رمان چیست؟ و خواندن آن چه اهمیتی دارد؟

رمان چیست؟ و خواندن آن چه اهمیتی دارد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هدف انسان از خواندن قصه های کوتاه و بلند و رمان فقط این نیست که بخواند و درگیر کلمات شود. یک کتاب درجه یک اطلاعات فراوانی درمورد زندگی، سرگذشت آدمی، جامعه ای که در آن زندگی میکنیم همچنین مسائل اجتمایی و تاریخی و فرهنگی و… به ما می‌دهد. افراد می‌توانند به جای این که یک روش غلط را بارها و بارها تکرار کنند و به نتیجه ی دلخواه نرسند از تجربیات دیگران استفاده کنند و از تکرار اشتباهات خود بپرهیزند.

مهم تنها خواندن رمان نیست بلکه مهم تفکر و اندیشیدن در مورد کلمات و جملاتی است که می‌ خوانیم. هر قصه درون خود یک درس را جای داده است. این که ما یک داستان را بخوانیم و درمورد آن تجزیه و تحلیل کنیم می‌توانیم عقاید و افکار خود را بدون در نظر گرفتن درست و غلط بیان کنیم. در کشورهای پیشرفته تفکر انتقادی را از سنین کودکی به فرزندان خود می‌آموزند برای همین هم نیروی تجزیه و تحلیل ، اندیشه نقد کردن در آن ها رشد می‌کند.

رمان چیست؟ و خواندن آن چه اهمیتی دارد؟

طبیعتا مطالعه ی رمان تاثیرات بسزایی بر روحیات فرد دارد، بطوری که با مطالعه احساسات زیبا تر و مهربانی فراوانی تمام وجود را پر می‌کند.

وقتی غرق رمان دلخواه خود می‌شویم. احتمالأ خود را انسان متفاوتی می‌بینیم. محققان می‌گویند که تمرین و تکرار یک موضوع موجب بیشتر شدن توانایی فرد می‌شود. برای همین وقتی داستان های بیشتری را مطالعه کنید فهم شما بیشتر می‌شود و بیشتر متوجه می‌شوید که اطرافیان شما چه فکری می‌کنند و برای چه اینگونه فکر می‌کنند.

خوانندگان معمولا حس های شبیه به همی درمورد کاراکترهای داستان تجربه می‌کنند که باعث افزایش همدلی میان آن‌ها نیز می‌شود. این که چه چیزی را برای مطالعه انتخاب میکنیم بسیار مهم است.

رمان عاشقانه یا رمان معمایی حساسیت درونی بیشتر را تربیت می‌کند یا رمان علمی تخیلی.

رمان ها تجربه های بسیار لذتی بخشی هستند که خواندن و گذراندن وقت با آن‌ها بسیار انسان را تحت تأثیر قرار میدهد. گاهی اوقات رمان های خارجی حس خوب و سرزندگی را در ما می ‌پرورانند و گاهی رمان های ایرانی.

رمان چیست؟ و خواندن آن چه اهمیتی دارد؟

اما اصلا رمان چیست؟

 در کشورهای غربی است .NOVEL رمان مترادف کلمه رمان اثری داستان مانند است داستانی که بیشتر پدید آورنده ی تجربیات خاص و شگفت انگیز انسان است که در زمان طولانی نوشته میشود.شیوه و سبک داستان،طول داستان ،موضوعی که در نظر گرفته می شود از واضح ترین خصوصیت یک رمان است.رمان بر خلاف داستان های کوتاه،یک قصه ی طولانی را جایگزین یک داستان مختصر و خلاصه وار بیان میکند.

رمان چیست؟ و خواندن آن چه اهمیتی دارد؟

انواع رمان ها

رمان ها در تمامی سبک هایی که می‌توان درمورد آن ها فکر کرد و تصور کرد موجود است.  شاید این تعریف که هر نویسنده صدای  بی نظیر خود را به قلم می‌کشد کمی مبهم بنظر برسد اما این یک حقیقت آشکار است. برای فهمیدن انواع ژانر دونوع را برای شما شرح می‌دهیم.

رمان عاشقانه

رمان های عاشقانه امروزی که تمامی افراد برای یکبار هم که شده به مطالعه آن‌ها پرداخته اند و از آن لذت برده اند با رمان های عاشقانه قدیمی تفاوتی ندارد. ایده عشق به عنوان یک هدف در نظر گرفته می‌شود رسوایی پی در پی شدت احساسات، قرارگاه اصلی این ژانر رمان است. با این حال، عشقی که عواطف در آن بارز باشند، یا جنسی بین شخصیت ها متمرکز شده اند.  اکثر اوقات آن‌ها از ساختار های بسیار خاص پیروی می‌کنند و لازم است نگاهی خوش بینانه یا شاد داشته باشند.

رمان معمایی

رمان های معمایی رمان های مرموزی هستند که در ذهن خواننده سوال های فراوانی بوجود می‌آورد و مدام فرد با رخ دادن هر اتفاق در پی جوابی برای سوال هایش است،این ژانر رمان مورد توجه بسیاری از دوستاران رمان قرار گرفته و از جمله رمان هایی هستند که همیشه خوانندگان را به وجد می‌آورند و آن ها را برای تا پایان مطالعه کردن رمان ها تشویق می‌کنند.

رمان مذهبی

رمان های مذهبی رمان هایی هستند که در بیشتر مواقع نویسنده سعی دارد مسائل، آداب، احکام و هرچیزی که مربوط به دین و مذهب است را قلم بزند. در رمان های مذهبی بیشتر از هرچیزی ما نماد ها و نشانه های مذهبی را می ‌بینیم. در این گونه رمان ها رویداد ها و حوادث رمان مرتبط با دین و مذهب است. به عبارتی دین و مذهب محتوای اصلی این گونه رمان هاست. نویسندگان اتفاقات و رویداد هایی که در مذهب اتفاق افتاده را به صورت داستان بلند می‌نویسند و با مخاطبانی که دوستدار این ژانر جذاب و معنوی هستند به اشتراک می‌گذارند.

اما آیا مطالعه و دسترسی به رمان ها با تنوع ژانری تنها با مراجعه به کتابخانه صورت می‌گیرد؟

باید بگوییم خیر.

بنابراین برای دانلود رمان مورد نظر خورد تنها با سرچ کلمه ی آوای خیس شما به هزاران رمان دسترسی پیدا می‌کنید که مسلما با وجود زیبایی و دل انگیزی آن‌ها، رمان با ژانر مورد نظر خود را یافت می‌کنید و با خیال راحت به مطالعه می‌پردازید.

بدون نظر

ورود