سید محمدامین آقامیری رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی کیست؟

سید محمدامین آقامیری رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی کیست؟

سید محمد امین آقامیری طی حکمی از سوی سید ابراهیم رئیسی به عنوان دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد. آقامیری جایگزین سید ابوالحسن فیروزآبادی شده است. او با رای اکثریت اعضا و تصویب مقام معظم رهبری به عنوان دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی منصوب شده است. اما محمدامین آقامیری کیست؟

بیوگرافی سید محمدامین آقامیری رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی

در حکمی که به موجب آن سید محمدامین آقامیری به عنوان دبیر جدید مرکز ملی فضای مجازی منصوب شده، مواردی که از او انتظار می‌رود ذکر شده که از میان آنها می‌توان به «مواجهه هوشمندانه با فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی بالاخص در زمینه سبک زندگی و مقابله مؤثر با تهاجم فکری – فرهنگی دشمن» و «بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی با تأکید بر ارزش‌های دینی و انقلابی» اشاره کرد.

بیوگرافی سید محمدامین آقامیری رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی

بیوگرافی و سوابق سید محمدامین آقامیری

آقامیری ۳۷ ساله دارای مدرک دکتری مدیریت، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی MBA و کارشناسی مهندسی برق هر سه از دانشگاه صنعتی شریف است و از جمله سوابق او می‌توان به معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و ریاست سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرد.

او در سمت رئیس کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نیز خدمت کرده‌است و رئیس کمیته توسعه زیرساخت‌ها و بومی سازی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، رئیس کارگروه تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی نیز بوده‌است.

بیوگرافی سید محمدامین آقامیری رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی

رییس هیات‌ مدیره شرکت پیشران الکتریک شریف، عضو هیات‌ مدیره شرکت فن گستران خودروی توسن، نایب‌ رئیس هیات‌مدیره شرکت اندیشه گستر مبین و مشاور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان ازجمله مهم‌ترین مسئولیت‌های او در چند سال گذشته بوده است.

بیوگرافی سید محمدامین آقامیری رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی

از دیگر سمت‌هایی که او در آن فعالیت کرده‌است می‌توان به ریاست هیأت مدیره شرکت پیشران الکتریک شریف و دبیری انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در سال‌های ۸۵-۸۶ و ۸۶-۸۷ اشاره کرد. او مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف نیز بود و تصاویری از او در میان دانشجویان بسیجی معترض در سخنرانی حسن روحانی، ریاست جمهوری پیشین، در مراسم روز دانشجو سال ۹۴ در دانشگاه شریف موجود است.

او پس از روی کار آمدن دولت رئیسی، ابتدا معاون عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و سپس رئیس رگولاتوری شد.

بیوگرافی سید محمدامین آقامیری رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی

دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، داماد جواد لاریجانی است؟

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در کانال تلگرامی خود فاش کرد که دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، داماد جواد لاریجانی است؛ او نوشت:« فقط خواستم عرض کنم آقای محمدامین آقامیری دبیر جدید شورایعالی فضای مجازی داماد آقای جواد لاریجانی و پدر ایشان هم رئیس دانشگاه شهید بهشتی. مبارک است.»

۳ نظر

ورود

  • مهدی اسفند ۸, ۱۴۰۱

    از شاخص های شارلاتانیزم شبه رسانه‌ای اینه که عکس‌های کاملا بی ربط ولی البته منطبق بر اهداف کثیف خود را برای این خبر و خبرهای مشابه انتخاب می‌کنید. سطح شما همان انتشار تصاویر اروتیک و مطالب پوپولیستی زرد است

    • اسفند ۸, ۱۴۰۱

      اون وقتی که با فحاشی و توهین و فضا سازی، به نفع خودشون جو رو ملتهب میکنن، از نظرتون اعتراض به حق و انقلابیه، حالا که عکساشون منتشر میشه خجالت میکشید؟؟

  • حامد اسفند ۸, ۱۴۰۱

    حکومت هزار فامیل