بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی پوشاک

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی پوشاک

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به گسترش صنف پوشاک در ایران و افزایش تعداد کسانی که در این صنف فعالیت می‌کنند، وجود یک سیستم که بتواند امور مالی این صنف را مدیریت کند بسیار ضروری است. یک نرم افزار حسابداری پوشاک می‌تواند باعث شفاف‌سازی فعالیت‌های مالی یک مجموعه شود. با توجه به گسترده بودن صنف پوشاک در ایران، در صورتی که امور مالی آن به درستی مدیریت نشود ممکن است باعث کاهش سود و رکود در رقابت با دیگر رقبا شود.

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی پوشاک

ویژگی‌های مهم نرم افزار حسابداری

در حالت کلی پایه و اساس نرم افزارهای حسابداری یکسان است و همگی می بایست به اصول حسابداری پایبند باشند. اما بعضی از ویژگی‌های خاص باعث متمایز شدن آن‌ها از یکدیگر می‌شوند. این ویژگی‌ها میتواند به کاربران در سهولت استفاده از نرم افزار حسابداری، مکانیزه کردن فرایندهای حسابداری و افزایش بهره‌وری کمک کند.

بنابراین هر کسب و کاری با توجه به فعالیت صنفی خود و نیازهایی که دارد، باید یک نرم افزار حسابداری طبق نیازهای خود تهیه کند. به همین دلیل پیش از بررسی معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار پوشاک، به بررسی کلی چند ویژگی مهم در خصوص نرم افزار فروشگاهی پوشاک می‌پردازیم که میتواند در بهبود روند کسب و کار و دستیابی به موفقیت بیشتر موثر باشد.  در سالهای اخیر استفاده از نرم افزارهای حسابداری توانسته است تاثیر چشم گیری روی توسعه کسب و کارهای فروشگاهی داشته و کمک قابل توجهی برای اصناف فروشگاهی باشد.

ایجاد سال‌های مالی متفاوت

یکی از ویژگی‌های مهم یک نرم افزار حسابداری مخصوص صنف پوشاک امکان ایجاد سال‌های مالی مختلف است. هدف از ایجاد سال های مالی مختلف، ایجاد امکان حسابرسی و بررسی وضعیت سود و زیان یک کسب و کار در بازه های زمانی مشخص است. از این طریق، می توانید نقاط ضعف و مشکلات کسب و کار خود را تشخیص دهید و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنید. بنا بر این باید بتوانید سال‌های مالی مختلف را بدون تداخل  اطلاعات سال‌های مختلف، ایجاد کنید و به راحتی موجودی کالای خود را از سال قبل به سال مالی بعد انتقال دهید.

مشاهده کردن انواع گزارشات

یک نرم افزار حسابداری باید بتواند گزارشات متنوعی مانند گزارش سود و زیان، مانده حساب اشخاص، موجودی کالاها، نمایش اسناد دریافتنی و اسناد پرداختنی و و همچنین گزارشات دولتی، مانند دارایی و مالیات  را ارائه دهد. این گزارش ها باعث می‌شوند که یک کارشناس مالی بتواند تصمیمات صحیحی برای آینده مجموعه اتخاذ کند.

گروه بندی کردن کالاها

 همانطور که می‌دانید در صنف پوشاک کالاها از تنوع زیادی برخوردار هستند از دیگر ویژگی‌های مهم یک نرم افزار فروشگاهی این است که بتوان کالاها را به گروه‌های متفاوتی تقسیم بندی کرد تا بر اساس آن بتوان گزارشات جامع تری دریافت کرد. مدیریت کالا نقشی اساسی در موفقیت کسب و کار پوشاک دارد.

ارائه خدمات پشتیبانی مناسب

هنگام کار با نرم افزار حسابداری ممکن است سوالات مختلفی در ذهن شما ایجاد شود. وجود خدمات پشتیبانی باعث می‌شود تمام چالش‌های ذهنی شما در خصوص نرم افزار برطرف شود.

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی پوشاک

مزایای استفاده از نرم افزار فروشگاهی

از آن جایی که داده‌های مالی فروشگاه‌های پوشاک اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد، وجود یک نرم افزار فروشگاهی که بتواند به ساده ترین شکل داده‌های مالی را تجزیه و تحلیل کند اهمیت فراوانی دارد. البته این نکته فقط در صنف پوشاک صدق نمی‌کند بلکه برای تمامی اصناف ضروری است.

