سلبریتی های هالیوودی که نمی دانستید خلبان هم هستند

سلبریتی های هالیوودی که نمی دانستید خلبان هم هستند

بعضی از سلبریتی های محبوب مان اوقات فراغت خود را با سرگرمی ها و کارهایی مثل خلبانی سپری می کنند که به مهارت زیادی نیاز دارند. در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

تام کروز

تام کروز با علاقه ای که به موتورسواری، صخره نوردی و خلبانی دارد، با تفریحات مخاطره آمیز غریبه نیست.

بازی در فیلم «تاپ گان» (Top Gun) زمینه ساز علاقمند شدنش به پرواز شد و در نهایت سبب شد کروز در سال ۱۹۹۴ گواهینامه خلبانی خود را بگیرد.

کروز از آن زمان چندین جت گلف استریم خریداری کرده است. او حالا علاوه بر هلیکوپتر، توان هدایت جت های جنگی را دارد و در فیلم «تاپ گان ماوریک» (Top Gun Maverick) نیز بدلکاری هایش با جت جنگی را خودش انجام داد.

جان تراولتا

جان تراولتا پرواز را از پیش از تبدیل شدن به ستاره ای جهانی آغاز کرده بود.

او در ۱۵ سالگی در مدرسه یک کلاس آموزش خلبانی داشت و بعد از آن، تنها ۷ سال بعد توانست گواهینامه خلبانی خود را دریافت کند.

او که چند هواپیمای شخصی دارد، آن ها را در حیاط خانه اش پارک می کند. بله درست متوجه شدید. تراولتا یکی از اولین کسانی بود که در Jumbolair Aviation Estates، منطقه ای مسکونی در فرودگاهی خصوصی در آمریکا خانه خریداری کرد. او در بیرون خانه ی خودباند پرواز دارد. تراولتا همچنین خلبان افتخاری شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا است.

ژیزلی بینچنی

ژیزلی بینچنی، سوپر مدل مشهور و از ستاره های سابق ویکتوریا سکرت انگیزه ی متفاوتی برای یادگیری خلبانی داشت؛ او نگران بود که اگر یک بار در هواپیما بود و اتفاقی برای خلبان افتاد، چه باید کند. به همین دلیل، تصمیم گرفت خلبانی یاد بگیرد تا بتواند جلوی وقوع فاجعه را بگیرد. جالب تر اینکه او یادگیری خلبانی را زمانی آغاز کرد که فرزند اولش را ۶ ماهه باردار بود.

هریسون فورد

هریسون فورد علاقه ای دیرینه به پرواز دارد و حتی در دوران نوجوانی پول پس انداز می کرد تا بتواند به کلاس خلبانی رود اما آرزویش در آن زمان محقق نشد. او در نهایت در دهه ی ۵۰ زندگی خود توانست گواهینامه خلبانی اش را دریافت کند.

با این حال، علاقه ی او به پرواز با حواشی ای هم همراه بوده است. او در سال ۲۰۱۵ با هواپیمای خود در یک زمین گلف سقوط کرد و در سال ۲۰۱۷ نیز نزدیک بود با یک هواپیمای مسافربری برخورد کند.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی در سال ۲۰۰۴ گواهینامه خلبانی خود را دریافت کرد و اندکی بعد از خرید یک هواپیما، او که دیگر توانایی خلبانی را پیدا کرده بود، به تمرینات خود ادامه داد.

مدکس، بزرگ ترین پسر جولی هم علاقه ی زیادی به پرواز دارد و وقتی ۱۶ ساله شد مادرش او را در کلاس های خلبانی ثبت نام کرد.

برد پیت

برد پیت هم مانند همسر سابقش آنجلینا جولی گواهینامه ی خلبانی دارد. او یک هواپیمای مدل Supermarine Spitfire متعلق به جنگ جهانی دوم هم دارد که خود با آن پرواز می کند. از قرار معلوم او علاقه ی زیادی به هواپیماهای قدیمی دارد. پیت برای یادگیری هدایت هواپیمای قدیمی خود در یک آکادمی پرواز در آکسفورد آموزش دید.

مورگان فریمن

مورگان فریمن پیش از بازیگر شدن، در جوانی به عنوان تکنسین رادار به نیروی هوایی آمریکا پیوست و امیدوار بود بتواند خلبان جنگنده شود اما در نهایت نیروی هوایی را ترک کرد تا به دنبال بازیگری رود.

با این حال فریمن هرگز از رویای پرواز دست نکشید. او در سال ۲۰۰۲ یادگیری خلبانی را آغاز کرد و بالاخره در ۶۵ سالگی گواهینامه خلبانی خود را دریافت کرد.

کلینت ایستوود

کلینت ایستوود بیشتر از ۳۰ سال است که گواهینامه پرواز با هلیکوپتر دارد و از پرواز به عنوان سرگرمی مورد علاقه ی خود یاد کرده است.

علاوه بر این ها، زمانی که ۲۱ سال داشت، هنگام سپری کردن دوران سربازی خود در ارتش آمریکا، نزدیک بود در اثر سقوط هلیکوپتری که تنها مسافر آن بود، جانش را از دست دهد، اما خوشبختانه هم او و هم خلبان از این سانحه جان سالم به در بردند.

هیلاری سوانک

هیلاری سوانک برای فیلم «آملیا» (Amelia) که در آن نقش خلبان زن مشهوری به نام آملیا ارهارت را برعهده داشت، خلبانی را واقعاً یاد گرفت. ایده ی یادگیری خلبانی از سوی تهیه کنندگان فیلم مطرح شد که می خواستند سوانک در صحنه های پرواز در کابین خلبان رفتار راحتی داشته باشد و بنابراین بازی او باورپذیر به نظر برسد. با این حال آن ها انتظار نداشتند سوانک تا گرفتن گواهینامه خلبانی پیش رود. او بعد از این فیلم، یادگیری خلبانی را ادامه داد و توانست گواهینامه ی خود را دریافت کند.

منبع: hotcars ، thesun ، flyaeolus ، moonjet ، aerocorner
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود