انتقاد دوباره کارشناس خبرساز شبکه افق از علی دایی + ویدئو

انتقاد دوباره کارشناس خبرساز شبکه افق از علی دایی + ویدئو

انتشار ویدئویی از انتقادات جدید امیرحسین حاجی‌ نصیری، جانباز قطع‌ نخاع مدافع‌ حرم از علی دایی، بازتاب زیادی داشته است.

در این ویدئو که تدوینی از صحبت های جدید حاجی‌ نصیری است، وی در پاسخ به انتقادات اخیر از خود بعد از اظهارات جنجالی اش درباره ی علی دایی در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» می گوید:

صحبتی کردم درباره اون فوتبالیستی که سه‌ماه‌ و نیمِ تمام، هم خودش، هم دخترش و هم زنش خانوادگی بسیج شدند و کار کردند… تشویق کرد، تبلیغ کرد، تهییج کرد… این‌ها همه عنوان‌های مجرمانه است؛ جرم‌انگاری شده در قانون برای این‌ها.

به من زنگ زدند گفتند اسطوره ملی ما را شما خراب کردی… اسطوره معنی و مفهوم بلندی دارد؛ اسطوره این نیست؛ قهرمان این نیست… کشتی‌گیرانی داشتیم که مدال‌های‌شان بیش‌تر از آقاتختی بود. چرا اسم تختی به‌عنوان پهلوان مطرح شد؟! چرا؟ چون پهلوان بود کنار مردم بود… شما چه چیزت به مردم می‌خورد؟ خانه لاکچری‌ات به مردم می‌خورد؟ ماشینت به مردم می‌خورد؟ چه چیزی از شما به مردم می‌خورد؟ ناراحت شدید؟!

این جوان‌هایی که سینه قبرستان خوابیده‌اند، چه شهدای ما چون شهید عجمیان و شهید علی‌وردی و چه کشته‌شده‌هایی که کشته شدند، چه کسی باعث ریخته شدن این خون‌ها شده؟ بعد شما می‌گویید چرا گفتم توپ خورده به سرش رفته توی گل؟ خب هم‌تیمی خودت (علی کریمی) این را می‌گوید… مربی خودت (علی پروین) می‌گوید…

شما نبودی که دزد آمد و گردن‌بند طلای‌ت را کشید و گفتی رضایت نمی‌دهم؟ چون گفتی این جرم جنبه عمومی دارد که نمی‌توانم از آن بگذرم! بله درست گفتی؛ جنبه عمومی دارد و نباید هم رضایت می‌دادی. الان چه؟ جنبه عمومی ندارد؟ آقای فوتبالیست تو می‌گویی تمام‌قد کنار مردم می‌ایستم و نه به اعدام! مردم ما این‌هان؟!

 

امیرحسین حاجی نصیری اواسط دی ماه امسال به مناسبت سالگرد ترور سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان مهمان در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» که از شبکه افق پخش می شود، حضور پیدا کرد.

او در این برنامه به انتقاد از علی دایی پرداخت و با اشاره به قد بلند او گلزنی های این فوتبالیست سابق را تصادفی دانست و خواستار لغو ممنوع الخروجی دایی شد تا به گفته ی خودش کشور از چنین افرادی «تطهیر» شود. حاجی نصیری تأکید داشت که علی دایی قهرمان ایران نیست.

این صحبت های حاجی نصیری جنجال برانگیز شد و واکنش های زیادی را در پی داشت. برخی چهره ها و رسانه های اصولگرا نیز به انتقاد پرداختند و معتقد بودند چنین اظهاراتی نتیجه ای جز ایجاد دو قطبی در جامعه ندارد.

علی دایی نیز چند روز بعد با انتشار پستی اینستاگرامی به این صحبت ها واکنش نشان داد.

او در این پست ضمن تشکر از کسانی که حمایت خود را از او ابراز کردند نوشت:

کسی می رود که آمده باشد، نه کسی که ریشه در این خاک دارد.

