مربی مدرسه فوتبال مشهد اتهام تعرض به بازیکنان نونهال را توطئه خارجی دانست!

مربی مدرسه فوتبال مشهد اتهام تعرض به بازیکنان نونهال را توطئه خارجی دانست!

پس از انتشار خبری درباره ی تعرض مربی مدرسه فوتبالی در مشهد به ۱۵ بازیکن نونهال، فرد مورد اتهام ادعای مطرح شده را خبرسازی افرادی در آمریکا دانست.

روز جمعه ۳۰ دی ماه یکی از خبرنگاران شهر مشهد که پیش تر مدیر رسانه‌ ای تیم شهر خودرو نیز بود، با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود اعلام کرد خانواده ی ۱۵ نفر از بازیکنان یک باشگاه و مدرسه فوتبال در مشهد با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از یک باشگاه و مربی آن به‌ دلیل تعرض به فرزندان‌ شان شکایت کرده‌ اند.

این خبر سر و صدای زیادی به پا کرد و واکنش مسئولان مختلف کشور را در پی داشت.

روایت خانواده بازیکنان

پس از انتشار این خبر مشخص شد مدرسه فوتبال مذکور مجوزی نداشته است و خانواده‌ ها در واقع فرزندان‌ شان را در مدرسه فوتبالی ثبت‌ نام کردند که فاقد مجوز‌های لازم از نهاد‌های ذی‌ صلاح بوده است.

به گفته ی یاسر میر، مسئول دفتر رئیس سابق فدراسیون فوتبال، باشگاه مذکور ۱۰ سال است که بدون مجوز فعالیت دارد و در این مدت حتی قهرمان و نائب قهرمان استان شده است.

بر اساس گزارش رسانه خبری «شهرآرا نیوز» که در استان خراسان فعالیت دارد، خانواده‌ های بازیکنان گفته اند آن ها پس از تغییر رفتار فرزندان‌ شان و پیگیری و بررسی محتوای گوشی تلفن همراه بازیکنان، متوجه می‌ شوند مربی این باشگاه آن‌ ها را مورد آزار و اذیت قرار داده است و حالا نیز این نونهالان از ترس بازگو شدن این موضوع تحت فشار روحی و روانی قرار دارند.

پدر یکی از بازیکنان آزار دیده، نیز به روزنامه هم‌میهن گفته: «موضوعی که مطرح شده، مربوط به یکی از مدارس فوتبال است. ما در حال پیگیری ماجرا هستیم تا ابعاد این موضوع روشن شود. در هر صورت بچه‌های ما مورد آزار قرار گرفتند و من از برخی از مسئولین استان تعجب می‌کنم که به‌جای پرداختن به موضوع و محکوم کردن افراد خاطی، اصل ماجرا را تکذیب می‌کنند. شما اصل ماجرا را تکذیب می‌کنید که طی سالیان اخیر تعرض به بچه‌ها در مدارس فوتبال بار‌ها تکرار شده است. یک بار باید این موضوع مشخص شود که چرا مدارس فوتبال بدون مجوز تاسیس می‌شوند تا خانواده‌ها فرزندان‌شان را در اختیار این مدارس و البته افراد مریض بگذارند.»

همچنین پدر یکی دیگر از نونهالان آزار دیده در این مدرسه، درباره ی چگونگی اطلاع یافتن والدین از این اتفاق به این روزنامه گفته: «باتوجه به اینکه اکثر بچه‌هایی که در این مدرسه فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند در یک محله هستند، این موضوع تعرض دهان به دهان چرخید و خانواده‌های شاکی یکدیگر را پیدا کردند و شکایتی را تنظیم و تسلیم دادسرا کردند تا مسئله روشن شود».

ادعای فرد مورد اتهام

بر اساس گزارش روزنامه هم‌میهن، در یک گروه تلگرامی متشکل از مالکین مدارس فوتبال در مشهد، فردی که مورد اتهام تعرض به بازیکنان این مدرسه فوتبال قرار گرفته با انتشار متنی بلندبالا مدعی شده که این خبر صرفاً یک سناریو از سوی اتاق فکری در کشور آمریکا است تا چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را خراب کند.

همچنین این فرد با اسم مخفف «ع. پ» در گفتگو با روزنامه هم‌میهن مدعی شده: «هیچ اتفاق ناگواری رخ نداده و شکایتی نیز از سوی این مدرسه فوتبال تنظیم شده تا افرادی که چنین اتهامی می‌زنند پاسخگو باشند.»

به گفته ی یکی از والدین شاکی، این مدرسه فوتبال دارای مجوز از سوی نهاد‌های ذی‌صلاح نبوده است و خبری از هیأت‌ مدیره و مدیرعامل در ان نیست و همه‌ کاره‌ ی این مدرسه فوتبال همین شخصی است که در این گروه تلگرامی بیانیه‌ ای منتشر کرده است.

آقای بخارایی، مدیر این مدرسه فوتبال نیز در خصوص حواشی رخ داده به روزنامه هم‌میهن گفته: «تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هیچ شکایتی به دست ما نرسیده و چنین موضوعی طراحی افرادی در کشور آمریکا است که قصد دارند برای فوتبال و کشور ایران حاشیه درست کنند».

مدیر این مدرسه فوتبال درخصوص اینکه چطور مدرسه فوتبال بدون مجوز، به ثبت‌ نام کودکان و نوجوانان پرداخته، پاسخ مشخصی نداد و گفت، هرچه که آقای محسن حیدری دبیر هیئت فوتبال استان بگویند، صحیح است. دبیر هیئت فوتبال استان پیشتر تأیید کرده بود که این مدرسه فاقد مجوز‌های قانونی است.

واکنش مسئولان

بعد از انتشار این خبر ناگوار، نقل‌ قول عجیبی از محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی در رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه «پول خرج شده تا این خبر در همه کانال‌ های خبری درج شود و وی در صورت اطلاع، در نطفه این خبر را خفه می‌کرد و اجازه انتشارش را نمی‌ داد.»

حیدری اما در گفتگو با روزنامه هم‌میهن مدعی شد چنین جمله‌ ای را به زبان نیاورده و در هیچ مصاحبه‌ ای نیز نگفته که جلوی انتشار چنین خبری را می‌ گیرد.

وی در ادامه گفت: «مطمئن باشید اگر این موضوع از لحاظ قانونی ثابت شود نهایت تلاشم را می‌کنم تا فرد یا افراد خاطی به مجازات قانونی محکوم شوند. البته نکته‌ای وجود دارد و آن این است که موضوع آنطور که در رسانه‌ها عنوان شده نیست، بلکه بیشتر یک دعوای سیاسی بین دو جناح است که برخی افراد قصد دارند گروه مقابل را تخریب کنند تا در هیئت‌فوتبال رای لازمه را کسب کنند. از این ۱۵ خانواده‌ی شاکی اکثرا اصلا بحث تجاوز به فرزندان‌شان را مطرح نکرده‌اند. بازهم تاکید می‌کنم این موضوع بیشتر جنبه سیاسی دارد».

انتشار این خبر واکنش دیگر مقامات را نیز به‌ دنبال داشت.

علی‌اکبر هاشمی‌ جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد از جمله مسئولانی بوده اند که بر پیگیری و بررسی ادعای مطرح شده تأکید داشته اند.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان که در روزهای گذشته دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرده بود، روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار کرد خبر تخلف در مدرسه فوتبال مشهد بزرگ‌ نمایی شده است.
وی گفت: «موضوع آنطور که گفته شد، نبود و بزرگنمایی شده است. هنوز چیزی ثابت نشده است و تنها ۲ یا ۳ مورد به حراست وزارت ورزش و جوانان اطلاع داده شده است. پیگیری می‌شود که ببینیم اصل موضوع چی بود. اصل قضیه برای اصلاحات مهم است. شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنم.»

همچنین محمدحسین درودی، دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته اظهار کرد تاکنون سندی مبنی بر وقوع تعرض نسبت به بازیکنان مدرسه فوتبال مشهد به مرجع قضایی ارائه نشده و شکایتی نیز از سوی والدین بازیکنان در این زمینه در دستگاه قضایی ثبت نشده است.

درودی اما تأکید کرد این پرونده تا روشن شدن تمام ابعاد مختلف آن در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • …… بهمن ۴, ۱۴۰۱

    خب، لاپوشانی و انکار و توطئه سازی مسئولان شروع شد. لابد آمریکا به خانواده ها شون پول داده تا چوب حراج بزنن به آبروشون!!!!
    عرزشی های سایبری هم اینجا از فساد و هرزگی غرب میگن!! که چی؟ پاک کردن لجن با لجن؟!!!
    چند وقت دیگه خانواده ها هم تهدید یا تطمیع میشن برای پیگیری نکردن شکایت شون. تمام