۱۰ حقیقت خواندنی درباره مجموعه فیلم محبوب «گرگ و میش» که نمی دانستید

۱۰ حقیقت خواندنی درباره مجموعه فیلم محبوب «گرگ و میش» که نمی دانستید

مجموعه فیلم «گرگ و میش» (Twilight) با وجود بازخوردهای مختلفی که از سوی منتقدان دریافت کرد، با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شد. آن زمان بسیاری از دختران نوجوان احتمالاً خود را جای بلا سوان تصور می کردند، اما همه ی آن ها نمی دانستند که این نقش ممکن بود به جای کریستن استوارت به لیلی کالینز یا جنیفر لارنس برسد.

با چند حقیقت خواندنی درباره ی این فرانشایز محبوب همراه باشید.

۱- چیزی نمانده بود رابرت پتینسون به خاطر «کمی زیادی احساسی بودن» اخراج شود

بعد از نخستین اکران «گرگ و میش»، پتینسون اذعان کرد به خاطر «کمی زیادی احساسی» بازی کردن در فیلم اول، تا مرز اخراج پیش رفته بود. پتینسون آن زمان تنها ۲۱ سال داشت و می خواست نقش خود را به هنرمندانه ترین شکل ممکن ایفا کند و فکر می کرد کمی احساسی بودن شیوه ی درستی برای این کار باشد. با این حال، بعد از ضبط یکی از سکانس ها، تهیه کنندگان کار تأکید کردند که بازی او نباید اینگونه باشد، در غیراینصورت از پروژه حذف خواهد شد.

۲- کریستن استوارت به خاطر لنزهایش نمی توانست درست ببیند

طرفداران فیلم های «گرگ و میش» احتمالاً می دانند که تقریباً تمام بازیگران کار به عنوان بخشی از گریم نقش خود از لنز استفاده می کردند. این موضوع اما برای استوارت به یک دردسر تمام عیار تبدیل شده بود. وقت هایی که او مجبور بود از لنزهای قرمز رنگ برای نشان دادن نسخه ی خون آشام بلا استفاده کند، لنزها دیدش را مختل می کردند. استوارت اذعان کرده این لنزها تنها چیزی بود که برای خلاص شدن از آن ها لحظه شماری می کرد.

۳- تیلور لاتنر برای بازی در نقش خود ۱۲ کیلو وزن اضافه کرد

بعد از فیلم اول «گرگ و میش»، لاتنر نقش جیکوب را به خاطر لاغری بیش از حد از دست داد. با این حال، یکی از تهیه کنندگان کار قبول کرد که اگر لاتنر بتواند ۱۲ کیلو عضله اضافه کند، در پروژه باقی خواهد ماند. لاتنر هم موفق شد این کار را انجام دهد و در نقش جیکوب ماندگار شد.

۴- ممکن بود حالا جنیفر لارنس یا لیلی کالینز بازیگر نقش بلا باشد

گرچه حالا نقش بلا را با بازیگری جز کریستن استوارت سخت می شود تصور کرد، اما بازیگران دیگری هم برای ایفای این نقش در نظر گرفته شده بود. برای مثال، بلا می توانست اولین نقش سینمایی لیلی کالینز باشد. جنیفر لارنس هم برای این نقش تست داد اما رد شد.

۵- نویسنده ی کتاب می خواست هنری کویل نقش ادوارد کالن را بازی کند

نه تنها نقش بلا، بلکه نقش ادوارد هم نزدیک بود به شخص دیگری برسد. نویسنده ی کتاب های «گرگ و میش»، سوپرمن امروز سینما یعنی هنری کویل را بهترین گزینه برای این نقش می دانست. با این حال، سن کویل برای نقش ادوارد بالا بود. در قصه ادوارد ۱۷ ساله بود اما کویل آن زمان ۲۴ سال داشت.

۶- لباس عروس بلا ۳۵ هزار دلار قیمت داشت

لباس عروسی که بلا به تن کرد توسط طراح مشهور، کارولینا هررا طراحی شده بود و نزدیک به ۳۵ هزار دلار قیمت داشت. این لباس عروس معروف شد و احتمالاً بسیاری از دختران طرفدار این فرانشایز آرزوی پوشیدنش را داشتند. به همین دلیل این لباس توسط طراحانی دیگر با قیمت مقرون به صرفه تری تولید شد.

۷- نقش رایلی ممکن بود به تام فلتون یا چنینگ تیتوم برسد

در فیلم سوم این فرانشایز، «حماسه گرگ و میش: خسوف» (The Twilight Saga: Eclipse)، چند بازیگر برای نقش رایلی در نظر گرفته شده بود. کاندیداهای دیگر این نقش چنینگ تیتوم و تام فلتون بودند. با این حال، تهیه کنندگان فیلم خاویر ساموئل را انتخاب کردند و او با این فیلم به شهرت زیادی رسید.

۸- در فیلم «حماسه گرگ و میش: خسوف» کریستن استوارت از کلاه گیس استفاده می کرد

شاید از حالت موهای کریستن استوارت در این فیلم حدس زده بودید که او از کلاه گیس استفاده می کرد. در آن زمان استوارت همزمان در فیلم «فراری ها» (The Runaways) هم مشغول بازی بود و در آنجا مدل موی دیگری داشت، به همین دلیل مجبور به استفاده از کلاه گیس شد.

۹- نویسنده ی کتاب های «گرگ و میش» یکی از مهمانان مراسم عروسی بلا و ادوارد بود

اگر دقت کنید می توانید نویسنده ی کتاب های «گرگ و میش»، استفانی میر را در سکانس عروسی بلا و ادوارد ببینید. میر به عنوان مهمان مراسم در این سکانس حضور یافته بود.

۱۰- داکوتا فانینگ در فیلم «حماسه گرگ و میش: سپیده دم – قسمت دوم» تنها یک کلمه می گفت

داکوتا فانینگ علیرغم اینکه یکی از نقش های اصلی فیلم «حماسه گرگ و میش: سپیده دم – قسمت دوم» (The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2) یعنی جین را برعهده داشت، تنها هنگام استفاده از قدرت های شیطانی خود، کلمه ی «درد» را به زبان می آورد.

منبع: brightside
۲ نظر

ورود