مردم شهری که همه در آن می لنگند به کسی که راست راه می رود می خندند.

امیرحسین حاجی نصیری کیست؟

امیرحسین حاجی نصیری متولد سال ۱۳۶۴ در تهران، دارای مدرک فوق دیپلم حقوق است.

به گفته ی خودش، برخی اعضای خانواده وی از ابتدای انقلاب در بسیج عضویت داشتند و علاوه بر پدرش که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، دایی های وی نیز در جنگ ایران و عراق شرکت داشتند.

حاجی نصیری پس از کسب مدرک دیپلم، در سال ۸۴ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

در دهه ی ۸۰ در چندین عملیات علیه گروه های ضد انقلاب شرکت کرد و سپس به عراق و سوریه اعزام شد.

در سال ۹۴ در منطقه ی خان طومان سوریه بر اثر اصابت گلوله مجروح شد که این جراحت به قطع نخاع وی انجامید.

او در مصاحبه ای درباره ی ماجرای جانباز شدنش گفته: «همان لحظه که توسط تک تیراندازان تکفیری ها زخمی شدم فهمیدم که مجروحیتم جدی است. پس از لحظاتی فهمیدم دچار آسیب نخاعی شده ام و نمی توانم خود را تکان دهم و حتی راه بروم. همان لحظه که زخمی شدم کنارم سجاد عفتی همرزم و دوست خوبم شهید شد. شهید عفتی بچه محلم بود و از بچه های بامعرفت و عاشق اهل بیت به شمار می رفت. پس از زخمی شدن به بیمارستان انتقال داده شدم و پس از مداوای ابتدایی به تهران برگشتم و سه ماه هم در بیمارستانی در تهران بستری بودم.»

به گفته ی خودش، پس از جانبازی نیز کماکان به کار خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد و پس از پایان دوران درمانش با ویلچر به سرکار خود بازگشت و حتی برای دفاع از اهل بیت و حرم به همراه پدرش به سوریه اعزام شد تا در کنار مدافعان حرم باشد و به آن ها کمک کند.

حاجی نصیری عکس های زیادی در کنار سردار قاسم سلیمانی دارد و اولین بار انتشار تصاویر عیادت سردار سلیمانی از وی در دوران نقاهتش بود که نام حاجی نصیری را بر سر زبان ها انداخت.

حاجی نصیری از نوجوانی در رشته کشتی هم فعال بوده و به گفته ی خودش، پیش از جانبازی عناوین داخلی ای در این ورزش کسب کرده و مربی کشتی نیز بود. او همچنین گفته حتی در سوریه نیز به جوانان این کشور تمرین کشتی می داد.

حاجی نصیری مداح اهل بیت نیز هست و سال ها در مراسم های عزاداری اهل بیت مداحی و روضه خوانی کرده است.

حاجی نصیری گاهی در برنامه‌ های صدا و سیما حضور پیدا می‌ کند و به عنوان کارشناس به گفتگو درباره ی مسائل مختلف می‌ پردازد.

از خاطرات حاجی نصیری کتابی به نام «هوای این روزهای من» با گردآوری رقیه کریمی به چاپ رسیده است.

امیرحسین حاجی نصیری متأهل است و ۲ دختر به نام های زینب و مطهره دارد.

او در مصاحبه ای درباره ی همسر خود گفته: «من به خاطر اینکه مداح و روضه خوان اهل بیت هستم قبل از جانبازی‌ام در یکی از مراسم‌های روضه، انگشتری ارزشمند را به عنوان صله دریافت کردم. بر روی این انگشتر کلمه “یا حسین (ع)” و در درون رکابش یا “اباعبدالله (ع)” درج شد بود و این انگشتر برای من خیلی با ارزش بود. زمانی که قرار شد به سوریه بروم، همسرم به من گفت که “نذر می‌کنیم که اگر در سوریه شهید شدی این انگشتر را تقدیم حضرت آقا کنیم” که شهادت نصیب ما نشد و در آن سفر من جانباز شدم.»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • اسمال دی ۲۸, ۱۴۰۱

    واقعا حرف حقی زده ، طرف حالا دوتا گل زده ، واسه من که نزده ، واسه خودش زده ، پولشم گرفته
    به این که نمیشه گفت قهرمان
    قهرمان اون کسیه که از مردمش دفاع کنه. شده حتی با یک استوری
    امام علی ع میگه : خلخال(پابند زنونه) از پیرزن پای یهودی (یک دین دیگه منکر اسلام) کندن ، اگر کسی از غم شنیدن این خبر بمیره ، حق داشته

    حالا زن و بچه مردمون کشتن ، زندن ، تووو خیابون ، مسلمونم بودن
    علی دایی از این ناراحته (که میشه قهرمان)
    و اون کسی که زده ، و افتخار میکنه و بابت اینکار پول برده سر سفره زن و بچش چیه ؟ شما بگید

    بعد میام میگن ما اینهمه شهید دادیم که شما حجاب اینجوری بشه؟
    خب ناموسن اگه همون شهیدا زنده شن ببین با هموطن مسلمون بی حجابشون این کاررو میکنید ، چیکار میکنن باهاتون؟

    ما شهید دادیم که کسی به ناموسمون دست نزنه ، اونوقت اینا …..

    • . دی ۲۸, ۱۴۰۱

      ۱۰۹ = ۲
      مغزت همین قدره

  • h دی ۲۸, ۱۴۰۱

    چقدر حق به جانب، مردم مردم میگید؟ منظورتون کدوم مردمه؟ مردم ایران؟ چرا از جانب اکثریت مردم ایران صحبت میکنید؟ وکیل وصی مردم هستید؟ یا چون فقط شما رسانه دارید و حق حرف زدن دارید؟
    چرا یه بارم که شده نمیزارید مردم حرف بزنن و از خواسته هاشون بگن؟
    چرا فکر میکنید خواست شما خواسته اکثریته؟

    • حامد دی ۲۹, ۱۴۰۱

      از طرف خودت حرف بزن این همه مردم مردم نکن!
      وکیل وصی بقیه نباش

  • امیرمسعود دی ۲۸, ۱۴۰۱

    والا مردم از امثال شماها تنفر دارند

    • میترا دی ۲۸, ۱۴۰۱

      خیلی هم به جا گفته اصلا کلمه اسطوره رو برید تو فرهنگ لغت سرچ کنید مسخره نیست یه آدم فقط بخاطر اینکه دنبال توپ دویده اسمش اسطوره بشه؟ اون دنبال توپ دویده حالا یا گل زده یا نزده چی گیره منه نوعی میاد؟ که بشه اسطوره من؟ یه سری ها هم میگن علی دایی دست به کار خیر داشته. کاره خیرش چی بوده حالا؟ تو زلزله کرمانشاه مثل بقیه سلبریتیا شماره حساب گذاشته برا مردم پول براش بزنن که بده زلزله زده ها کلی هم پول جمع کرد معلوم هست نیست یک قرونشم داده باشه والا تا سالها اون زلزله زده ها تو کانکس و چادر نمی موندن معلوم نیست آخر اون دولت کجا رفت چی شد. حالا باز بگید اسطوره

      • امیرمسعود دی ۲۸, ۱۴۰۱

        تو چرا این وسط خودتو جر میدی؟؟مردم علی دایی رو قبول دارند نه…..شماها جز مردم نیستین

  • حامد دی ۲۹, ۱۴۰۱

    دوستان یه سوال ؟چرا فوتبالیست هاو سلبریتی ها این همه احساس خود برتر بینی دارن؟چرا تا به یه جایی میرسن یا مشهور میشن فکر میکنند از همه سرتر هستن؟چرا فکر میکنند هر چی اونا بگن درسته؟

    • امیر دی ۳۰, ۱۴۰۱

      تو خودت چه غلطی کردی برای کشور و مردمت؟