چه کارهایی باید قبل از سفر به نجف انجام دهید؟ 

چه کارهایی باید قبل از سفر به نجف انجام دهید؟ 

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از پرطرفدار‌ترین قطب‌های گردشگری مذهبی در جهان، شهر مقدس نجف در عراق است. این شهر از مقاصد مذهبی محبوب ایرانیان بوده و همواره میزبانی ایده‌آل برای زائران حرم و مشتاقان علوم دینی از سراسر دنیا به شمار می‌رود. وجود حرم مطهر نخستین امام شیعیان، حضرت امیرالمومنین علی (ع)، باعث محبوبین جهانی این شهر است. از این رو بسیاری از شیعیان به دنبال خرید بلیط ارزان نجف هستند تا خودشان را به بارگاه ملکوتی امام علی (ع) برسانند. در این مطلب قصد داریم تمام نکاتی که قبل از سفر به نجف باید انجام دهید را برایتان بگوییم، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

چه کارهایی باید قبل از سفر به نجف انجام دهید؟ 

رزرو بلیط هواپیما نجف

برای رزرو بلیط هواپیما نجف گزینه های زیادی پیش روی شماست اما پیدا کردن سایتی معتبر که بتوان با خیال راحت رزرو را انجام داد، کار آسانی نیست. از میان سایت های ایرانی، فلای تودی با ارائه ارزانترین پروازها در تمامی مسیرهای داخلی و خارجی به خوبی توانسته رضایت کاربران زیادی را جلب کند. برای رزرو بلیط هواپیما نجف کافیست به صفحه پرواز خارجی فلای تودی مراجعه کنید. برای مثال اگر قصد رزرو بلیط اصفهان به نجف را دارید، مبدا را اصفهان و مقصد را نجف انتخاب کرده و بعد از انتخاب تاریخ، تعداد مسافر و مشخص کردن یک طرفه یا رفت و برگشت بودن بلیط، کلید جستجوی پرواز را فشار دهید. در کمتر از چند ثانیه لیست کاملی از تمامی پروازهای نجف به شما نمایش داده می‌شود که به طور پیش فرض این جستجو بر اساس ارزانترین قیمت به گرانترین قیمت مرتب شده‌اند. در این صفحه می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود مثل نمودار حداقل و حداکثر قیمتی، نوع ایرلاین و تقویم قیمتی آسان تر به بلیط ارزان نجف دسترسی پیدا کنید. در ادامه با مقایسه شرایط و قیمت تمامی پروازهای موجود به مقصد نجف، بهترین انتخاب را متناسب با بودجه و شرایط سفری خود انتخاب کنید.

بررسی آب و هوای نجف

نجف با حضور بارگاه امام اول، کعبه آرزوها و آمال بسیاری از عشاق اهل بیت، در هر زمانی از سال میزبان زائران و مشتاقان زیارت است. با این حال آگاهی از آب و هوای نجف برای انتخاب لباس و وسایل مناسب، اولین موضوعی خواهد بود که ذهن هر مسافری را به خود درگیر می کند. به طور کلی وضعیت سفر به نجف اشرف، از نظر آب و هوایی در ماه‌های مختلف سال می‌تواند وابسته به دمای هوا و شرایط اقلیمی مقصد متفاوت باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، بهترین زمان برای سفر به نجف از نظر آب و هوا، فصل بهار و پاییز نظیر فروردین ماه، مهر ماه و آبان ماه است. از طرفی نامناسب ترین زمان سفر به نجف، ماه تیر و مرداد است؛ چرا که دمای هوا در این زمان به ۴۷ درجه سانتی گراد رسیده که سفر به عراق و انجام امور برای زائران را سخت می‌کند.

چه کارهایی باید قبل از سفر به نجف انجام دهید؟ 

رزرو هتل نجف

برای اقامت در نجف گزینه های زیادی پیش روی شما است. می‌توانید در یکی از هتل های لوکس و ۵ ستاره نجف اقامت داشته باشید یا هتل آپارتمان و هاستل های مقرون به صرفه را انتخاب کنید. هر نوع مرکز اقامتی که مد نظر داشته باشید را می‌توانید در سایت جامع فلای تودی پیدا کرده و با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید و موقعیت مکانی هتل هاهاا در سطح شهر، به مقایسه بین آن ها پرداخته و در نهایت هتل خود را با خیال راحت رزرو کنید. در هر مرحله از رزرو هم با مشکل برخوردید، پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی پاسخگوی شما خواهد بود. از لوکس‌ترین هتل های نجف می‌توان به هتل‌های ۵ ستاره بستان و هتل قصرالضیافه و هتل ۴ ستاره قصر الدر و هتل اغنار اشاره کرد. هتل نسیم الجنه، هتل مدینه النور، هتل رایه حیدر، هتل همام، هتل ولایه علی، هتل نورالشمس، هتل فصول، هتل جوهره نجف، هتل عاصمه الثقافه و هتل مضیف الحسین از دیگر هتل های باکیفیت نجف هستند.

آشنایی با اماکن زیارتی نجف اشرف

شهر نجف دارای مجموعه بزرگی از اماکن زیارتی است و زائرینی که به این شهر سفر می‌کنند، زیارت این اماکن مقدس در نجف را از دست نمی‌دهند. محبوب‌ترین مکان مذهبی نجف اشرف، بارگاه ملکوتی امام علی (ع) بوده که در خود، مجموعه‌ای از اماکن مذهبی مانند تکیه‌ها، مساجد، مزار علما و …. را جای داده است. بعد از آن قبرستان وادی السلام، مسجد حنانه، مسجد عمران بن شاهین، آرامگاه شیخ طوسی، آرامگاه کمیل بن زیاد، مسجد سهله و مسجد خضرا از اماکن زیارتی نجف بوده که معمولا زائران از آن‌ها بازدید می‌کنند.

چه کارهایی باید قبل از سفر به نجف انجام دهید؟ 

آشنایی با سوغات نجف

بعد از آشنایی با اماکن زیارتی، نوبت به سوغاتی های نجف اشرف می‌رسد. مسافرانی که به نجف سفر می‌کنند معمولا دست خالی برنمی‌گردند و یادگارهایی هرچند کوچک، برای عزیزان خود به همراه می‌آورند. از بهترین آن ها می‌توان به سجاده، مهر و تسبیح، انواع ادویه ها، عطرهای عربی، سنگ های قیمتی و خاص اشاره کرد.

اطلاعات ضروری شهر نجف

  • کد کشور: ۰۰۹۶۴
  • کد شهر نجف: ۳۳
  • آتش نشانی: ۱۲۲۱۱۵
  • شماره پلیس: ۱۲۲۱۰۴
  • آمبولانس: ۱۲۲
  • آدرس سفارت ایران: شهر نجف، منطقه حی السعد، خیابان ۶۰

دیجیاتو
بدون نظر

ورود