اولین ویدئو از توماج صالحی رپر جنجالی پس از دستگیری + ویدئو

اولین ویدئو از توماج صالحی رپر جنجالی پس از دستگیری + ویدئو

باشگاه خبرنگاران جوان ویدئویی از توماج صالحی، خواننده ی رپ پس از دستگیری منتشر کرده است.

خبرگزاری دانشجو روز یکشنبه ۸ آبان از دستگیری توماج صالحی خبر داد.

این خبرگزاری در کانال تلگرامی خود با انتشار تصویری از توماج صالحی بعد از بازداشت نوشت:

توماج صالحی از فعالین فضای مجازی که طی هفته های اخیر به تحریک مردم و نشر اخبار غیرواقعی مشغول بود، حین خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور دستگیر شد.

وی صبح امروز درحین فرار از مرزهای غیرقانونی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد.

همچنین خبرگزاری تسنیم درباره ی دستگیری توماج صالحی نوشت:

توماج صالحی خواننده‌ای که در اغتشاشات اخیر اقدام به تبلیغ گسترده خشونت می‌کرد، در مرزهای غربی کشور در حال فرار بازداشت شد.

وی از خوانندگان زیرزمینی رپ و ساکن شاهین‌شهر بود که مضامین بسیاری از کارهای او را اهانت و خشونت تشکیل می‌داد؛ او شهریورماه سال گذشته نیز برای مدتی در بازداشت به‌سر می‌برد. توماج صالحی در اتفاقات اخیر در صفحه توئیتر خود به تبلیغ خشونت و درگیری با نیروهای مسلح و ساخت کوکتل مولوتف می‌پرداخت و اخبار جعلی منتشر می‌کرد. او همچنین با انتشار فراخوان‌های مختلف برای شهرهای کشور در تبلیغ اغتشاشات نقش داشت.

صالحی حتی حادثه تروریستی شاهچراغ را که گروهک داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، متوجه نظام کرده بود. او همچنین در شهر محل زندگی‌اش شاهین شهر نیز برای برپایی تجمع با فراخوان دادن و اعلام مکان تجمع تلاش می‌کرد.

خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه نیز نوشت:

دادستان اصفهان جزئیات اتهامات توماج صالحی را تشریح کرد.

سید محمد موسویان در خصوص جزئیات پرونده توماج صالحی بیان کرد: این فرد شب گذشته به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های متخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

وی افزود: متهم در حال حاضر با صدور قرار تحت نظر شعبه بازپرسی قرار دارد.

دادستان اصفهان تصریح کرد: متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به اغتشاش و آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین شهر نقش کلیدی داشته است.

موسوی گفت: کیفرخواست پرونده متهم توماج صالحی پس از بررسی کامل پرونده برای محاکمه به دادگاه ارجاع خواهد شد.

توماج صالحی کیست؟

توماج صالحی خواننده ی رپ اهل شاهین شهر ِ اصفهان است که از سال ۹۶ با ترانه های رپ خود شناخته شد. آثار توماج صالحی مضامین سیاسی – اجتماعی دارند. به گفته ی خودش، در یک کارگاه فلزکاری کار می کند.

صالحی اولین بار در شهریور ۱۴۰۰ در شاهین شهر بازداشت و اندکی بعد با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

علت بازداشت وی به طور رسمی اعلام نشد اما وکیل توماج صالحی مدعی شد اتهام وی به صورت غیر رسمی به پدرش «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده بود.

توماج صالحی پس از آزادی، فعالیت خود را از سر گرفت و به انتشار آثار خود ادامه داد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۲ نظر

ورود

  • سبحان (تابو رپ) آبان ۸, ۱۴۰۱

    شروین رو فردای خوندن آهنگی که مستقیم نبود گرفتید اینو بعد ۱ ماه گرفتید تازه مستقیم دیس میکردتون آگاهی مردم بالا رفته اینم از مردم نبود البته اگرم بود دمش گرم

    • HH آبان ۸, ۱۴۰۱

      چی شد؟ ? آگاهی مردم بالا رفته اونم با رپ های این؟! ? ای خدا این باز با نظرات پر مغزش پیداش شد. خود مردمم از دست شما خسته شدن.
      نمیبینین؟ یا توهمی چیزی زدین؟
      اصلا از کی تا حالا تبلیغ خشونت و چرت و پرت گویی شده افزایش آگاهی؟ اصلا چرا داشت از مرز فرار میکرد؟ بچه های مردمو بفرسته جلو خودش فرار کنه آره؟
      همین آدما باعث شدن اعتراضات تبدیل بشه به اغتشاشات تهش هم اینجوری بش. بهتر که گرفتنش. همه از دست وحشی بازیاتون خستن. مدرک میخوای؟
      محل اعتراضتون با حضور مردم تبدیل شد به محل خوندن سلام فرمانده.
      یکیتونو خود بازاریا گرفتن تا میخورد زدن چون میخواست بازارو به هم بریزه فیلمشم ماشالا همه جا هست.
      اون یکیتون داخل دانشگاه میخواست فحش بده خود مردم بهش گفتن بچه بیا پایین سرمون درد گرفت ?
      یه فراخوان ساده بعد از نمازجمعه صد برابر شما ها جمعیت داشت.
      کارتون به جایی رسیده توی فضای مجازی با فتوشاپ و دروغ میخواین خودی نشون بدین ? تصویر دستگیری سارق اصفهان سال ۹۴ رو فتوشاپ کردین به جای سارق عکس دختر قرار دادین خودتونم باورتون شده. خیال کردین ما مردم نفهمیم؟؟؟؟؟
      حتی راننده های اسنپ باکسو تهدید کردین که چرا اعتصاب نمیکنن میخواین یه عده دیگه رو از نون خوردن بندازین
      فراخواناتون هم جوکه اصلا کسی اهمیتی نمیده همه دارن عادی زندگیشونو میکنن
      تصویر دست.گیری تر.و.ریست شاهچراغو زده بودین جای ک.تک خوردن جوان از پلیس در حرم ملت رو هم خ.ر فرض کردین.
      بابا ولمون کنید دیگه خسته شدیم از دستتون
      یه اعتراضی که میشد منطقی پیش برد رو به گن.د کشیدید حالا طلبکارم هستید. رو نیست که سنگ پای قزوینه!

      • سبحان (تابو رپ) آبان ۸, ۱۴۰۱

        میگم این خودش وصل بوده
        زمین گرده شما جیره خور ها هم دورتون تموم میشه
        صدا سیما شما وسط راهپیماییتون یادش میره پرچم های امام حسین رو فتوشاپ کنه
        دیگه دستتون رو شده این چرت و پرتات هم نصفه خوندم داستانتو فهمیدم

      • PH آبان ۸, ۱۴۰۱

        نرود میخ اهنی در سنگ

      • امیر آبان ۸, ۱۴۰۱

        بی شعوری که شاخ و دم نداره. تمام چیزهایی که مربوط به خودتون هست رو به دیگران نسبت بدید و هرچیزی که هست رو توهم معرفی کنید. از همون زمانی که اولین بار فیلم از روی مردم رد شدن نیروی انتظامی سال ۸۸ اومد بیرون، همیشه در حال لجن پراکنی به سمت بقیه هستید و هر چیزی که برای خودتون هست رو چند برابر و برای بقیه رو کوچیک می بینید. خدا رو شکر مردم هم میدونن که هرتک کلمه ای که از حلق تک تکتون بیرون میاد، دروغ هستش و اینقدر این دروغها رو تکرار کردید که دیگه خودتون هم باورتون شده.

