چرا رینیس تارگرین در اپیزود آخر سریال «خاندان اژدها» به ملکه رینیرا تعظیم نمی کند؟

چرا رینیس تارگرین در اپیزود آخر سریال «خاندان اژدها» به ملکه رینیرا تعظیم نمی کند؟

در قسمت پایانی فصل اول سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) تنها کسی که در قلعه دراگون استون به ملکه رینیرا تعظیم نمی کند، رینیس تارگرین است. اما این موضوع بی دلیل نیست.

رینیس تارگرین در مراسم تاجگذاری ملکه رینیرا در قسمت پایانی فصل اول سریال «خاندان اژدها» به او تعظیم نمی کند، اما در عین حال از او حمایت می کند. رینیس طی ۲۰ سال گذشته رینیرا را به طور خاص زیر نظر داشته و اینکه آیا برای تبدیل شدن به ملکه ی وستروس مناسب است را سنجیده. از آن جایی که تاج رینیس را به خاطر جنسیتش از چنگش درآوردند، رینیس متوجه است که وستروس رینیرا را به عنوان ملکه نخواهد پذیرفت، اما در عین حال، جنسیت رینیرا لزوماً دلیلی برای حمایت رینیس از او نمی شود. مرگ اسرارآمیز لینور دشمنی رینیس و کورلیس با رینیرا را بیش از پیش ساخت، موضوعی که سبب شد کار رینیرا برای اثبات خود به رینیس دشوارتر شود.

مراسم خاکسپاری ویسنیا، دختر رینیرا که مرده به دنیا آمد، تبدیل به مراسم تاج گذاری شتاب زده ی او می شود و در آنجا دیمون تاج ویسریس را بر سر رینیرا می گذارد و او را «ملکه» می خواند. حاضرین مراسم خاکسپاری، به رینیرا تعظیم می کنند، اما رینیس از جای خود تکان نمی خورد. با این حال، در ادامه رضایت او را می بینیم، زمانی که با دیدن کسانی که به یک زن تعظیم می کنند، لبخند می زند. از اینجا، رینیس رفته رفته حس احترام بیشتری نسبت به رینیرا پیدا می کند و بیشتر از آن، زمانی که می بیند رینیرا بر سلطه ی خود بر دیمون تأکید می کند و در برابر جنگ افروزی می ایستد. در نهایت، رینیس در قسمت دهم سریال «خاندان اژدها» به رینیرا تعظیم نمی کند، چون رینیس باید ابتدا با کورلیس درباره ی وفاداری خاندان ولاریون صحبت می کرد. رینیس بعد از آنکه به کورلیس می گوید از رینیرا در این نبرد حمایت خواهند کرد، جنگ رینیرا را مال خود می کند.

در نبرد رقص اژدهایان رینیس چگونه از رینیرا حمایت می کند؟

با آنکه دیمون به طور قطع از رینیس خشمگین خواهد شد که زمانی که فرصتش را داشت با استفاده از ملیس سبزپوش ها را نابود نکرد، اما رینیس برای استراتژی جنگی جبهه سیاه به کار خواهد آمد. در انتهای قسمت دهم سریال «خاندان اژدها»، رینیس برای اجرای برنامه های رینیرا پیش قدم می شود. او می گوید ملیس را برای مراقبت از گالت به کار خواهد گرفت، امری که به جبهه سیاه در فلج کردن تجارت سبز پوش ها کمک می کند. در کتاب «آتش و خون» جورج آر. آر. مارتین، رینیرا که سوگوار مرگ پسرش، لوسریس ولاریون است، از جنگ پا پس می کشد و رینیس تارگرین و کورلیس ولاریون برای هدایت شورای جنگ او پا پیش می گذارند.

علیرغم تردید رینیس برای تعظیم به رینیرا در قسمت پایانی فصل اول سریال «خاندان اژدها»، او به یکی از سرسخت ترین حامیان سلطنت رینیرا بدل می شود. این دیگر نه فقط جنگ رینیرا، بلکه جنگ رینیس تارگرین هم هست. از راهی شدن به سوی میدان جنگ سوار بر ملیس گرفته تا تبدیل شدن به یکی از باهوش ترین و مهم ترین مشاوران شورای جبهه سیاه، رینیس نقشی اساسی در بسیاری از پیروزی های اولیه ی ملکه رینیرا در نبرد رقص اژدهایان دارد.

حمایت از رینیرا بهای سنگینی برای رینیس خواهد داشت

متأسفانه رینیس نشستن ملکه رینیرا بر تخت آهنین را به چشم نخواهد دید. در حالی که رینیرا هنوز سوگوار مرگ لوسریس است، رینیس تارگرین برای کمک به ارتش جبهه سیاه در جنگ در روکس رست فرستاده می شود. رینیس سوار بر ملیس به آنجا می رود تا به حمله به ارتش سر کریستون کول کمک کند، اما این جنگ، یک تله از آب درمی آید، چرا که طولی نمی کشد که ایگون و ایموند سوار بر اژدهایان خود ظاهر می شوند. رینیس با اینکه می دانست ملیس توان غلبه بر واگار و سانفایر را ندارد، به جای فرار، به سوی مهاجمان خود می رود.

ملیس جان خود را در این نبرد از دست می دهد و یک جسد سوخته هم در کنار لاشه ی اژدها پیدا می شود. با آنکه تشخیص قطعی هویت جسد سوخته ممکن نبود، درقسمت های بعدی «خاندان اژدها» گفته می شود که این جسد متعلق به رینیس بوده است. رینیس تارگرین تا آخرین لحظه ی زندگی خود شجاعانه زندگی می کند و «در میان آتش و خون جان خود را از دست می دهد».

منبع: screenrant
دیجیاتو
بدون نظر

ورود