ماجرای صادر شدن حکم جلب فرهاد ظریف ملی پوش سابق والیبال چیست؟

ماجرای صادر شدن حکم جلب فرهاد ظریف ملی پوش سابق والیبال چیست؟

دادستان تهران از صدور حکم جلب فرهاد ظریف، ملی پوش سابق والیبال به دلیل توهین به مقدسات در استوری اینستاگرامی اخیر وی خبر داد.

فرهاد ظریف که در خارج از ایران اقامت دارد و از زمان شروع اعتراضات در کشور انتقادات سیاسی تندی را در صفحه ی اینستاگرام خود مطرح کرده، حالا به دلیل استوری اخیر خود درباره ی مناسبت روز مادر در ایران، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضاییه دراینباره نوشت:

فرهاد ظریف ملی پوش سابق والیبال با انتشار یک استوری در صفحه مجازی خود به مقدسات توهین کرده و همین امر باعث شد علی صالحی دادستان تهران علیه وی دستور تعقیب قضایی صادر و حکم جلب وی را برای ضابط ارسال کند. با توجه به اقامت ظریف در خارج از ایران دستور جلب وی به مراجع ذیربط ارسال شده است.

علی صالحی در همین رابطه گفت: نظر به توهین فرهاد ظریف علیه مقدسات، بلافاصله موضوع در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و ضمن صدور دستور تعقیب قضایی علیه وی حکم جلب وی نیز صادر شد.

صالحی ادامه داد: نظر به اینکه ظریف در ایران اقامت ندارد، دستور قضایی صادر شده برای مراجع ذیربط ارسال شد تا در فرصت مقتضی نسبت به اعمال آن اقدام لازم صورت گیرد.

بیوگرافی فرهاد ظریف

فرهاد ظریف متولد سال ۱۳۶۱ در مشهد و دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی است.

والیبال را از دوران مدرسه آغاز کرد. وقتی با قد ۱۶۵ سانتیمتر وارد این رشته شد کسی باور نمی کرد روزی بتواند تا بازی در تیم ملی والیبال کشور پیش برود.

والیبال حرفه ای را با تیم صنام آغاز کرد و پس از آن به تیم های دیگری از جمله پیکان، سایپا، کاله مازندران، میزان خراسان و بانک سرمایه پیوست.

از سال ۲۰۰۱ عضو تیم ملی والیبال شد.

او در پاسخ به این سؤال که علاقه‌ ای به لژیونر شدن داشت یا نه گفت که در سال ۱۳۸۰ هنگامی که برای نوجوانان توپ می‌زد یکی از بزرگ ترین شانس‌های لژیونر شدن که پیشنهاد تیم دینامو ی روسیه بود را از دست داد. بعد از آن هم یکی از تیم‌های لیگ هلند به وی پیشنهاد داده بود که به دلیل متأهل بودن و این که اجازه همراهی همسرش را به وی نمی‌دادند این پیشنهاد را نیز رد کرده بود. او بعد از بازی‌های لیگ جهانی ۲۰۱۳ به دلیل عملکرد قابل توجهش از باشگاه ویبو والنتینای ایتالیا نیز پیشنهاد داشت.

پیش از مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۳ تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت که با مخالفت شدید رو به رو شد اما قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۳ در مصاحبه‌ای گفت تصمیم به خداحافظی در اوج را دارد و دلیل آن را فرزند و خانواده اش عنوان کرد.

او پس از حضور در جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۳ با بوسیدن چهار گوشه زمین این تصمیم خود را عملی و از دنیای والیبال خداحافظی کرد، اما دوباره از سوی کواچ به تیم ملی دعوت شد.

سپس در زمان لوزانو هم پس از مدتی در اردوی تیم ملی شرکت کرد و در لیگ قهرمانان نیز حضور داشت اما در سال ۹۵ از لیست تیم ملی برای بازی المپیک توسط سرمربی خط خورد.

او در سال ۹۵ در برنامه تلویزیونی «دورهمی» درباره ی ماجرای حذف شدنش از لیست تیم ملی گفت: «از سال ۷۹ وارد تیم ملی نوجوانان شدم و در سال‌های ۸۱ و ۸۲ نایب قهرمان تیم ملی نوجوانان جهان شدیم. در طول فعالیت ورزشی ام در تیم ملی بزرگسالان، چندبار از تیم خط خوردم. و بعد از سالها از حضور در تیم ملی انصراف دادم و دیگر از تیم ملی خداحافظی کردم. خواستم در اوج (دوران ولاسکو) از تیم ملی خداحافظی کنم. همین اتفاق هم افتاد اما خب کواچ دوباره از من دعوت کرد و من باز به تیم ملی برگشتم. الان هم با نهایت آرزویی که یک ورزشکار برای حضور در المپیک دارد، از تیم ملی خط خوردم. این حذف شدن به هر دلیلی، تصمیمی است که از جانب مربی و سرمربی گرفته شده و این حق آنهاست که کدام بازیکن را برای کدام بازی بخواهند. دلیل غیر حرفه ای برای این برکناری وجود ندارد (با بغض) و شاید قسمت این بود که از تیم ملی کنار گذاشته شوم و به المپیک نرسم. در چند بازی گذشته تمرین های کمی داشتم و زمان زیادی برای تمرین و بازی نداشتم و نتیجه این طور رقم خورد که متاسفانه این افتخار و آرزو از من برای شرکت در المپیک گرفته شد. اما به هرحال کینه ای به دل ندارم و برای تک تک دوستانم آرزوی موفیقت و افتخار دارم.»

فرهاد ظریف در سال ۸۲ با مهسا امینی ازدواج کرد و در سال ۸۹ صاحب دختری به نام ترمه شد.

او در برنامه «دورهمی» سال ۹۵ از جدایی خود از همسرش خبر داد. ظریف در این برنامه گفت: «تا چند وقت پیش درگیر جدایی از همسرم بودم که تمام دوستانم و آقای لوزانو خیلی از لحاظ روحی و کاری کمکم کردند و محیط خوبی را برای روزهای تمرین و یا شرایطی که باید تهران بودم را برایم مهیا کردند. دخترم ترمه ۵ سال و ۶ ماه دارد و تنها عشق و آرزوی زندگی من شده است و به شدت از کارم بدش می آید. چون هیچ موقع پیشش نیستم.»

فرهاد ظریف در سال ۹۸ با انتشار یک استوری اینستاگرامی از ازدواج مجدد خود خبر داد.

فرهاد ظریف و همسر اولش مهسا امینی در برنامه تلویزیونی «ماه عسل» سال ۹۲
فرهاد ظریف در کنار همسر اول و دخترش
فرهاد ظریف و دخترش
ترمه دختر فرهاد ظریف
ازدواج مجدد فرهاد ظریف
فرهاد ظریف در کنار همسر دومش

مطالب مرتبط
۲۰ نظر

ورود

  • امیرمسعود دی ۲۵, ۱۴۰۱

    پسفردا اینم اعدام میشه

    • Mostafa دی ۲۵, ۱۴۰۱

      اگه اعدام بشه،،حقشه….خداوکیلی، کسی فقط فقط، تنها به مادر و ناموس تو فحش بده و بی حرمتی کنه، چیکار میکنی؟؟؟ میری دستشو میبوسی و تشکر میکنی،؟!؟! حالا این بیشعور به مادر و ناموس میلیون ها شیعه و به پیامبر و دختر پیامبره، یک و نیم میلیارد مسلمان توهین کرده. کمترین تاوان، اعدامه.

      • مادر مصطفی دی ۲۵, ۱۴۰۱

        پس فرق تو با داعشیا چیه؟
        الان مسلمون میگه ، کسی که برای خدا شریک قرار بده مشرکه
        یعنی توهین به چند میلیارد مسیحی ، چون اونا پدر ،پسر ، و روح القدوس رو قبول دارن ، حالا باید شمارو اعدام کرد؟

        فرق تو با اون وهابی که میگه چون شیعیان میرن حرم و متوسل میشن به اماماشون ، و نه به خدا، پس توهین کردن به بقیه مسلمونا و باید اعدام بشن چیه؟
        برو از دفتر مراجع تقلید بپرس: اگر فرد عمدا نماز نخونه کافره. بعد کافر ،زنش باید ازش جدا شه چون کافر شده ، چون به هم حرام میشن
        حالا خودت توو فک و فامیلت چقد ادم میشناسی که عمدا نماز نمیخونن ؟ خب اینا به هم حرامن بچشون میشه چی؟؟

        حالا بهت توهین نشد؟ خب برو اعدام کن دیگه

      • تو رو باید اعدام کرد که اینقدر تندرو هستی دی ۲۶, ۱۴۰۱

        من نمیفهمم چرا اینقدر تعصب بیجا از خودتون نشون میدین؟اگر کسی استوره باشه و انسان خوبی باشه با یه حرف لطمه ای به اون نمیخوره.چقدر بی جنبه و خاله زنک هستید.
        خدا کمکتون کنه.امیدوارم انسان از دنیا برید نه حیوان
        اعدام چیز خوبی نیست که واسه همه طلب میکنین

      • فرزاد دی ۲۶, ۱۴۰۱

        خودتو به یه روانپزشک معرفی کن
        برای جامعه واقعا خطرناکی..

    • معصومه دی ۲۶, ۱۴۰۱

      مگه چی گفته بیچاره؟؟؟

  • امیرحسام دی ۲۵, ۱۴۰۱

    واقعیت اینه که سواد داشتن تو این دوره زمونه و تاریخ خوندن خیلی خوبه…بهتره هیچکس در زمینه ای که سواد نداره اظهار نظر نکنه…من واقعا در مورد والیبال و ارنج کردن تیم اطلاعی ندارم و اگر اظهار نظر کنم فقط خودمو مورد تمسخر و استهزا قرار دادم…شرایط دوران پیامبر و ازدواج اکثر دختران در آن سن را باید در نظر گرفت…مثل کسی که میگه چرا امام حسین تو کربلا چاه نزد…حالا به ذهن شما رسید به ذهن امام معصوم نرسید؟…بعضی مطالب رو همینکه از خبرگزاریهای معاند میشنویم نباید بازگو کنیم…شما از حضرت زهرا دعا و خیرخواهی برای همسایه و دیگران را ببین و الگو بگیر و پست کن…ما که نمیدانیم شرایط همسر سابق و زندگی خصوصی و طلاق و جلبی که داشتی چه بوده…اما خوبی شمارو میبینیم که برای تیم ملی زحمت کشیدی…شماهم لطفا بدون مطالعه صحبت نکن…به مقدسات جمع کثیری از مسلمانان احترام بگذار…

    • amin hesam دی ۲۶, ۱۴۰۱

      شما میگی وقتی سواد و دانش درمورد یه مطلب نداری در موردش نباید حرف زد.
      اوکی
      خب از کجا میدونی ،شاید این والیبالیسته سوادشو داره. شاید تحقیق کرده
      چون والیبالیسته که دیگه نمیشه گفت درمورد هیچ موضوع دیگه ای نمیشه چیزی یادگرفت

      مثلا رائفی پور ، لیسانس حسابداری داره ، ولی برو ببین یه موضوعاتی از مذهب میگه که مرجع تقلیدش شاید نمیدونسته

  • حامد دی ۲۶, ۱۴۰۱

    یه حرف ساده زده بدون هیچ توهین یا تندی! اگر خونده باشید بجای عربده کشی و اعدام اعدام گفتن و عر زدن باید بتونید بهش جواب بدین

    • ابراهیم دی ۲۶, ۱۴۰۱

      شما به زنی که الگو زنان شیعه ایثار، مهربانی، کوثر قرآن، مادر امامان معصوم، این حرف را زده می گی حرف ساده- معنی حرف چیه
      نگاهی به دلت بنداز از اسلام در دلت چی داری
      دین نداری آزاده باش احترام بگذار

      • معصومه دی ۲۶, ۱۴۰۱

        لابد شما مسلمانان آزاده این که به مادر کریمی و ظریف توهین میکنید??
        واستون متاسفم

  • معصومه دی ۲۶, ۱۴۰۱

    من نمیفهمم چرا اینقدر تعصب بیجا از خودتون نشون میدین؟اگر کسی استوره باشه و انسان خوبی باشه با یه حرف لطمه ای به اون نمیخوره.چقدر بی جنبه و خاله زنک هستید.
    خدا کمکتون کنه.امیدوارم انسان از دنیا برید نه حیوان
    اعدام چیز خوبی نیست که واسه همه طلب میکنین

  • ??? دی ۲۶, ۱۴۰۱

    آفرین به دیدگاه شما

  • فرزاد دی ۲۶, ۱۴۰۱

    نباید همچین کاری میکرد
    همین الانش میلیونها تندرو تو ایران داریم که حاضرن سلاخیش کنن

  • محقق دی ۲۷, ۱۴۰۱

    سلام نظرات همه ی عزیزان خوندم فارق از اینکه حضرت زهرا (ع) مادر همه ی شیعیان و دختر پیامبر هستند و … فارغ از اینکه ما مسلمانیم و … می گم
    رشد فیزیولوژیکی انسان در طول سال‌ها و بسته به شرایط تغییر می کنه و بلوغ در هر دوره ای دستخوش تغییرات عمده میشه ، حالا اگر به یه دختر ۹ ساله نگاه کنید با زمان ۹ سالگی شما تفاوت داره و همین تفاوت با مادرخودتون در ۹ سالگی ببینید و همین طور به عقب برگردید. مثلا ۵۰ سال پیش یه دختر نه ساله بنا به شرایط آن زمان هم آشپز خوب و هم خانه دار کامل و …. بوده حالا فکر کنید هزارو خورده ای سال پیش که شرایط سخت تر بوده دنیا بازی ها فرق داشته و آموزش ها و … یه دختر نه ساله چقد متفاوت بوده ؟ پس نمیشه همین جوری بیان کرد پیشنهاد من به آقای ظریف کمی تحقیق در این مورده چیزی که با کمی حساب و کتاب بهش می توان رسید به تناسب هر ۵۰ سال یه تغییر عمده در بلوغ درنظر بگیریم هزارو پانصد سال پیش میشه یک دختر ۹ ساله درحد یه دختر ۳۰ و اندی ساله فهم و شناخت داشته ، و اما بعد در همه ی جای جهان توهین به مقدسات و عرف جرمه و مجازات سنگین داره مثلا در هند شما اجازه توهین به گاو و گوسفند ندارید و اینکه عملا آنها رو سرببرید حتی اگر داد بزنید مسلمانید ، یا در تایلند شما اجازه دست کشیدن روی سر هیچ کس ندارید چون شما خدا نیستید ، یا در انگلیس شما اجازه توهین به پادشاهان پیشین ندارید و جرم شما اعدامه …. در ایران هم صراحتا در قانون اومده که توهین به مقدسات و … جرمه نابخشودنی است و چه حکمی داره ، با سپاس

    • حامد دی ۲۷, ۱۴۰۱

      “”ا در انگلیس شما اجازه توهین به پادشاهان پیشین ندارید و جرم شما اعدامه””
      همین دروغ مضحک شما کل صحبتاتون رو بی ارزش میکنه

      • . دی ۲۸, ۱۴۰۱

        اصلا در قانون قضایی انگلیس برای هیچ جرمی اعدام وجود نداره

      • ناشناس دی ۲۸, ۱۴۰۱

        ایشون هیچ دروغی نگفتن درست میگن جرمه واقای ظریف باید جواب توهین به مقدسات رو بدن البته بنده خدا تقصیری نداره گرفتن زن بهایی و غیره بی تاثیر نبودع کسی که از زیارت امام رضا و درخاستش از امام رضا به کجا رسید که به مادر امام توهین کرد

        • حامد دی ۲۹, ۱۴۰۱

          کسی توهینی نکرده شماها یابو برتون داشته فک کردین مرکز عالمین
          یه مشت متوهم خرفت

    • H دی ۲۸, ۱۴۰۱

      توهین به پادشاهان انگلیس، جرمش اعدامه؟!؟! ?
      از کجات درآوردی این قانون رو؟
      میخوای ماله کشی کنی بکن، دیگه انقد خزعبلات نباف