۸ سلبریتی هالیوودی که درباره بیماری خود بی پرده صحبت کردند

۸ سلبریتی هالیوودی که درباره بیماری خود بی پرده صحبت کردند

دنیای شهرت شاید دنیای بی عیب و نقصی به نظر برسد که بیماری و چیزهای دیگری که مردم عادی هر روز با آن ها سر و کار دارند، جایی در آن ندارند. اما سلبریتی ها هم مانند هر شخص دیگری می توانند به بیماری ها و مشکلات جدی ای گرفتار شوند.

این ۸ سلبریتی درباره ی بیماری خود بی پرده صحبت کرده اند تا هم درباره ی آن آگاهی بخشی کنند و هم از کسانی که مشکل مشابه آن ها را دارند حمایت کنند.

امیلیا کلارک: آنوریسم مغزی

فیلمبرداری فصل اول سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) تازه به اتمام رسیده بود که امیلیا کلارک یکباره گرفتار ۲ آنوریسم مغزی شد که دردهای طاقت فرسا، استفراغ، تشنج و سردرد برای او به همراه داشت. در نتیجه ی این اتفاق، برخی قسمت های مغز او دیگر قابل استفاده نیستند.

او در اینباره گفته: «خیلی خوب است که می توانم بدون اینکه درگیر هیچ عواقبی باشم، صحبت کنم و زندگی عادی ای داشته باشم. من جز معدود کسانی هستم که از آنوریسم مغزی نجات یافته اند.»

بیلی آیلیش: تیک عصبی

بیلی آیلیش در یک برنامه ی تلویزیونی درباره ی این موضوع صحبت کرد. او در میانه ی گفتگو، یکباره سر خود را برگرداند و دهانش را باز کرد. وقتی مجری برنامه از او پرسید که چه اتفاقی افتاده، در پاسخ گفت تیک دارد.

وقتی ۱۱ ساله بود پزشکان پی بردند او به سندرم تورت مبتلا است،  مشکلی در دستگاه عصبی بدن است که باعث می شود فرد تیک داشته باشد.

رایان رینولدز: اضطراب

رایان رینولدز گفته سال ها است با اضطراب دست و پنجه نرم می کند و این اضطراب در دوران کودکی اش بسیار شدید بود. او در اینباره گفته: «من همه ی زندگی ام اضطراب داشته ام. و می دانید، احساس می کنم شخصیتم دو بخش دارد که وقتی دچار اضطراب می شوم، یکی از آن ها بر دیگری غلبه می کند.»

نیک جوناس: دیابت نوع یک

نیک جوناس مبتلا به دیابت نوع یک تشخیص داده شده است. او در عرض ۳ هفته نزدیک به ۷ کیلوگرم وزن کم کرد، دائماً احساس تشنگی می کرد و دچار نوسانات خلقی شده بود. مادرش گفته: «به شوهرم گفتم نیک مثل زندانی ها شده. کاملاً از بین رفته بود.» خانواده ی نیک جوناس مراقبش هستند و او خود سطح قند خونش را کنترل و انسولین تزریق می کند.

مورگان فریمن: دردهای بدنی مزمن

بعد از تصادفی شدید در سال ۲۰۰۸ که باعث آسیب دیدگی مورگان فریمن شد، او دچار مشکلی به نام فیبرومیالژی شد که به معنای بدن درد مزمن و پیوسته است. این بازیگر گفته به خاطر همین مشکل مجبور شد بسیاری از سرگرمی هایش مثل قایقرانی را کنار بگذارد.

البته او کماکان روحیه ی خود را حفظ کرده است. فریمن دراینباره گفته: «مجبور شدم سراغ کارهای دیگری بروم. حالا گلف بازی می کنم. هنوز هم کار می کنم. صرف راه رفتن روی زمین هم برایم لذت بخش است. من با یک دست بازی می کنم.»

بلا حدید: بیماری لایم

بلا حدید می گوید بیماری اش از آن بیماری های «نامرئی» است. بیماری لایم می تواند پوست، مفصل ها، قلب و دستگاه عصبی بدن را تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری فازهای مختلفی هم دارد. به گفته ی بلا حدید این بیماری ۳۰ پیامد مختلف برای او داشته است که برخی از آن ها عبارتند از: مه مغزی، حساسیت به نور و صدا، حالت تهوع و نوسان در وزن.

او در اینباره گفته: «از احتمالاً ۱۴ سالگی ام، هر روز دست کم ۱۰ تا از این نشانه ها را تجربه کرده ام، اما وقتی ۱۸ سالم شد، شدیدتر شدند.»

پینک: آسم

پینک سال ها با بیماری آسم دست و پنجه نرم کرده است. او دراینباره گفته: «من آسم شدید داشتم. گاهی وقت ها کارم به بیمارستان می کشید. نصفه شب از خواب بیدار می شدم و می دیدم نمی توانم نفس بکشم.» او اذعان کرده این ترسناک ترین تجربه ی زندگی اش بوده است.

هلی بری: دیابت نوع یک

هلی بری هم مانند نیک جوناس، انسولین تزریق می کند. با این حال، او به شکلی غیر منتظره از بیماری خود باخبر شد. او به نیویورک نقل مکان کرد، در سال ۱۹۸۹ یک نقش گرفت و وقتی فیلمبرداری کار در حال انجام بود، در کمای دیابتی فرو رفت. او یک هفته بیهوش بود.

بری در اینباره گفته: «دیابت مرا کاملاً غافلگیرم کرد. هیچ کسی در خانواده ام دیابت نداشته و گرچه من در دوران مدرسه کمی اضافه وزن داشتم، اما فکر می کردم طبیعی باشد.»

منبع: brightside
بدون نظر

ورود