اعدام با پتک؛ سرنوشت هولناک سرباز روسی که تصمیم گرفت برای ارتش اوکراین بجنگد

اعدام با پتک؛ سرنوشت هولناک سرباز روسی که تصمیم گرفت برای ارتش اوکراین بجنگد

مارگاریتا سیمونیان، مدیر شبکه خبری راشا تودی که او را بزرگ ترین پروپاگاندیست زن پوتین می دانند، از اعدام هولناک یک عضو سابق گروه مزدوران واگنر با پتک به دلیل تغییر موضع در جنگ اوکراین دفاع کرد.

سیمونیان گفت برای «تصحیح» اشتباهات کسانی که به رئیس جمهور روسیه و فرماندهانش درباره ی شکست های ارتش این کشور در جنگ اوکراین دروغ می گویند باید از پتک استفاده کرد.

این اظهارات سیمونیان بعد از آن بود که ویدئویی از اعدام یوگنی نوژین ۵۵ ساله با پتک منتشر شد. نوژین هفته ی گذشته بعد از دستگیری توسط همکاران سابقش، به یک دیوار آجری بسته شد و با ضربه ی پتک به سرش جان خود را از دست داد. ویدئوی این اقدام هولناک در تلگرام منتشر شد.

یوگنی پریگوژن، متحد نزدیک پوتین و بنیانگذار گروه مزدوران واگنر، در واکنش به انتشار این ویدئو، اعدام این سرباز روس را تحسین کرد و آن را در شأن وی دانست.

ماریا سیمونیان نیز به دفاع از این اقدام هولناک پرداخت و گفت مقاماتی که درباره ی جنگ اوکراین به پوتین دروغ می گویند باید با پتک اعدام شوند.

او و دیگر وفاداران پوتین مدعی هستند شکست های ارتش روسیه در جنگ اوکراین به دلیل اطلاعات اشتباهاتی است که مقامات روسی در اختیار فرماندهان ارتش این کشور می گذارند.

سیمونیان گفت: «هر کسی حق اشتباه دارد اما هیچکسی حق دروغگویی ندارد.»

سیمونیان همچنین از پریگوژین، رئیس گروه مزدوران واگنر، که نوژین را «خیانتکار» و «سگ» خطاب کرده بود، دفاع کرد.

او گفت که پریگوژین را سال ها، حتی بیشتر از همسرش می شناسد و تأکید کرد که کسانی که در جنگ حضور نداشته اند صلاحیت اظهار نظر درباره ی چنین اقدامات هولناکی را ندارند.

سیمونیان گفت قصد توجیه یا استقبال از چنین اعدام هایی را ندارد و حرف او چیز دیگری است. او دراینباره گفت: «من می گویم تنها کسی می تواند درباره ی این موضوع قضاوت کند که در آن موقعیت بوده باشد.»

پریگوژین که از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده است، در واکنش به اعدام نوژین گفته بود: «نوژین به مردمش خیانت کرد، به همکارانش خیانت کرد، به عمد خیانت کرد.»

پریگوژین که گفته می شود در گذشته خدمات کیترینگ برای رئیس جمهور روسیه ارائه می کرد و به همین خاطر به «سرآشپز پوتین» معروف شده، نوژین را خیانتکار دانست.

نوژین در حال سپری کردن دوران حبس ۲۴ ساله ی خود به جرم قتل بود که همچون بسیاری از زندانیان دیگر روس، او را از زندان بیرون کشیدند و در گروه مزدوران واگنر استخدام کردند، اقدامی که در تلاش برای بهبود وضعیت نامساعد ارتش روسیه در جنگ اوکراین صورت گرفته است.

در ویدئوی هولناکی که هفته ی گذشته در تلگرام منتشر شد، نوژین را می توان دید که سرش را با چسب به یک بلوک سیمانی بسته بودند. نوژین توضیح می دهد که یک زندانی سابق است که در ماه سپتامبر در اوکراین تصمیم گرفت علیه روس ها بجنگد. او یک ماه بعد در کی‌یف ربوده شده بود.

نوژین گفت: «زدند به سرم و بیهوش شدم و در این انبار به هوش آمدم. به من گفتند که باید محاکمه شوم.» این ها آخرین حرف های نوژین هستند. در پشت سرش، مردی با لباس فرم استتار با یک پتک بر سر و گردن نوژین می کوبد و او بیهوش روی زمین می افتد. بعد از آن نیز مرد با ضربه ای دیگر به سر نوژین به زندگی او پایان می دهد.

این ویدئو با عنوان «چکش انتقام» در کانال تلگرامی به نام Grey Zone منتشر شد که تصور می شود با گروه مزدوران واگنر مرتبط باشد.

پسران نوژین به ویدئوی اعدام پدر خود واکنش نشان داده اند.

ایلیا نوژین ۳۱ ساله گفته: «او را بدون تحقیقات قضایی کشتند. مثل یک حیوان کشتند. این مرد می خواست زندگی کند. می خواست پیش خانواده اش برگردد.»

او در ادامه خطاب به اوکراینی ها گفت: «شما او را دست این حرامزاده ها دادید که یک تشکیلات مسلح غیرقانونی هستند و دقیقاً منتظر چنین موردی بودند تا اعدامش کنند.»

او همچنین گفت: «نظامیان ما فاشیست اند. اما شما هم همینطورید.»

پسر دیگر نوژین، نیکیتای ۲۸ ساله نیز گفت: «حتی حیوان را هم اینطوری نمی کشند.»

مارگاریتا سیمونیان، مدیر راشا تودی بعد از انتشار ویدئوی اعدام نوژین، در دفاع از گروه واگر گفت: «اگر واگنر نبود مرگ های بیشتری اتفاق می افتاد و زن ها و بچه های بیشتری عزادار می شدند.»

اینطور که گفته می شود نوژین مدت کوتاهی بعد از رسیدن به خط مقدم جنگ تصمیم به پناهنده شدن به اوکراین گرفته بود. او در ماه سپتامبر به یک خبرنگار گفته بود که احساس می کرد که چیزی جز یک سرباز یک بار مصرف نیست و از آنجایی که برخی از اعضای خانواده اش در اوکراین زندگی می کنند تصمیم به تسلیم شدن گرفته بود.

با این حال او بعداً توسط نیروهای روس ربوده و در تلافی تصمیمش برای ترک ارتش روسیه کشته شد.

بیشتر بخوانید:

ویدیو لو رفته از «سرآشپز پوتین» در حال به خدمت گرفتن زندانیان روسی برای جنگ اوکراین

گروه واگنر؛ «جنگجویان در سایه» و دستپخت «سرآشپز ولادیمیر پوتین» برای مات کردن رقبای روسیه

«سرآشپز» ولادیمیر پوتین به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اذعان کرد

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Hasti آبان ۲۸, ۱۴۰۱

    هیییییییییی لعنت