سردار احمدرضا رادان فرمانده جدید فراجا کیست؟

سردار احمدرضا رادان فرمانده جدید فراجا کیست؟

با حکم رهبر انقلاب، سردار احمدرضا رادان به سمت فرمانده کل انتظامی کشور منصوب شد. سردار رادان که سوابقی نظیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و جانشینی فرماندهی کل انتظامی را در کارنامه خود دارد، امروز بعد از پایان دوران فرماندهی سردار اشتری بعد از هشت سال، جانشین او شده است.

رادان از فرماندهان و مجریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی بود و در مهر سال ۱۳۷۸ به درجه سرتیپ تمامی ارتقا یافت و به معاونت فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد. او در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور بود.

متن حکم فرمانده کل قوا در انتصاب سردار رادان به فرماندهی فراجا به این شرح است:

سردار سرتیپ احمدرضا رادان

با پایان یافتن دوران مأموریت سردار اشتری و با ابراز قدردانی و رضایتمندی از خدمات ایشان، شما را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

توصیه اکید این‌جانب، جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی است. ارتقاء توانائی‌های سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت توصیه مهم دیگر است.

از دستگاه‌های گوناگون کشوری انتظار می‌رود با سازمان انتظامی کشور، همکاری لازم را مبذول دارند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۷ دی ۱۴۰۱

بیوگرافی سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور

بیوگرافی و سوابق سردار رادان

احمدرضا رادان در سال ۱۳۴۲ در شهر اصفهان زاده شد و همانجا زندگی کرد. او در رشته مدیریت بحران تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده است.

او فعالیت نظامی را از سال ۱۳۵۹ به صورت نیروی داوطلب در بسیج آغاز کرد. به گفته خودش زمانی که به مدت ۱۸ ماه در نخستین ماموریت بیرون استانی خود در سیستان و بلوچستان بود، در حادثه ای بین چابهار و قصر قند دچار سوختگی شدید از ناحیه دست و پا شد. رادان سپس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل شد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او در ابتدای کار خود به عنوان پاسدار رسمی، مسئول گزینش سپاه بود.

بیوگرافی سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور

پس از جنگ به نیروی انتظامی منتقل شد و به عنوان اولین کار انتظامی خود از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده نیروی انتظامی کردستان شد که با احتساب سال های دوران جنگ می‌توان گفت ۱۹ سال را در کردستان سپری کرد.

او سپس از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲ فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.

بیوگرافی سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور

سردار رادان در سال‌های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ فرمانده انتظامی خراسان و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ نیز فرمانده انتظامی خراسان رضوی بود. او در سال ۱۳۸۵ پس از بازنشستگی سردار مرتضی طلایی به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منصوب شد و تا سال ۱۳۸۷ نیز در این جایگاه فعالیت کرد.

مصاحبه جنجالی سردار رادان با فرزاد حسنی در برنامه کوله پشتی در اواسط دهه ۸۰ در خصوص رفتار گشت ارشاد در برخورد با مردم در زمان خود بسیار حاشیه برانگیز شده بود و به دور شدن این مجری از تلویزیون منجر شد.

بیوگرافی سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور

رادان که در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری دهم ایران در سال ۱۳۸۸ در مقام جانشین فرمانده نیروی انتظامی فعالیت می‌کرد، در مهر ماه ۱۳۸۹ از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در لیست مسئولان تحریم‌ شده ایران قرار گرفت و در فروردین ۱۳۹۰ از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد.

سردار رادان در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۹۳ به سمت ریاست مرکز مطالعات راهبردی ناجا منصوب شد و تا امروز این سمت را در اختیار داشت.

دیجیاتو
یک نظر

ورود