  • محمدی آبان ۸, ۱۴۰۱

    خدا رو شکر
    دیگه بعد از این تخم بخریم بشینیم پای تلویزیون افشا گری های جالبی پخش خواهد شد
    البته با غم شهدای مظلوم وطن که خون پاکشان به ناحق توسط اغتشاش گران بی ریشه ریخته شد روحشان شاد و یادشان گرامی و جایگاهشان در کنار ابا عبدالله الحسین باد انشاالله

    • Sleepdealer آبان ۱۱, ۱۴۰۱

      به وقتش فیلم اعتراف گیری شکنجه گرا

  • حامد آبان ۹, ۱۴۰۱

    هر نفر رو که بگیرید هر نفر رو که بکشید هزار نفر به خونخواهیش درمیان
    کار شما تمومه

    • PH آبان ۹, ۱۴۰۱

      ????

    • h آبان ۱۱, ۱۴۰۱

      زارت ??

    • بماند... آبان ۱۱, ۱۴۰۱

      بیشتر از چیزی‌که فکر می‌کنی، وضع‌شون خرابه .. که اگر نبود، س.گ‌/هاشون این‌قدر توو کوچه‌های شهر بو نمی‌کشیدن. این‌همه سروصدا و کارهاشون چیزی بیشتر از یه Show-تبلیغاتی نیست.

  • ضیائی آبان ۱۲, ۱۴۰۱

    درود، این متن رو با دقت بخونید:
    تو این فیلمی که شما و خبرگزاری های داخلی منتشر کردید، زمانی که توماج میگه فرار کنید، دوستانه نمیگم، فرار کنید.. خالکوبی گردن توماج صالحی رو سمت چپ فیلم نشون میده اما ۳۰ ثانیه آخر این فیلم (اصلی) در پیج توماج، خالکوبی گردن رو سمت راست فیلم نشون میده و این یعنی اینکه خبرگزاری های داخلی (خبرسازها البته) از افکت “آینه” برای فیلم استفاده کردند تا نبودن خالکوبی در سمت چپ فیلم اعتراف کننده (مثلا توماج صالحی) رو توجیه کنند. (این نکته رو درنظر بگیرید که زاویه بدن در تصویربرداری از خود با موقعی که دیگری از شما فیلم میگیره متفاوت هست و این تحریف دقیقا با درنظرگرفتن همین نکته شکل گرفته)
    این یک مورد ثابت میکنه که این فرد، اصلا توماج نیست و خبرگزاری ها فیلم اصلی توماج رو (موجود در پیج اصلی) تحریف کردند. خیلی جالبه! وقتی دوربین خبرگزاری، سمت راست فیلم (سمت چپ گردن مثلا توماج صالحی اعتراف کننده) میره، اون شخص سریع دستشو میذاره روی سمت چپ گردنش (راست تصویر در فیلم) چرا؟! چون اصلا اونجا تتویی نیست! درواقع اون شخص یکی از خودشون هست یا نهایتا کسی که مجبور به این کار شده.
    اما این خبرگزاری ها به دوتا چیز توجه نکردند: ۱) طرفداران توماج میدونند که خالکوبی در سمت راست توماج هست نه چپ ۲) فیلم واقعی توماج در پیجش موجوده و قابل انکار نیست.
    این فیلم تنها کسانی رو فریب میده که فقط اسم توماج رو شنیدند! فقط همین! اما چرا خبرگزاری ها داخلی با آبروی خود بازی کردند؟!
    این تحریف و دروغ یعنی یک آبروریزی بزرگ برای خبرگزاری های ایران که صحت و سقم یک ویدیوی چند ثانیه ای رو هم بررسی نمی کنند و رسالت خودشون رو فقط فریب مردم می دونند، نه بیان حقیقت! واقعا متاسفم!
    {اگر هنوز متوجه توضیحات نشدید، فیلم ها رو با هم مقایسه کنید تا متوجه بشید}
    *افشاگری برای: توماج صالحی پسر عزیز ایران*