روایت صادقانه ۵ مادر مجرد هالیوود از تجربه ویژه خود

روایت صادقانه ۵ مادر مجرد هالیوود از تجربه ویژه خود

بسیاری از زنان ممکن است به دلیل جدایی از شریک زندگی خود یا صرفاً به انتخاب و تصمیم خود، یک مادر مجرد باشند. علیرغم تصوراتی که در اینباره وجود دارد، بزرگ کردن یک کودک به تلاش و عشق زیادی نیاز دارد. بسیاری از سلبریتی های زن هم این سبک زندگی را انتخاب کرده و به صراحت نیز درباره ی آن صحبت کرده اند.

ساندرا بولاک

ساندرا بولاک فرآیند به سرپرستی گرفتن فرزندخوانده های خود را زمانی آغاز کرد که هنوز با همسر سابق خود، جسی جیمز زندگی می کرد. گرچه زندگی مشترک آن ها در این میان به پایان رسید، اما از قرار معلوم این اتفاق مانع بولاک برای عملی کردن رویای فرزندخواندگی چند کودک نشد، با اینکه معنایش این بود که بولاک باید به تنهایی فرزندخوانده های خود را بزرگ کند.

جدایی از همسر سابق و رفتن به دنبال این رویا به تنهایی، بولاک را بیدار کرد و او متوجه شد که برای تشکیل خانواده به کسی نیاز ندارد. وقتی کسی از او درباره ی پدر فرزندانش می پرسد، در پاسخ می گوید: «جز من کس دیگری نیست.» بولاک همچنین دراینباره گفته: «اول فکر می کردم من یک مادر مجرد با یک بچه ام و این خانواده کامل نیست اما بعد متوجه شدم که اینگونه نیست.»

اولیویا وایلد

اولیویا وایلد پس از جدایی از شریک زندگی سابقش تصمیم گرفت مسئولیت همه ی کارها را به تنهایی در دست گیرد. او و شریک زندگی اش وظایف فرزندداری شان را میان خود تقسیم کردند اما به اذعان وایلد رسیدگی به بچه ها به تنهایی باز هم دشوار است. او بعد از جدایی اش گفته بود: «تنها کسانی که اذیت شدند بچه هایم بودند.»

گرچه هم وایلد و هم شریک زندگی سابقش سعی دارند سلامت روان فرزندان شان را در اولویت قرار دهند، او گفته: «سخت است، می دانید، بازسازی خانواده کار زیادی می برد. تنها خوبی اش این است که اجازه می دهد با بچه هایم گفتگوی عمیقی درباره احساسات، شادی، معنای خانواده و عشق داشته باشم. در واقع این امکان را به من می دهد که آن ها به شکل متفاوتی بشناسم. اولویت من آن ها هستند.»

ادل

گرچه جدایی ادل از همسرش اثر زیادی بر زندگی اش داشت، اما اجازه نداد خودش را ببازد. او درباره ی دشواری های مدیریت یک حرفه ی موفق در کنار زندگی ای که باید برای فرزندان خود فراهم کند، صحبت کرده است.

او درباره ی جدایی خود و تجربه اش از یک مادر مجرد بودن گفته بی پرده صحبت کرده و گفته: «این یک فرآیند است: فرآیند جدایی، فرآیند مادر مجرد شدن، فرآیند هر روز ندیدن فرزندانم آن برنامه ای نبود که وقتی مادر شدم داشتم.»

شارلیز ترون

شارلیز ترون همیشه در آرزوی به سرپرستی گرفتن چند کودک بود و به دلیل مشکلاتی که خود در گذشته از سر گذرانده بود، با به عهده گرفتن سرپرستی آگست و جکسون، به یک مادر مجرد تبدیل شد. گرچه او خوب می دانست که باید ۲ دختر کوچک را به تنهایی بزرگ کند، اما پا پس نکشید.

او درباره ی فرآیند به سرپرستی گرفتن یک کودک گفته: «وقتی بچه ای را به سرپرستی می گیرد، باید این کار را بی قید و شرط انجام دهید. به این دلیل این کار را کردم که می دانستم می توانم از عهده ی مادر بودن بربیایم و به بچه هایم همه ی عشق و توجهی که نیاز دارند را ببخشم.»

میندی کالینگ

میندی کالینگ مادر ۲ فرزند است اما هرگز هویت پدر آن ها را فاش نکرده است. او اما از تجربه ی خود از یک مادر مجرد بودن گفته، از جمله اذعان به اینکه بدون کمک خانواده و دوستانش قادر به این کار نبود.

او در اینباره گفته: «به عنوان یک مادر مجرد، این کار واقعاً به کمک آدم های زیادی نیاز دارد. بله من مادر ۲ بچه ام هستم اما آن ها مراقبین دیگری هم از اعضای خانواده و دوستانم و پرستارها دارند. بدون آن ها از عهده اش برنمی آمدم. احساس گناه نکردن از وابستگی به دیگران بزرگ ترین توصیه ای است که به من کمک کرده.»

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود