ماجرای عجیب زنی که در کمایی ۷ ماهه به سر برده و فرزندی سالم به دنیا آورده است

ماجرای عجیب زنی که در کمایی ۷ ماهه به سر برده و فرزندی سالم به دنیا آورده است

یک زن هندی که ۷ ماه است در کما به سر می برد، یک دختر سالم به دنیا آورده است.

این زن ۲۳ ساله تنها ۴۰ روز بعد از باردار شدنش، به دلیل سقوط از روی موتور بدون کلاه کاسکت دچار جراحات شدیدی شد. راننده ی موتور همسر او بود.

این تازه مادر شفیعه نام دارد و اینطور که گفته می شود او ترک موتور نشسته بود که برقعش به چرخ عقبی آن گیر کرد.

در اثر این اتفاق سانحه ی هولناکی رخ داد که باعث وارد شدن جراحات شدیدی به سر شفیعه شد. این سانحه در ماه مارس امسال رخ داده است.

شفیعه از آن زمان در کما به سر می برد و تاکنون ۵ عمل جراحی بر روی مغز او انجام گرفته است.

جراحان بخشی از جمجمه ی او را برداشتند تا از فشار وارده به مغز او کاسته شود.

پس از این جراحی، تنفس این مادر جوان دیگر تنها از طریق دستگاه تنفس مصنوعی ممکن بود.

در این مدت پزشکان با این تصمیم دشوار درگیر بودند که آیا باید جلوی ادامه ی بارداری شفیعه را بگیرند و فرزند او را سقط کنند یا نه.

اما تصاویر سونوگرافی نشان داد بارداری او در وضعیتی طبیعی قرار دارد و در نهایت به خانواده ی او توصیه کردند که بارداری ادامه یابد.

با آنکه پزشکان شانس خروج شفیعه از کما را ۱۰ تا ۱۵ درصد می دانستند، اما او در روز ۲۲ اکتبر یک دختر سالم به دنیا آورد.

از زمانی که فرزند او به دنیا آمده، این تازه مادر دیگر برای تنفس نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی نیست و او گهگاه دست و پای خود را تکان می دهد. خانواده ی شفیعه کماکان امیدوارند که او یک روز بتواند دختر خود را ببیند.

دکتر دیپاک گوپتا، جراح شفیعه، بهبود وضعیت او را موردی بسیار غیرمعمول توصیف کرده و گفته در ۲۲ سالی که به عنوان جراح فعالیت داشته، چنین چیزی ندیده بود. به گفته ی دکتر گوپتا، شفیعه در حال حاضر وضعیت پایداری دارد و با دستگاه تنفس مصنوعی نفس نمی کشد.

او همچنین گفته: «کسانی که ترک موتور می نشینند، به ویژه مسلمان ها و سیک ها، در برابر استفاده از کلاه کاسکت مقاومت می کنند. هر کسی که ترک موتور می نشیند، چه زن و چه مرد، باید از کلاه کاسکت استفاده کند.»

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود