۷ سکانس حذف شده از فیلم‌های مشهور هالیوود که زاویه دیگری از داستان را برملا می‌کردند

۷ سکانس حذف شده از فیلم‌های مشهور هالیوود که زاویه دیگری از داستان را برملا می‌کردند

هنگام تماشای فیلم، سریال یا انیمیشن مورد علاقه مان برای چندمین بار، شاید حتی فکرش را هم نکنیم که در نسخه ی اصلی فیلم سکانس هایی بوده که ما از وجودشان بی خبر هستیم. خوشبختانه فیلمسازها بسیاری از اوقات نسخه ی طولانی تر اثر خود را منتشر می کنند یا سکانس های حذف شده ی آن ها را در اینترنت انتشار می دهند. این سکانس ها شاید کمک کند جواب سؤال هایی که همیشه درباره ی شخصیت ها یا داستان داشتیم را پیدا کنیم.

شیطان پرادا می پوشد (The Devil Wears Prada)

این فیلم در ابتدا سکانسی داشت که می توانست همه چیز را تغییر دهد. مخاطبان اغلب «میراندا پریستلی» را یک زن مدیر سرد و بی رحم می دانند. اما یکی از سکانس های حذف شده ی این فیلم عکس این موضوع را اثبات می کند.

این اتفاق در یک مهمانی مجلل رخ می دهد که در آن سر و کله ی همسر «میراندا» پیدا می شود و به مهمان ها توهین می کند. در حالی که «میراندا» سعی می کند همسر خود را از آنجا بیرون ببرد، «اندی» (آن هاتاوی) حواس مهمان ها را پرت می کند. بعد از آن «میراندا» از «اندی» تشکر و با این کار خود او را شوکه می کند. کسی چه می داند مخاطب ها با دیدن وجه آسیب پذیر این ملکه ی یخی درباره ی او چه فکری می کردند؟

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2)

سرنوشت غم انگیز دو شخصیت این فیلم، «نیمفادورا تانکس» و همسرش «ریموس لوپین»، تماشاگران را بسیار شوکه کرد. اما بر اساس یک سکانس حذف شده، این زوج پیش از آنکه در نبرد هاگوارتز جان خود را از دست دهند، فرصت خداحافظی از یکدیگر را پیدا کرده بودند.

شیر شاه (The Lion King)

این انیمیشن محبوب سکانسی داشته که دلیل فراری بودن «نالا» از «اسکار» را نشان می دهد. «اسکار» شرور می خواست «نالا» را ملکه ی خود کند. او حتی آوازی برایش درباره ی آینده ی مشترک شان می خواند. اما «نالا» خواسته ی او را رد می کند و کمی بعد با عشق واقعی اش «سیمبا» آشنا می شود.

جنگ ستارگان ۶: بازگشت جدای (Star Wars: Episode VI — Return of the Jedi)

در این فیلم سکانس تأثیرگذاری هست که در آن «لوک اسکای واکر» پی می برد دشمن قسم خورده اش «دارث ویدر» پدر او است. طرفداران این فرانشایز از «اوبی وان» به خاطر نگفتن حقیقت به «لوک» درباره ی خانواده اش انتقاد می کردند. اما با دیدن یکی از سکانس های حذف شده ی فیلم می توان متوجه شد که «اوبی وان» به این دلیل دروغ گفت که «یودا» از او خواسته بود. او معتقد بود آگاهی از این موضوع ممکن است «لوک» را از تبدیل شدن به یک جدای و مبارزه برای برقراری صلح در کهکشان بازدارد.

بر باد رفته (Gone with the Wind)

این فیلم ماندگار تا تکمیل شدنش ۳ کارگردان به خود دید. به همین دلیل، بسیاری از سکانس ها از نو فیلمبرداری شدند. مثلاً در ابتدای فیلم، زمانی که «اسکارلت» به همراه برادران دوقلوی «تارلتون» وارد باغ می شود، ظاهر کاملاً متفاوتی دارد.

این سکانس ۵ بار فیلمبرداری شد اما در نهایت یک کارشناس آداب معاشرت گفت که هیچ دختری در جنوب آمریکا از آن سن لباس یقه باز نمی پوشید. به همین دلیل ویوین لی در نسخه ی نهایی فیلم لباس دیگری به تن دارد.

خاندان اژدها (House of the Dragon)

فصل اول سریال «خاندان اژدها» به تازگی منتشر شده است اما کارگردان سریال، گرگ یایتنس، فاش کرد که در تدوین نهایی سکانس بسیار تأثیرگذاری حذف شد. این سکانس مربوط به دعوای ۲ دوست، رینیرا و آلیسنت است، جایی که رینیرا متوجه می شود پدرش قصد ازدواج با آلیسنت را دارد.

در یکی دیگر از سکانس های حذف شده، رینیرا که مجبور به موافقت با تصمیم پدرش شده، بندهای لباس عروسی آلیسنت را می بندد.

تایتانیک (Titanic)

بسیاری از تماشاگران فیلم «تایتانیک» هنوز این سؤال را مطرح می کنند که چرا «رز» تخته ای که با آن روی آب شناور مانده بود را با «جک» شریک نشد. پاسخ این سؤال ساده است اما برای پی بردن به آن باید سکانس های حذف شده ی «تایتانیک» را که در پانزدهمین سالگرد نمایش این فیلم منتشر شد، ببینید.

بعد از آن که «جک» تلاش ناموفقی برای بالا رفتن از تخته دارد، یک مرد شناکنان خود را به او و «رز» می رساند و سعی می کند از تخته بالا برود. اما «جک» اجازه ی این کار را به او نمی دهد و می گوید که تخته تنها برای «رز» کافی است واگرنه زیر آب خواهد رفت.

سکانس دیگری هم وجود داشت که شاید به نظر جیمز کامرون، کارگردان فیلم نامناسب آمده بود. در این سکانس، شخصیتی که کتی بیتس نقش آن را برعهده داشت در رستورانی نشسته و از پیشخدمت می خواهد مقداری یخ به نوشیدنی اش اضافه کند. در همان لحظه یک کوه یخ در پنجره ی پشت سرش ظاهر می شود. این سکانس شاید برای فضای دراماتیک فیلم بیش از حد کنایه آمیز بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود