بازیگران فیلم تحسین شده «گلادیاتور» حالا کجا و مشغول چه کاری هستند؟

بازیگران فیلم تحسین شده «گلادیاتور» حالا کجا و مشغول چه کاری هستند؟

فیلم حماسی تاریخی «گلادیاتور» (Gladiator) در زمان انتشار خود در سال ۲۰۰۰ چیزی حدود ۴۶۰ میلیون دلار فروش کرد و همواره از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما یاد می شود.

و حالا با گذشت ۲۳ سال از انتشار این فیلم، کارگردان آن، ریدلی اسکات قصد ساخت دنباله ای برای آن را دارد که گفته می شود فیلمبرداری آن در ماه مه آغاز خواهر شد.

یکی از نقاط قوت فیلم «گلادیاتور» بازیگران آن بود. راسل کرو، بازیگر نقش اصلی این فیلم که حالا ۵۸ سال دارد، اسکار بهترین بازیگر مرد را به خاطر بازی اش در نقش ماکسیموس دسیموس مریدیوس دریافت کرد.

امید می رود این قهرمان در صحنه های فلش بک فیلم دنباله حضور داشته باشد، البته به شرط آنکه راسل کرو به این پروژه بپیوندد.

در ادامه می خواهیم ببینیم بازیگران فیلم «گلادیاتور» حالا کجا و مشغول چه کاری هستند.

راسل کرو

این بازیگر نیوزلندی از زمان انتشار فیلم «گلادیاتور» از موفقیت زیادی برخوردار شده است، فیلمی که مسیر حرفه ای او را تعیین کرد.

همه چیز می توانست به شکل دیگری باشد چرا که این نقش ابتدا به مل گیبسون پیشنهاد شده بود اما او این پیشنهاد را رد کرد.

کرو از آن زمان جوایز زیادی دریافت کرده است، از جمله بفتا، گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم آمریکا (SAG Awards).

موفق ترین فیلم های او عبارتند از: ذهن زیبا (A Beautiful Mind)، گانگستر آمریکایی (American Gangster) و بینوایان (Les Miserables) که در آخری بسیاری را با مهارت آوازخوانی خود غافلگیر کرد.

زندگی شخصی کرو بدون حاشیه نبوده است؛ در سال ۲۰۰۵ توسط پلیس نیویورک دستگیر و به ضرب و جرح درجه دو به دلیل پرتاب تلفن همراه به سمت کارمند یک هتل متهم شد.

کرو نزدیک به ۱۴۰ دلار جریمه نقدی شد اما بر اساس شایعات، مجبور به پرداخت مبلغی حدود ۹۰۰ هزار دلار به کارمند هتل شد تا او از شکایت صرف نظر کند.

این حادثه در جریان زندگی مشترک پرتلاطمش با دنیل اسپنسر، خواننده ی استرالیایی رخ داد که در سال ۲۰۰۳ با او ازدواج کرده بود.

زنان زیادی هستند که شایعاتی درباره ی رابطه ی آن ها با کرو حین و بعد از ازدواجش مطرح بوده است، از جمله کورتنی لاو، خواننده ی آمریکایی و دیتا ون تیز، مدل آمریکایی. کرو در سال ۲۰۰۰ نیز با مگ رایان، بازیگر مشهور آمریکایی وارد رابطه عاشقانه شده بود، رابطه ای که به زندگی مشترک ۹ ساله ی رایان با همسر آن زمانش، دنیس کوئید پایان داد.

راسل کرو و دنیل اسپنسر که ۲ پسر نوجوان دارند، در سال ۲۰۱۲ از یکدیگر جدا شدند. کرو در سال ۲۰۱۸ مزایده ای به نام «هنر طلاق» برگزار کرد که در آن لوازمی که برای زوج های سابق از معنای ویژه ای برخوردار بودند به فروش گذاشته شد.

پس از مدت ها شایعه درباره ی رابطه عاشقانه ی کرو با بریتنی تریت، بازیگر سابق و مشاور املاک فعلی که ۲۶ سال از او کوچک تر است، کرو سال گذشته سلفی ای در رم منتشر کرد که تریت هم در آن حضور داشت و به نظر می رسید انتشار این سلفی تأیید ضمنی شایعات درباره ی آن ها باشد.

کرو طرفداران خود را با بردن خانواده اش به «محل کار سابق» خود، تماشاخانه ی باستانی کولوسئوم در شهر رم غافلگیر کرد، جایی که بسیاری از صحنه های ماندگار فیلم «گلادیاتور» در آن ضبط شدند.

خواکین فینیکس

بازی در نقش کومودوس بدطینت به خواکین فینیکس شهرت زیادی بخشید و او را نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کرد.

اینطور که گفته می شود فینیکس سر صحنه ی فیلم «گلادیاتور» بسیار عصبی بود و کرو با دادن آبجو به آرام شدن او کمک می کرد.

در سال ۲۰۰۵ فینیکس برای درمان اعتیادش به الکل خود را در مرکز ترک اعتیاد بستری کرد اما بعدها اذعان کرد که برای ترک نیازی به مداخله نداشت.

فینیکس از آن زمان در فیلم های زیادی از جمله: نشانه ها (Signs)، روستا (The Village) و هتل رواندا (Hotel Rwanda) بازی کرده است. او در سال ۲۰۰۵ برای نقش آفرینی اش در فیلم «سر به راه باش» (Walk the Line) جایزه گلدن گلوب دریافت کرد و در سال ۲۰۱۹ نیز اسکار بهترین بازیگر مرد را برای نقش آفرینی اش در فیلم «جوکر» (Joker) از آن خود ساخت.

فینیکس به فرو رفتن عمیق در نقش هایش مشهور است؛ رفتارهای عجیب او در زمان آماده شدنش برای نقش خود در «هنوز اینجا هستم» (I’m Still Here) نگرانی هایی درباره ی وضعیت روانی او ایجاد کرده بود.

این ستاره ی آمریکایی ۴۸ ساله در اواخر دهه ۹۰ میلادی به مدت ۳ سال با لیو تایلر، بازیگر مشهور در رابطه عاشقانه بود. شریک زندگی فعلی فینیکس، رونی مارا، دیگر بازیگر مشهور است که در سال ۲۰۱۲ با او آشنا شد. این زوج حالا یک پسر دارند.

فینیکس که سال ها است از فعالان حقوق حیوانات است، از ۳ سالگی وگان بوده است.

جایمن هانسو

جایمن هانسو که متولد کشور آفریقایی بنین است و حالا ۵۸ سال دارد، پیش از بازی در نقش جوبا در فیلم «گلادیاتور» در موزیک ویدئوهای سوپراستارهایی همچون مدونا و جنت جکسون ظاهر شده بود.

بعد از فیلم «گلادیاتور» او برای نقش آفرینی اش در فیلم «الماس خونین» (Blood Diamond) نامزد جایزه اسکار شد، فیلمی که در آن با لئوناردو دیکاپریو همبازی بود.

او وارد دنیای ابرقهرمان ها هم شده و در تعدادی از فیلم های مارول حضور داشته است، از جمله: نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) و کاپیتان مارول (Captain Marvel).

در سال ۲۰۰۷ هانسو با سوپرمدلی آمریکایی به نام کیمورا لی سیمونز وارد رابطه عاشقانه شد. این زوج در سال ۲۰۰۹ صاحب یک پسر شدند.

آن ها درسال ۲۰۱۲ از یکدیگر جدا شدند اما از قرار معلوم هنوز رابطه دوستانه ای با یکدیگر دارند، چرا که سیمونز در سال ۲۰۱۸ به همراه هانسو و شریک زندگی جدیدش در اکران افتتاحیه فیلم «آکوامن» حضور پیدا کرده بود.

کانی نیلسن

کانی نیلسن در حالی موفق به گرفتن نقش لوسیلا در فیلم «گلادیاتور» شد که جنیفر لوپز هم برای آن تست داده بود.

این بازیگر دانمارکی که حالا ۵۷ سال دارد از کارنامه ی قابل توجهی برخوردار است، از جمله بازی در فیلم های زن شگفت انگیز (Wonder Woman)، لیگ عدالت (Justice League) و نیمفومانیاک (Nymphomaniac).

او سال گذشته در سریال درام روانشناسانه ی «نزدیک به من» (Close to Me) حضور داشت.

نیلسن از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ با درامر گروه موسیقی متالیکا، لارس اولریک در رابطه عاشقانه بود و آن ها یک پسر دارند.

نیلسن از فابیو سارتور، بازیگر ایتالیایی هم یک پسر دارد.

اولیور رید

این بازیگر انگلیسی در سال ۱۹۹۹ هنگام بازی در فیلم «گلادیاتور» بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت.

او فعالیت بازیگری خود را از دهه ۱۹۵۰ آغاز کرده بود و بسیاری بازی او در نقش آنتونیوس پروکسیمو در فیلم «گلادیتور» را فرصتی بزرگ برای بازگشت او به عرصه ی شهرت می دانستند.

این بازیگر تحسین شده بیشتر با شخصیت ویژه و علاقه ی فراوانش به الکل شناخته می شد.

اینطور که گفته می شود رید در شب درگذشتش نزدیک به ۳۰۰ دلار صرف مشروبات الکلی کرده و مقادیر زیادی الکل مصرف کرده بود.

پس از مرگ او در سن ۶۱ سالگی، سکانس های باقیمانده ی او با استفاده از بدل و جلوه های ویژه کامپیوتری ساخته شد. رید با مرگ خود همسرش جوزفین را تنها گذاشت که ۲۶ سال از او کوچک تر بود.

درک جاکوبی

درک جاکوبی بازیگر نقش سناتور گراچوس، سابقه ای ۶۱ ساله در حوزه ی بازیگری دارد.

این بازیگر ۸۴ ساله از مدت ها پیش از بازی در فیلم «گلادیاتور» با بازی در فیلم ها و نمایش های مرتبط با شکسپیر به شهرت رسیده بود.

از زمان فیلم «گلادیاتور» او در فیلم هایی همچون سخنرانی پادشاه (The King’s Speech)، قتل در قطار سریع السیر شرق (Murder on the Orient Express) و سریال «تاج» (The Crown) حضور داشته است.

اسپنسر تریت کلارک

اسپنسر تریت کلارک، بازیگر نقش لوسیوس وروس که حالا ۳۵ سال دارد، بعد از فیلم «گلادیاتور» هم بازیگری را ادامه داد.

او در سال ۲۰۰۳ در فیلم « رودخانه مرموز» (Mystic River) نقش آفرینی کرد، با این حال، هر چه بزرگ تر شد فعالیتش در عرصه ی بازیگری کمتر شد.

او در دانشگاه در رشته های علوم سیاسی و اقتصاد تحسیل کرده است.

تریت کلارک در سال های اخیر در فیلم های شیشه (Glass) و سیلمز لات (Salem’s Lot) و سریال های پادشاهی حیوانات (Animal Kingdom) و مأموران شیلد (Agents of S.H.I.E.L.D.) نقش آفرینی کرده است.

دیوید اسکوفیلد

دیوید اسکوفیلد، بازیگر نقش سناتور فالکو که حالا ۷۱ سال دارد، همچون اغلب همکاران انگلیسی اش در عرصه های مختلف سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت داشته است.

او در فیلم دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) و سریال های شهر هالبی (Holby City)، جوخه طلا (Band of Gold) و همسران فوتبالیست ها (Footballers’ Wives) نقش آفرینی کرده است.

او با بازیگری به نام لالی پرسی ازدواج کرده و ۲ فرزند دارد.

منبع: thesun
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود