جزئیات کشته شدن حمیدرضا روحی در اعتراضات تهران؛ بسیجی یا معترض؟

جزئیات کشته شدن حمیدرضا روحی در اعتراضات تهران؛ بسیجی یا معترض؟

خبر کشته شدن حمیدرضا روحی، جوان تهرانی، در جریان حوادث پنج شنبه شب (۲۶ آبان ۱۴۰۱) به همراه انتشار ویدیوهایی از سبک زندگی و آخرین پست اینستاگرامی او در شبکه های اجتماعی، بازتاب گسترده‌ای در میان کاربران داشته است و مثل اکثر فوتی های جریانات اخیر، از شیوه مرگ او نیز روایت های متناقضی وجود دارد.

حمیدرضا روحی، جوان ۱۹ ساله ساکن شهر زیبا، واقع در شمال غرب تهران، شامگاه پنج شنبه در جریان اعتراضات این منطقه از ناحیه قفسه سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

کشته شدن جذاب ترین جوان تهرانی؛ حمیدرضا روحی بسیجی بود یا معترض؟

از سویی کاربران شبکه های اجتماعی و رسانه های غیررسمی ادعا کردند او با تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شده است و از سوی دیگر، رسانه ها و خبرگزاری های رسمی در ابتدا او را بسیجی معرفی کرده و نوشتند حمیدرضا روحی توسط «اغتشاشگران» و با گلوله جنگی به شهادت رسید.

خبرگزاری فارس در خبری با عنوان «شهادت بسیجی دهه هشتادی» با انتشار کارت عضویت نیروی بسیج متعلق به حمیدرضا روحی بنفشه مدعی شد او از فعالان ناحیه بسیج قدس سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ بود که در اردوی جهادی مناطق محروم غرب کشور هم حضور داشت.

کشته شدن جذاب ترین جوان تهرانی؛ حمیدرضا روحی بسیجی بود یا معترض؟

در روایت خبرگزاری فارس آمده بود:

شهید روحی متولد ۱۳۸۲ و از بسیجیان فعال ناحیه بسیج قدس سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ می باشد که شب گذشته توسط عوامل اغتشاشگر در اثر اصابت گلوله از ناحیه قفسه سینه آسیب دیده و به شهادت رسید.

و بعد از قول روابط عمومی ناحیه قدس سپاه محمد رسول الله (ص) این خبر را تایید کرده بود:

سرهنگ عباس بستار، روابط عمومی ناحیه قدس سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، ضمن تایید این خبر گفت: زمان مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهید بسیجی متعاقبا اعلام می‌شود.

وی همچنین در ادامه افزود: بسیجی حمیدرضا روحی بنفشه از سال ۱۳۹۳ در اروهای جهادی و محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور حضور پیدا کرده و همچنین از افراد فعال در محله بوده است.

کشته شدن جذاب ترین جوان تهرانی؛ حمیدرضا روحی بسیجی بود یا معترض؟

اما کمی بعد این خبر از سایت و کانال های این خبرگزاری ها حذف و با تیتر «فوت جوان دهه هشتادی در تهران» منتشر شد.

فارس اذعان کرد که حمیدرضا روحی دارای سابقه عضویت عادی در بسیج بوده اما در اعتراضات به عنوان معترض حضور داشته است. این خبرگزاری مدعی شد: «با توجه به عدم استفاده از سلاح جنگی توسط ماموران و نیروهای بسیج، این احتمال که نامبرده توسط تیم‌های ترور برای کشته سازی به قتل رسیده باشد محتمل است.»

کشته شدن جذاب ترین جوان تهرانی؛ حمیدرضا روحی بسیجی بود یا معترض؟

این خبرگزاری در روایتی متفاوت از آنچه در شبکه های اجتماعی و رسانه های غیررسمی منتشر شده است نوشت:

برخی شاهدان ماجرا که از اعضای بسیج حاضر در محل واقعه بودند به خبرنگار فارس گفتند: پیکر این فرد در حالی که با تیر جنگی هدف قرار گرفته بود، توسط اغتشاشگران روی زمین کشیده می شد که با حضور نیروهای بسیج از دست آنها آزاد شد.

کشته شدن جذاب ترین جوان تهرانی؛ حمیدرضا روحی بسیجی بود یا معترض؟

حمیدرضا روحی کیست؟

حمیدرضا روحی متولد سال ۱۳۸۲ در تهران و ساکن محله شهر زیبا بود که شامگاه ۲۶ آبان در جریان اعتراضات هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

گفته می‌شود حمیدرضا روحی در سال ۱۳۹۳ از سوی مجله پرستیژ به عنوان جذاب ترین نوجوان تهرانی انتخاب شده بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Elina فروردین ۱۵, ۱۴۰۲

    خدا لعنت کنه اونی رو که داداشم رو کشت! حمیدرضا خیلی از ….های بی غیرت با شرف تر بود هیچوقت فراموشش نمی‌کنیم ??همشه به یادتم داداشم