ارزشمندترین رمزارزهای سال ۲۰۲۲؛ از سولانا تا تتر

ارزشمندترین رمزارزهای سال ۲۰۲۲؛ از سولانا تا تتر

به محض اینکه ایلان ماسک توییتر را به طور رسمی تصاحب کرد، قیمت رمزارز مورد علاقه این کارآفرین، دوج‌کوین، بلافاصله دو برابر شد. این افزایش قیمت یادآوری واضحی است از اینکه بازار رمزارز چقدر می‌تواند بی‌ثبات باشد و رسانه‌های اجتماعی چقدر می‌توانند در شکل‌دهی افکار عمومی، هدایت روندهای بازار و سرمایه‌گذاری تأثیر بگذارند. از بیت کوین و اتریوم گرفته تا دوج‌کوین، ریپل، تِتِر، بایننس کوین و موارد دیگر، ارزشمندترین ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ بشناسید:

۱۰/۱۰
سولانا (Solana) – 11.78 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
سولانا تا ۷ نوامبر دارای ارزشی معادل ۱۱.۷۸ میلیارد دلار بود که نسبت به ارزش ۱۱.۶ میلیارد دلاری آن در اول نوامبر، اندکی افزایش یافته است. سولانا که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، برای تقویت بانکداری غیرمتمرکز، برنامه های کاربردی و قراردادهای هوشمند ایجاد شده است.
سولانا با استفاده از مکانیزم طراحی اثبات سهام (روشی برای حفظ امنیت شبکه‌های بلاک چینی و جایگزینی برای اثبات استخراج) و اثبات تاریخچه برای کارکرد بلاک چین بسیار سریعتر و کارآمدتر است و برای اطمینان از درجه اطمینان بالاتر، در سال ۲۰۲۰ تنها ۷۷ دلار به ازای هر سهم به فروش رفت. در حال حاضر ارزش آن، ۳۳.۲ دلار به ازای هر سهم است که رشد قابل توجهی را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی نشان می دهد.
۹/۱۰
کاردانو (Cardano) – 14 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
کاردانو که در ابتدا در سال ۲۰۱۷ منتشر شد تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲ دارای ارزشی معاد ۱۴.۰۱ میلیارد دلار بود. مکانیسم اثبات سهام کاردانو با روشی که طراحی بیت کوین و اتریوم عمل می کند. با این حال، اتریوم در سال ۲۰۲۲ به پروتکل‌های اثبات سهام روی آورد که نشان می‌دهد کاردانو ممکن است در آینده موج رمزارزهای جدید را رهبری کند. به هر حال، ارزش کاردانو از ۰.۰۲ دلار به ازای هر سهم در سال ۲۰۱۷ شروع شد و اکنون به ۴۱ دلار رسیده است که نشان دهنده افزایش نزدیک به ۲,۰۰۰ درصدی آن است.
۸/۱۰
دوج کوین (Dogecoin) – 15.29 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
در ۱ نوامبر ۲۰۲۲، ارزش بازار دوج کوین ۱۸ میلیارد دلار بود. در ۷ نوامبر ۲۰۲۲، این رقم به ۱۵.۲۹ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده کاهش تقریباً ۳ میلیون دلاری در یک دوره ۷ روزه است که احتمالاً ناشی از مدیریت ایلان ماسک در توییتر و نوسانات ناشی از آن است.
دوج کوین در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این آلت کوین (Altcoin) به لطف تعدادی از میم‌های محبوب، تاییدیه‌های ماسک و امثال آن، در نهایت از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، از ۰.۰۰۰۲ دلار ناچیز به ۱۲ دلار در هر سهم افزایش یافت.
۷/۱۰
دلار بایننس (BinanceUSD) – 22.5 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
دلار بایننس که در حال حاضر تقریباً ۱ دلار به ازای هر سهم معامله می شود، در ۷ نوامبر ۲۰۲۲ در مجموع ۲۲.۵ میلیارد دلار ارزش داشت. این رقم نشان دهنده افزایش میلیارد دلاری آن است. این استیبل کوین (Stablecoin) توسط بایننس و پاکسوس (Paxos) به عنوان ابزاری برای ایجاد یک ارز دیجیتال با پشتیبانی دلار آمریکا ایجاد شد. این شرکت فناوری همچنین برنامه‌های بزرگی برای متاورس دارد و به شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، آلفابت و دیگران ملحق می‌شود.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بایننس در پایان اکتبر ۲۰۲۲، ۵۰۰ میلیون دلار در خرید توییتر توسط ایلان ماسک سرمایه گذاری کرد، که ممکن است ارتباطی با افزایش قیمت اخیر آن داشته باشد.
۶/۱۰
ریپِل (XRP) – 23.8 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟

ریپل، یک فناوری پردازش- تراکنش پرداخت دیجیتال با ارزش بازار فعلی ۲۳.۸ میلیارد دلار است که تا حدودی شبیه به پی‌پل (Paypal) یا ونمو (Venmo) است. این فناوری پردازش تراکنش دیجیتال و پرداخت به معامله گران اجازه می دهد تا انواع مختلف ارزهای دیجیتال را در زمان واقعی مبادله کنند.
اگرچه ریپل در ابتدا توسط آزمایشگاه ریپل در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد، اما این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۱۷ که با قیمت ۰۰۶/۰ دلار به ازای هر سهم معامله شد، مورد توجه قرار نگرفت. در نوامبر ۲۰۲۲، ارزش هر سهم ریپل، ۰.۴۸ دلار است که نشان دهنده افزایش بیش از ۷,۵۰۰ درصدی آن تنها در پنج سال است.
۵/۱۰
دلار آمریکا (U.S. Dollar Coin) – 42.7 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
دلار آمریکا همانند دلار بایننس، یک استیبل کوین محسوب می شود که به لطف حمایت دلار آمریکا، نوسانات بازار را از بین می برد. ارزش این رمزارز تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲، ۴۲.۷ میلیارد دلار بود که نشان دهنده کاهش ۷۰۰,۰۰۰ دلاری آن است . USD Coin در حال حاضر با قیمت ۱ دلار معامله می شوند.
USD Coin که عمدتاً به‌عنوان توکن‌های اتریوم ERC-20 در دسترس هستند، می‌توانند برای تکمیل تراکنش‌های جهانی در برخی بلاک چین‌هایی استفاده شوند.
۴/۱۰
بایننس کوین (Binance Coin) – 53.7 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
برخلاف دلار بایننس (BUSD)، بایننس کوین (BNB) یک ارز دیجیتال است که برای تجارت و تسویه کارمزد مشتریان در شبکه بایننس، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در کره زمین، تأسیس شده است. بایننس کوین تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲، ۵۳.۷ میلیارد دلار ارزش داشت که تقریباً ۳۴۱ دلار برای هر سهم است.
از سال ۲۰۱۷، بایننس کوین گسترش یافته است تا در تجارت، پردازش پرداخت ها و حتی پرداخت برای ترتیبات سفر به کاربران کمک کند و خود را به عنوان یک ارز کلیدی در قلمرو رمزارزهای چند وجهی معرفی کند. تنها در عرض پنج سال، بایننس کوین شاهد افزایش بیش از ۳۲۳,۰۰۰ درصدی ارزش هر سهم بوده است.
۳/۱۰
تِتِر (Tether) – 69.5 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
تِتِر (USDT) با ارزش ترین استیبل کوین در بازار است که تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲، ۶۹.۵ میلیارد دلار ارزش داشته است. ثبات مطمئن تِتِر باعث می‌شود مصرف‌کنندگان نسبت به عدم نوسانات بازار با استفاده از یورو و دلار آمریکا احساس اطمینان بیشتری کنند.
تِتِر به عنوان یکی از قابل اعتمادترین استیبل کوین ها در بازار شهرت پیدا کرده است و از سال ۲۰۱۹ تا کنون به پر استفاده ترین ارز دیجیتال جهان تبدیل شده است. تِتِر با عمل به وعده خود در حال حاضر با قیمت ۱.۰۲ دلار به ازای هر سهم معامله می شود.
۲/۱۰
اِتریوم (Ethereum) – 194.2 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
اتریوم که در آن واحد یک ارز دیجیتال و بلاک چین غیرمتمرکز بود، تبدیل به یک رمزارز پر قدرت شده است که فقط بیت‌کوین توانست در سال ۲۰۲۲، بالاتر از آن قرار گیرد. ارزش اتریوم ۱۹۴.۲ میلیارد دلار است و تا ۷ نوامبر تقریباً برای هر سهم آن ۱,۶۱۵دلار پرداخت می‌شد. به لطف NFT ها و توکن های قابل اعتماد ERC-20، اتریوم از سال ۲۰۱۶ که تنها به قیمت ۱۱ دلار برای هر سهم معامله می شد، رشد چشمگیری داشته است.
با توجه به تمرکز اتریوم در بازی های غیرمتمرکز، قمار، تامین مالی جمعی و مشارکت شرکت های فناوری با ارزش، جای تعجب نیست که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به دومین ارز دیجیتال با ارزش بازار تبدیل شود.
۱/۱۰
بیت کوین (Bitcoin) – 398 میلیارد دلار

با ارزش ترین رمزارز سال 2022 چیست؟
بیت کوین تا کنون با ارزش ترین رمزارز سال ۲۰۲۲ است و تا ۷ نوامبر ۲۰۲۲ ارزشی معادل ۳۹۸ میلیارد دلار داشته است. این رمزارز، توسط ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و شکل دیجیتال غیرمتمرکز اصلی این ارز را می توان از همتا به همتا آن مبادله کرد. شبکه بلاک چین بیت کوین، یک دفتر ثبت عمومی است که هر تراکنش بیت کوین را ثبت می کند.
در حال حاضر بیت کوین با تقریباً ۲۱,۰۰۰ دلار به ازای هر سهم آن معامله می شود. بیت کوین با استفاده از مکانیزم اثبات کار آزموده و واقعی که نیاز به تأیید از طریق رمزارز فوق امن دارد، عمل می کند، به همین دلیل است که بیت کوین به قابل اعتمادترین برند برای سرمایه گذاران ثروتمند تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت بیت کوین و سایر رمزارزها: در کدام کشورها رمزارزها محدود یا غیرقانونی هستند؟

با مرگ مالکان چه بر سر رمز ارزهای آنها می ‌آید؟ رمزنگاری رمزارزها چگونه است؟

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود