تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس

تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس یکی از فرایندهایی است که شاید برای هر کاربری لازم شود و چند نکته بسیار مهم دارد که دانستن آن‌ها کمک زیادی به شما خواهد کرد. شاید در نگاه اول، این‌طور به نظر برسد که خیلی ساده از طریق بخش تبدیل ارز (Convert) صرافی بایننس می‌توانیم این‌کار را انجام دهیم! اما این را می‌دانستید که راه‌کارهای دیگری هم برای تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس وجود دارد که خودمان بتوانیم قیمت فروش بیت‌کوین و تبدیل آن به تتر را تعیین کنیم و در عین حال، کارمزد به مراتب کمتری هم در ازای این تبدیل ارز پرداخت کنیم؟

خیلی راحت می‌توان بیت‌کوین را به همان قیمتی که خودمان می‌خواهیم به تتر تبدیل کرد و در کارمزدهای پرداختی نیز صرفه‌جویی نمود؛ آن هم از طریق بازارهای ترید کلاسیک و پیشرفته بایننس که حتی قابلیت پرداخت کارمزدهای آن با استفاده از توکن بی‌ان‌بی (BNB) هم وجود دارد. با ما همراه باشید تا پس از مروری کلی بر بیت‌کوین، تتر و بایننس، این ۲ روش را با هم بررسی کنیم.

مروری کوتاه بر تتر

ارز دیجیتال تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT بزرگ‌ترین و ارزشمندترین استیبل‌کوین دنیا با طیف گسترده‌ای از کاربردها است که بخشی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • سرمایه‌گذاری بدون دردسر به‌جای دلار کاغذی
  • پرداخت‌های برون‌مرزی به‌جای تراکنش‌های دلاری آنلاین (به‌ویژه در ایران)
  • استفاده به‌عنوان جفت معاملاتی در ترید ارزهای دیجیتال و …

به‌دلیل ماهیت استیبل‌کوین بودن تتر و قیمت ثابت آن که حدوداً معادل یک دلار آمریکا (USD) است، اکثر فرایندهای صورت گرفته در صرافی‌های رمزارزی مبتنی بر همین ارز انجام می‌شوند؛ جفت‌های معاملاتی، پرداخت کارمزدها، واریز و برداشت‌ها و هر کاری که لازم است انجام شود.

بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین (Bitcoin) با نماد اختصاری BTC هم اولین و ارزشمندترین ارز دیجیتال دنیا است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط فردی یا تیمی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) راه‌اندازی شده است. ارز دیجیتالی که بانی ظهور سایر ارزهای رمزنگاری‌شده در دنیا بوده و در حال حاضر بالاترین ارزش بازار و قیمت را در سطح جهان دارد.

با توجه به این‌که بیت‌کوین ارزش بسیار بالایی دارد و طرفدارانش نیز پر‌و‌پا‌قرص هستند، پای ثابت بسیاری از معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها در بازار غیرمتمرکز است.

به همین دلیل است که شاید نیاز به تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس داشته باشید! تبدیل ارزشمندترین و اولین ارز دیجیتال دنیا که شاید بارها و بارها قصد خرید و فروش‌اش را داشته باشید، به ارزشمندترین و کاربردی‌ترین استیبل‌کوین، آن هم در بزرگ‌ترین صرافی دنیا یعنی بایننس (Binance)!

با این پیش‌زمینه، اکنون نوبت به آموزش نحوه تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس می‌رسد.

آموزش نحوه تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس

برای تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس دو راه ساده وجود دارد که در ادامه بررسی می‌‌کنیم:

  • تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس با استفاده از بخش تبدیل ارز (Convert)
  • تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس با استفاده از بازار معاملات (Trade)

بخش تبدیل ارز بایننس (Convert)

یکی از ساده‌ترین راه‌های تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس استفاده از بخش تبدیل ارز (Convert) این صرافی است. برای این منظور، کافی است از منوی بالای صفحه فرود صرافی بایننس، گزینه Convert را انتخاب کنید:

همان‌طور که در تصویر فوق نیز قابل مشاهده است، در پنل تبدیل ارزی که برایتان فعال می‌شود به‌راحتی می‌توانید تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس را انجام دهید. برای این منظور کافی است ابتدا نوع قیمت‌گذاری تبدیل ارز را مشخص کنید:

  • حالت مارکت (Market) – که بهترین قیمت موجود در بازار را برای تبدیل انتخاب می‌کند
  • حالت لیمیت (Limit) – که می‌توانید خودتان قیمت‌گذاری کرده و سفارش را برای آن فعال کنید

پس از این مرحله، نوبت به تعیین تعداد بیت‌کوین‌های مورد نظرتان می‌رسد. با تعیین تعداد بیت‌کوین‌ها، به‌صورت اتوماتیک بر اساس قیمت‌گذاری صورت گرفته تعداد تترها نیز در فیلد پایین نمایش داده می‌شوند. اکنون کافی است روی Convert کلیک کنید تا تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس انجام شود.

نکته: توجه داشته باشید که در پنل تبدیل ارز بایننس، ارز پایه به‌صورت پیش‌فرض بیت‌کوین (BTC) و ارز دوم نیز تتر (USDT) مشخص شده است. در صورتی که قصد تبدیل ارزهای دیگری غیر از این دو را داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی مبدأ و مقصد آن‌ها را تغییر دهید.

بازار معاملات بایننس (Trade)

تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس

مراحلی که در بخش قبل آموزش دادیم، احتمالاً برای خیلی‌ها آشنا بود. اما نکته‌ای که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این است که در روش قبل، کارمزدی که در ازای تبدیل ارز از شما کسر شده قابل توجه است.

شما می‌توانید تبدیل ارز را به روشی دیگر – که شاید کمی پیچده‌تر به نظر برسد – انجام دهید اما در عوض، کارمزد به مراتب پایین‌تری را در ازای آن پرداخت کنید. در این روش:

کافی است از منوی بالای صفحه فرود صرافی بایننس روی Trade کلیک کرده و سپس وارد بازار کلاسیک (Classic) آن شوید:

همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، قابلیت فروش جفت ارز معاملاتی BTC-USDT برای شما فراهم شده است. در این پنل، با ایجاد یک سفارش فروش (Sell) فرصت آن را خواهید داشت که مقدار مورد نظر خود بیت‌کوین‌ (BTC) فروخته و در ازای آن تتر (USDT)‌ دریافت کنید.

برای سفارش‌گذاری، باز هم دو گزینه پیش رو خواهید داشت:

  • سفارش مارکت (Market) – که بهترین قیمت بازار را ملاک قرار می‌دهد
  • سفارش لیمیت (Limit) – که می‌توانید خودتان در آن تعیین قیمت کنید

البته حالت سومی تحت عنوان استاپ لیمیت (Stop Limit) نیز وجود دارد که خیلی برای تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس کاربرد ندارد و در تریدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از تعیین نوع سفارش و قیمت بیت‌کوین، مقدار بیت‌کوین مورد عرضه در فیلد Amount مشخص شده و سپس روی دکمه Sell کلیک می‌شود تا تراکنش انجام شود.

چند نکته در خصوص استفاده از این روش وجود دارد:

  • دست شما برای قیمت‌گذاری در این روش بازتر است
  • در این روش کارمزدهای به مراتب پایین‌تری را پرداخت خواهید کرد
  • در صورتی که در حساب خود BNB داشته باشید، می‌توانید کارمزد را از محل آن پرداخت کرده و تخفیف بگیرید

جمع‌بندی

بیت‌کوین (Bitcoin) با نماد اختصاری BTC ارزشمندترین و اولین ارز دیجیتال دنیا، و تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT بزرگ‌ترین و کاربردی‌ترین استیبل‌کوین دنیا هستند. دقیقاً به همین خاطر است که احتمالاً بارها نیاز به تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز خواهید داشت.

برای تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس، دو روش وجود دارد:

  • استفاده از بخش تبدیل ارز (Conver)
  • استفاده از بازار معاملات (Trade)

در بخش تبدیل ارز (Conver)، فرایند کار بسیار ساده است و با تعیین نوع قیمت‌گذاری و مقدار بیت‌کوین‌های مورد نظر، تبدیل ارز صورت می‌گیرد. اما کارمزدی که در این روش دریافت می‌شود کمی بالا است.

در روش دوم، یعنی استفاده از بازار معاملات (Trade)، ممکن است فرایند کار کمی پیچیده‌تر به نظر برسد. شما وارد پنل معاملاتی Classic شده و سپس یک سفارش Market یا Limit برای بیت‌کوین ایجاد می‌کنید. مقدار بیت‌کوین مورد نظر و قیمت را وارد کرده و روی Sell کلیک می‌کنید تا بیت‌کوین‌ها فروش رفته و به جای آن تتر به حساب کاربری‌تان واریز شود.

در ازای این فرایند هم مزیت‌های زیر را دریافت می‌کنید:

  • قابلیت قیمت‌گذاری
  • کارمزد به مراتب پایین‌تر
  • قابلیت اعمال تخفیف در کارمزدها با استفاده از توکن بومی شبکه (BNB)

سوالات متداول

۱. نحوه تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس چگونه است؟

شما می‌توانید هم از طریق پنل Convert و هم از بخش معاملاتی Trade، اقدام به تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس کنید. تفاوت دو روش و آموزش گام‌به‌گام آن‌ها در متن مقاله آمده است.

۲. چرا برای تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس بهتر است از پنل معاملاتی استفاده کنیم؟

برای تبدیل بیت‌کوین به تتر در بایننس بهتر است از پنل معاملاتی Trade و گزینه Classic استفاده کنیم. دلیل این امر نیز آن است که در این حالت، نسبت به بخش Convert، کارمزد کم‌تری پرداخت می‌شود، قابلیت استفاده از BNB برای پرداخت کارمزدها و دریافت تخفیف وجود دارد و روش‌های قیمت‌گذاری نیز متنوع‌تر است.

منبع: بیت کوین چیست؟ (https://hamtapay.net/learn/what-is-bitcoin-2/)

بدون نظر

ورود