اعترافات متهمان پرونده قتل شهید آرمان علی وردی + ویدئو

اعترافات متهمان پرونده قتل شهید آرمان علی وردی + ویدئو

خبرگزاری های دولتی ویدئویی تحت عنوان اعترافات متهمان پرونده قتل شهید آرمان علی وردی منتشر کرده اند. این ویدئو جزئیاتی از نحوه ی کشته شدن وی به روایت متهمانی که توسط اطلاعات سپاه تهران دستگیر شده اند را نشان می دهد.

آرمان علی‌ وردی ۲۱ ساله، طلبه بسیجی و مربی کانون تربیتی حوزه علمیه آیت الله مجتهدی (ره) و عضو بسیجیان یگان امام رضا (ع) سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بود که در اعتراضاتی که در شهرک اکباتان رخ داد، جان خود را از دست داد.

روز ۴ آبان همزمان با چهلم مهسا امینی در گوشه و کنار کشور اعتراضاتی شکل گرفت. همزمان با این ناآرامی ها در شبکه های اجتماعی ویدئویی از ضرب و شتم آرمان علی وردی توسط عده ای در شهرک اکباتان در شبکه های اجتماعی منتشر شد. بر اساس این ویدئو، آن ها از آرمان علی وردی می‌ خواستند به نظام و رهبری ناسزا بگوید اما او حاضر به این کار نشد. این طلبه ی بسیجی پس از انتقال به بیمارستان به کما رفت و پس از چند ساعت جان خود را از دست داد.

چند روز بعد خبر دستگیری عاملان حمله به آرمان علی وردی منتشر شد. خبرگزاری های دولتی ویدئویی از لحظه ی دستگیری این افراد منتشر کردند که نشان می داد آن ها پس از تعقیب و گریز روی پل عابر پیاده دستگیر شدند. تاکنون پنج نفر در ارتباط با این حادثه توسط پلیس دستگیر شده‌ اند.

چند روز قبل یکی از دوستان آرمان علی وردی با حضور در برنامه ی تلویزیونی «جهان آرا» که از شبکه افق پخش می شود، ماجرای کشته شدن او را روایت کرد.

سید هادی حسینی، دوست آرمان علی وردی در این برنامه ادعا کرد که او بدون هیچ سلاح و تجهیزاتی و تنها با یک کوله پشتی که کتاب های حوزوی در آن بود به شهرک اکباتان رفته بود.

حسینی در بخشی از صحبت هایش گفت آرمان و دوستانش با دیدن جمعیت چند گروه می‌شوند و آرمان که به گمان خودش تجهیزات و لباس خاصی نداشت می‌خواست از کنار جمعیت یکی از بلوک ها عبور کند که شناسایی شد. او در ادامه گفت:

تیم هایی در آنجا حضور داشتند که چهره ها را شناسایی می‌کردند و چهره آرمان از قبل در ذهنشان بود. آرمان به هوای اینکه یک شهروند عادی است و کسی با او کاری ندارد می‌خواست از آنجا عبور کند که او را می‌گیرند و در چند مرحله او را می‌زنند و از او اعتراف می‌گیرند که اهل کجاست و کد امنیتی‌ یا کد بسیجش چیست.

دوست آرمان علی وردی در ادامه ادعا کرد که بار اول با آجر به سر او می‌زنند و با چاقو صورتش را می‌برند و بعد کوله پشتی آرمان را که کتاب های حوزه و عمامه در آن بوده را پیدا می‌کنند و وقتی مطمئن می‌شوند طلبه است شدیدتر او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. او گفت:

آرمان را چند بلوک روی زمین کشیدند، موهایش را کشیدند و سرش را به جدول زدند. با چاقو به ران پایش زده بودند که اول پاهایش را از کار بیندازند. زخم های زیادی روی بدن، صورت و سر آرمان بود.

سید هادی حسینی همچنین گفت ضرباتی که به او زدند آنقدر شدید بود که حتی انگشترش هم خرد شده بود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • زرتشت آبان ۲۱, ۱۴۰۱

    ی چندتا از فیلمایی که ماموران مردم بی گناه رو قتل و عام می کنند هم بذار شتر سواری که دولا دولا نمیشه

  • ....... آبان ۲۱, ۱۴۰۱

    بالای سیصد نفر کشته شدن که اکثرا زیر ۱۸ سال بودن و سن پایینی داشتن…… حالا یه بنده خدایی ک معلوم نیست چجوری مرده انقد روش مانور دادن که ادم میره تو فکر…. یه محله رو زدن به نامش…. تو تلویزیون و اینترنت دارن اینهمه ازش میگن که طرف شهید شد فلان شد
    وقتی قدرت دست انسانایی باشه که خودشون میدونن اشتباه میکنن ولی خودشونو به اون راه میزنن باشه اوضاع بهم میریزه

    • HH آبان ۲۱, ۱۴۰۱

      سند و منبع حرفت ؟

    • F.s آبان ۲۲, ۱۴۰۱

      از مرگ اون ۳۰۰ نفر مدرک قطعی داری؟ درواقع اونا معلوم نیس اصلن مردن یا نه. این فرد هم به نا حق کشته شد و معلومه چجوری شهید شده.

      • حامد آبان ۲۲, ۱۴۰۱

        همین امروز کلیپ کشتن یه معترض رو ندیدی؟!!
        جوون نازنین رو از فاصله ۳۰ متری بش شلیک کردن و پرپرش کردن
        یه پسر جوون کمتر از ۲۰ ساله رو

        • زهرا بهمن ۳۰, ۱۴۰۱

          اسکل میگه مدرک
          نه یه فیلم بی سروته
          چرایه کدومتون مصدوم نشدیدباتیرجنگی ماببنیم
          این جنازه های تیرخورده رونمی تونستیدعکس بگیرید
          چطورماندیدیم توخیابون؟

    • هانیه آذر ۲۷, ۱۴۰۱

      ۳۰۰نفر؟!فکر کردی ما مخاطبای اینترنشنال و… هستیم که هر چیزی بگیو بدون منبع ومدرک باور کنیم. این روزا حرفای مفتی که امثال شما میزنن برا این کشور وجوونای این کشور، خیلی گرون تموم شده…مانمیبخشیمتون