در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم افزار فروشگاهی را بیان می‌کنیم.

کاهش خطاهای انسانی

 اگر بخواهیم سیستم نرم افزار حسابداری را با سیستم سنتی و روی کاغذ مقایسه کنیم میتوان گفت با استفاده از نرم افزار حسابداری بروز خطا و اشتباه تا حد زیادی کاهش پیدا میکند. به طور کلی می توان گفت در صورت استفاده درست از نرم افزار حسابداری درصد خطا محاسباتی در حسابداری را به صفر می رسد.

صرفه جویی در زمان

با استفاده از نرم افزار فروشگاهی یا نرم افزار پوشاک تمام فعالیت مالی فروشگاه شما در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. با بالارفتن سرعت و صرفه جویی در زمان خود میتوانید بهره‌وری را در مجموعه خود افزایش دهید. همچنین افزایش سرعت عملکرد کارکنان در صندوق های فروشگاه پوشاک از طریق ایجاد صف، و یا با استفاده از تجهیزات فروشگاهی، رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت. این رضایتمندی میتواند مشتریان جدید را به مشتریان وفاداری تبدیل کند.

امنیت بالا

همانطور که گفتیم داده‌های مالی برای صاحبان یک کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در نتیجه شرکت‌هایی که ارائه دهنده نرم افزار حسابداری هستند سعی می‌کنند از طریق مختلفی به حفظ امنیت اطلاعات کاربران بپردازد.

کاربری ساده و آسان

امکان استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان برای تبدیل مشتریان جدید به مشتریان وفادار، یکی دیگر از مزیت های نرم افزار حسابداری پوشاک است. شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای یکپارچه حسابداری، و با بکارگیری نرم افزارهای CRM ئ باشگاه مشتریان، جشنواره های مختلفی را برای جذب مشتریان جدید ایجاد کنید. بازاریابی ایمیلی و یا استفاده از پیامک برای اطلاع رسانی این جشنواره ها به مشتریان ، می تواند دایره بازار فروش کسب و کار شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

مدیریت جریان نقدینگی

یک نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا با توجه به چک ها و دریافت و پرداخت هایی که انجام داده اید بتوانید وجه نقد خود را در زمان‌های مختلف بررسی کنید و برای آینده خود برنامه ریزی کنید. این قابلیت ضامن اعتبار شما در بازار کسب و کار خواهد بود که نقش مهمی در داد و ستد شما با منابع تامین کننده کالا و موفقیت کسب و کار شما دارد.

معیارهای انتخاب نرم افزار فروشگاهی پوشاک

برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری پوشاک باید صنفی که در آن فعالیت می‌کنید را مدنظر داشته باشید. هر کسب و کاری با توجه به نوع فعالیت خود ممکن است انتظارات متفاوتی از یک نرم افزار داشته باشد. در این بخش سعی داریم معیارهایی که برای انتخاب یک نرم افزار فروشگاهی پوشاک ضروری است را بررسی کنیم.

  • امکان وارد کردن مشخصات مختلف پوشاک از قبیل رنگ، سایز، جنس و…
  • امکان گروه‌ بندی کردن کالاها با توجه به معیارهای مد نظر در صنف پوشاک
  • گزارشات آماری مختلف بر اساس میزان فروش و خرید در بازه زمانی‌های متفاوت
  • تعریف انبارهای مختلف
  • تعریف جشنواره در بازه زمانی های متفاوت و تعریف هدیه
  • تعریف بازاریاب و محاسبه درصد پورسانت مربوط به آن
  • گزارش از موجودی کالاها و ورود و خروج‌های مربوط به آن
  • صدور انواع فاکتورها و تسویه آن‌ها به روش‌های مختلف

یک نکته مهم در خصوص معیارهای بالا قابل ذکر است که تمام این معیارها تا حد زیادی به بودجه شما بستگی دارد. در نتیجه حتما قبل از اقدام تهیه نرم افزار میزان بودجه خود را مشخص کنید.

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی پوشاک

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس

تا این لحظه در خصوص نرم افزار فروشگاهی پوشاک و اثرات مثبتی که بر کسب و کار شما میگذارد صحبت کردیم. اکنون لازم است بهترین نرم افزار حسابداری که میتواند در صنعت پوشاک به شما کمک فراوانی کند را معرفی کنیم. نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای حسابداری در ایران است که طیف وسیعی از افرادی که در صنعت پوشاک فعالیت می‌کنند از آن استفاده میکنند. با استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس میتوانید لیست تمام بدهکاران و طلبکاران خود را مشخص کنید.

همچنین موجودی انبار را چک کنید. علاوه بر این در صورتی که شما تولید کننده لباس هستید قطعا بهای تمام شده محصول تولید شده برای شما بسیار مهم است که با استفاده از نرم افزار حسابداری پارمیس به راحتی می‌توانید بهای تمام شده کالاهای تولید شده خود را محاسبه کنید. بدون وجود یک نرم افزار حسابداری قدرتمند انجام هیچ کدام از این امور امکان پذیر نیست. تمام این فرایندها به افزایش بازدهی مالی مجموعه شما کمک می‌کند.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس در سه نوع پارمیس استار، پارمیس پرو و پارمیس ۳۶۰ تولید می‌شود که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم:

نرم افزار حسابداری پارمیس استار

نرم افزار حسابداری پارمیس استار یک نرم افزار با  رویکرد ERP است . در سیستم‌های ERP هدف یکپارچه‌سازی فرایندهای اصلی مانند حسابداری، بازرگانی، خزانه، انبار و… است. نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس استار از طریق یک پایگاه داده مشترک بین بخش‌های مختلف نرم افزار هماهنگی ایجاد می‌کند. با استفاده از یک سیستم ERP می‌توانید یک زنجیره تامین کالا را از تولید کننده تا مصرف کننده مدیریت کنید. اگر به دنبال یک نرم افزار فروشگاهی پوشاک هستید و کسب و کار بزرگی دارید نرم افزار حسابداری پارمیس استار میتواند پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس پرو

از دیگر انواع نرم افزار فروشگاهی پوشاک نرم افزار حسابداری پارمیس پرو است. نرم افزار حسابداری پارمیس پرو یک سیستم حسابداری مخصوص کسب و کارهای کوچک تا متوسط است. نرم افزار حسابداری پارمیس پرو به راحتی زیر سیستم‌های اصلی کسب و کارهای مختلف مانند حسابداری، بازرگانی، خزانه و انبار را پوشش دهی میکند. علاوه بر این چهار زیر سیستم اصلی، در صورتی که تولید کننده باشید و یا کالایی را به صورت امانی دریافت و پرداخت کرده باشید می توانید تمام فرایندهای مربوط به تولید کالاها و کالاهای امانی را در سیستم ثبت کنید و بر اساس آن گزارش‌گیری نمایید.

نرم افزار حسابداری پارمیس ۳۶۰

نرم افزار حسابداری پارمیس ۳۶۰ یک نرم افزار حسابداری ابری است. این محصول به شما کمک می‌کند تا از طریق بستر اینترنت اطلاعات مالی مجموعه خود را بررسی کنید. در این صورت تمام اقدامات لازم مانند نگه‌داری از سرور، بروزرسانی، پشتیبانگیری، حفظ امنیت اطلاعات و… بر عهده شرکت ارائه دهنده نرم افزار است. در صورتی که به دنبال خرید یک نرم افزار فروشگاهی پوشاک هستید و میخواهید اطلاعات مالی خود را در بستر اینترنت مدیریت کنید نرم افزار حسابداری پارمیس ۳۶۰ گزینه بسیار مناسبی برای کسب و کار شما است.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد نرم افزارهای پارمیس می توانید به سایت پارمیس به آدرس www.ParmisIT.com  مراجعه نموده و یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۸۷۷۵۸  تمای حاصل فرمایید.

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید یک نرم افزار فروشگاهی پوشاک هستید سعی کنید قبل از خرید نرم افزار ابتدا خواسته‌ها و انتظارات خود را بررسی کرده و پس از نتیجه گیری اقدام به خرید نرم افزار نمایید. علاوه بر این میزان بودجه خود را مشخص کرده تا محصول بهتری را تهیه نمایید. زیرا هر کسب و کاری دارای عناصر مختلفی است که هنگام تهیه نرم افزار باید به آن‌ها توجه کرد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود