۹ توضیح قانع کننده برای اتفاقات به ظاهر غیر منطقی فیلم های مشهور هالیوود

۹ توضیح قانع کننده برای اتفاقات به ظاهر غیر منطقی فیلم های مشهور هالیوود

گاهی اتفاقات در فیلم ها و سریال ها به قدری دور از واقعیت به نظر می رسند که ذهن مان را درگیر سؤالات زیادی می کنند. مثلاً شخصیت های سریال «دوستان» پول زندگی در چنین آپارتمان گران قیمتی را از کجا می آوردند؟ چرا زوج فیلم «یک مکان ساکت» با وجود هیولاهای گرسنه ای که آن ها را احاطه کرده بودند، تصمیم به بچه دار شدن گرفتند؟

در نگاه اول به نظر می رسد که نویسنده ها توجه کافی به این موارد نداشتند. اما حقیقت این است که بسیار از این چیزهایی که به آن ها «حفره های داستانی» می گوییم، به راحتی قابل توضیح اند.

۱- مونیکا پول زندگی در چنین آپارتمان گران قیمتی را از کجا می آورد؟

آپارتمان بزرگ مونیکا با آن دیوارهای یاسی رنگش یکی از اجزای اصلی سریال «دوستان» (Friends) بود. اجاره ی چنین خانه ای در یکی از گران ترین شهرهای دنیا در آن زمان یعنی در دهه ی ۱۹۹۰ دست کم ماهانه ۲،۵۰۰ دلار هزینه داشت. و این برای کسی که شغلش آشپزی بود پول بسیاری زیادی محسوب می شد.

اما معلوم شده نویسندگان سریال فکر این موضوع را کرده بودند. در حقیقت پاسخ سؤال، استفاده از قانون کنترل اجاره در آمریکا، البته به صورت غیرقانونی است.

در یکی از اپیزودهای فصل چهارم سریال، صاحبخانه ی مونیکا، او و هم‌خانه هایش را تهدید به بیرون کردن می کند. صاحبخانه می گوید که به مونیکا اجازه داده بود بعد از مادربزرگ مرحومش به جای او در این آپارتمان زندگی کند و مادربزرگ مونیکا همان کسی بودکه مشمول قانون کنترل اجاره شده بود.

در حقیقت مونیکا به این دلیل توان پرداخت اجاره ی این آپارتمان را داشت که مبلغ آن از دهه ی ۱۹۴۰ روی ماهانه ۲۰۰ دلار ثابت مانده بود.

۲- بعد از فرار اندی، پوستر چطور از جایش تکان نخورد؟

در فیلم «رستگاری در شاوشانک» (The Shawshank Redemption)، اندی دیفرنزی ۲۰ سال را صرف کندن تونل برای فرار از زندان کرد. او حفره ی درون دیوار را با پوستری از ریتا هیورث پوشانده بود. بعضی تماشاگران متوجه نشدند اندی چطور توانسته بود بعد از رفتن به درون تونل پوستر را سر جایش بازگرداند.

پاسخ ساده است. اگر پوستر را از قسمت بالایش روی دیوار نصب کنید، وقتی وارد تونل شوید، پوستر پس از رها شدن، به سر جای خود باز خواهد گشت.

۳- هری آن تکه آینه ی شکسته را از کجا آورده بود؟

سر و کله ی این تکه آینه ی شکسته به طور کاملاً غیر منتظره ای پیدا می شود. در فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» (Harry Potter and the Deathly Hallows) هری وقتی در خطر است، این تکه آینه را در می آورد و از غریبه ای که در آن می بیند طلب کمک می کند. اگر کتاب را نخوانده یا همه ی جزئیات را به خاطر نداشته باشید، این صحنه به نظرتان بسیار عجیب می آید. در حقیقت نویسندگان فیلم فراموش کرده بودند ماجرای این تکه آینه ی شکسته را در فیلم شرح دهند.

در کتاب پنجم «هری پاتر»، سیریوس این آینه را به هری می دهد تا از طریق آن بتواند صحبت کند. بعدتر آینه می شکند اما هری آن را پیش خود نگه می دارد. تکه ی دوم آینه پیش ابرفورث دامبلدور است و او آن را برای دابی می فرستد تا به شخصیت های داستان کمک کند.

۴- کالن های نامیرا برای چه به مدرسه می رفتند؟

تمام فرزندان خانواده ی کالن در مجموعه فیلم «گرگ و میش» (Twilight) به مدرسه می روند که برای خون آشام های نامیرا کار عجیبی محسوب می شود. با توجه به سن آن ها (که کوچک ترین شان ۱۷ ساله است)، کالن ها می توانستند به جای یادگیری دوباره و دوباره ی چیزهای تکراری به دانشگاه بروند یا شغلی برای خود پیدا کنند. پس چرا این کار را نکردند؟

مسأله اینجا است که آن ها بریا حفظ امنیت شان باید نزدیک یکدیگر بمانند. علتش این است که کارلایل به عنوان پزشک در یک شهر کوچک کار می کند، که معنایش این است که «فرزندانش» هم باید همانطور عمل کنند تا کسی مشکوک نشود. و هر بار که به جای جدیدی نقل مکان می کنند، این وضعیت تکرار می شود.

به علاوه، هر کدام از خون آشام های جوان شخصیت پیچیده ای دارند. بعد از هر جا به جایی، ادوارد دوباره به مدرسه می رود تا آن ها بتوانند کنار هم و حامی یکدیگر باشند.

۵- چرا در یک وضعیت آخرالزمانی زن و شوهر تصمیم به بچه دار شدن گرفتند؟

تصمیم زوج فیلم «یک مکان ساکت» (A Quiet Place) برای داشتن فرزندی دیگر بسیار عجیب به نظر می رسد. هیولاها آن ها را احاطه کرده اند، هیچ کمکی در کار نیست و نمی توان از یک نوزاد خواست که ساکت باشد.

اما به گفته ی کاربران اینترنتی، نکته ی عجیبی درباره ی این تصمیم وجود ندارد. بسیاری از تماشاگران این نکته را فراموش می کنند که بعد از پیدا شدن سر و کله ی هیولا، لوازم پیشگیری از بارداری کمیاب شدند. بارداری همیشه با برنامه ی قبلی رخ نمی دهد، به همین دلیل اینگونه نیست که این زن و شوهر خود تصمیم به بچه دار شدن گرفته باشند، بلکه اتفاقی بوده که رخ داده است.

۶- چرا مادر کوین به او زنگ نزد؟

بسیار از تماشاگران فیلم «تنها در خانه» (Home Alone) هنوز این سؤال را مطرح می کنند که چرا مادر کوین مک کالیستر به خانه زنگ نزد تا از خوب بودن حال پسرش مطمئن شود. همین کار ساده مشکلات زیادی را حل می کرد.

حقیقت آن است که مادر کوین چندین بار سعی می کند با خانه تماس بگیرد اما به دلیل بروز یک حادثه، تلفن مردم داخل شهر قطع شده است. با این حال، می بینیم که کوین با یک پیتزا فروشی تماس می گیرد و یک پیتزای پنیری سفارش می دهد.

برای این موضوع هم یک توضیح وجود دارد. در دهه ی ۱۹۹۰، بسیاری از خانواده های آمریکایی ۲ خط تلفن داشتند که یکی برای تماس راه دور بود و دیگری برای تماس های درون شهری. به احتمال زیاد خطی که قطع شده بود برای تماس راه دور بود اما خط درون شهری کماکان متصل بود.

۷- چرا متخصصان حفاری را به سیارک فرستادند؟

در فیلم «آرماگدون» (Armageddon) یک سیارک غول پیکر به سمت زمین در حرکت است. برای جلوگیری از برخورد سیارک با کره زمین، دانشمندان نقشه ی هوشمندانه ای را طراحی می کنند. اما کارگر یک میدان نفتی ضعف های زیادی در این نقشه پیدا می کند و پیشنهاد کمک می دهد. در نهایت او به همراه تیمش راهی این سیارک می شود.

این فیلم اغلب به دلیل تصمیم برای فرستادن یک تیم حفاری به فضا به جای آموزش حفاری به فضانوردان، مورد انتقاد قرار می گیرد. اما کاربران اینترنتی می گویند ناسا و دیگر آژانس های فضایی همیشه همین کار را انجام می دهند: آن ها اغلب، متخصصانی را برای مأموریت های به خصوص استخدام می کنند. به علاوه، حفاری و کارهای مشابه آن به سال ها تمرین نیاز دارد.

کار بروس ویلیس در این فیلم تکمیل مأموریت است، نه هدایت فضاپیما. برای هدایت فضاپیما خدمه ی مخصوصی وجود دارد.

۸- موجودات فضایی اگر از آب می ترسیدند پس چرا به زمین آمدند؟

در انتهای فیلم «نشانه ها» (Signs) شخصیت های داستان متوجه می شوند موجودات فضایی به آب حساسیت دارند. این موضوع عجیب به نظر می رسد چون آن ها توانایی سفر در فضا را دارند و می توانستند هر سیاره ی دیگری را انتخاب کنند. چطور ممکن است آنقدر احمق باشند که زمین را انتخاب کنند، سیاره ای بیشتر آن از آب تشکیل شده است؟

تماشاگران بادقت فیلم «نشانه ها» متوجه شده اند این فیلم هرگز نمی گوید این موجودات، فضایی هستند. آن ها ممکن است موجوداتی شیطانی باشند و به همین دلیل باشد که خانواده ی کشیش را آب نجات می دهد چون آب مقدس بود.

۹- چرا رینیرا برای به دنیا آوردن ویسنیا هیچ کمکی نگرفت؟

در سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) رینیرا ۵ زایمان نسبتاً راحت داشت. در پایان فصل اول، او احساس می کند که فرزند ششمش نیز در حال به دنیا آمدن است، گرچه هنوز برای زایمان زود است. و عجیب تر از همه این است که از گرفتن کمک به کلی خودداری می کند. چرا؟ آیا فکر می کند بدون کمک پزشکی بهتر می تواند این کار را انجام دهد؟

پاسخش ساده است. رینیرا به یاد دارد که مادرش در حین یک زایمان سخت از دنیا رفت و قابله ها در آنجا حاضر بودند. او به هیچ کسی اجازه نمی دهد کنترل وضع را در دست بگیرد و می خواهد کنترل همه چیز در دست خودش باشد.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود