کایلی جنر چگونه از چهره ای تلویزیونی به یک تاجر میلیاردر بدل شد؟

کایلی جنر چگونه از چهره ای تلویزیونی به یک تاجر میلیاردر بدل شد؟

کایلی جنر به عنوان یکی از اعضای خانواده ی جنجالی کارداشیان ها از سن بسیار کم در مرکز توجه عمومی قرار گرفت.

او گرچه همچون دیگر اعضای خانواده ی خود، به دلیل حواشی زندگی اش، از جمله تغییرات ظاهری چشمگیرش همواره سوژه ی رسانه ها و شبکه های اجتماعی بوده است، اما توانست از دختربچه ای کمابیش خجالتی به یکی از ثروتمندترین زنان آمریکا بدل شود.

شهرت زودهنگام

وقتی ریالیتی شوی «همراه با کارداشیان ها» (Keeping Up With The Kardashians) در سال ۲۰۰۷ پخش شد، کایلی تنها ۱۰ سال داشت.

به عنوان کوچک ترین عضو خانواده ی مشهور کارداشیان ها، این ستاره ی جوان گاهی بسیار از دوربین گریزان بود. با این حال، در بعضی از لحظات به یادماندنی این ریالیتی شو که سوژه ی بحث مخاطبان شدند، حضور داشت.

با افزایش محبوبیت این ریالیتی شو، کایلی و خواهرش کندال رفته رفته هویت مستقلی از خواهران ناتنی خود، کیم، کلویی و کورتنی پیدا کردند.

به لطف شبکه های اجتماعی همچون اسنپ چت، کایلی خیلی زود در میان مخاطبان جوان محبوبیت یافت. در فاصله ی سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، او توانست به سبک و سیاق خودش جایگاه خود را به عنوان یک سلبریتی تثبیت کند.

این امر به ساخت یک ریالیتی شوی مجزا برای او به نام «زندگی کایلی» (Life of Kylie) انجامید که فرصت آشنایی بیشتر با زندگی او را برای مخاطبان فراهم کرد.

با این حال، کایلی بعد از باردار شدن فرزند اولش، استورمی در سال ۲۰۱۷ مدتی از نمایش زندگی خود در برابر دوربین دست کشید.

حضور او در ریالیتی شوی خانوادگی شان بسیار کمرنگ شد تا اینکه پخش این ریالیتی شو در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید.

او در ریالیتی شوی جدید خانواده ی  خود به نام «کارداشیان ها» (The Kardashians) که پخش آن از سال ۲۰۲۲ آغاز شده است نیز حضور کمرنگی دارد.

تغییرات ظاهری

کایلی از سال ۲۰۱۴، زمانی که تنها ۱۶ سال داشت لب های به مراتب پُرتری پیدا کرد.

او بیشتر از یک سال تزریق فیلر به لب هایش را انکار کرد و ادعا می کرد لب های پُرش تنها حاصل استفاده از ترفندهای آرایشی هستند.

بالاخره در سال ۲۰۱۵ در یکی از قسمت های ریالیتی شوی «همراه با کارداشیان ها» بود که کایلی اذعان کرد به لب های خود فیلر موقت تزریق کرده است. او همچنین گفت که به دلیل اعتماد به نفس پایینش دلش می خواست این کار را امتحان کند.

تنها چند ماه بعد او تجارت در دنیای زیبایی را آغاز کرد. وقتی اولین رژ لب برند آرایشی کایلی بالاخره برای فروش روی وبسایتش قرار گرفت، در عرض تنها ۳۰ ثانیه تمام آن به فروش رفت.

او در سال ۲۰۱۷ در یکی از قسمت های ریالیتی شوی «زندگی کایلی» از اتفاقی گفت که او را به سمت ترریق فیلر به لب هایش سوق داد.

کایلی تعریف کرد که در یکی از اولین تجربه های عاشقانه ی زندگی اش، صحبت های پسر مورد علاقه اش درباره ی باریک بودن لب هایش باعث شد او احساس خواستنی نبودن کند.

بعد از انتشار این قسمت از ریالیتی شوی کایلی، وقتی تصویری از او با لب های به مراتب باریک تری در شبکه های اجتماعی منتشر شد، او اعلام کرد که تمام فیلر لب هایش را تخلیه کرده است.

با این حال، به نظر می رسد او در سال های بعدی کماکان به استفاده از فیلر برای دستیابی به لب هایی پُرتر ادامه داده است.

با این حال، علیرغم اذعان به تزریق فیلر به لب های خود، کایلی همواره انجام عمل های زیبایی را انکار کرده است.

او یک بار در توییتی شایعات درباره ی عمل های زیبایی اش را ناراحت کننده و توهین آمیز توصیف کرد.

کایلی در سال ۲۰۱۵ با انتشار متنی در رابطه با این شایعات در وبسایت خود ادعا کرد عمل کاشت سینه انجام نداده و تغییرات اندامش تنها به دلیل افزایش وزن ناشی از بالا رفتن سنش و استفاده از ترفندهایی مثل پوشیدن سوتین های حجم دهنده است.

علیرغم ادعاهای او، کارشناسان معتقدند تغییرات چهره ی کایلی به ویژه باریک تر شدن بینی اش حاصل عمل های زیبایی هستند.

با وجود شایعات همیشگی درباره ی تغییر فرم چشم ها، گونه ها و چانه ی او، کایلی کماکان منکر انجام هر گونه عمل زیبایی بر روی چهره ی خود است.

به عقیده ی کارشناسان، کایلی عمل های زیبایی مختلفی بر روی چهره ی خود انجام داده و همین امر سبب شده او بسیار بزرگ تر از سن واقعی اش به نظر برسد.

کایلی در سال ۲۰۱۹ بار دیگر انجام عمل های زیبایی را انکار کرد، با این حال اذعان کرد که ظاهر او تماماً طبیعی نیست.

کایلی گفت که مردم تصور می کنند او از سر تا پای خود را به تیغ جراحی سپرده و تأثیر آرایش و کارهایی مثل تزریق فیلر را دست کم می گیرند. وقتی از او سؤال شد که آیا ظاهرش تنها حاصل ترفندهای زیبایی است، به تزریق فیلر به لب هایش اذعان کرد.

راه اندازی یک برند آرایشی بسیار موفق

کایلی به لطف فعالیت های تجاری موفقش حالا یکی از ثروتمندترین زنان زیر ۳۰ سال آمریکا است.

او به کمک مادرش، کریس جنر، در سال ۲۰۱۴ برند آرایشی خود به نام Kylie Cosmetics را راه اندازی کرد.

کایلی که آن زمان تنها ۱۷ سال داشت، ۲۵۰ هزار دلار از درآمد خود را در این شرکت سرمایه گذاری کرد و از آن زمان همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته است.

شرکت کایلی در ۱۸ ماه نخست فعالیتش توانسته بود به بیش از ۴۲۰ میلیون دلار درآمد دست یابد.

فعالیت تجاری کایلی از تولید رژلب به انواع مختلفی از لوازم آرایشی از جمله سایه چشم، رژ گونه و کرم پودر گسترش یافت.

در سال ۲۰۱۸، زمانی که ۲۰ سال داشت با ثروت تخمینی حدوداً ۹۰۰ میلیون دلاری از سوی مؤسسه فوربس به عنوان جوان ترین زن خودساخته ی آمریکا شناخته شد.

از سال ۲۰۱۹، عطر و محصولات پوستی نیز به تولیدات شرکت او اضافه شد.

چند ماه بعد، برند آرایشی «کوتی» ۵۱ درصد از سهام شرکت کایلی را طی معامله ای به ارزش نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. با این معامله ارزش شرکت کایلی به ۱/۲ میلیارد دلار افزایش یافت و ثروت او را نیز به بیش از یک میلیارد دلار رساند.

با این حال، در سال ۲۰۲۰، مؤسسه فوربس اعلام کرد معامله ی شرکت «کوتی» سودی بسیار کمتر از آنچه کایلی پیش تر اعلام کرده بود داشت و به همین دلیل نام او را از فهرست میلیاردرهای آمریکا حذف کرد.

کایلی در سال ۲۰۲۱ با عرضه ی تولیدات جدید خود همچون مایو و محصولات مراقبت از پوست نوزادان به توسعه ی فعالیت تجاری خود ادامه داد.

دوری از انظار عمومی

کایلی از شریک زندگی خود، تراویس اسکات، رپر آمریکایی، ۲ فرزند دارد، یک دختر ۴ ساله به نام استورمی و یک پسر تقریباً یک ساله به نام اِیر.

او اندکی بعد از آغاز رابطه عاشقانه اش با تراویس در سال ۲۰۱۷، با ماه ها دوری از انظار عمومی، طرفداران خود را متعجب کرد.

در آن مدت شایعه شد که کایلی فرزند اول خود را باردار است و او بالاخره در فوریه ۲۰۱۸ با انتشار ویدئویی در یوتیوب، تولد دخترش را تأیید کرد.

او گرچه درمورد بارداری دومش پنهان کاری کمتری داشت، اما باز هم در مقایسه با آنچه طرفدرانش از او سراغ داشتند، حضور کمرنگ تری داشت، موضوعی که بسیاری معتقدند متأثر از حادثه ی مرگباری بود که در سال ۲۰۲۱ در یکی از کنسرت های تراویس رخ داد. این حادثه در جریان برگزاری کنسرت تراویس در یک جشنواره موسیقی رخ داد که توسط این رپر آمریکایی راه اندازی شده است. در این حادثه تعدادی از شرکت کنندگان کنسرت تراویس بر اثر فشار جمعیت جان خود را از دست دادند و پس از این اتفاق، برگزارکنندگان جشنواره از جمله تراویس به رعایت نکردن موارد ایمنی متهم شدند.

کایلی پس از تولد پسرش در سال ۲۰۲۲، برای چندین ماه از حضور در انظار عمومی خودداری کرد.

او بالاخره در ژانویه ۲۰۲۳ با تصویر جدیدی از خود به اینستاگرام بازگشت.

کایلی و تراویس که ابتدا نام پسر خود را وولف، به معنای گرگ گذاشته بودند، در پست جدید اینستاگرامش اعلام کرد به این نتیجه رسیدند که این اسم تناسبی با شخصیت پسرشان ندارد و تصمیم گرفتند نام او را به اِیر، به معنای شیر ِ خدا تغییر دهند.

او همچنین در این پست برای اولین بار تصویر پسر خود را منتشر کرد.

در روزهای اخیر خبرهایی درباره ی جدایی این زوج منتشر شده که هنوز از سوی آن ها تأیید نشده است.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود