آموزش راه اندازی استارتاپ در فضای کار اشتراکی مناسب

آموزش راه اندازی استارتاپ در فضای کار اشتراکی مناسب

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مسائل مالی جزو مهم‌ترین چالش‌های هر کسب و کار نوپا و استارتاپ‌ها محسوب می‌شوند. شما به عنوان مدیر استارتاپ باید مسائل زیادی را مدیریت کنید اما همه موارد و موانع بدون داشتن فضای کار هیچ معنایی نخواهند داشت. هزینه‌های سرسام‌آور اجاره یا خرید دفتر کار، بسیاری از استارتاپ‌ها را به سمت فضای کار اشتراکی سوق داده است. اما فضای کار اشتراکی چیست و چطور می‌توانیم استارتاپمان را در این فضا راه‌اندازی یا مدیریت کنیم؟

فضای کار اشتراکی  چیست؟

فضای کار اشتراکی مفهومی است که در سال‌های اخیر زیاد شنیده می‌شود و میان کسب و کارهای نوپا طرفدار زیادی دارد. این محیط، مخصوص کسانی است که به هر دلیل تمایل ندارند فضایی اختصاصی برای کسب و کارشان مهیا کنند و با صرف مبلغی کم، جایی در دفتر کاری بزرگ برای خود و تیمشان اجاره می‌کنند.

 در واقع فضای کار اشتراکی جایی شبیه به یک دفتر کار بسیار بزرگ با اتاقک‌های متعدد است. شما می‌توانید به تنهایی یا با تیمتان، فضایی را در آن اجاره کنید و در محیط اشتراکی فعالیت اقتصادی خود را پیش ببرید.

فضاهای کار اشتراکی معمولا چیدمانی باز دارند و به افراد اجازه حرکت و فعالیت آزادانه می‌دهند. شما در این فضا امکان خواهید داشت که با دیگران صحبت کنید و شرکت‌های همکار یا رقیبتان را از نزدیک ببینید. ضمن این که لازم نیست حتما شرکتی داشته باشید تا در فضای کار اشتراکی فعالیت کنید، این محیط حتی برای فریلنسرهایی که می‌خواهند از خانه دور باشند هم مناسب است.

آموزش راه‌اندازی استارتاپ در فضای کار اشتراکی مناسب

چرا فضای کار اشتراکی؟

هزینه پایین

اولین و مهم‌ترین مزیت تجربه کار در فضای کار اشتراکی این است که چنین تصمیمی می‌تواند تاثیر زیادی در مدیریت هزینه‌ها داشته باشد. گاهی کار در فضای کار اشتراکی هزینه فضای کار شما را به یک دهم یا کمتر کاهش می‌دهد و این مسئله برای کسب و کارهای نوپا بسیار مهم خواهد بود.

داشتن فرهنگ شرکتی راحت‌ و خالی از استرس

مدیریت کسب و کار در فضای اختصاصی می‌تواند مسئولیت زیادی را به شما به عنوان رهبر و بنیانگذار شرکت تحمیل کند. این یعنی پرداخت ماهیانه قبوض، مسولیت در برابر هر نوع خرابی، تامین هزینه‌های مربوط به اثاثیه و…

زمانی که با محدودیت بودجه مواجه هستید و فضای کار اختصاصی دارید، هر هزینه می‌تواند فشار زیادی را به شما و تیم وارد کند و استرس باعث اختلال در روند کار شود. اما تجربه کار در فضای کار اشتراکی، این استرس را از دوش تیم برمی‌دارد و به این ترتیب به سادگی خواهید توانست کسب و کارتان را به سمت اهداف مورد نظرتان هدایت کنید.

همین مسئله به معنای پایه‌گذاری فرهنگ شرکتی است که همه اعضا در آن راحت هستند و احساس بدی ندارند. این مسئله موجب افزایش کارآمدی اعضا و بهبود رضایت آن‌ها از کار با شما خواهد شد.

ساخت تیم دورکار قدرتمند

محدودیت بودجه بسیاری از استارتاپ‌ها را وادار می کند تا بدون داشتن فضای کار اختصاصی، تیمی دورکار بسازند و با پلتفرم‌های مدیریت پروژه مانند اسلک یا ترلو و… کارکرد تیم را مدیریت کنند.

احساس انزوا یا عدم ارتباط چشمی با مدیریت و کل تیم، از چالش‌های اصلی اعضای دورکار است. شما می‌توانید با فراهم کردن فضای کار اشتراکی و امکان حضور در محیط کار به صورت محدود در ماه، این محدودیت و چالش را از بین ببرید و تیم دورکار قدرتمندی بسازید.

شبکه‌سازی

کسب و کارها و استارتاپ‌های دیگری هم در فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کنند و فعالیت در فضای مشترک با آن‌ها به شما امکان می‌دهد تا آن‌ها را بهتر بشناسید، روابط کاری مناسبی برقرار کنید و به این ترتیب به سادگی شناخته شوید.

هر کسی که در فضای تخصصی و حرفه‌ای فعالیت کرده باشد، ارزش شبکه‌سازی را به خوبی درک می‌کند. شبکه‌سازی به شما امکان می‌دهد تا فرصت‌های جدید و پیشنهادات ارزشمندی دریافت کنید.

ملاقات با مشتریان جدید بالقوه

فضای کار اشتراکی صرفا محل رفت و آمد کارمندان و مدیران نیست، بلکه مشتریان زیادی در این محیط رفت و آمد می‌کنند و این یعنی شما می‌توانید کسب و کارتان را در معرض دید قرار دهید.

چنین فرصتی به شما امکان می‌دهد تا مشتریان بالقوه جدیدی داشته باشید که با کمی خلاقیت، آن‌ها را به مشتریان واقعی و حتی قدیمی تبدیل کنید. چه چیزی بهتر از بازاریابی کم‌هزینه؟

آموزش راه‌اندازی استارتاپ در فضای کار اشتراکی

راه‌اندازی استارت آپ در فضای کار اشتراکی مناسب ممکن است کمی سخت و چالش‌برانگیز باشد. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین فضای کاری مشترک مناسب استارتاپتان را پیدا کنید:

۱.       قیمت

طبیعی است وقتی مسئله هزینه‌ها و مدیریت مالی شما را به سمت فضای کار اشتراکی کشانده است، قیمت و هزینه را اولین فاکتور پیدا کردن محیط مناسب بدانید. فضای کاری را واقع‌بینانه و با توجه به بودجه اختصاص داده شده انتخاب کنید. سعی کنید امکانات و مزایای هر مکان را با توجه به قیمت آن در نظر بگیرید تا بتوانید به لحاظ هزینه‌ای، بهترین مورد را انتخاب کنید.

آموزش راه‌اندازی استارتاپ در فضای کار اشتراکی مناسب

۲.       دسترسی به امکانات رفاهی

قبل از بستن قرارداد با فضای کار اشتراکی انتخابی‌تان، جدا از معماری، دکوراسیون داخلی و چینش فضا، نگاهی به امکانات اولیه آن هم بیندازید.

اینترنت وای‌فای، لوازم موردنیاز و ساعاتی که می‌توانید در محیط مورد نظر بمانید از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید قبل از انتخاب در نظر بگیرید. بسته به نوع استارتاپ و نیازتان، در مورد امکانات و فعالیت‌هایی که مجاز به انجامشان هستید پرس و جو کنید و همه جوانب را بسنجید.

اگر تیمتان نسبتا بزرگ است، شاید به فضایی بیشتر از چند میز و صندلی نیاز داشته باشید و بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده فضای کار اشتراکی، امکان اختصاص اتاق جداگانه را به شما خواهند داد.

همچنین حتما از قبل چک کنید که آیا فضای کار اشتراکی انتخابی‌تان مبل و صندلی ارائه می‌دهد یا نه. ممکن است مجبور باشید برای مبلمان یا صندلی‌ها به صورت جداگانه هزینه کنید.

۳.       موقعیت مکانی

اگر مشتریانی دارید که باید حضوری به شما مراجعه کنند، قبل از تصمیم‌گیری درباره فضای کار اشتراکی، به نشانی آن توجه کنید. آیا موقعیت مکانی این محیط دسترسی مناسبی دارد؟ آیا مشتریان شما می‌توانند به سادگی به شما مراجعه کنند؟

علاوه بر آن، دسترسی خودتان و کارمندان هم مهم است. آیا می‌توانید خودتان را به سرعت به محیط کار برسانید یا باید ساعت‌ها در راه باشید؟ اگر موقعیت مکانی گزینه انتخابی‌تان مناسب نیست، بهتر است آن را از لیست خط بزنید.

۴.       طراحی فضا

علاوه بر امکانات، حتما باید به طراحی و چینش فضا توجه کنید. آیا به اندازه کافی جا وجود دارد؟ آیا این امکان را خواهید داشت که آزادانه میان میزها رفت و آمد کنید؟ حتما چک کنید که در فضای انتخابی‌تان به اندازه کافی پریز وجود داشته باشد.

ممکن است تیم شما به پرینتر و دستگاه‌های کپی نیاز داشته باشد. همه این موارد موجب می‌شود که به وجود پریزهای برق به اندازه کافی نیاز پیدا کنید. همچنین حتما درباره نورپردازی محیط تحقیق کنید. تهویه هوا و پنجره و همچنین قرارگیری در محیط شلوغ یا خلوت از دیگر موارد مهمی هستند که نسبت به ماهیت کسب و کارتان باید درباره آن‌ها تصمیم بگیرید.

۵.       مدت زمان قرارداد

فضاهای کار اشتراکی با توجه به تصمیم مدیریت، قراردادهای کوتاه‌مدت و بلندمدتی با مدیران کسب و کار می‌بندند. اگر قصد دارید برای مدت طولانی در فضای کار اشتراکی فعالیت کنید، حتما به دنبال محیطی باشید که امکان عقد قراداد طولانی‌مدت داشته باشد تا بدون نگرانی از تمدید ماهیانه قرارداد، به فعالیت خود برسید.

آموزش مدیریت کسب و کار با اکوموتیو

فناوری‌های جدید و فضای دیجیتال علاوه بر فرصت‌هایی که برای کسب و کارها ایجاد کرده‌اند تا خود را در معرض فروش بیشتر و دیده شدن قرار دهند، چالشی جدی برای مدیران هم محسوب می‌شوند: سازگاری و هماهنگی با تغییرات، بدون آموزش مداوم و به‌روز کردن اطلاعات ممکن نیست و هر کسب و کاری که نتواند خود را با تغییرات هماهنگ کند، محکوم به شکست خواهد بود.

درست حدس زدید! آموزش همان چیزیست که هر رهبر موثر در دنیای کسب و کار نیاز خواهد داشت. در دنیای امروز و با تغییرات پرسرعتی که درست مانند گردباد، کسب و کارهای قدیمی را می‌بلعد، به‌روزرسانی اطلاعات، ضرورتی غیرقابل انکار است.

اگر می‌خواهید از همان ابتدای کار، سنگ بنای استارتاپ خود را محکم و با موفقیت بچینید، باید با کمک منابع به روز و کارشناسان خبره، دانش خود را در زمینه مدیریت، بازاریابی، فروش و… آپدیت کنید.

این همان کاری است که ما تلاش کرده‌ایم تا در اکوموتیو اجرایی کنیم. اکوموتیو به عنوان رسانه تخصصی دنیای کسب و کار، در تلاش است تا به استارتاپ‌های نوپا کمک کند تا هرآنچه برای پیشرفت و رشد نیاز دارند را به سادگی بیاموزند.

ما در اکوموتیو با کمک به‌روزترین و برترین منابع دنیا در زمینه مدیریت، مقالات آموزشی تهیه می‌کنیم و در اختیار خوانندگان قرار می‌دهیم تا به سادگی چند کلیک و بدون پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور ورکشاپ‌های تخصصی، به منابع مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

از راه‌اندازی استارتاپ تا تکنیک‌های افزایش فروش و حتی کارهای ساده مدیریت وظایف مانند اصول نوشتن گزارش کار، موضوعاتی هستند که سعی کرده‌ایم تا با شما به اشتراک بگذاریم.

همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و با ورود به اکوموتیو قدمی بلند برای حرفه‌ای‌تر شدن در دنیای کسب و کار بردارید.

بدون نظر

ورود