۱۱ حقیقت خواندنی درباره لباس شخصیت های فیلم های مشهور هالیوود

۱۱ حقیقت خواندنی درباره لباس شخصیت های فیلم های مشهور هالیوود

به لباس های شخصیت های یک فیلم یا سریال نباید صرفاً از جنبه ی زیبایی نگاه کرد. این لباس ها می توانند یک از بخش های اساسی داستان باشند یا مکمل داستان یا شخصیت، چه با رنگ، ویژگی ها یا سبک خود.

روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time… in Hollywood)

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» ادای احترام کوئنتین تارانتینو به سینمایی بود که او در اواخر دهه ی ۱۹۶۰ و اوایل دهه ی ۱۹۷۰ با آن بزرگ شده بود. این کارگردان و طراح لباس فیلمش، آریان فیلیپس، برای طراحی لباس شخصیت ها به کوچک ترین جزئیات توجه کردند.

برای مثال، چکمه های کابویی ریک دالتون (لئوناردو دیکاپریو) نمادی است از تلاش او برای اینکه با نقش هایش سرسخت به نظر برسد، در حالی که کفش های راحت و رنگ و رورفته ی بدلکارش، کلیف بوث (برد پیت) نشان می دهد که او واقعاً مرد سرسختی است.

ارباب حلقه ها (Lord of the Rings)

آراگورن یکی از مهم ترین شخصیت های اقتباس سینمایی پیتر جکسون از کتاب های جی. آر. آر. تالکین است. ویگو مورتنسن نقش پررنگی در طراحی لباس های این شخصیت داشت و حتی در اوقات فراغت هم لباس های آراگورن را به تن می کرد تا به آن ها عادت کند و بتواند راحت تر با آن ها حرکت کند.

علاوه بر این، در فیلم دوم او را می بینیم که ساعد بند شخصیت برومیر – که در فیلم اول جان خود را از دست داد – را به دست خود بسته تا در ادامه ی ماجراجویی های یاران حلقه به او ادای احترام کند.

ایندیانا جونز و معبد مرگ (Indiana Jones and the Temple of Doom)

اگر لباس هریسون فورد در فیلم «ایندیانا جونز و معبد مرگ» برایتان آشنا بود، دلیلش این است که این لباس در واقع ادای احترامی به یکی از مهم ترین قهرمان های سینمای اکشن یعنی جیمز باند بود.

لالا لند (La La Land)

یکی از به یادماندنی ترین سکانس های فیلم «لالا لند» جایی است که سباستین (رایان گاسلینگ) و میا (اِما استون) شروع به رقصیدن با یکدیگر می کنند. یک نکته ی کوچک اما مهم در این سکانس این است که میا کفش های پاشنه بلند خود را درمی آورد و به جای آن، مانند سباستین یک جفت کفش رقص به پا می کند.

شاید در نگاه اول موضوع مهمی به نظر نرسد، اما میا بعد از آن دیگر تا پایان رابطه شان کفش پاشنه بلند به پا نمی کند، نمادی از تلاش او برای شبیه شدن به سباستین.

تلماسه (Dune)

یکی از جالب ترین نکات درباره ی فیلم «تلماسه» پوشش راز آلود اعضای بن گسریت با آن رداهای و تورهای تیره رنگ است که بدون شک حالتی محزون اما در عین حال گیرا به آن ها داده است.

به گفته ی طراح لباس فیلم، ژاکلین وست، رداهای آن ها بر اساس کارت های تاروت، مهره ی ملکه در بازی شطرنج و راهبه های دوران قرون وسطی طراحی شدند که همسو با این شخصیت ها و قدرت آن ها در پیش بینی آینده است.

مرد مورچه ای و زنبورک (Ant-Man and The Wasp)

لباس های مرد مورچه ای و زنبورک، در نگاه اول یک زره ابرقهرمانی معمولی به نظر می رسند. با این حال، اگر به قسمت قفسه سینه ی لباس ها دقیق تر نگاه کنیم، متوجه طرحی شبیه به سر مورچه روی لباس مرد مورچه ای و همینطور طرحی شبیه به سر زنبور روی لباس زنبورک می شویم.

آنا کارنینا (Anna Karenina)

اقتباس سال ۲۰۱۲ داستان «آنا کارنینا» توانست مُد عصر امپراتوری روسیه در دهه ی ۱۸۷۰ را با ترکیب اندکی از مد دهه ی ۱۹۵۰ به خوبی به تصویر کشد. در طراحی لباس های این فیلم از رنگ ها برای متمایز کردن شخصیت ها از یکدیگر استفاده شده است. مثلاً برای نشان دادن شخصیت سرکش آنا کارنینا از لباس هایی به رنگ تیره استفاده شده و از لباس های سفید رنگ برای به تصویر کشیدن معصومیت کیتی الکساندروا.

چاقوکشی (Knives Out)

گاهی کوچک ترین جزئیات در لباس شخصیت های فیلم می تواند به شخصیت پردازی آن ها کمک کند. مثلاً در مورد شخصیت رانسم (کریس ایوانز) در فیلم «چاقوکشی»، آنچه سوراخی ساده در پلیور او به نظر می رسد در حقیقت نمادی از شخصیت بی تفاوت و بی نزاکت او است.

پرندگان شکاری (Birds of Prey)

ایوان مک گرگور در این فیلم هارلی کویین، نقش یک شرور خودنما را برعهده داشت، با شخصیتی آنچنان خودپسند که تقریباً همه ی وسایل شخصی اش را به شیوه ی خودش شخصی سازی کرده بود. این موضوع درباره ی لباس خوابش هم صدق می کرد که طرح چهره ی او را روی خود داشت.

مالفیسنت (Maleficent)

آنجلینا جولی به مالفیسنت، شخصیت شرور داستان «زیبای خفته» شخصیت و جذابیت زیادی بخشید. یکی از مهم ترین تغییراتی که می توان میان فیلم های اول و دوم «مالفیسنت» دید، در لباس های این شخصیت است. در فیلم دوم، جنس لباس های او از پارچه های پرزرق و برق تبدیل به حریری لطیف تر می شود که با بال های مالفیسنت سازگاری بیشتری دارد.

آلیس در سرزمین عجایب (Alice’s Adventures in Wonderland)

تیم برتون کارگردانی است که شخصیت زیادی به دنیاهایی که خلق می کند می بخشد. او در اقتباس خود از داستان «آلیس در سرزمین عجایب» تلاش کرد تغییراتی که در شخصیت آلیس رخ می دهد را از طریق لباس های او نشان دهد. در ابتدای فیلم آلیس را با پیراهن آبی رنگی می بینیم که یادآور پوشش او در نسخه ی انیمیشنی این داستان است. طی ماجراجویی های آلیس در سرزمین عجایب، لباس او نزدیکی بیشتری به سبک و سیاق برتون پیدا می کند.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود