کالج بین المللی اویسینا – کالجـی برجسته همـراه با برنــامه های آموزشــی ویژه در قلب بوداپست

کالج بین المللی اویسینا – کالجـی برجسته همـراه با برنــامه های آموزشــی ویژه در قلب بوداپست

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کالج بین المللی اویسینا با بیش از ۲۵ سال خدمت برای موفقیت جوانان و دانشجویان و با مجوز رسمی دولت مجارستان (شماره پروانه : OM-201799) و چندین نهاد معتبر بین المللی از جمله EDEXCEL, Pearson, FEDE, Cambridge Assessment و NCUK فعالیت می کند.

کالج بین المللی اویسینا (AIC) در قلب بوداپست و نزدیک به دانشگاه های معتبری نظیر دانشگاه سملوایز، دانشگاه علوم اوتوش لورند (ELTE) ، دانشگاه کوروینیوس، دانشگاه اقتصاد و فناوری بوداپست و دانشگاه مدیریت دولتی واقع شده است.

AIC با نگرش دانشجو- محور برای آموزش علوم و زبان اهمیت ویژه ای قائل است و از خدمات بهترین اساتید بین المللی بهره می گیرد.

کالج در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته است. انگلیسی زبان اصلی تدریس در تمامی رشته ها می باشد و زبان های مجاری و آلمانی بعنوان زبان های دوم تدریس می شوند. همچنین AIC در نظر دارد در آینده ای نزدیک زبان های دیگری را همچون فرانسه و اسپانیایی جزء برنامه درسی خود قرار دهد.

تمام دانشجویان بین المللی، چه شهروندان مجاری و چه شهروندان کشورهای دیگر، برای مسئولین کالج از درجه اهمیت یکسانی برخوردارند و تحت پشتیبانی عمومی و اختصاصی کالج قرار خواهند گرفت تا مسیر پیشرفت تحصیلی و کاریابی آنها تسهیل شود. هدف ما تعلیم شهروندان موفق و مسئول برای آینده می باشد.

AIC داوطلبان را برای ورود به دانشگاه های برتر اروپا در مجارستان، انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی آماده می کند. بدین منظور دوره های بسیاری نظیر IFY برای NCUK و یا دوره Master of IT  برای FEDE طراحی شده اند.

همچنین AIC یک مرکز معتبر و مجوزدار بین المللی برای آموزش و برگزاری آزمون های بین المللی است که داوطلبان از طریق آن مدارک معتبری دریافت می کنند که ورود آنها به دانشگاه های برجسته مجارستان، دیگر کشورهای اروپا، انگلستان، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند را ممکن می سازد. داشتن این مدارک به آنها جهت یافتن شغل های بهتر در آینده کمک می کند.

از لحاظ مالی، AIC بورسیه تحصیلی و دیگر کمک های مالی را نیز در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می دهد.

کالج بین المللی اویسینا برای مهاجرت به مجارستان

معرفی مختصر دوره ها و تقسیم به Secondary (متوسطه) و Post-secondary (بعد از دیپلم)

کالج بین المللی اویسینا، در مقاطع دبیرستان (Secondary) و پس از دیپلم  (Post-secondary)، دوره های آموزشی گوناگونی را ارائه می کند.

دبیرستان دو زبانه بین‌المللی اویسینا با مجوز وزارت آموزش مجارستان فعالیت می‌کند و همردیف دیگر دبیرستان‌های بین‌المللی در مجارستان می‌باشد. مقطع دبیرستان شامل یک سال دوره آمادگی برای زبان و علوم می باشد و سپس دانش آموزان سالهای نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم را طی می کنند. آزمون نهایی از طرف وزارتخانه مجارستان انجام و مدرک دیپلم مجاری (Érettségi) توسط وزارتخانه صادر می‌شود. آموزش به زبان انگلیسی می‌باشد و فارغ التحصیلان، همزمان مدرک بین المللی زبان انگلیسی خود در مقطع C1 یا C2 که توسط دولت مجارستان صادر می شود را دریافت می کنند. دانش‌آموزان در طول دوره باید زبان‌های مجاری و آلمانی را نیز فرا بگیرند. همچنین ، دانش آموزان می توانند به صورت همزمان مدارک تحصیلی معتبر دیگری را دریافت نموده که در ادامه در بخش مربوطه به تفصیل شرح داده خواهد شد.

داوطلبانی که دارای حداقل مدرک دیپلم باشند، می توانند در دوره های پس از دبیرستان کالج مشغول به تحصیل شوند. بدین صورت که دانش پذیران کالج بین المللی اویسینا در دوره هایی به مدت حداقل یک سال تحت نظر اساتید مجرب آموزش می بینند تا آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در رشته ی دلخواه در دانشگاه های معتبر را کسب کنند. این دوره ها شامل دوره های MFP یا دوره آموزشی پیش پزشکی، دوره های NCUK و دوره تحصیلات تکمیلی (Pre-Master / Pre-PhD) همراه با PMP از NCUK، ، دوره های FEDE، دوره فنی مهندسی، دوره اقتصاد و دوره های آموزش زبان انگلیسی و آلمانی می باشند

دوره دبیرستان کالج (مجاری، A-level، آمریکایی)

در مقطع دبیرستان دانشجویان ایرانی و بین المللی در نظام آموزشی دو زبانه مجارستان وارد تحصیل می شوند. مقطع دبیرستان شامل یک سال دوره آمادگی برای زبان و علوم می باشد و سپس دانش آموزان سالهای نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم را طی می کنند. با اتمام سال دوازدهم و گذراندن موفقیت آمیز آزمونها دانش آموزان مدرک دیپلم بین المللی مورد تایید دولت مجارستان را دریافت کرده که در ایران و تمام کشورهای جهان بویژه در اروپا مورد تایید و ارزشیابی می باشد. به این مدرک و دیپلم بین المللی مجاری در زبان مجاری Érettségi اطلاق می گردد. دانش آموزان با در دست داشتن این مدرک می توانند در هر یک از دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی مجارستان به زبان مجاری یا انگلیسی ادامه تحصیل داده و از مزایای تحصیلات و شرایط مناسب شهریه برخوردار شوند. فارغ التحصیلان دوره دبیرستان از کالج بین المللی اویسینا، همزمان مدرک بین المللی زبان انگلیسی خود در مقطع C1 یا C2 که توسط دولت مجارستان صادر می شود را دریافت می کنند.

کالج بین المللی اویسینا در مقطع دبیرستان علاوه بر دیپلم Érettségi مدارک تحصیلی زیر را با مجوز سازمانهای بین المللی صادر می کند که عبارتند از:

۱- دیپلم دانشگاه کمبریج یا A-Level

۲- دیپلم دبیرستان آمریکایی که با مشارکت سازمان Edmentum صادر می شود.

۳- مدرک دیپلم اویسینا که توسط وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تایید و ارزشیابی گردیده است.

دانش آموزان مقطع دیپلم بصورت ویژه این امکان را خواهند داشت که همزمان دو مدرک دیپلم را دریافت نمایند. بعنوان مثال دانش آموزی که تحصیلات خود را جهت دریافت Érettségi به پایان میرساند، دوره های لازم برای دیپلم دانشگاه کمبریج را نیز طی می کند و همزمان بدون پرداخت هزینه ای اضافی می تواند مدرک A-Level انگلستان را نیز دریافت نماید. کالج بین‌المللی اویسینا از ژانویه ۲۰۱۷، پس از طی مراحل بررسی و تایید، موفق به کسب عنوان “مرکز آموزش و آزمون” مدارک تحصیلی A- Level  انگلستان از EDEXCEL و PEARSON شد. دانش‌آموزان ما طی ۲ سال می‌توانند این دوره را تمام کنند و مدرک تحصیلی متوسطه را دریافت کنند. دوره A-Level معادل پیش دانشگاهی و کالج می‌باشد. تمرکز ما بر شیمی، زیست شناسی، ریاضی، فیزیک و زبان می‌باشد که دانشجویان را برای ادامه تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی و فنی در اروپا و انگلستان آماده می‌کند. نکته مهم آن است که دارندگان این دیپلم بین‌المللی انگلیسی می‌توانند با برآوردن شرایط ورودی دانشگاه‌ها، در هر دانشگاه اروپایی، انگلستان، آمریکا و کانادا مشغول به تحصیل شوند. آزمون‌های نهایی دوره‌های A-Level در محل کالج برگزار می شود.

همچنین، دانش آموز می تواند علاوه بر Érettségi مدرک دیپلم دبیرستان آمریکایی خود را با گذراندن حدود ۲۳ واحد درسی که در برنامه های کالج تنظیم شده است، و با پرداخت هزینه ای جزئی دریافت نماید.

این شرایط نه تنها در مجارستان بلکه در کل کشورهای اروپای مرکزی، ویژه و استثنایی می باشد و هیچ مرکز آموزشی دیگری امکان دریافت دو مدرک دیپلم به همراه مدرک پیشرفته زبان انگلیسی را بصورت یکجا برای دانش آموزان خود فراهم نمی کند. به همین دلیل، امروز دانش آموزان بسیاری از کشور مجارستان و کشورهای همسایه جهت تحصیل در مقطع دبیرستان در این کالج اقدام می نمایند.

هزینه ها و بورسیه تحصیلی:

کالج بین المللی اویسینا یک مرکز آموزشی خصوصی است؛ در نتیجه دانشجویان برای استفاده از خدمات آموزشی شهریه پرداخت می کنند. پرداخت شهریه، به صورت سالیانه و در ابتدای هر سال تحصیلی، پس از دریافت نامه پذیرش از کالج صورت میگیرد.

دانشجویاکالج بین المللی اویسینا در مقایسه با مراکز خصوصی دیگر در کشور مجارستان و دیگر کشورهای اروپایی، هزینه های مناسب تری را پرداخت می کنند. با این حال ، کالج بین المللی اویسینا  مفتخر است که دانشجویان جوان و با انگیزه را که نیاز به کمک مالی دارند با اعطای بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های دیگر حمایت می کند. آن دسته از دانشجویان و خانواده های آنان که به حمایت مالی نیاز دارند، می توانند با تکمیل فرم بورسیه، درخواست کمک هزینه تحصیلی نمایند که در صورت موافقت مسئولین کالج تحت حمایت قرار خواهند گرفت.  مبلغ دقیق ( از ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد) و نوع کمک هزینه ( بصورت تخفیف در شهریه و یا به صورت های دیگر) به اطلاع داوطلب خواهد رسید . این میزان به عملکرد داوطلبان در طول دوره تحصیلی آنها نیز بستگی دارد. برای مشاهده شهریه دوره ها به وبسایت کالج مراجعه نمایید.

کالج بین المللی اویسینا برای مهاجرت به مجارستان

پذیرش در کالج:

دپارتمان پذیرش کالج به همه داوطلبان در انجام پروسه پذیرش کمک می نماید. اطلاعات مورد نیاز و مدارک لازم درخصوص پذیرش را می توانید در وبسایت کالج مطالعه نمایید. متقاضیان می توانند فرم درخواست پذیرش را در سایت بصورت آنلاین پر کرده و  ارسال نمایند. همکاران بخش دپارتمان پذیرش در اسرع وقت جهت نهایی کردن ثبت نام با داوطلبان تماس گرفته و در صورت نیاز ترتیب جلسه ای حضوری یا آنلاین را خواهند داد. اینگونه جلسات معمولا با حضور خود داوطلب، والدین آنها و مسئولین کالج جهت پاسخگویی به پرسشهای احتمالی آنها برگزار می شود و به داوطلبان فرصتی برای معرفی بهتر خود داده می شود.

ویزا و اقامت:

کالج بین المللی اویسینا در منطقه شینگن واقع شده است. داوطلبان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند، می توانند وارد مجارستان شوند و در AIC ثبت نام کنند. اما ممکن است داوطلبان خارج از کشورهای شینگن قبل از پیوستن به AIC برای تحصیل  نیازمند دریافت ویزای شینگن و مجوز اقامت باشند. تهیه مدارک لازم برای دریافت ویزا و اقامت بر عهده داوطلب می باشد. با این وجود، همکاران کالج در تمامی مراحل دریافت ویزا و اخذ اقامت، داوطلبان را راهنمایی و پشتیبانی خواهند کرد.

