا مانع ادامه سخنرانی بهادری جهرمی شوند که وی در واکنش به این شعارگفت : «زن، زندگی، آزادی» شعار همه ماست. این روزها زیاد این شعار را می‌شنویم اما ما همیشه دنبال تحقق آزادی، استقلال و آبادی بوده‌ایم.

بسیج دانشجویی با وجود آنکه برگزار کننده مراسم بود، اما فرصت طرح سوال را به طور کامل در اختیار دانشجویان معترض گذاشت و سه دانشجوی معترض از پشت تریبون، انتقادات خود در حضور سخنگوی دولت مطرح کردند، اما پس از پایان سئوالات دوباره با متشنج کردن جو سالن و سر دادن شعارهای تند و افراطی اجازه نداند پاسخ سئوالات در سالن شنیده شود.

سخنران مراسم در پاسخ به شعار مرگ بر دیکتاتور دانشجویان معرتض گفت: دیکتاتور کسی است که اجازه نمی‌دهد،‌دیگری حرف بزند یا صدای او به گوش دیگران برسد. اجازه بدهیم همه باهم حرف بزنند. من می‌خواهم پاسخ پرسش دانشجوی هم‌فکر خودتان را بدهم.

شعارهای تند و رکیک دانشجویان معترض، در آخر دانشجویان دعوت کننده مراسم و افراد ساکت سالن که با آنها همراهی نمی‌کردند را خطاب خود قرار داد که به تقابل لفظی و فیزیکی محدود میان دو طرف هم منجر شد و در نهایت الفاظ تهدید آمیز دانشجویان معترض که تصاویر مهسا امینی و نیکا شاکرمی و چند فعال سیاسی بازداشت‌شده در پی حوادث اخیر، را در دست داشتند و شعار «می‌کشم، می‌کشم، ….» سر می ‌دادند، باعث شد که این جلسه ناتمام باقی بماند.

دانشجویان معترض با سردادن شعارهایی همچون «آزادی، آزادی، آزادی» و در دست گرفتن تصاویر ادامه جلسه را ناممکن کردند.

سخنگوی دولت در آستانه خروج از سالن برگزاری نشست در گفت‌وگو با برخی دانشجویان حاضر در جلسه اظهار کرد: سلیقه‌ها و روش‌ها متفاوت است. گاهی مردم باهم گلاویز می‌شوند و یکی به دیگری توهین می‌کند یا ضربه‌ای می‌زند و در اینجا امنیت مردم زیر سوال می‌رود. در جلسه امروز متاسفانه همین اتفاق افتاد و دو نگاه متفاوت حضور یافتند اما باهم تقابل پیدا کردند.

بهادری جهرمی پیش از خروج از سالن گفت: بازهم به دانشگاه‌ها خواهم رفت و صدای معترضان و موافقان را گوش خواهم کرد. چه در این دانشگاه و چه در سایر دانشگاه‌ها. ما باید باهم گفت‌وگو کنیم.

بعد از خروج سخنگوی دولت از دانشگاه نیز تجمع دانشجویان مخالف و موافق تا ساعتی پس از آن ادامه پیدا کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۲ نظر

ورود

  • من آبان ۳, ۱۴۰۱

    هر دو طرف وحشی گری رو به اوج خودشون رسوندند. دریغ از ذره ای عقلانیت در رفتار دو طرف. آینده ایران بدون شک تباه خواهد بود چه این نظام باقی بماند و چه مخالفان نظام به پیروزی برسند.

  • PH آبان ۳, ۱۴۰۱

    کاش همه مثل ایشون بودند با صبر جواب بدن نه اینکه مثل اون ریس جمهور دوره اصلاحات دانشجو رو تهدید به بیرون انداختن کنن!

    • HH آبان ۳, ۱۴۰۱

      خاتمی رو میگی دیگه؟؟
      “این خلاف مسائل دموکراتیکه!! کاری نکنید بگم بیرونتون کنن!” ‌??

  • امیر آبان ۳, ۱۴۰۱

    وقتی سیستم آموزشی آشغاله و به جای پیدا کردن نخبه و پرورش اون، دنبال ماشین تست زنیه و دانش آموز رو مجبور می کنه از سه چهار سال قبل کنکور فکر و ذکرش اینجور چیز ها باشه و در آخر با رانت و رشوه دانشگاه خوب ها رو میده آق زاده جماعت.
    شما می بینید که حتی حق حرف زدن هم ازتون دریغ میشه.

  • az آبان ۳, ۱۴۰۱

    کسی که باد بکارد، طوفان درو میکند
    مسئولانی که سالها حق حرف زدن و اعتراض رو از مخالف گرفتند و هرکه اعتراض کرد یا رفت زندان یا شد عامل بیگانه، وقتی قافیه رو تنگ میبینن شعار دموکراسی میدن!!!!
    اگر همه این سالها حرف مردم رو میشنیدید و اونها رو نادیده نمیگرفتید و سانسور نمیکردید امروز شاهد اعتراض خشمگینانه شون نبودید. دانشجو و مردم معترض میدانند که حرفشون به جایی نمیرسه. کسی به خواسته شون توجه نمیکنه که کشور شده این.

    • ابوالفضل آبان ۳, ۱۴۰۱

      اولا این دانشجو ها اگثرا نون بخور باباشون هستن.
      دوما این همه ادعای روشنفکری میکنن ننشون یا باباشون یاد این نخبه های روشنفکر و آینده ساز!!!!! ندادن که با بزرگتر باید درست صحبت کرد.
      سوما یه حدیثی هست که میگه از جایت در برابر پدرت و معلمت برخیز هر چند پادشاه باشی.
      اکر به جای این آقا که به قول شما انقلابی یه پدر یکی از همین دانشجو ها بود آیا همین کار را باهاش می‌کردید ؟؟؟؟؟؟
      مشکل درد و معیشت مردم نیست مشکل به قول یکی از اعضای سایت ، مشکل جاهلیت هست که داره به اوج خودش میرسه که از هر دردی دردناک تره ، اونم جاهلیت مدرن.

  • مشکل اینه که آبان ۳, ۱۴۰۱

    مشکل اینه که اکثر دانشجوها چشماشون بسته هست. فکر کردن همینکه خوب درس بخونن مثلا شریف یا تهران قبول بشن باید مردم و مملکت جلوشون خم بشن قربون صدقه شون برن.
    هیچ کشوری مثل ایران تحصیل دانشگاهی رو با این کیفیت بالا و رایگان ارائه نمیده.
    چون این چیزا رایگان بوده. یادشون میره حتی تو کانادا تحصیل رایگان نیست و هر سال ۲۰ هزار دلار هزینه داره. این به جز خرج ماهانه هست. چون تو کانادا تو هر شهر دانشگاه نزدن. تو کانادا طرف مجبوره هزاران کیلومتر کوچ کنه تا دانشگاه بره. خوابگاه؟ تو کانادا خوابگاه ماهی ۵۰۰ دلاره. خوابگاه مشترک با یک دانشجوی دیگه. اینجا خوابگاه ماهی دویست هزارتومنه. با هر نسبتی که میخوایین حساب کنین. بازم خوبگاه اونقدر ارزونه که ادم خندش میگیره.
    صبحانه غذا نهار شام. ۱۰ برابر کمتر از بیرون. تو هیچ کشوری غذا نمیدن. تو تمام کشورای دنیا چه غربی چه شرقی چه مسلمون چه غیر مسلمون غذا و خوابگاه و همه چی به عهده خود دانشجوعه.
    اینجا حتی تا نهار و شام هم براشون تامین میشه. سه هزار تومن هر پرس رو فکر نکنین پول میدین.
    ۱۰۰۰ درصد ارزونتر از بیرون غذا تامین میشه برا این دانشجوها.
    بعد دو قورت و نیمشونم باقیه. تقی به توقی مهاجرت میکنیم. مگه کانادا پول تحصیلتونو داده؟ المان پول زندگی و خوابگاه و تحصیلتونو داده؟
    امریکا داده؟
    ما دادیم. من خودم دانشجوم. و میبینم چطور مثل زالو از حلقوم مردم درس میخونن و بعدم میخوان مهاجرت کنن.

    • بماند... آبان ۳, ۱۴۰۱

      چی شد .. چی شد .‌.. نکنه باید مقابل نخاله‌‌های ب.سی/ج دانشجویی‌تون سر تعظیم فرود می‌آوردیم قربان؟ اول این‌که نکنه داری منت دانشگاه آزادی‌رو که توو هر شهر یه واحد ازش‌ زدین، سر ملت می‌زاری؟ شهریه‌های گنده‌گنده می‌گیرین برای هر ترم .. بعدشم سطح دانشگاه‌های کانادا رو با این واحدهای خودتون مقایسه می‌کنی؟ سطح اقتصادی و درآمد هر ۲تا کشور مگه یکی هست؟ چنددرصد از دانشگاه‌های کشور رایگانه؟ و این‌که بله .. اونی‌که مهاجرت می‌کنه؛ یا پولش رو آلمان و کانادا می‌دن و بورسیه‌ست یا حداقل طرف اون‌جا این‌قدر درمی‌آره‌که بتونه شهریه‌ی دانشگاهش‌رو پرداخت کنه.

      هرکاری هم کردین، وظیفه‌تون بوده؛ زیاد تُند نرین.

    • بماند... آبان ۳, ۱۴۰۱

      پ.ن: توو ایران یا دانشجوی دانشگاه دولتی هستی‌که، درعوض تعهد خدمت داری یا دانشجوی دانشگاه آزاد. تو حالت اول تعهد خدمت داری، با خدمت‌ اجباری عوضش رو می‌گیرین یا اگر کسی بخواد مهاجرت کنه، پول آزاد‌کردن مدرک رو می‌گیرین. اگرم دانشجوی آزاد باشی‌که تکلیف مشخصه .. با شهریه‌هایی‌که می‌گیرین، مشخصه کی زالو هست.

    • محمد آبان ۳, ۱۴۰۱

      «هیچ کشوری مثل ایران تحصیل دانشگاهی رو با این کیفیت بالا و رایگان ارائه نمیده»
      دوست عزیز محض اطلاعت بهترین دانشگاه ایران در جهان رنکینگی بالاتر از ۲۰۰ داره، چجوری اسمش رو میذاری کیفیت بالا؟
      سلف دانشگاه آشغال ترین غذاهارو میده به دانشجوی بدبخت اونوقت شما میگی با کیفیت ترین!
      در کشورهای غربی و شرقی قبل از اینکه دانشجو بره دانشگاه براش شغل ایجاد میکنن نه مثه اینجا که فوق لیسانش باید بره کلفتی خونه علی دایی!
      سیستم بسیار ناکارآمد آموزش و پرورش که همه استعداد هارو هدر میده و آخرش اونا رو درگیر مافیا گاج و قلم‌چی میکنه، سالهاس که همه کارشناس ها میگن باید اصلاح بشه اما هر روز تو تلویزیون تبلیغات ویدیوهای کمک آموزشی رو میبینیم و مدارس دولتی هم که بیخیال دانش‌آموزن و فقط میخوان سال تحصیلی زودتر تموم بشه!
      مدارس و دانشگاه های ایران رو با خارج مقایسه کردی، چه مقایسه مسخره‌ای! اونجا از نظر سطح آموزشی و رفاهی بسیار بالاتر از اینجاست. اینجا فقط نخبه پروریه اما اونجا استعداد بچه‌های مردم رو پرورش میدن.
      امیدوارم که متنی که نوشتی سفارشی نباشه…

    • PH آبان ۴, ۱۴۰۱

      نخبه شهید هدایت الله طیب بود که از فلوریدا امریکا امد ایران رفت از وطنش دفاع کرد و شهید شد ??
      این وحوش پخمه هم نیستن چه برسه به نخبه

      • بماند... آبان ۴, ۱۴۰۱

        ببین کار دنیا به کُجا کشیده‌که تو و امثال تو که توحش‌رو با قتل و کُشتار دوباره زنده کردین و از نو ساختین؛ به بقیه می‌گه وحشی ..