ماجرای حکم اعدام محمد قبادلو و سهیل خوشدل و مرگ پارمیس همنوا + ویدئو

ماجرای حکم اعدام محمد قبادلو و سهیل خوشدل و مرگ پارمیس همنوا + ویدئو

محمد قبادلو، سهیل خوشدل و پارمیس همنوا از جمله اسامی جدید مطرح شده در اخبار اعتراضات اخیر کشور هستند.

محمد قبادلو، ۲۲ ساله، یکی از متهمان دادگاهی است که روز گذشته برای رسیدگی به اتهامات بازداشتی های اعتراضات اخیر برگزار شد. او متهم به زیر گرفتن مأموران موتوری نیروی انتظامی با یک خودروی سواری است که به مرگ یک مأمور پلیس و مجروح شدن ۵ مأمور دیگر انجامید.

پس از برگزاری دادگاه، ویدئویی از مادر محمد قبادلو در فضای مجازی منتشر شد که در آن مدعی بود دادگاه در همان جلسه اول حکم اعدام برای پسرش صادر کرده است، ادعایی که از سوی رسانه قوه قضاییه رد شده است.

خبرگزاری تسنیم با انتشار ویدئویی از اعترافات محمد قبادلو درباره ی وی نوشت:

محمد قبادلو که با خودروی پیکان جمعی از ماموران پلیس را در جریان اغتشاشات زیر گرفته و عامل شهادت شهید کرم‌پور شده در دادگاه اعتراف کرد: به قصد کشت ماموران پلیس را با خودرو زیر گرفتم!

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اغتشاشگران اخیر صبح روز شنبه ۷ آبان به‌ریاست قاضی صلواتی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران، با حضور مستشاران دادگاه، متهمان و وکلای آنها، جمعی از افسران انتظامی که در درگیری با آشوبگران مجروح شده بودند و خانواده شهدای امنیت، برگزار شد.

در کیفرخواست صادر شده از سوی نماینده دادستان مشخص شد یکی از متهمان به نام محمد قبادلو، فرزند محمدعلی به افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه مأموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ که منجر به شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مامور پلیس شده است، به چنگ عدالت گرفتار شده است.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست متهم محمد قبادلو گفت: متهم توسط یک دستگاه پیکان سفید رنگ با حمله به ماموران موتورسوار انتظامی که برای حفظ امنیت در حال اجرای ماموریت خود بودند، ضمن زیر گرفتن آنها باعث شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن تعدادی از افسران انتظامی شد. طبق نظریه پزشکی قانونی، شهید کرم‌پور به‌دلیل ضربه شدید وارده به سر و له‌شدگی بافت مغز خونریزی کرده و همین موضوع علت شهادت وی است.

در ادامه جلسه پدر شهید سعید وحید کرم‌پور حسنوند در جایگاه قرار گرفت.

پدر شهید کرم‌پور خطاب به متهم با محکومیت حمایت آمریکا و اسرائیل از اغتشاشات اخیر گفت: به ‌چه ‌دلیل پسر من را کشتی؟ پول گرفتی؟ چه‌کسی تو را وادار به انجام این کار کرد؟

وی خطاب به قاضی گفت: اشد مجازات برای این فرد را خواستارم.

سپس فرمانده افسران حادثه مذکور که خود نیز از ناحیه پای راست مجروح شده است، با حضور در جایگاه گفت: ۳۰ شهریور بود که ماموریتی از سوی سلسله‌ مراتب به ما برای حفظ امنیت و پیشگیری از وقوع ناهنجاری ابلاغ شد.

وی افزود: مأموریت خود را انجام دادیم ساعت حوالی ۱۲ بامداد بود که قصد بازگشت به مقر خود را داشتیم که ناگهان صدای وحشتناکی شنیدم، برگشتم به‌سمت عقب که ببینم چه اتفاقی افتاده است که ناگهان توسط یک خودرو زیر گرفته شدم.

افسر فراجا گفت: روی زمین افتاده بودیم، شهید کرم‌پور نفس‌نفس می‌زد، خواستم به‌سمتش بروم که دیدم پای راستم دچار آسیب جدی شده است.

وی از ریاست دادگاه اِعمال اشد مجازات را برای متهم خواستار شد.

در ادامه جلسه دادگاه، نمایندگان حقوقی فراجا با حضور در جایگاه از ریاست دادگاه درخواست اعمال اشد مجازات برای متهم را کردند.

تظلم‌خواهی دروغین

اما امروز در کمال شگفتی فیلمی از تظلم‌خواهی مادر محمد قبادلو در فضای مجازی و در رسانه‌های معاند منتشر شده که در آن گفته می‌شود، عدالت برای محمد قبادلو اجرا نشده و وی از حضور وکیل محروم بوده و دادگاه در همان جلسه اول حکم اعدام را برای قبادلو صادر کرده و قرار است به زودی حکم اجرا شود. مادر محمد قبادلو که یک جوان پلیس را به قتل رسانده است و از مردم استمداد کمک و حمایت می‌کند، این اتهام را به دستگاه قضائی وارد می‌سازد که عدل اسلامی را رعایت نکرده است.

پیگیری‌های نشان می‌دهد که محمد قبادلو در جلسه رسیدگی دادگاه، اتهام قتل مامور نیروی انتظامی را پذیرفته است اما هنوز حکمی در مورد او صادر نشده است.

همچنین قوه قضائیه فیلمی را از جلسه دادگاه منتشر کرده که در آن محمد قبادلو صراحتاً اقدام مجرمانه خود را می‌پذیرد و حتی پرده از اقدام قبلی خود برای حضور در شهر سقز برای ایجاد اغتشاش خبر می‌دهد.

خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه نیز در رابطه با ادعای مادر محمد قبادلو نوشت:

صبح امروز فیلمی از مادر محمد قبادلو (متهم به زیر گرفتن یگان موتوری پلیس و عامل شهادت یکی از آن‌ها)، منتشر شده که وی در این فیلم مدعی می شود در همان جلسه اول دادگاه حکم پرونده پسرش صادر گردیده.

این ادعا در حالی منتشر شد و مورد استناد رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی فارسی قرار گرفته است که روز شنبه جلسه دادگاه مرتبط با این پرونده برگزار شد و دادگاه هنوز حکمی صادر نکرده است.

محمد قبادلو از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، متهم است به افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه ماموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ که اقدام وی منجر به شهادت استوار فرید کرم پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مامور پلیس شده است.

به گفته نماینده دادستان، طبق نظریه پزشکی قانونی، شهید کرم پور به دلیل ضربه شدید وارده به سر و له شدگی بافت مغز خونریزی کرده و همین موضوع علت شهادت وی است.

همچنین در جلسه دادگاه، فرمانده افسران حادثه مذکور که خود نیز از ناحیه پای راست مجروح شده است، با تشریح واقعه گفت: ۳۰ شهریور بود که ماموریتی از سوی سلسله مراتب به ما برای حفظ امنیت و پیشگیری از وقوع ناهنجاری ابلاغ شد.

وی افزود: ماموریت خود را انجام دادیم ساعت حوالی ۱۲ بامداد بود که قصد بازگشت به مقر خود را داشتیم که ناگهان صدای وحشتناکی شنیدم، برگشتم به سمت عقب که ببینم چه اتفاقی افتاده است که به ناگهان توسط یه خودرو زیر گرفته شدم.

افسر فراجا گفت: روی زمین افتاده بودیم شهید کرم پور نفس نفس میزد، خواستم به سمتش بروم که دیدم پای راستم دچار آسیب جدی شده است.

این متهم در جلسه دادگاه اتهام خود را پذیرفت و روند وقوع حادثه را تشریح کرد.

سهیل خوشدل، دانش آموز ۱۷ ساله ی رشتی، از بازداشتی های اعتراضات اخیر است که در روزهای گذشته ادعا شد به فساد فی الارض متهم و حکم اعدام وی صادر شده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه در گیلان نوشت:

این نوجوان با نام سهیل خوشدل به اتهام دیگری به جز اعتراضات دستگیر و برای وی پرونده و حکم صادر شده که این اتهام ربطی به حوادث اخیر ندارد.

هم اینک این نوجوان با قرار وثیقه آزاد است که این وثیقه متناسب با حکمی است که از سوی قاضی پرونده اعلام شده است در حالی که برخی رسانه‌ها اعلام کردند که وی در زندان بسر می‌برد.

در فضای مجازی عکس از این نوجوان منتشر و عنوان شده که این دانش آموز ۱۷ ساله رشتی که در اعتراضات دستگیر شده، توسط بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای عمومی رشت به فساد فی الارض متهم شده است.

در روزهای گذشته در فضای مجازی ادعا شد یک دختر نوجوان ایرانشهری به نام پارمیس همنوا که دانش آموز مدرسه پروین اعتصامی این شهر بوده، بر اثر ضرب و شتم مأموران در مدرسه دچار خونریزی شده و جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه دراینباره نوشت:

شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در رابطه با انتشار خبر کشته شدن یک دانش آموز به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر در فضای مجازی اظهار کرد: انتشار خبر کشته شدن دانش آموزی به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر کذب است و صحت ندارد. هیچ دانش آموزی در شهرستان ایرانشهر کشته و یا حتی برای تحقیقات احضار نشده است.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده از مسئولان مدرسه پروین اعتصامی شهرستان ایرانشهر اعلام شد اصولا دانش آموزی با نام پارمیس همنوا در این مدرسه مشغول به تحصیل نیست.

دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • یاسمن آبان ۱۰, ۱۴۰۱

    جوری شده هیچی از رسانه میلی قبول ندارم و مهم ترین رسانه معاند همون صدا و سیمای میلیه. لالبته که اخبار رو از هر رسانه ای با عقلم میسنجم. هیچ امیدی هم به آمریکا یا هیچ جای دیگه ندارم. چون همه کشورها در جهت منافع خودشون گام برمیدارن الا…

    • آرمین آبان ۱۰, ۱۴۰۱

      من که سالهاست صدا و سیما رو به خاطر دروغهاش و کیفیت پایین برنامه هاش گذاشتم کنار. تا قبل از این جریانات گاهی اخبار رو از ایران اینترنشنال دنبال می کردم ولی عملکرد این شبکه هم توی این مدت طوری بوده که به آدم احساس دیدن اخبار بیست و سی دست میده ? خبررسانی کاملا جهت دار بدون ذره ای توجه به اخلاق خبرنگاری، پخش شایعات بدون هیچ تلاشی برای بررسی صحت اون و همینطور لحن جهت دار گویندگان خبرش، همه اینها آدم رو شدیدا دلزده می کنه از این کانال. واقعا چه تفاوتی بین خبررسانی این کانال و اخبار صدا و سیما وجود داره جز اینکه هریک وابسته به گروه متفاوتی هستند. گروههایی که البته هیچکدوم منافع مردم ایران براشون اهمیتی نداره.

  • امیر آبان ۱۰, ۱۴۰۱

    از جوک بودن وضع این روز های کشور همین رو بگم
    که دو طرف آدم می کشند
    دو طرف هم خودشون رو به نفهمی می زنند.
    ننه! نگران زندگی بچتی؛ نذار با ماشین پلیس زیر کنه…!

  • HH آبان ۱۰, ۱۴۰۱

    دوستان مواظب خودتون باشین هر روز که از خواب پا میشین حتما یه سر به فضای مجازی بزنین اسمتونو به عنوان کشته اعتراضات رد نکرده باشن ? اون موقع خودتون هم بیاید بگید زنده هستین باز یه عده احم.ق باور نمیکنن میگن تو بدلشی نظام از روت بدل ساخته که ما خیال کنیم زنده ای ? همش کار خودشونه ?

    • رضا آبان ۱۰, ۱۴۰۱

      تو یه نابغه ای، نه واقعا نابغه ای، دانشمند بزرگی هستی خدا حفظت کنه استاد

  • شکوفه آبان ۱۰, ۱۴۰۱

    واقعا مادر محمد قبادلو خجالت نمیکشه شرم نمیکنه بجای اینکه به دست پای خانواده شهید کرم پور بیوفته دروغ پراکنی میکنه وبا رسانه های معاند مصاحبه میکنه به جهنم که پسرت ۲۲ سالشه پسرت قاتل یک جوون دیگس مگه اون جوونی که زیر گرفت عزیز خانواده دیگری نبود پدر نداشت مادرنداشت شهید کرم پور زن وبچه داشت الان زنی جوان بیوه وکودکی بدون اینکه طعم پدر داشتن روبچشه یتیم شده چه کسی جوابگوست به مادر قبادلو باید گفت ننگ بر مادری مثل تو که این چنین فرزندی تربیت کردی

  • پریسا آبان ۱۱, ۱۴۰۱

    چقدر پلشتین شما
    بچه هارو جون به لب کردین حالا بردین شکنجه و اجباری اومده میگه بله کردم و گفتین بهت بخشش میخوره اگه بگی من کردم. بعد ما هم دو گوش دراز
    خودتی قاضییی صلواتی

    • PH آبان ۱۱, ۱۴۰۱

      این روز ها گرفتارجماعتی هستیم که سرف نودش خانوادش اعتراف به قتل میکنن اینا میگن نه!ابله مادرش هم گفته تو چی میگی!مثل جریان داعش گردن گرفته اینا میگن نه!

  • ز.ر بهمن ۴, ۱۴۰۲

    پلشت تو و امثال توین که همچین فکری داری اعتراف اجباری به زور زرشک چقد احمقانه شهیدکرم پور بچه ی یه مارر نبود؟ عزیز یک خانواده نبود؟ اون ……که پلیس حافظ امنیت زیر میگیره به سزای عمل خودش رسیدشماها حقتونه پلیس نباشه متجاوزا و وحشایی مثل …جرجرتون کنن ۶۰ نفری بهتون تجاوز کنن بعد ببینم باز می دوی سمت دادگاه و قاضیای ایران که متجاوز رو دست گیر کنن یا نه اگه اونوقت شکایت نکردی اونموقع راست گفتی بیخودی زر نزن پس