پاداش بزرگ ستاد اجرای فتوای ارتداد سلمان رشدی برای ضارب نویسنده جنجالی

پاداش بزرگ ستاد اجرای فتوای ارتداد سلمان رشدی برای ضارب نویسنده جنجالی

مسئول دبیرخانه شبکه مردمی اجرای فتوای حضرت امام خمینی در اعدام سلمان رشدی از در نظر گرفته شدن پاداش هایی بزرگ برای هادی مطر، جوان ضارب سلمان رشدی و همچنین فردی که بتواند این نویسنده ی مشهور را به هلاکت رساند، خبر داد.

حجت‌ الاسلام محمد اسماعیل زارعی، مسئول دبیرخانه شبکه مردمی اجرای فتوای حضرت امام خمینی در اعدام سلمان رشدی در همایش فتوای ماندگار که روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد صدور فتوای ارتداد این نویسنده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: «از اقدام شجاعانه جوان آمریکایی در جهت اجرای حکم تاریخی امام راحل صمیمانه تشکر می‌کنیم. اینکه با این اقدام خود یک چشم سلمان رشدی را کور و یک دست او را ناکار کرد باعث خوشحالی مسلمانان شد.»

پاداش ضارب سلمان رشدی

وی بیان کرد: «هر چند سلمان رشدی مرده‌ای متحرک بیش نیست در همین راستا در جهت ارج نهادن به این اقدام شجاعانه حدود هزار مترمربع زمین زراعی با ارزش و حاصلخیز اهدایی مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین زارعی طی مراسم ویژه‌ای تحویل وی و یا نماینده‌ی قانونی‌اش می‌شود.»

زارعی ادامه داد: «همچنین مقدار زمین باقی‌مانده هم تحویل کسانی خواهد شد که این جرثومه فساد را به درک واصل کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «ما معتقد هستیم این حکم باید در هر شرایطی اجرایی شود و همه توان خود را برای اجرای این حکم تاریخی حضرت امام بکار خواهیم گرفت.»

پاداش ضارب سلمان رشدی

سلمان رشدی نویسنده ی کتاب موهن «آیات شیطانی» اواخر مرداد ماه امسال در حال سخنرانی در نیویورک بود که توسط یک جوان ۲۴ ساله ی اهل نیوجرسی با اصالت لبنانی به نام هادی مطر مورد حمله قرار گرفت، حمله ای که با ۱۵ ضربه چاقو به این نویسنده بریتانیایی هندی الاصل به گردن و نیم تنه بالای بدنش همراه بود. مطر ۱۰ سال پس از فتوای امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، در آمریکا به دنیا آمده و پس از سوء قصد به جان رشدی، به قتل از نوع درجه ۲ متهم شده است.

هنوز انگیزه هادی مطر برای این حمله رسماً اعلام نشده اما در مصاحبه ای که در زندان با وی صورت گرفته، مطر گفته است که به خاطر توهین به اسلام از رشدی بدش می آمده است.

پاداش ضارب سلمان رشدی

سلمان رشدی که ظاهراً یک چشم خود را از دست داده و دستش نیز نیمه فلج شده، شش هفته در بیمارستان بود و از آن زمان در حال ریکاوری در خانه است. او اکنون در جریان تبلیغ کتاب تازه اش به نام «شهر پیروزی» (Victory City) که پیش از حمله ی مطر به پایان رسانده بود، برای اولین بار پس از مرخص شدن از بیمارستان به صحبت با رسانه ها پرداخت. در مصاحبه ای با نیویورکر، رشدی می گوید که حالش بهتر است اما هنوز رنج می کشد و باید دائماً تحت نظر باشد.

پاداش ضارب سلمان رشدی

مطر در مورد علت حمله اش به سلمان رشدی گفته بود: «از این شخص خوشم نمی آید. فکر نمی کنم انسان خیلی خوبی باشد. از او خوشم نمی آید. خیلی از او خوشم نمی آید. او کسی است که به اسلام حمله کرده است. او به باورهایشان حمله کرده است، به سیستم باورهای آن ها».

مطر اکنون در زندانی در چاوتاوکوا به سر می برد و در انتظار محاکمه است.

پاداش ضارب سلمان رشدی

رشدی مصاحبه مطر را «ابلهانه» خوانده و گفته است: «نمی دانم که نظرم در موردش چیست زیرا او را نمی شناسم. تمام چیزی که دیده ام مصاحبه احمقانه او در نیویورک پست است که تنها یک نادان انجام می دهد. می دانم که هنوز فاصله زیادی با محاکمه داریم. شاید تا اواخر سال آینده رخ ندهد. حدس می زنم که آن موقع چیزهای بیشتری در مورد وی بفهمم».

سلمان رشدی در سال ۱۹۸۸ کتاب موهن آیات شیطانی را منتشر کرد و بعد از اعتراضات گسترده در سراسر جهان بود که امام خمینی (ره) حکم ارتداد او را صادر کرد و پس از آن بود که رشدی برای دهه ها به زندگی مخفیانه و تحت حفاظت پلیس بریتانیا روی آورد.

در کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی چه توهینی به اسلام شده است؟

پاداش ضارب سلمان رشدی

در کتاب آیات شیطانی، به رسول خدا، یاران و همسران وی و نیز فرشته وحی، جبرائیل، به صراحت توهین شده است. رشدی ۱۸ کتاب نوشته که ۱۳ کتاب وی رمان های داستانی بود و آیات شیطانی چهارمین آن ها بود. این کتاب، ۹ فصل مشتمل بر جبرئیل فرشته، ماهوند، الوون دئوون، عایشه، شهر پیدا و ناپیدا، بازگشت به جاهلیت، عزرائیل فرشته، شکافتن دریای عرب، چراغ شگفت‌انگیز است.

اگرچه سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی در ماههای ابتدایی صدور حکم ارتداد امام خمینی(ره) از ترس جانش تظاهر به پشیمانی از نوشتن این رمان کرد اما ۲۰ سال پس از انتشار رمانش در سال ۱۳۸۷ در مصاحبه ای گفت: «نه تنها از نوشتن این کتاب پشیمان نیستم بر عکس، از این پشیمانم که چرا کتابی انتقادی درباره سؤالات اساسی مذهبی و فلسفی ننوشتم».

مطالب مرتبط
۵ نظر

ورود

  • me اسفند ۲, ۱۴۰۱

    کاش امریکاییام واسه اینوریام جایزه تعیین میکرد

    • پوریا اسفند ۲, ۱۴۰۱

      ستاد اجرای فتوای ارتداد سلمان رشدی..؟!!
      این دیگه کجا بوده..؟!
      لابد سه هزار میلیارد هم بودجه سالانه بهش اختصاص دادن توی بودجه ۱۴۰۲…?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    • Nila اسفند ۱, ۱۴۰۲

      وای🤣

  • مازیار اسفند ۲, ۱۴۰۱

    بعد بهتون میگن تروریست ناراحت هم میشید 🙂
    “همایش فتوای ماندگار که روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد صدور فتوای ارتداد” دیگه کم مونده برا هر …. همایش و سالگرد برگذار کنید با پول ملت خوش بگذرونید برا خودتون

    • …… اسفند ۲, ۱۴۰۱

      اینها میخوان نشون بدن که اسلام دین صلح است. نمیدونم از اسلام چی فهمیدن! واقعا اگه تندروی های این جماعت نبود، آیا دنیا میتونست به بقیه مسلمانها بگه تروریست؟؟؟