چطور بلوباکس عادت‌های مالی شما را تغییر می‌دهد?

چطور بلوباکس عادت‌های مالی شما را تغییر می‌دهد?

برخی از محصولات و برنامه‌ها تنها برای راحت‌تر و سریع‌تر شدن کارهای روزمره طراحی و عرضه می‌شوند. بعضی از محصولات و سرویس‌ها اما علاوه بر ساده‌تر کردن فرآیندهای کاری، یکسری از عادت‌های کاربران خود را تغییر داده و سبک زندگی جدیدی را خلق می‌کنند.

اپلیکیشن بلوبانک یکی از این برنامه‌هاست که به کمک قابلیت‌های خود عادت‌های مالی کاربرانش را تغییر می‌دهد. برای خود من این اتفاق از چندین ماه پیش و زمانی که با این نئوبانک آشنا شدم، رخ داد. تا قبل از آن برای خرید‌های روزانه، دو تا سه کارت بانکی از بانک‌های مختلف داشتم که هر کدام دارای مبالغ نسبتا زیاد، متوسط و کم بود. کارتی که مبالغ کمتری داشت را معمولا برای خریدهای روزمره استفاده می‌کردم تا هم کنترل بیشتری بر روی هزینه‌های خود داشته باشم و هم در صورت وقوع اتفاقات مختلف مثل اشتباه در درج مبلغ یا سوءاستفاده‌هایی از این دست، متحمل هزینه زیادی نشوم.

پس از آشنایی با بلوبانک بود که متوجه شدم در اپلیکیشن این نئوبانک، قابلیتی به نام بلوباکس وجود دارد. این سرویس در واقع همان کاربرد قلکی را دارد که در زمان کودکی و نوجوانی بسیاری از ما در خانه داشتیم. بلوباکس، یک قلک هوشمند است که در خود اپلکیشن بلوبانک تعریف شده و بخش جدایی از حساب اصلی است. شما می‌توانید مبلغ دلخواه مد نظرتان را از حساب اصلی به بلوبانک منتقل کنید تا در آنجا نگهداری شود. این مبالغ در کارت شما خرج نمی‌شود و چنانچه بخواهید می‌توانید آن را در هر زمانی برداشت کنید.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قصد داشته باشید بخشی از حقوق یا مبلغ حساب خود را به عنوان پس‌انداز برای کارهای آتی نگه دارید، ولی به دلیل شرایط مختلف، آن مبلغ را هزینه کرده باشید. گروهی هم، حسابی را در یکی از بانک‌ها، صرفا برای این کار در نظر می‌گیرند و هر ماه یا در زمان‌های متناوب، بخشی از مبلغ جاری خود را به آن منتقل می‌کنند. با ویژگی جدید «بلوباکس»، دیگر نیازی به داشتن کارت‌های بانکی دیگر یا برنامه‌های پس‌انداز پول نیست، چرا که همه این خدمات به راحتی در اپلیکیشن بلوبانک در دسترس شما قرار گرفته است. شما می‌توانید تا ۱۰ باکس مختلف را در بخش بلوباکس ایجاد و مبالغ خود را در آن پس‌انداز کنید.

مزیت‌های بلوباکس

مهم‌ترین ویژگی‌های بلوباکس عبارت‌اند از:

  • مبلغ موجود در هر باکس، حتی اگر موجودی حساب اصلی تمام شود، دست نخورده باقی خواهند ماند. تنها در صورتی که شما بخواهید، امکان برداشت از هر باکس و انتقال به حساب اصلی وجود دارد.
  • مبالغ پس‌اندازشده در بلوباکس، مشابه حساب اصلی، راکد نخواهند بود و از  10درصد سود سالیانه برای حداقل موجودی در ماه، بهره‌مند خواهند شد.
  • ورود و خروج پول به باکس‌ها، صرفا از خود حساب اصلی بلوبانک صورت می‌گیرد
  • بلوباکس، مثل سایر خدمات بلوبانک، کاملا رایگان است.
چطور بلوباکس عادت‌های مالی شما را تغییر می‌دهد؟

چگونگی استفاده از بلوباکس

۱-‌ در منوی «صورتحساب» اپلیکیشن بلوبانک، گزینه «باکس» را انتخاب کنید.

۲- نام و تصویر باکس مدنظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید از بین دسته‌بندی پیشنهادی بلوبانک: پس‌انداز، سفر، موبایل، لپ‌تاپ، کنسول بازی، هدیه، موتور و ماشین، نامی را انتخاب کنید یا هر عبارت دلخواه خودتان را برای نام‌گذاری باکس مد نظر مشخص کنید. (اسم پیشنهادی شما می‌تواند یک نام با حداکثر ۲۰ کاراکتر باشد).

برای هر باکس می‌توانید یک «هدف» با مبلغی مشخص تعیین کنید تا میزان دستیابی به اهداف پس‌انداز خود را دریابید. همچنین با فعال کردن گزینه «رند» می‌توانید در هر خریدی که انجام می‌دهید، مبلغ باقی مانده تا رند شدن عدد را پس‌انداز کنید. مثلا با فعال کردن قابلیت رند تا ۱۰ هزار تومان، در خریدی که هشت هزار تومان پرداخت کرده‌اید، مبلغ دو هزار تومان هم به عنوان پس‌انداز به باکس تعیین شده، واریز می‌شود.

به کمک قابلیت بلوباکس در اپلیکیشن بلوبانک خود، می‌توانید علاوه بر پس‌انداز، عادت‌های مالی تازه‌ای را تجربه کنید. عادت‌هایی که راحتی بیشتر به همراه پس‌انداز زیادتر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بدون نظر

ورود