همه چیز درباره سریال ترکی «بابا»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «بابا»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

سریال ترکی بابا (Baba) از مجموعه های تلویزیونی جدید ساخت کشور ترکیه است که پخش آن از سال ۲۰۲۲ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. در ادامه با سریال ترکی بابا بیشتر آشنا خواهیم شد.

اطلاعات سریال ترکی بابا

ژانر: درام

شبکه اصلی: Show TV

داستان سریال ترکی بابا

سریال ترکی بابا داستان پدر مستبدی به نام امین ساروهانلی را روایت می کند که بعد از تبدیل شدن به تنها وارث ثروتی عظیم، برای حفظ خانواده ی خود با مشکلاتی رو به رو می شود.

سریال ترکی بابا

امین ساروهانلی پدری قدرتمند و مستبد است که به مناسبات و سنت های خانوادگی بسیار پایبند است. او صاحب یک خاروبارفروشی کوچک در شهری کوچک است و به همراه همسرش، فضیلت و ۳ پسر و تنها دخترش زندگی معمولی ای دارد.

یاسر بزرگ ترین پسر خانواده ی ساروهانلی است و با بینور ازدواج کرده است. او گوش به فرمان پدر و مادرش است و هرگز با تصمیمات آن ها مخالفت نمی کند.

ثروت، پسر دوم خانواده است و پس از جدایی از همسر قبلی اش، منور که دختری به نام کبری نیز از او دارد، با شاهیکا ازدواج کرده، اما مجبور است هنوز در همان ساختمانی زندگی کند که همسر قبلی اش ساکن آنجا است.

قدیر کوچک ترین پسر و تنها عضو دانشگاه رفته ی خانواده است. داشتن استقلال اهمیت زیادی برای او دارد و به همین دلیل، بیشتر اوقات با پدرش جر و بحث دارد. تنها به این خاطر که شریک عاطفی اش، سویل مورد قبول پدرش نیست، هنوز نتوانسته با دختر مورد علاقه اش ازدواج کند.

سریال ترکی بابا

بوشرا تنها دختر خانواده ی ساروهانلی است و با مردی به نام احمد ازدواج کرده که علاقه ای به او ندارد. او از سوی همسرش مورد خشونت فیزیکی و روانی قرار دارد اما تنها به خاطر عدم رضایت پدرش نمی تواند از او طلاق بگیرد.

قدیر یک بار حین محافظت از بوشرا در برابر خشونت های همسرش، به او صدمه می زند و به همین دلیل برای ۴ سال به زندان می افند.

زندگی ساده و محافظه کارانه ی ساروهانلی ها با سقوط یک هواپیما زیر و رو می شود. با شروع زندگی دشوار جدید خانواده ی ساروهانلی، امین با بزرگ ترین آزمون زندگی اش برای محافظت از خانواده ی خود رو به رو می شود.

بعد از سقوط هواپیما، امین حقیقتی را فاش می کند که تا پیش از آن از خانواده ی خود پنهان نگه داشته بود؛ اینکه او در واقع از خانواده ای ثروتمند بود.

سریال ترکی بابا

امین ها سال ها پیش بعد از سرپیچی از مناسبات خانوادگی خود، زندگی ساده ای در شهری کوچک در پیش گرفته بود. از آن زمان، او خبر چندانی از اقوام ثروتمندش نداشت. برادر امین و تمام اقوام نزدیکش در سانحه ی سقوط هواپیما جان خود را از دست می دهند.

او حالا تنها بازمانده ی خانواده ی خود و همینطور تنها وارث ثروت عظیم آن ها است. امین برای فراهم کردن آینده ای بهتر برای فرزندانش، بر خلاف میل خود قبول می کند به استانبول نقل مکان کنند و او مدیریت شرکت ساروهانلی ها را در دست بگیرد.

اعضای خانواده ی امین از نقل مکان به استانبول هیجان زده می شوند. آن ها سعی می کنند خود را با زندگی مرفه جدیدشان وفق دهند اما با چالش های تازه ای رو به رو می شوند. یک تاجر جاه طلب به نام ایلهان به چالشی بزرگ بر سر آن ها بدل می شود.

امین باید در عین تلاش برای غلبه بر دشواری های زندگی تازه اش، باید همه ی تلاش خود را برای کنار هم نگه داشتن خانواده اش نیز به کار گیرد. با این حال، به دلیل بیماری آلزایمرش آنچنان قدرتمند نیست. به همین دلیل، با آنکه رابطه ی چندانی خوبی با کوچک ترین پسرش، قدیر ندارد نیازمند حمایت او می شود.

سریال ترکی بابا

در این میان، قدیر پس از ۴ سال از زندان آزاد می شود و بعد از نقل مکان خانواده اش به استانبول، به تنهایی در خانه ی والدینش زندگی می کند. او در ابتدا می خواهد همانطور که دوست دارد زندگی کند و فکر می کند پس از مدت ها بالاخره توانسته استقلالی که به دنبالش بود را به دست آورد. با این حال، وقتی از بیماری پدرش با خبر می شود تصمیم می گیرد برای حمایت از خانواده ی خود او هم به استانبول نقل مکان کند.

آیا امین در محافظت از خانواده ی خود موفق خواهد شد؟ آیا امین و قدیر علیرغم اختلاف نظرهایشان با یکدیگر کنار خواهند آمد؟ آیا خانواده ی ساروهانلی به زندگی مرفه جدید خود عادت خواهد کرد؟

شخصیت های سریال ترکی بابا

سریال ترکی بابا
بوشرا در سریال ترکی بابا
  • امین سورهانلی: پدر خانواده
  • فضیلت: مادر خانواده
سریال ترکی بابا
ثروت در سریال ترکی بابا
  • بوشرا: تنها دختر خانواده
  • احمد: همسر بوشرا
سریال ترکی بابا
کبری در سریال ترکی بابا
  • یاسر: بزرگ ترین پسر خانواده
  • بینور: همسر یاسر
سریال ترکی بابا
قدیر در سریال ترکی بابا
  • ثروت: پسر دوم خانواده
  • منور: همسر سابق ثروت
سریال ترکی بابا
سویل در سریال ترکی بابا
  • کبری: دختر ثروت و منور
  • شاهیکا: همسر فعلی ثروت
سریال ترکی بابا
ایلهان در سریال ترکی بابا
  • قدیر: کوچک ترین پسر خانواده
  • سویل: شریک عاطفی قدیر
  • ایلهان: یک تاجر موفق

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی بابا

سریال ترکی بابا

تولگا ساریتاش

تولگا ساریتاش متولد سال ۱۹۹۱ در استانبول و فارغ التحصیل رشته ی جغرافیا از دانشگاه استانبول است.

بازیگری را از سال ۲۰۰۹ با فیلم Bahti Kara آغاز کرد و بعد از بازی در چند سریال، با نقش هایش در سریال های «ماه پیکر» (Muhtesem Yuzyil) و «دختران آفتاب» (Güneşin Kızları) به شهرت رسید.

او در سال ۲۰۱۸ برای بازی اش در سریال «قول» (Söz) در بخش بین الملل جوایز اِمی نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

سریال ترکی بابا

بریل پوزام

بریل پوزام متولد سال ۱۹۹۵ در استانبول و فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه بیلکند ِ ترکیه است.

بازیگری را در سال ۲۰۱۷ با سریال Avm Sakini آغاز کرد.

از آن زمان در چندین سریال حضور داشته است، از جمله «عشق تجملاتی» (Afili Ask)، «عقرب» (Akrep)، «مطنونین همیشگی» (Olagan Supheliler)، «داستان جزیره» (Ada Masali) و «بابا» (Baba).

سریال ترکی بابا

هاکان کورتاش

هاکان کورتاش متولد سال ۱۹۸۸ در شهر ازمیر ِ ترکیه و فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان ِ ترکیه است.

بازیگری را از سال ۲۰۱۱ با سریال «ایزل» (Ezel) آغاز کرد.

نخستین نقش اصلی اش را همان سال در سریال «هر دو را می پسندم» (Bir Çocuk Sevdim) ایفا کرد.

از دیگر سریال های او می توان به «فیلینیتا» (Filinta)، «ماه کامل» (Dolunay)، «تصادف» (Çarpışma) و «زن» (Kadın) اشاره کرد.

او به موسیقی هم علاقه دارد. در سال ۲۰۱۳ یک گروه موسیقی به نام Bir Aralık به راه انداخت که به عنوان ترانه نویس، آهنگساز، گیتاریست و خواننده در آن فعالیت دارد.

سریال ترکی بابا

اوزگه یاگیز

اوزگه یاگیز متولد سال ۱۹۹۷ در استانبول و فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات از دانشگاه باشکنت ِ ترکیه است.

پس از شرکت در کلاس های بازیگری، در سال ۲۰۱۸ با نقش کوچکی در سریال «اسمشو تو بذار» (Adını Sen Koy) کار بازیگری را شروع کرد.

در تجربه ی بعدی خود در سال ۲۰۱۹ در سریال «سوگند» (Yemin) اولین نقش اصلی اش را ایفا کرد.

«سمت چپم» (Sol Yanım) و «یکی از میان ما» (Icimizden Biri) از دیگر سریال های او هستند.

سریال ترکی بابا

تانر روملی

تانر روملی متولد سال ۱۹۸۵ در آنکارا و فارغ التحصیل رشته تئاتر را دانشگاه آنکارا است.

بازیگری را از سال ۲۰۰۰ با سریال Bizim Evin Halleri آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۵ با بازی در سریال «عشق از روی لجبازی» (İnadına Aşk) به شهرت رسید.

او در فیلم ها و سریال های متعددی نقش آفرینی کرده، از جمله سریال های تلویزیونی «سلطان قلبم» (Kalbimin Sultanı)، «عشق تجملاتی» (Afili Aşk) و «سمت چپم» (Sol Yanim).

سریال ترکی بابا

داملا سو ایکیز اوغلو

داملا سو ایکیز اوغلو متولد سال ۱۹۹۸ در شهر آنتالیا و فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه هنرهای زیبای شهر مرمره ی ترکیه است. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در چند دوره ی آموزشی تئاتر و سینما نیز شرکت کرد.

بازیگری را رسماً از سال ۲۰۱۸ با نقش آفرینی در فیلم تلویزیونی «مروارید سیاه» (Mirasyedi) آغاز کرد.

پس از آن در سال ۲۰۲۰ در سریال «بابل» (Babil) و سپس در سال ۲۰۲۱ در سریال «خواهران و برادران» (Kardeşlerim) بازی کرد. «بابا» (Baba) سومین و جدیدترین سریال او است.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره سریال ترکی «چشم چران عمارت»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «قضاوت»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «عزیز»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «خواهران و برادرانم»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

منبع: turkishdrama
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود