۱۵ حقیقت جالب و خواندنی از پشت صحنه فیلم های محبوب «هری پاتر»

۱۵ حقیقت جالب و خواندنی از پشت صحنه فیلم های محبوب «هری پاتر»

«هری پاتر» یکی از پول سازترین فرانشایزهای دنیا است. فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ ۲» در فهرست پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما قرار دارد. در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام شد شبکه اِچ‌بی‌او برنامه هایی برای ساخت سریالی از آن دارد. اما ساخت فیلم کار ساده ای نیست. و حقایقی که در ادامه درباره ی اتفاقات پشت صحنه ی این مجموعه فیلم خواهیم گفت این موضوع را اثبات می کند.

۱- آلن ریکمن اجازه نمی داد متیو لوییس و روپرت گرینت به ماشینش نزدیک شوند

در زمان فیلمبرداری فیلم پنجم، آلن ریکمن، بازیگر نقش پروفسور اسنیپ، بازیگران نقش های نویل و رون را از نزدیک شدن به ماشین بی‌اِم‌دبلیو جدیدش منع کرده بود. دلیلش این بود که در زمان ضبط فیلم چهارم، آن ها یک بار داخل ماشینش میلک شیک ریخته بودند.

۲- کارگردان از لنز داشتن آلن ریکمن تعجب کرده بود

کارگردان فیلم «هری پاتر و جام آتش»، مایک نیوول نمی دانست که آلن ریکمن برای نقش خود از لنز استفاده می کرد. وقتی او از رنگ خاص چشم های ریکمن تعریف کرد، آقای بازیگر به طرفش خم شد و لنزهایش را از چشمانش بیرون آورد.

۳- تنها دیالوگ بامزه ی دراکو حاصل فراموشکاری تام فلتون بود

در فیلم «هری پاتر و تالار اسرار»، هری، رون و هرماینی با خوردن معجون پلی جویس به دوستان دراکو تبدیل می شوند. دراکو با دیدن هری که به گویل تبدیل شده اما فراموش کرده عینکش را بردارد، می گوید: «نمی دانستم خواندن هم بلدی.» این جمله ی بامزه را تام فلتون بداهه به زبان آورده بود چون دیالوگی که باید می گفت را فراموش کرده بود.

۴- تقابل گریفیندورها و اسلیترین ها در پشت صحنه هم ادامه داشت

تام فلتون گفته بازیگران کودک فیلم دو گروه شده بودند. یک گروه دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اِما استون و عده ای دیگر و گروه دیگر، تام فلتون و دیگر اسلیترین ها. آن ها از هیچ فرصتی برای شوخی با یکدیگر نمی گذشتند. تام همچنین گفته از اینکه یک بار در حادثه ای تقریباً اشک اِما واتسون را درآورده بود احساس شرمندگی می کند.

۵- بازیگرها سر صحنه کارت قرمز می گرفتند

از آنجایی که بسیاری از بازیگران نوجوان فیلم همیشه سر صحنه رفتار درستی نداشتند، گروه تولید یک سیستم کارت قرمز به راه انداخته بودند. و آن هایی که کارت قرمز می گرفتند باید جریمه می پرداختند.

اِما واتسون تنها کارت قرمزش را هنگام فیلمبرداری فیلم آخر گرفت. وقتی می خواستند سکانس مربوط به پدر لونا لاوگود را بگیرند، او نمی توانست جلوی خنده اش را بگیرد.

۶- دنیل رادکلیف ۱۲ تا ۲۰ تا چوبدستی جادوگری شکست

اینطور که گفته می شود دنیل رادکلیف طی ساخت فیلم های «هری پاتر» تعداد زیادی از لوازم صحنه را شکست که اغلب آن ها چوبدستی های جادوگری بود. برخی حتی می گویند تعداد چوب دستی های شکسته بین ۶۰ تا ۱۰۰ عدد بود.

دنیل این شایعات را تأیید کرده و گفته از چوبدستی ها به عنوان چوب درام استفاده می کرد، اما تعداد چوبدستی های شکسته آنقدر زیاد نبود؛ شاید چیزی بین ۱۲ تا ۲۰ عدد.

۷- ایوانا لینچ، بازیگر نقش لونا لاوگود، سرصحنه اضطراب داشت

ایوانا از فیلم «هری پاتر و محفل ققنوس» به این فرانشایز پیوست. او سال ها از طرفداران این مجموعه فیلم بود، به همین دلیل اولین باری که سر صحنه حاضر شد، مضطرب بود. او حتی برای صحبت با بازیگران نقش های اصلی، با خود تمرین کرده بود.

اما آنقدرها که فکر می کرد ترسناک نبود. ایوانا گفته اِما واتسون به شدت با او مهربان بود و این بازیگر هر چه در توان داشت انجام داده بود تا ایوانا احساس راحتی کند.

۸- نقش بلاتریکس را قرار بود هلن مک کوری بازی کند

هلن مک کوری، بازیگر نقش نارسیسا مالفوی، قرار بود نقش بلاتریکس لسترنج را ایفا کند. اما باردار شد و هلنا بونهام کارتر جایش را گرفت.

۹- دنیل رادکلیف عاشق هلنا بونهام کارتر شده بود

در ویژه برنامه ی سال ۲۰۲۲ «هری پاتر»، دنیل اقرار کرد که عاشق همبازی خود شده بود. در این ویژه برنامه هلنا یادداشتی به همراه داشت که دنیل سال ها قبل آن را نوشته بود. در این نامه دنیل گفته بود خوشحال بود که توانسته فنجان قهوه ی هلنا را برایش نگه دارد و اینکه عاشق او شده بود و ناراحت بود که ۱۰ سال زودتر به دنیا نیامده بود.

دنیل و هلنا بعد از این ویژه برنامه رابطه ی دوستی صمیمانه تری با یکدیگر پیدا کردند. آن ها خیلی اوقات به یکدیگر پیام می دادند و به دیدن همدیگر می رفتند. دنیل گفته متوجه شد که چقدر حس خوبی دارد که حالا که سنش بالاتر رفته او و همکارانش می توانند مثل همسن و سالان یکدیگر باهم صحبت کنند.

۱۰- بازیگر نقش لوسیوس مالفوی درخواست کرد نقشش بیشتر شود

جیسون آیزاک از جی. کی. رولینگ نویسنده ی «هری پاتر» خواهش کرده بود اجازه دهد شخصیتی که نقش آن را بازی می کرد از زندان بیرون آید. لوسیوس به آزکابان رفت و قرار بود طی فیلم ششم هم کماکان آنجا بماند. اما جیسون آنقدر دلش می خواست در فیلم آخر باشد که از رولینگ خواهش کرد اجازه ی این کار را دهد. اینگونه شد که او در هر دو فیلم آخر حضور یافت و در هر دو نیز نقشی اساسی داشت.

۱۱- تام فلتون سکانس های دستشویی را دوست داشت

تام گفته یکی از سکانس های مورد علاقه اش، دوئل با هری در فیلم ششم بود. در اپیزودهای دیگر، در مرحله ی پس تولید جلوه های ویژه به فیلم اضافه شده بود. اما در این مورد، نظر کارگردان این بود که توالت ها و سینک ها باید واقعاً منفجر می شدند. تام این شیوه ی واقع گرایانه را بیشتر دوست داشت.

۱۲- سکانس های مربوط به «اتاق نیاز» بازیگران را خسته کرده بود

به گفته ی بازیگران نقش های فرِد و جورج، آن ها سکانس های مربوط به «اتاق نیاز» را دوست نداشتند چون آنجا گرم بود و احساس راحتی نمی کردند. همبازی شان، بانی رایت، بازیگر نقش جینی ویزلی هم آن سکانس ها را دوست نداشت چون ترس از فضای بسته دارد و به همین خاطر، کار در یک فضای تنگ در کنار تعداد زیادی افراد دیگر تجربه ی خوشایندی برایش نبود.

۱۳- سکانس مربوط به سینه بند را بارها تکرار کردند

در فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ ۱»، دوستان هری با خوردن معجون پلی جویس به او تبدیل می شوند و لباس هایش را به تن می کنند. دنیل مجبور بود تلاش زیادی برای تقلید میمیک ها و رفتارهای آن شخصیت ها کند.

و زمانی که هری به فلور تبدیل شده بود، دنیل باید سینه بند را به سرعت از تنش درمی آورد اما نمی توانست این کار را با یک دست انجام دهد. برای درست درآمدن این سکانس با ۷ هری، آن ها مجبور شدند ۹۰ برداشت بگیرند.

۱۴- دنیل رادکلیف یک عکس از کامرون دیاز با خود سر صحنه برده بود

تام فلتون خاطره ی بامزه ای از ضبط سکانس های مربوط به بازی کوئیدیچ دارد. حین فیلمبرداری یکی از فیلم ها، کارگردان از بازیگران خواسته بود به جای توپ ها یکی از وسایل شخصی شان را بیاورند تا در زمان ضبط، به سمت درستی نگاه کنند. تام فلتون عکسی از یک ماهی با خود برده بود و دنیل رادکلیف عکسی از کامرون دیاز.

۱۵- رابی کالترین از بازی کردن نقش هاگرید خوشحال بود

بازیگر نقش هاگرید از اینکه بالاخره یک بار توانسته بود نقش یک شخصیت مثبت را بازی کند خوشحال بود. او همیشه نقش هایی مبهم بازی کرده بود که بین آن ها شخصیت های تبهکار هم وجود داشت.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود