فوت و فن میکاپ برای چشم های پف دار

فوت و فن میکاپ برای چشم های پف دار

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پوست دور چشم، نسبت به دیگر نواحی بدن نازک‌تر و حساس‌تر است. به همین دلیل نیز خیلی زود تحت تاثیر مداخلات محیطی و درونی بدن قرار می‌گیرد و دچار واکنش می‌شود. پف زیر چشم، یکی از مشکلاتی است که معمولا بسیاری از خانم ها و آقایان با آن مواجه هستند. این مشکل اغلب در اثر ابتلا به بیماری‌های هورمونی، کمبود آهن و مواد مغذی بدن یا حتی ژنتیک، استرس و کم‌خوابی رخ می‌دهد.

در هر صورت، روبرو شدن با چشم‌های پف کرده می‌تواند معضل ناامید کننده‌ای به نظر برسد. به خصوص، زمانی که قرار است به مهمانی یا قرار کاری مهمی بروید. متاسفانه، حقیقت این است که نمی‌توان پف زیر چشم را یک روزه برطرف کرد. اما با استفاده از ترفندهای آرایشی، می‌توان آنها را تا حد زیادی پوشاند.

میکاپ چشم‌های پف دار

کلید اصلی در آرایش چشم‌های پف دار، آشنایی با اصول هایلایت و کانتورینگ است. این دو قاعده، مربوط به تنظیم سایه‌های تیره و روشن چهره و تنظیم آنها به کمک لوازم آرایشی‌ مانند کانتور و کانسیلر است. اما پیش از شروع آرایش، بهتر است پوست اطراف چشم را برای پذیرش لایه‌های متعدد میکاپ آماده کنید. این امر، از ماسیدن آرایش و رسوب مواد آرایشی در چین و چروک‌های اطراف چشم جلوگیری می‌نماید.

آماده سازی چشم برای میکاپ

آماده سازی پوست دور چشم، شامل چند تکنیک برای تسکین پف چشم و ترکیب آنها با کاربرد محصولات مراقبت پوستی است.
به عنوان روتین مختصر و موثر، می‌توانید از این راهکارها استفاده کنید.

کمپرس یخ

یکی از راهکارهای سنتی و بسیار موثر در زمینه کاهش پف زیر چشم، استفاده از کمپرس یخ است. تماس یخ با ناحیه زیر چشم، باعث ایجاد شوک در ناحیه مویرگی می‌شود و خونرسانی این منطقه را بهبود می‌بخشد. در نتیجه، پف زیر چشم کاهش می‌یابد و منافذ باز تا حدودی منقبض می‌شوند.برای استفاده از کمپرس یخ، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

  • حوله تمیز و کوچکی را بردارید و روی سطح صافی پهن کنید.
  • سپس یک تا دو قالب یخ را بین حوله بپیچید.
  • حالا حوله را به آرامی روی ناحیه چشم قرار دهید و هر ۱۰ ثانیه یکبار آن را بردارید.
  • این کار را ۵ دقیقه برای هر چشم انجام دهید تا شاهد کاهش پف و تیرگی دور چشمتان باشید.

ژل آبرسان دور چشم

یکی از گام‌های اصلی آماده سازی پوست برای آرایش، استفاده از آبرسان است. اما توجه داشته باشید که آبرسان‌های معمولی پوست شما، برای مصرف در ناحیه حساس دور چشم مناسب نیستند. به همین خاطر، توصه می‌شود ژل یا کرم آبرسان مخصوص دور چشم را تهیه نمایید.

سپس مقداری از آبرسان را درست زیر حلقه چشم و در مرز گونه‌ها بمالید. ژل را به کمک انگشت حلقه کمی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوستتان شود.

کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم، اغلب خاصیت مرطوب کنندگی دارند و سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند. فرمول غنی این محصول، نیازهای تغذیه‌ای ناحیه دور چشم را تامین می‌کند و از خشکی و کشیدگی پوست نیز جلوگیری می‌نماید.

به عنوان نکته حرفه‌ای برای تسکین پف زیر چشم، بهتر است از کرم یا ژل‌های ضد پف استفاده نمایید. این محصولات، حاوی ترکیبات تخصصی و موثری از قبیل آنتی اکسیدان‌ها و کافئین هستند. آنتی اکسیدان‌ها با کنترل فعالیت رادیکال‌های آزاد، مانع از انجام واکنش‌های اکسیدانت می‌شوند. کافئین هم، جریان خون را در ناحیه دور چشم بهبود می‌بخشد و به رفع پف و تیرگی کمک می‌نماید.

رفع نواقص احتمالی با کانسیلر اصلاح رنگ

اگر علاوه بر پف زیر چشم، با تیرگی یا لک‌ در این ناحیه نیز دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است مراحل آرایشی را با کانسیلرهای اصلاح رنگ آغاز نمایید. این کانسیلرها، با پیروی از قواعد چرخه رنگ طراحی شده‌اند و نقش بسیار موثری در اصلاح لک و نواقص پوستی دارند.

  • برای رفع سیاهی یا لک‌های تیره زیر چشم، کانسیلر هلویی یا نارنجی را انتخاب کنید.
  • حالا مقدار مناسبی از آن را روی تیرگی زیر چشمتان بمالید.
  • سپس، به کمک بلندرهای کوچک یا براش گرد و متوسط، کانسیلر را به آرامی و بدون پخش کردن در دیگر نواحی پوست محو نمایید.

کانتورینگ و پایه سازی

فوت و فن میکاپ برای چشم های پف دار

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، تکنیک کانتورینگ معجزه اصلی آرایش برای پوشاندن پف زیر چشم است. کافی است مناطق کلیدی و مهم را تشخیص دهید و از سایه‌های مناسب کانسیلر، برای تعدیل زوایا کمک بگیرید.

  • کانسیلرها از نظر بافت، در انواع پودری، استیکی، مایع و .. عرضه می‌شوند و کاربردهای مختلفی دارند. در این بین، کانسیلر مایع بهترین انتخاب برای پوشاندن پف زیر چشم است.
  • برای کانتور پف زیر چشم از نظر تناژ رنگ، به کانسیلری احتیاج دارید که ۱ تا ۲ درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوستتان باشد.
  • برای تشخیص محل اصلی کانتور زیر چشم، رو به آینه و زیر منبع نور بایستید و کمی سر خود را خم کنید. حالا به خوبی می‌توانید ببینید که در بخش زیرین پف چشم، سایه تیره‌ای وجود دارد. این سایه تیره، هدف اصلی کانتورینگ شما است.
  • در این گام، براش متوسط و متراکمی را انتخاب کنید و به کانسیلر آغشته نمایید. سپس آن را روی محل سایه تیره‌ای که تشخیص دادید بزنید.
  • کانسیلر را با حرکات ملایم و ضربه‌ای براش یا بلندر، در جای خود محو کنید. در این مرحله، پف زیر چشم‌ها تا حد زیادی کاور می‌شود.

پودر بیک، تیر آخر کانتورینگ

اگر دوست دارید به صورت ۱۰۰ درصد پف زیر چشمتان را کاور کنید، بهتر است از قدرت پودر بیک غافل نشوید. برای استفاده از این محصول، کافی است پد مخصوص را به مقداری پودر بیک آغشته نمایید و آن را مستقیما روی محل پف زیر چشم بگذارید.

تا این مرحله، شما پایه حرفه‌ای و کامل برای پوشاندن پف زیر چشم اجرا کرده‌اید. اما نکات آرایشی دیگری هم وجود دارد که می‌توانند به تعدیل پف زیر چشم و محو شدن آن کمک کنند.

معجزه آرایش ابروها

ابروها قاب اصلی چهره شما هستند و تاثیر بسیاری بر حالت چشمانتان دارند. داشتن آرایش بولد و جذاب در ناحیه ابرو، می‌تواند توجهات را از پف زیر چشم منحرف کند. برای این کار، می‌توانید از ابزارهای لیفت مانند صابون یا ژل ابرو، مداد، سایه و هاشور کمک بگیرید.

عصایی جادویی به نام خط چشم سفید

ترفند خط چشم سفید، بیشتر در آرایش چشم‌های ریز و بادامی دیده می‌شود. اما این نکته ظریف، در زمینه‌های دیگری مانند پوشاندن پف زیر چشم نیز کاربرد دارد. برای بهره مندی از این ترفند، کافی است مداد چشم سفید و روانی را تهیه نمایید و سر آن را بتراشید تا کاملا تیز شود. حالا پلک زیرین خود را کمی به سمت پایین بکشید. سپس با حرکات رفت و برگشتی و ملایم مداد چشم، ناحیه پلک را پر کنید.

خط چشم مناسب برای چشم پف دار

خط چشم، ابزاری منحصر به فرد برای تغییر حالت چشم است و یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی به شمار می‌رود. اما طراحی الگوهای خط چشم برای چشم پف دار، تا حدودی ریسکی و پرخطر است. در واقع، انتخاب الگوی مناسب خط چشم در این مرحله بسیار مهم و حیاتی است.

اگر الگوی نامناسبی را انتخاب نکنید، احتمالا همه زحماتتان به باد می‌رود. به عنوان قاعده کلی برای آرایش چشم پف دار، بهتر است این نکات را مد نظر قرار دهید.

  • از اجرای خط چشم‌های سرتاسری، بن مژه و خط چشم در ناحیه پلک زیرین خودداری نمایید.
  • تا حد امکان به سراغ خط چشم‌های پهن و کلاسیک بروید.
  • اگر چشمانتان گرد و درشت است، الگوهای بالدار و گربه‌ای را امتحان کنید.

سرمایه گذاری روی ریمل‌ها

ریمل‌ها، مژه‌هایتان را بلند و پرپشت می‌کنند و ظاهری دراماتیک و جذاب به چشم‌هایتان هدیه می‌دهند. این ویژگی، ریمل‌ها را به ابزاری عالی برای پوشاندن پف و دیگر نواقص ناحیه زیر چشم تبدیل می‌نماید. چراکه این محصول خاص، توجهات را از پف زیر چشم، به سمت پلک بالا و بلندی مژه‌ها جلب می‌کند. با توجه به این تفاسیر اگر چشمانتان پف دار است، توصیه می‌شود مژه‌های پایین خود را ریمل نزنید.

فوت و فن میکاپ برای چشم های پف دار

در این مرحله، انتخاب ریمل مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر مژه‌هایتان کم پشت و نازک است، بهتر است از ریمل‌های حجم دهنده با رنگدانه‌های بسیار غنی کمک بگیرید. در صورتی که مژه‌هایتان حجم مناسبی دارد، بهتر است به سراغ ریمل‌های بلند کننده و حالت دهنده بروید.
حتی در صورت تمایل، می‌توانید از اکستنشن‌های موقت و تکه‌ای نیز کمک بگیرید. این مدل اکستنشن، برای ناحیه انتهایی مژه طراحی شده‌است و چشمانتان را کشیده‌تر و زیباتر از حالت عادی نشان می‌دهد.

درست است که استفاده از ابزارهای آرایشی تا حد زیادی به رفع پف زیر چشم کمک می‌کند. ولی به یاد داشته باشید که این ترفندها، موقتی هستند و بعد از شستن صورتتان تاثیر خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این، پف زیر چشم گاهی اوقات ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به بیماری‌های مزمن و هورمونی باشد. به همین دلیل، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید و برای درمان پف زیر چشم خود مشاوره تخصصی بگیرید.

بدون نظر

ورود