ترانسفر فرودگاهی:

پس از اخذ ویزا و تهیه بلیط، در بدو ورود دانشجویان به فرودگاه بوداپست، نماینده کالج در محل فرودگاه از ایشان استقبال به عمل می آورد و دانشجویان را به هتل محل اقامت موقت منتقل می نماید. هتل کریستینا، هتل طرف قرارداد کالج جهت سکونت موقت دانشجویان در بدو ورود خواهد بود. آنها می توانند تا زمان یافتن محل مناسب برای سکونت دائم، در این هتل اقامت داشته باشند. در شرایط پاندمی کرونا، از این هتل به عنوان محل قرنطینه دانشجویان استفاده می شود.

مرکز دانشجویی (STUDENT CENTER):

در بدو ورود به کالج، دانشجویان مورد استقبال همکاران ما در مرکز دانشجویی کالج قرار خواهند گرفت. آنها تمامی راهنمایی ها و کمک های لازم در خصوص ثبت نام، اجاره محل سکونت، افتتاح حساب بانکی، بیمه دانشجویی، امتحانات کالج، درخواست پذیرش دانشگاه ها و دیگر سوالات و مسائل را به دانشجویان ارائه خواهند داد.

بیمه دانشجویی:

تمام دانشجویان تحت بیمه درمانی شرکت جنرالی قرار می گیرند. دانشجویان با داشتن این بیمه می توانند در صورت نیاز در هر ساعت از شبانه روز با مرکز درمانی تماس گرفته و مشکلات و بیماری خود را بیان کنند و در صورت نیاز وقت ویزیت دکتر برای ایشان تعیین می شود و یا به بیمارستان ارجاع داده می شوند.

کتاب ها و مطالب آموزشی:

هدف کالج بین المللی اویسینا ایجاد بهترین شرایط آموزشی و تهیه بهترین مطالب آموزشی برای دانشجویان می باشد. اگرچه کتاب های خوبی در بازار وجود دارد و اساتید کالج نیز از بسیاری از آنها جهت تدریس استفاده می کنند، با این وجود کالج کتاب های تالیف خود را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این کتاب ها و مطالب آموزشی با توجه به نیاز آموزشی دانشجویان و با زبان ساده نوشته می شوند و‌ به آنها کمک می کنند تا به روش ساده بر مطالب درسی تمرکز نمایند. برخی از دانشجویان مشمول کمک هزینه کتب درسی نیز می شوند.

رستوران:

رستوران کالج تحت نظارت مراجع بهداشتی مجارستان فعالیت  می کند. بسیار مهم است که دانشجویان حداقل یک وعده غذای مقوی که نیازهای ضروری بدن آنها (از جمله پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات) را تامین کند، دریافت نمایند. دانشجویان می توانند در رستوران کالج غذای با کیفیت عالی با قیمت مناسب خریداری نمایند. برخی از دانشجویان کمک هزینه مالی برای غذا نیز دریافت می کنند.

ارتباط با ما

جهت آگاهی از فرصت های ویژه تحصیل در اروپا می توانید از وبسایت کالج بین المللی اویسینا  دیدن فرمایید.

همینطور شما می توانید از طریق ایمیل و تلفن زیر مستقیماً با بخش پذیرش کالج در بوداپست و تهران ارتباط برقرار نمایید.

آدرس ایمیل دپارتمان پذیرش admission@avicenna.hu

شماره تلفن دپارتمان پذیرش در بوداپست

۳۶-۳۰-۸۲۳-۷۵-۹۲+

شماره تلفن دفتر تهران

۹۸-۲۱-۸۶۰۸۶۹۳۹+

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امین بهمن ۱۵, ۱۴۰۱

    اویسینا چه چرتیه
    ابن سینا!